OM605 imuventtiileistä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

OM605 imuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Rupesi tuossa mietityttään, että onko kovinkin yleistä noissa tuo imuventtiilin uiminen kanteen? Oma kone englannista tuotu parisataatuhatta ajettu vapari ja toinen minkä tiedän on tuotu ruattista missä sama vika, myöskin vapari. Kummatkin on näitä ensimmäisiä 20v mootoreita.

Kenties uudemmissa tehty paremmasta materiaalista tapit, pitopinta isompi?
Vai onko samanmoista vikaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vastausta en tiedä, mutta mitä meinaat "uiminen"?

Pitääkö tuommonen PiperX pölyt pihalla ilman öljyjä? Pitäs kuumakalvomittarille sopeva suodin keksiä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:Pitääkö tuommonen PiperX pölyt pihalla ilman öljyjä? Pitäs kuumakalvomittarille sopeva suodin keksiä.
Eipä varmaan kauheen hyvin ilman öljyä - isoimmat kottaraiset ei varmaankaan läpi pääse :lol: Hyvä suodatin ja virtaa vallan maharottoman hyvin, kooltaan isohko tosin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Easy Rider kirjoitti:Vastausta en tiedä, mutta mitä meinaat "uiminen"?

Pitääkö tuommonen PiperX pölyt pihalla ilman öljyjä? Pitäs kuumakalvomittarille sopeva suodin keksiä.
Siis venttiili uppoaa kanteen. Öljyttävähän tuo on ja onhan tuo isokin :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
nevis
Viestit: 17
Liittynyt: 10.12.2007 23:26
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

mää en kyllä palio jännittäis nuitten venttilien kans, muutako uuet tilalle ja menoksi.

jos ne kestää sen 200tkm niin ne voi sitte jo vaihtaa uusiin, mutta epäilen että kone porsii jo muualta siihen mennesä.
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nevis kirjoitti:mää en kyllä palio jännittäis nuitten venttilien kans, muutako uuet tilalle ja menoksi.

jos ne kestää sen 200tkm niin ne voi sitte jo vaihtaa uusiin, mutta epäilen että kone porsii jo muualta siihen mennesä.
Niin se meinas J-P kin ku tuossa soittelin :lol: . Mutta mutta oishan tuo jännä tietää onko ongelma korjattu noihin myöhemmän mallin koneihin, vai onko sama tauti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän tuo seetirenkaiden kuluminen on aika tavallista. Noissa 124 sen tiisseleissä ainakin. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”