kestääkö mersun perä voimaa?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K kirjoitti:2,65 turbon perä joutavana äänetön mutta keskitappi hitsattava :idea:
Jos ei koko joutavanpäiväistä tehtaanukontekele-ASD-järjestelmää halua niin ei tuo mikään ylivoimainen asennettava ole. Tosin normiajossa tuo mikon tarjooma perä voi kestää uralille saakka :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

kukas sen keskitapin hitsaa,en minä ainakaan kun hyvä jos ikinä perää edes nähnytkään :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:kukas sen keskitapin hitsaa,en minä ainakaan kun hyvä jos ikinä perää edes nähnytkään :lol:
Heleppoo ku heinänteko :wink:

Kardaani irti, vetarit irti, perän etukannake ja takaa kaksi pulttia irti ja perä pöydälle. Takakansi auki ja kunnon pesu. Sitten perä hitsaajalle. Kannattaa vetää vaikka rälläkällä ura runkoon ja tappiin molempiin päihin niin saa täyttää kunnolla. Rattaat kannattaa suojata ennen hitsausta. Tuossa näkyy tappi:

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

njoo,kyllä itseltäkin hitsausvehkeet ja hitsaustaitoakin löytyy mutta en nyt tajunnut yhtään että pitääkö tuo tappi paukasta kiinni tuohon runkoon vai mitä ihmettä sille tapille pitää tehdä :shock: :lol:
vähän epäselvä kuva ymmärtää :oops:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuo tapin pää, mikä näkyy keskellä kuvaa, pitää saada samaksi raudaksi rungon kanssa. Siinä voi olla jo millienkin verran väljää joten kannattaa vaikka mellapellillä sijoittaa se mahdollisimman lähelle orginaalia sijaintiaan. Saattaapi muuten rattaat huutaa hoosiannaa korvia särkevällä äänellä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nokoson valua tuo runko, nii valurautapuikolla sitte pistelemmään?
Kyllähää se tappi paksunee päistänsä isolla Migilläki, mutta mahtaa tulla parempi josson rungossa kiinni.
Pro HVM
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

valupuikko tai sitten 55 puikko. seospuikolla kokeilua ehkä välttäisin siinä saattaa tulla valuun hiushalkeamia..

volvon repeämiä lohkosta olen tukkinut ihan suihkuttamalla jarrujen pesusprayta ja sitten avannut vähän repeämää taas pesu ja kuivatus sitten 55 tinaamaan, tietty tuo lohkon valu on huokosempaa kuin perän valu mutta on sillä öljyvuodot loppunut ja repeilyt.
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

joop löysin foorumilta haulla vahingossa XUX63:n alottaman keskustelun tuon tapin hitsaamisesta :wink: oli vähän ristiriitaisia kommentteja että kannattaako ja tuleeko se sitten kestämään :roll:

jos tuon tapin tilttaa runkoon niin tuleeko perästä sitten lukollinen,kummatkin renkaat yhtä puuta? :lol: :shock: tämäkö patentti se on mistä on kuullu puhuttavan "kemppi-lukko" :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ei tule kemppiä vielä tuolla.
Jos pikkurattaat hitsaa juntturaan, niin sitten on 100% kemppilukko.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:joop löysin foorumilta haulla vahingossa XUX63:n alottaman keskustelun tuon tapin hitsaamisesta :wink: oli vähän ristiriitaisia kommentteja että kannattaako ja tuleeko se sitten kestämään :roll:
Olikos se loppukesää kun se toisen kerran hitsattiin ja lyötiin läjään RVS-Tecin lisäaineella terästetyn öljyn kera :roll: Sillä on nyt ajeltu ainakin toistakymmentätuhatta enemmän ja vähemmän sutien eli ihan kohtuudella rääkäten ja vollaa ihan samallai kuin silloin läjään laittamisen jälkeenkin. Mutta, niinkuin oon aiemminkin sanonut - kestää minkä kestää ja sitten räjähtää :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kertokaas tyhmälle että minkätakia tuo keskitappi pääsee sellaseen kuntoon että pitää hitsata kiinni runkoon. Pyörähtääkö se pesässään ja katkasee sen sokan toisesta päästä vai mikä siihe tulee
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Runtula kirjoitti:Kertokaas tyhmälle että minkätakia tuo keskitappi pääsee sellaseen kuntoon että pitää hitsata kiinni runkoon. Pyörähtääkö se pesässään ja katkasee sen sokan toisesta päästä vai mikä siihe tulee
Ei kestä sitä, että toinen ratas suttaa ja nuitten perän sisästen rattaitten kierrosero kasvaa liian isoksi. Eli todnäk pyörähtää..... Sitten alkaa antaan sokat periksi :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... vljper.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... ljper2.jpg

Tuossa vähän väljän perän mallia. :D
Nuo kuvat on ex farkun perästä. Tuo jo vähän kolahteli kun vaihdekepistä liikutteli jarruavasten r-n-d-n-r. :shock:
Tuokin tuli hitsaamalla kuntoon. Kesti hyvin ainakin sen aikaa mitä auto minulla oli. :D
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Jaa jaa nymmää ymmärsin :) Mistäpä muuten kannattaa kysellä
uusia pikkupyöriä keskitappia ja kitkalevyjä lukkoon. Onko mitään erikoispaikkaa vai onko nää sellasia
osia että löytyy näppärästi pientä korvausta vastaan vehon hyllystä
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kaikki löytyy Vehon hyllystä: eikä aivan tolkuttoman hintaisiakaan edes :wink:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Runtula kirjoitti:Jaa jaa nymmää ymmärsin :) Mistäpä muuten kannattaa kysellä
uusia pikkupyöriä keskitappia ja kitkalevyjä lukkoon. Onko mitään erikoispaikkaa vai onko nää sellasia
osia että löytyy näppärästi pientä korvausta vastaan vehon hyllystä
Kitkalevyjä ja välilevyjä on sitten monen paksuisia eli ne kannattaa tilata vasta sitten kun pakka on mitottu ja suunniteltu että kuinka tiukkaa siitä ollaan tekemässä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”