Kulutuksista taas...
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Totta on että on semmoinen ihmislaji joka ei myönnä koskaan tekevänsä yhtään virhettä, koska silloin olisi sama kuin koko henkilökohtainen kunniakin mennyt ja ko. henkilö nimetty luuseriksi ja törpöksi. Se vaikuttaa joskus ilmoitettuihin bensankulutuksiinkin, ettei vain kukaan pääsis sanomaan että "Voi kauhia että notta todentotta viepäs sun autos paljo pensaa...!"
Bensankulutuksen vertailuhan ois alunperin keksitty (luullakseni) sitä varten ettei tulis turhaan ajeltu autolla joka kuluttaa jonkin pikkuvian takia monta litraa sadalla enemän verraten siihen jos se vika olisi korjattu. Että ei kai se varsinainen kilpailulaji ole.
Bensankulutuksen vertailuhan ois alunperin keksitty (luullakseni) sitä varten ettei tulis turhaan ajeltu autolla joka kuluttaa jonkin pikkuvian takia monta litraa sadalla enemän verraten siihen jos se vika olisi korjattu. Että ei kai se varsinainen kilpailulaji ole.
Pienimmillään kesällä 80 kmh ilmastointi päällä 10,8 L/100 km, suurimmillaan talvella nurkka-ajoa karvan alle 20 L/100 km.
Keskikulutus oli vuoden ajalta mitattuna muistaakseni 13,8 L/100 km.
Ja autohan siis on 300 TE 4Matic.
Keskikulutus oli vuoden ajalta mitattuna muistaakseni 13,8 L/100 km.
Ja autohan siis on 300 TE 4Matic.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
ou812 kirjoitti:2.2 bensa 4v automaatti vie 9.5 -10.5 joka tankkauksella olen laskenut.
Puolet kaupunkia ja loput motaria, raaaaauhalliseen tapaan ajellen.
Mulla on 2,8 4v automatti ja se kuluttaa saman verran. Yleensä alle 10 l. Tosin ajan 75-80% maantieajoa, mikä varmaan selittää asian, mutta silti mielestäni yllättävän vähän eroa kulutuksissa. Eipä niissä tainnut kyllä tehoissakaan mitään hirvittäviä eroja olla.....
Maantieajo selittää varmaan eron, manuaalin mukaan 2.8 yhdistetty kulutus on ~2 litraa suurempi kuin 2.2.Jsus4 kirjoitti:ou812 kirjoitti:2.2 bensa 4v automaatti vie 9.5 -10.5 joka tankkauksella olen laskenut.
Puolet kaupunkia ja loput motaria, raaaaauhalliseen tapaan ajellen.
Mulla on 2,8 4v automatti ja se kuluttaa saman verran. Yleensä alle 10 l. Tosin ajan 75-80% maantieajoa, mikä varmaan selittää asian, mutta silti mielestäni yllättävän vähän eroa kulutuksissa. Eipä niissä tainnut kyllä tehoissakaan mitään hirvittäviä eroja olla.....
Aika hyvin ne ohjearvot pitää paikkansa ainakin minulla.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Siis kulutus
Mulla on käytössä vm -88 250d ajettu 430tkm kulutus on pyörinny 6,3 -6,7 litran välillä. Mielestäni ei paha. Ajoa on ollut kaikenlaista nopeaa ja hidasta ei mitään säästöajoa.
200Reellä jossa 5v aski matka-ajoa 80% ja kulutus ekan kerran alle 7L eli 6,98L/100km About puolet matkasta kaasu tiukasti lattiassa kiinni.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Nyt näkyy olevan viimeisen jakson maitti 8,4. Tuossa on sekä matkaa että taajamaa. Kaikki matkaajot on melkein poikkeuksessa ajettu cruise päällä eli mittarinopeus 90 km/h. 140:n mittari on muuten varsin tarkka ainakin tieposkien näyttötaulujen mukaan. Tehdas ilmoittaa keskikulutuksesksi n. 10 litraa naftaa, joten alle sen näyttäisi menevän. Mutta tutkaillaan seuraavat 5000 km, niin eiköhän se totuus selviä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tätä en ois uskonu ellen ois ite omin silmin nähny ja omin kätösin auton tankannu. Meni alle viiden litran 220CDI:llä boksi katolla väli Kärsämäki - Rovaniemi. Tosin ajotapakin oli aika optimaalinen ja varsinkin loppumatka tajuttoman liukkaan tien takia tuli ajettua noin 70km/h.
16,2 litraa, 331 ja risat kilometriä, 4,91L/100km
Samalla etelän turneella kovempivauhtinen liki 1100 kilsan tankillinen meni 5,9L/100km. Ei hassummin.
16,2 litraa, 331 ja risat kilometriä, 4,91L/100km
Samalla etelän turneella kovempivauhtinen liki 1100 kilsan tankillinen meni 5,9L/100km. Ei hassummin.
Noin 8-8,5l/100km vie tuo lintta kaupungissa ja viime lauantaina tuli ajettua 855km ja kulutus oli 7,2l/100km
Aika sama mitä tuo vie, kuhan se on tiisseliä ja sillä on hyvä ajaa..
Aika sama mitä tuo vie, kuhan se on tiisseliä ja sillä on hyvä ajaa..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Tuli juuri tieto Kemijärveltäpäin että Honda-Mugenin kulutus on matka-ajossa 5,8L/100km Nooh, osa selittynee automaattivaihteistolla ja loppu sillä, että ei kait tuommoinen virtaviivainen korikaan hajulla kulje jos tehoja on niin ettei sitä kaikkea meinaa edes löytää
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Heeee!!!!!! Viimeinen kulutus seka-ajoa 6,6022304832713754646840148698885L/100kmXUX63 kirjoitti:200Reellä jossa 5v aski matka-ajoa 80% ja kulutus ekan kerran alle 7L eli 6,98L/100km About puolet matkasta kaasu tiukasti lattiassa kiinni.
Tämähän alakaa tottumaan tavoille Liekkö tuo pitkä seisonta tehny hallaa ja nyt alkaa vertymään + pienet säädöt ja EGR:n poisto
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kulutus juu!
No enpä tiiä on ny ollu noita kasikoneita..ja viehän ne pensaa ..tottakai...eikä auta joka litraa laskee, mutta menee täss elämäs rahaa turhempaanki ja jos kerran tykkää ajaa autolla ,jossa on sitä potkua ja murinaa nii kait siitä jonku ylimääräsen litran sit maksaa,jos sitä rupee aattelee niitä litroja nii sitähän ajas jollai pompan napilla turpa huurus karvalakki silmillä.. tien tukkona..eriasia on tieten jos ajaa pitkiä työmatkoja...Ja kun meikä ei oo istunu kapakoissa pariin kymmeneen vuoteen nii attelen ,että poltan sen rahan mielummin nykyään vaik pellinalla kun tuolla maksas...ja kokemusesta tiiän kumpi kannattaa,jos siis se raha jossain pitäs sit polttaa.. Ja tuo W140 4,2 vei tasan 11 litraa satasella matka ajossa välillä Tukholma -Haaparanta(moottori tiellä),kun sen saa vauhtiin moottoritiellä nii ei siinä tarvii moottoria ulvottaa,kyllä se menee pienillä kierroksilla sitä 120-140 km tunnis..pienemmällä koneella pitää polkee koko ajan ja sehän se sitä pensaa paneeki virtaan..
Re: Kulutus juu!
Niin, pääsiskö puilta pienemmällä eli pari litraisella bensakoneella samaa kyytiä saman matkan puolella kulutuksella. No ei pääsis. Siinä mielessä on parempi "hyöty" suhde isolla koneella.wantti22 kirjoitti:No enpä tiiä on ny ollu noita kasikoneita..ja viehän ne pensaa ..tottakai...eikä auta joka litraa laskee, mutta menee täss elämäs rahaa turhempaanki ja jos kerran tykkää ajaa autolla ,jossa on sitä potkua ja murinaa nii kait siitä jonku ylimääräsen litran sit maksaa,jos sitä rupee aattelee niitä litroja nii sitähän ajas jollai pompan napilla turpa huurus karvalakki silmillä.. tien tukkona..eriasia on tieten jos ajaa pitkiä työmatkoja...Ja kun meikä ei oo istunu kapakoissa pariin kymmeneen vuoteen nii attelen ,että poltan sen rahan mielummin nykyään vaik pellinalla kun tuolla maksas...ja kokemusesta tiiän kumpi kannattaa,jos siis se raha jossain pitäs sit polttaa.. Ja tuo W140 4,2 vei tasan 11 litraa satasella matka ajossa välillä Tukholma -Haaparanta(moottori tiellä),kun sen saa vauhtiin moottoritiellä nii ei siinä tarvii moottoria ulvottaa,kyllä se menee pienillä kierroksilla sitä 120-140 km tunnis..pienemmällä koneella pitää polkee koko ajan ja sehän se sitä pensaa paneeki virtaan..
Vaikka oiskin kierroksia vähemmän, niin ei se kulutus hurjia laske jos tilavuus on suuri. Tyyliin tilavuus kertaa kierrokset => kulutus. Jompaa kumpaa kun muuttaa, niin kulutuskin muuttuu samaan suuntaan.
Viimeksi meni mittarin mukaan 600km matkalla 9.24l/100km c36 oli alla. Mitenkä se tuo matkamittari ja nopeusmittari w202:ssa, jos mittari näyttää 108km/h ja GPS väittää 100km/h, niin tuleeko kilometrimittariin oikea luku? Vai onko niin että matkamittari valehtelee kanssa jolloin saataisiin kulutukseksi 9.24/1.08=8.55l/100km ??? Häh?
kovastihan nuo h-autot kuluttaa.... tai ainakin osa.
Yllätyin tuossa viikonloppuna sprinterin kulutuksesta 311CDi sprintshift. Ajoin 620km joista reilu 350km perässä roikkui H-vene (painoa n.2000kg) kulutukseksi laskin 10l/100km (espoo-heinlahti-kotka-inkeroinen-tampere-kotka)
Sai mersu kyytiä ja jaksoi kulkea... Lahdessa piti jopa ohitella kun joku ajeli edessä (Mersulla) ja haittasi matkan tekoa...
Yllätyin tuossa viikonloppuna sprinterin kulutuksesta 311CDi sprintshift. Ajoin 620km joista reilu 350km perässä roikkui H-vene (painoa n.2000kg) kulutukseksi laskin 10l/100km (espoo-heinlahti-kotka-inkeroinen-tampere-kotka)
Sai mersu kyytiä ja jaksoi kulkea... Lahdessa piti jopa ohitella kun joku ajeli edessä (Mersulla) ja haittasi matkan tekoa...
Mersun Sprinter oli ja meni