CDI suuttimen tiiviste vuotaa.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
man0n0
Viestit: 8
Liittynyt: 27.4.2017 20:08

Viesti Kirjoittaja man0n0 »

Hommasin uuden kärkiosaholkin ja sitä vaihtaessa hajosi suuttimen päässä oleva muovinen osa johon tulee sähköliitin ja ohivuotoletku kiinni. Saako tätä muovista osaa ostettua erikseen vai joko maksetaan oppirahat :roll:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Saahan niitä.
Se tullee "raakana" eli pittää saaha sääjettyä
No Merc at the moment
man0n0
Viestit: 8
Liittynyt: 27.4.2017 20:08

Viesti Kirjoittaja man0n0 »

pp d kirjoitti:Saahan niitä.
Se tullee "raakana" eli pittää saaha sääjettyä
Kysyin KL varaosista eikä heiltä kuulemma saa niin mistä näitä voisi tilata? Missä/miten sen saisi sitten säädettyä?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Boschilta saa.
Mie en ala säätähmään, ei riitä vehkeet.
Kysyppä Rengaspalvelu Karjalaiselta olisko heilä kiinnostusta
No Merc at the moment
man0n0
Viestit: 8
Liittynyt: 27.4.2017 20:08

Viesti Kirjoittaja man0n0 »

Jos saan jostain tämän muoviosan johon sähköliitin ja jossa on ohivuotoletkun nippa tulee kiinni niin onnistuuko sen vaihtaminen kun suutin on paikallaan? Suutin on jumissa ja moottorin käyttäminen lämpimäksi ja sen avulla irrottaminen ei oikein onnistu kun vuotaa dieseliä ohivuoto nipasta joka on muovisessa osassa.

Voiko autolla ajaa ennenkuin suutin on säädetty? Tällä tarkoitan voiko auton ajaa säädätykseen vai pitääkö suutin säätää ennenkuin autolla ajetaan metriäkään?
man0n0
Viestit: 8
Liittynyt: 27.4.2017 20:08

Viesti Kirjoittaja man0n0 »

Kysyin muoviosaa paikalliselta Bosch jälleenmyyjältä ja hän kertoi ettei sitä saa ostettua erikseen koska suutin on piezo suutin eikä niihin tehdä varaosia tai erikseen myytäviä osia muita kuin pohjatiivisteet ja pultit ym. Pitääkö tämä paikkansa ja pitääkö ostaa kokonaan uusi suutin vai mistäköhän saisi tilattua uuden muoviosan johon sähköliitin ja ohivuotoletku tulee kiinni?

Ymmärsin näin eli jos vaihtaa uuden suuttimen niin autolla voi ajaa mutta suutin ei toimi niin hyvin kun voisi ja se kannattaa säädättää mahdollisimman pian, ymmärsinkö oikein?
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

man0n0 kirjoitti:Kysyin muoviosaa paikalliselta Bosch jälleenmyyjältä ja hän kertoi ettei sitä saa ostettua erikseen koska suutin on piezo suutin eikä niihin tehdä varaosia tai erikseen myytäviä osia muita kuin pohjatiivisteet ja pultit ym. Pitääkö tämä paikkansa ja pitääkö ostaa kokonaan uusi suutin vai mistäköhän saisi tilattua uuden muoviosan johon sähköliitin ja ohivuotoletku tulee kiinni?

Ymmärsin näin eli jos vaihtaa uuden suuttimen niin autolla voi ajaa mutta suutin ei toimi niin hyvin kun voisi ja se kannattaa säädättää mahdollisimman pian, ymmärsinkö oikein?
No minä olen vaihtanut noita piezoja omaan V6:n vaikka mulla on 280 niin 320 koneestakin ne käy ja toimii hyvin. En ole syöttänyt Staarilla edes sitä kalibrointi koodia. Hyvin pysyy silti 5mg sisällä syötöt. Saksasta olen tilannut käytettyjä. Yksi korjattu piezo on tullut Espanjasta Rufre:lta (324€) mutta sitä en ole vielä joutunut laittamaan paikoilleen. Saksasta tilattu 140€ käytetty on kestäny nyt reilut 100.000km.
Luulisin romuksi menneitä piezoja löytyvän moneltakin korjaamolta ja ehkä jopa VEHO:n roskiksesta löytyy. Niistä saa sen muoviosan.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Just lensi roskiin yks om642 suutin😬 Pitääpä alkaa laittaan niitäki talteen..
man0n0
Viestit: 8
Liittynyt: 27.4.2017 20:08

Viesti Kirjoittaja man0n0 »

Tilasin käytetyn suuttimen Saksasta. Kannattaako Saksasta tilattu suutin laittaa paikalleen vai ottaa siitä pelkästään muoviosa irti ja vaihtaa alkuperäiseen suuttimeen? Vai katsonko kumpi suutin on parempi kuntoinen ja asennan sen paikalleen? Jos ymmärsin oikein niin suutin täytyy käydä säädättämässä tekee kummin vain.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

man0n0 kirjoitti:Tilasin käytetyn suuttimen Saksasta. Kannattaako Saksasta tilattu suutin laittaa paikalleen vai ottaa siitä pelkästään muoviosa irti ja vaihtaa alkuperäiseen suuttimeen? Vai katsonko kumpi suutin on parempi kuntoinen ja asennan sen paikalleen? Jos ymmärsin oikein niin suutin täytyy käydä säädättämässä tekee kummin vain.
Älä hiiessä koske työkaluila siihen muovipäähän, son valettu siihen runkhoon kiini.
Ei muuta ko tökkää paikahleen
No Merc at the moment
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

pientä ilta jumppaa

Kuva
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
juu-zo
Viestit: 379
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuli taas suoritettua itsekin iltajumpat. Nyt 3/4 vaihdettu 80tkm aikana. Kai se kohta tuo viimeinenkin tulee vaihdettavaksi.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tuli hehkun vaihtoon kun poltteli merkkivaloa ja olihan sieltä kakkosen hehku pimeänä. :happy:

Kuva
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

No nyt on kyllä varmasti yksi pahimpia mitä nähnyt! Saakohan tuota ikinä edes putsattua :shock: vaatii hetken liuottamista. Toisaalta lienee tuolla tervamäärällä se vuotokin jo aikalailla olemaan loppu, tiivistää itse itsensä :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Saako tuota reunoja myöten täytettyä vai valuuko jossain vaiheessa takareunasta pois? Vissiin on ainakin yritetty. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Huh huh... niitä autoja visssii joillaa vaaaan ajettu :shock: :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ajattelin soodalla puhaltaa puhtaaksi??
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jiitek kirjoitti:Ajattelin soodalla puhaltaa puhtaaksi??
Ja mitään ei varmaankaan huomannut missään vaihessa... :roll:

kannattaa valmistautu tekemään myös suutimen ja nokan tunnistimen johdot uusiksi
niiden eristeet kun tykää tuosta huonoa ja puhallus ei ainakaan sitä
paranna
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

"En minä mitään kummallista tuoksua ole huomannut eikä kotonakaan ole huomautettu että vaatteet kummasti haisisivat?" :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tämä on kyllä paras. Alakanu oikeen hiiltymään.

Äkkiä kuvaviesti Sindelin museoon. :!: :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
juu-zo
Viestit: 379
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuttu haju alkoi viikolla jo työmatkoilla välillä hiipimään kabiiniin. Viikonlopun 500km ajo vahvisti epäilystä ja kotiin tultua kurkkasin muovien alle. Eihän se nenä pettänyt taaskaan vaan kolmosen suutinhan se siellä oli aloittanut urakkaansa nokeamisen parissa. Ajoissa kuitenkin kun jälleen vilkaisi niin yritykseksihän tuo sotkeminen jäi. 30-45min taisi tulla rauhakseltaan heiluttua jälleen tutun asian parissa. Nyt on kilometrejä itsellä takana tällä om611 padalla noin 110tkm ja siinä ajassa on jokaisen pytyn suuttimen pohjatiiviste vuorollaan tullut vaihdettua. Katsotaan koska uusintakierros alkaa. Jälleen ei mitään ulosvetijöitä eikä kommervenkkejä tarvittu kun homman hoitaa ajoissa ja suoraan ajosta lämpöisellä koneella. Helppo homma kenelle vaan.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ostin juuri Viton ja haistoin tutun käryn...


Kuva

Kuva

Ykkönen vuotanut ties miten kauan....Kumma, kun jotkut ei välitä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uhhuh. Kitkerä on haju jo tuollaisessa, ikävä korjatakin.
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

dealer kirjoitti:Uhhuh. Kitkerä on haju jo tuollaisessa, ikävä korjatakin.
Mitä nuita ehjiä korjaamaan.:wink:

Tuokin tuolla ylläoleva on edelleen tulematta siihen korjaukseen mikä piti siinä keväämmällä tehdä. Hajukaan ei tupakkimiestä ilmeisesti niin haittaa kun kuulemma jo 30tkm sillä kuvan oton jälkeen päästellyt.
Toista autoa hän on tässä kyllä kuljettanut tuon tuosta.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Itellä sama ongelma, pientä vuotua ja käryä kabiiniin.

nelosen suutin se taisi olla, ei taidettu saada sitä pultin reikää riittävän puhtaaksi vaikka siihen käytettiin paljon aikaa.

Kiinnitysvaiheessa kuului pahaenteinen naps, pulttia auki ja jäähdytinnestettä suihkusi.

Huomenna lähettävä hakemaan kierreliimaa ja takasi paikoilleen.

Keskivahvaa vai vahvaa lukitetta?

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
MHe
Viestit: 1158
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

eikö siinä ihan kierretiiviste piisaa, eihän sitä lukita tartte?

edit :hydehommissa käytetään tota https://www.ahlsell.fi/34/tyokalut-ja-t ... t06000128/

ööö noitakin näköjään oli paria eri numeroista en nyt varmaksi muista kumpi
Viimeksi muokannut MHe, 06.2.2019 20:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Älä laita lukitetta ollenkaan, on olemassa myös kierteentiivistysainetta jonka ei kuitenkaan pitäisi lukitteena toimia. Toki se hieman saattaa lukitteenkin tavoin toimia mutta ei niin rajusti. Ikävä sitten jos seuraavaksi sitä aukaisee ja se katkeaa sinne.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

https://m.motonet.fi/fi/tuote/606100/LO ... lukite-5gr

Tuo liian vahvaa?

Aamulla mentävä motonettiin tai mitä täällä oulussa nyt näitä on, motonetistä en äkkiseltään löytänyt tuota tiivisteainetta ilman liimaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Jaahas, tilasinpa kalvaimen... Tuollainen piti tulla:

https://www.bgstechnic.com/fi/catalog/c ... 60/page/26

...ja tuollainen tuli:

Kuva

Kuva

Kuva

Eihän tuossa nyt ole mitään samaa... Minkä lie työkalun lähettivät... Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain pahasti väärin? Myyjälle laitoin sähköpostia, on kuulemma kaikki samanlaisia mitä heillä hyllyssä :? Valmistajallekin laitoin sähköpostia, vastausta odottelen. Voisiko joku ystävällinen kertoa että kuka tässä nyt oikein on mokannut?
Viimeksi muokannut dneproshin, 20.2.2022 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”