Vastataan nyt yleisesti tänne noiden 15-reikäisten kiillotuksesta, johon kului jokunen ilta velipojan kanssa. Tehollista työaikaa ei varmaan kovinkaan paljoa
Ensinnäkin piti tietysti saada maali pinnasta pois. Varsinainen pintaväri lähti varsin helposti Rakennuskemian maalinpoistoaineella. Pari levityskertaa ja painepesurilla maalit pois.
Pohjamaali olikin sitten tiukemmassa ja maalinpoistoaine oli aika tehoton siihen, joten monesta kohtaa se tuli poistettua hiomalla.
Tasainen osuus vanteesta on sorvauksen jäljiltä melko urainen, joten hiomakone esiin ja koneella 240 ja 320 papereilla sileeksi. Itse reikiähän vanteista ei tullut kiilloteltua, turhan työläs valupinta jne.
Tämän jälkeen tehtiin käsinhionta alkaen 400 paperista aina 1200 asti poistaen aina edellisen paperin naarmut...
ja eikun rättilaikka esiin. 200mm kangaslaikka porakoneeseen ja Menzerna P14F kiillotusvahan kanssa hommiin...
Tässä ei kauaa nokka tohissut.
Ja eikun vanteet alle

Tekevää sattuu.