Käännetyt peltivanteet lankkuun?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

hitsarillakun olis viellä pyörittäjä käytössä ni tulis saumoista Pr0. mutta siistit on kyllä leviät pellit.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ventiilireikä umpee ja uus etupuolelle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

SERGEYY?!

Millaset renkaat nyt uskallan noille tilata? 195/50 kuulostaa liika venytetyltä. 205/50 215/50? Mitä merkkiä suositelette?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joku noista mainitsemistasi. Kaikkien pitäs "sopia". Mutta mutta... mä laittasin 195/50 etee ja taakse 215/45. Vaihtoehtoisesti yhtä kokoa leveäämmät 205/50 ja 225/45. Olis saman näköset renkaat edes ja takana. Eli yhtä paljo saksalookkia... lakihan kaiketi vaatis 215 ja 235 :?:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Eikös toi eri profiili vaikuta mitenkään? Entäs onko merkillä jotain väliä? onkos nokialaisissa viel paljon noita runkovikoja, luulis et sellanen riski rengas o viel enemmän riskialtis tommosessa venytetyssä?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4386
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

_Niko kirjoitti:Eikös toi eri profiili vaikuta mitenkään?
Vaikuttaahan se senverran,että renkaan halkaisija pysyy suunnilleen samana.
Saattaisi lopettaa ABS jarrut toimimisen jos laittaisi samaa profiilia vaikka 205 ja 225 kumin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Niin siks eri mittaset profiilit että on sitä samaa näköä edessä ja takana. se o hölmön näköstä kun laitetaa eteen "vakio" kokoiset jotka ei veny ja sit leveemmälle vanteelle saman levyinen nii että tulee hirmuvenytetty. ja halkasijahan pitää olla sama just edellämainitun syyn takia. Eikä traktori look ole hieno muutenkaa.

Renkaalla ny ei oo sen kummemmin väliä, yhtä huonoja ne o kaikki, ei se nokia sen huonommin kestä ku muutkaan. Mä laittaisin falkenit :) niissä on hyvä stance! :twisted: eniveis joku pyöreäolkainen Toyo Nankang Falken ny on suosikkilistojen kärkipäätä, falken ja nankang oon itte kokeillu ja falkenista ei mitää erikoista sanottavaa, nankangeissa heikko märkäpito pitkittäin kuten sutimises/jarruttelus, sivuluisu ei niinkää ongelma.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Ja vielä tyhmä kysymys, vaikuttaako toi vannesuoja jotenkin renkaan istuvuuteen jos on tarkotus venytellä?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Ja, että oikeen pyöreäolkainen? Pitääpä olla tyhmä... Mitäs se tarkoittaa?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei vaikuta. Vain esteettisyyskysymys, eihä se vannettakaan suojaa. Eipä noita matalaprofiilisia taida saada ollenkaan ilman?

pyöreäolkainen ei vetele nii paljo urissa :D eli se on siis renkaan kulman pyöreys, shoulder.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Mistä muuten löytyis taulukkoa josta näkyis millasia kumeja millekin vanteelle sopii laittaa?
S204, AZT250
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Onkos tollanen nyt pyöreäolkainen ja muutenniin ehdot täyttävä renkula? Nuita rekuloita näyttäis olevan kumpaakin kokoa, eli 205/50 ja 225/45.

Varmaan joutuu lähettämään sergeylle jonkun viski tahi konupullon, kun saa vihdoin renkaat alle. On hienoa kun saa apua.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Jnz kirjoitti:Mistä muuten löytyis taulukkoa josta näkyis millasia kumeja millekin vanteelle sopii laittaa?
Sergey sanoi aikaesemmin:

näää o hyviä saitteja vertailla ensimäinen o parempi vannemittojen kans ja toinen parempi kumin passaavuuden kans

http://www.rimsntires.com/specs.jsp
http://www.willtheyfit.com/index.php
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Juu nämä onki ollu entuudestaan tiedossa, mutta hakusessa ois sellanen taulukko, mistä tosiaan selviäis minkä kokoista gummia millekin vanteelle passaa "pykälien puolesta" laittaa. Lähinnä leveyden suhteen.
S204, AZT250
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toi Rimsntires ei anna laittaa liian pientä! Sikäli vaikee vertailla kun ei anna tehdä laittomuuksia :) Eli jos siinä saat specseihin soopivan kumin, se on myös 99% varmuudella laillinen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Kuva

Akku loppu, vaan muutaman kuvan sain. Kohta lisää.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

8,5x16/9x16?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

JiiTee_ kirjoitti:8,5x16/9x16?
8,5x16" ET20 ja 9x16" ET20
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Tänään vähän mittailin, ku on aika lähellä kaarta nui renkaat. Kuskin puolella navan keskeltä kaarelle on 32cm ja toisella puolella 34,5. kuskin puolella rengas on paljon taaenpana rengaskotelossa. Oisko jousi poikki toiselta puolelta ja jokku kamperikasteri säädöt vituillaan?

Mitkäs on ne parhaat madallus jouset ja paljon niillä tulee suurinpiirtein navasta kaarelle? H&R?

Ainiin ja kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva



Kuskin puolella:
Kuva

Kuva

Kartturilla tilanne on vähä parempi:

Kuva

Kuva
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”