Saisi tarjota hyvää vaihtoehtoa. Eikun ostettu jo.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Miten olisi minulta ässä pois kuleksimasta :) Saisi alkaa vihdoinkin kattella tosissaan w116 koria.

Eli tuo
viewtopic.php?t=14162

Helppo ajaa vaihteiston takia. Keppi D:lle ja kevyesti kaasua niin eteenpäin mennään. Sopii vanhalle miehelle siinä missä nuoremmellekin.
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Erew126 kirjoitti:Miten olisi minulta ässä pois kuleksimasta :) Saisi alkaa vihdoinkin kattella tosissaan w116 koria.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että ookko mitenki mato peltihommissa? Ne tahtoo olla vähän rapsakoita nämä 116:t tänä päivänä, tarkkana saa olla. Itellä oli ennen tätä nykyistä isompana mersuna W116 450SE -74, saksantuontia, ja kyllähän se jo vähän vaari-vainaan kainalolle tuoksahti sekin, vaikka pelleiltään oli päällisin puolin melko siisti.

Auto oli D-jetillä, ja tästä viisastuneena kehotankin Ereä katselemaan malleja -77 ylöspäin, niissä on jo K-jetti. :idea:

Ainiin. Ja sitten on vielä mainittava alipainetoiminen keskikonsolin lämmön- ja ilmansäätöhässäkkä, kuten myös lämmityslaitteen hana. Melekeen voi vetästä hatullisen kakkaa, jos ne sattuu vielä toimimaan. :(

Autohan on klassikko (vuoden auto 1974, jota voi pitää hämmästyttävänä saavutuksena kun katsotte mitä kippoja tuo muu lista on täynnä), mutta ei siitä oikein käyttöautoksi ole.

Kesäautoahan sie taijat ettiä, joten mietippäs vielä SL:ääkin samassa ikäluokassa. :wink: Kympillä saa jo hyväkuntoisen projektin, ja hyvästä W116:stakin saa maksaa jo tonnikaupalla. :ope: SL ei luultavasti olisi pelleiltään niin mätä. :idea:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nonniin, ensimmäinen tähtikeula ehdokkaana. Ja vieläpä tyylikäs sellainen :!: Minä jo aloinki vähän huolestua.

Minusta tuo sopisi hyvinkin vanhalle miehelle joka ajaa viisi tonnia vuoteen, ja jolla on jalkojen kanssa vähän häikkää, vapautus kytkinpolkimen käytöstä.

Varovasti ajatusta tuossa esittelin jo eilen saunassa, se vaan vähän sitä että hänestä korkea ikä/hintasuhde. Toki jos minä olisin valitsemassa tuoreen rellun ja tuommosen ässän väliltä, niin saisi ranskansalamiakki jäähä odottelemaan nutturapäänaisopettajaa. Ei tietenkään niin että minulla mitää ko merkkiä vastaan, tämähän on vain henkilökohtainen perversio.

Heittäkääpä nyt hyviä arkumentteja joilla minä tuota perustelen entiselle harrastelijanäyttelijälle ja yleisurheiluvalmentajalle.

Toki on minulla vielä korvan taustalla ne pari edellistäkin ehdokasta eli kasipätkä volvo ja v2 mazda 626 tomaatti.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

HVM:lle tiedoksi, että paria yksilöä olen tiiraillut, molemmat museorekisterissä ja kuvien perusteella suhrteellisen uudehkon näköisiä. Tietenkin paikan päällä eri, mutta kuvat antaa olettaa jotain auton kunnosta

Esimerkiksi tämä nyt ei ole hinnaltaankaan niin paha, mitä voisi olettaa, mutta tuo oma ässä tosiaankin pitää saada alta pois.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1378625
Tuosta olen saanut sähköpostiin lisäkuvia paljon ja auto tosiaan vastaa aikalailla tuota nykyistä omaa w126 ässää.

Jos w116 tosiaan saan laitettua, niin museorekisterissähän sen täytyy olla. Silloin peltihommatkaaan ei luulisi olevan liian kova riesa.

SL ei ole niin hienon näköinen kuin w116
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Taitaa olla painovirhepaholainen ilmossa? 450 ja 3,5L kone?

Tuolla rahalla saisit jo SL:nkin, et tosin museoleimattua. :wink:

Varusteetkaan ei päätä huimaa, tai sitten ilmoitus on huonosti laadittu. Omassa oli mm ilmastointia jne, eikä maksanut puoltakaan tuosta. Kunto kuvien perusteella sama. :D (No minun autossani ei ollut kromikaaria, kun se ei niitä ehjien lokasuojanreunojen takia kaivannut.)
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Kuten huomaat, nettiautossa ei ole 350 mallia etsintäkohdassa, joten myyjä on laittanut auton 450 kohtaan :)

Joo eihän nuo varusteet päätä huimaa, mutta eipä tuossa nykyisessäkään ole kuin sähkölasit :shock:
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Erew126 kirjoitti:Kuten huomaat, nettiautossa ei ole 350 mallia etsintäkohdassa, joten myyjä on laittanut auton 450 kohtaan :)
No enhän mie puusilimä tuommosia tiijä. :oops:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Elekee nyt tähänastiset autontarjoajat tykätkö kyttyrää, mutta vielä kyselen että onkos joku ihan tässä Oulussa tai hyvin lähellä luopumassa 190 tai 124 bensamersustaan? Jos ois semmonen ruosteeton yksilö tai helposti fiksattavissa.

Saisi vielä vähän valikoimaa ja pääsisi appi koeajolle 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jovihava kirjoitti:Elekee nyt tähänastiset autontarjoajat tykätkö kyttyrää...
No ei ollenkaan... meillähän on kauppa enää kädenpuristusta vailla :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Sama vika apellas ku mulla oli aikanaan :) Ruosteeton ässä tulisi löytää omasta kotikaupungista :)
Niitähän on muutenkin niin paljon hyväkuntoisia liikkeellä että on vara valita täällä pohjoisessa :D

Ei vaan, aja Kemiin, niin tulen vastaan ässällä. Ei tunti ole paha rästi varsinkin jos hyvän löytää.

Siin on hepolahesa hyvää pätkää ajella rauhallisesti ja löytyy jo moottoritiekin vierestä ni voi koittaa ässän kulkua.
w126 300SE 1986
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Olenko kohtelias vai rehellinen? Jospa olen kohteliaasti rehellinen.

Minua on tuo ässä alkanut vaan vähän mietityttää, että onkohan se vähän liian häävi tuolle apelle, kun se ei kovin tarkka autonpitäjä ole.

Sillä minä niitä yksinkertaisia ja pomminvarmoja perusmersuja kysästelen.

Joo, onhan se todella hulppea auto, siitä ei pääse mihinkään. Ja onhan sillä tietysti vielä hintaakin, hyvästä saa maksaa juu :!:

Mitenhän tuommoisen ässän osat, saapiko tavan varaosakaupasta, esimerkiksi kuluvia kuten jarrulevyjä ja paloja, vesipumppuja, kytkimiä, tiivisteitä jne? Ja onko niissä statuslisä? Meinaan vain sillä että tässä ei ole hankinnassa harrasteauto, vaan käyttösellainen.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Jarruthan juuri remontoitiin.

Kävin kyselemässä KEmissä/Torniossa osia, ainakin jarrupaloja ja takajarrulevyjä sai hyllystä, etujarrulevyt joutui tilaamaan kauempaa, Suomesta kuitenkin. Suodattimia+tiivisteitä löytyy myös hyllystä paljon yms. Ja Oulussa varmasti tarjonta on runsaampaa. Vesipumpuista en tiedä, mutta ainakin motonet/kl myy. Kytkintä ei taida tarvita automaatissa paljoa huolehtia. 8)

Motonet.fi KL-varaosat.fi myy lähes kaikenlaista huoltotarviketta. Ja w126:seen käy aikalailla w123/w124 tavarat.

Hinnoissa en ole huomannut mitään ässälisää, mutakuin mersun statuslisän, mikä löytyy jokaisesta mallista :D

w126:sen luotettavuuteen en ota oikein kantaa. Olen omistanut auton 2 vuotta ja kerran on tielle jättänyt (tosin sammutin auton itse, kun laturin hiilet olivat lopussa, joten oma moka, olisi sillä kotia asti päässyt) ja laturin hiilet vaihtui minuutissa. Kyl kai ässään voi luiottaa ku muuhunkun mersuun?
w126 300SE 1986
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitoksia Erew selvityksestä. Toivottavasti et harmistu siitä että pyörittelen eri vaihtoehtoja hankinnassa :huh:

No ettei tämä vatulointi nyt loppuisi kesken, niin sotken soppaa vielä lissää. Tilanne on kuitenkin se että Apella autonosto on oikiasti ajankohtainen aikasintaan vasta elokuun puolella, joten tässä ollaan vielä vahvasti kahtelurintamalla asian suhteen.

Mites tuommoinen, repostelkaa vapaasti ja kertokaa mihin renkaanpotkijan tulisi kiinnittää palava katseensa, jos saan vielä pyytää?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1223659

Mercedes-Benz 190
190 2.0
Väri: Punainen - Normaali väri
Vuosimalli : 1990
Mittarilukema: 231500 km
Polttoaine: Bensiini
Moottorin tilavuus: 2.0 l
Hinta: 2700 €

Mekkaan kumartelin, mutta en hoksannut sieltä kaikenkattavaa tsekkilistaa hankintavaiheeseen. Hakijana olen pöljä.

Onko tuossa ruuta vai kaasari? Kumpi on pahempi?
Missä on makeimmat ruostepaikat?
Mikä erikoisuus pitää muistaa testata että toimiiko?
Miksi mekassa varoitettiin kajoamasta vähäpäästöiseen? Tämähän on kait semmonen vai eikö?
Onhan tuossa jo semmonen parempi venttiilikoneisto?
Onko näidenkin kuskinpenkit tyypillisesti yhtä jojoja kuin 124:ssä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No korin nyt osaa jokainen katsella, mutta kaitpa ne parhaat mätäpaikat irvistelee noissa kylkimuovien alta eli reunoista?

Tyhjäkäyntiin kiinnittäisin erityistä huomiota, sen korjuuseen kun ei ole tässä maailmassa vielä kukaan keksinyt ratkaisua. :lol:

Vuosimallissa -90 taitaa olla jo heteka-sukupolvesta seuraavat jakkarat?

Edit: Nokka ja keinut on jo parempaa materiaalia.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitos HVM.

Nyt on hyvät neuvot kalliit, lähemmä koeponnistamaan tuon värkin. :shock:

Tiijä vaikka kertosin tuloksista tuonnempana :roll:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mullaki saattaa tulla tuomonen vähän vanhempi myyntiin :D Hinta alle puolet tuosta. :D
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Mites rojekti etenee? Tykkäskö appi 190:stä?
w126 300SE 1986
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mika.T kirjoitti:Mullaki saattaa tulla tuomonen vähän vanhempi myyntiin :D Hinta alle puolet tuosta. :D
Kiitos tarjouksesta. Miten lie kilometrit ja kunto? Ja sitten tuota tuo Tervola on vähän Out Of Range. Erew voi vahvistaa tupajumisuutemme, minä en raaski töiltäni ja raksa&pihahommiltani lähteä edes naapurikaupunkiin. Appi kyllä joutaisi, mutta minä en uskalla sitä päästää yksin autokaupoille.
Erew126 kirjoitti:Mites rojekti etenee? Tykkäskö appi 190:stä?
Kiitoksia kysymestä. Siinä kävi vähän jännästi kun aikatuluhaasteiden vuoksi ei päästykään koeajolle tai edes autoon sisään, ulkoa jouduttiin koluamaan.

Ei paha näin äkkipojan silmään, parit ruostepaikat löyty joista pitäisi pinta fiksata ettei ykkösasteen karies pääse reiäksi asti yltymään. Maalipinta on kulunut mutta ilmeisesti alkuperäinen. Sunnuntai-iltana on järjesteillä koeajosessio, ja samalla ajattelin katastaa oven alareunat ja mattojen aluset.

Kaikki renkaat menee kyllä uusiin, ja putken keskipönttö kohtapian kanssa.

Hintapolitiikaltaanhan tuo on siinä haarukassa jota alkuperäisessä viestissä kysästelin, ettei tuo eläkeläinen joudu liian suurta autolainaa ottamaan.

Appiukosta on hyvää vauhtia tulossa mersumies henkeen ja vereen, eikös sekin ole jo jotain? :kuume: :pope: :whistle:

Nii että jos olisi Oulussa katsomisen arvoisia pirssejä (anteeksi nyt tämä nurkkakuntaisuus) hinnassa alle 4000 ja ikätoive -90 tahi tuoreempi (tuo kuulostas olevan apen tahtotila, minua ei niin nuo vuodet haittaa, kunto on tärkeämpi), niin huikkailkaa, vielä ehtii ennenkuin appi latoo pankin rahat tiskiin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1407927

Näyttäs olevan siisti kosla ainakin päällepäin. Taitaa olla vaan liian mallia tuning :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tjaah, kiitti vinkistä, katotaas.

Ei ne nyt nuot lintulauta ja hipopeilit mittään haittaa 8) , ja värikin on mitä mainioin :!: Vaan jopa alle 5000 km vuoteen ajavalle appiukolle ei tuo diisseli taia oikein upota. :(
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Eikö se mafia mersu ois sopeva :wink:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Meinaako hurja siis tätä?

Kuva

Tuo onpi näillänäkymin koeajon kohteena sunnuntai-iltapäivästä, niinkuin ylempänä jo selittelin ^^^
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Alemmassa viestissä on asiaa :roll:
Viimeksi muokannut Harju, 27.7.2007 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Juu just tuota meinasin äkkiseltään nettiauton sopivin oulussa :shock:

Ja tenkker ät det äär jätte braa biil to yoor appiguppe, dont think about it vaan soita että sie teik it
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kappas, tähänhän on oikein paneuduttu! :lol:

Joo, niin minustakin teoriatiedoilla näytti parhaiten tarvetta vastaavalta.

Vaan kun minä en noiden mersujen päälle paljoa ymmärrä, minusta ne kaikki on tosihyviä ja hienoja :roll:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ei niitä aatoja kannata kierrellä ja koeajella :shock: Ceetä metästäessä kävin yhtä ylihintasta koittaa ja sen minkä ostin ajoin n.2 kilometrin lenkin ja sovimme ilimastoinnin laitosta. Aikaa meni auton ympärillä ehki 15min sis. test raivingin. Ois varmaa ollu noppeempaa selevä, mutta tomaatti II rupes kurkkii auton alle :evil: :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nojoo, eipähän näissä tämän hintaluokan laitteissa voi monta tonnia mennä mehtään :wink:

Onkohan noissa ohjustehostinta vakiona? Se on tuo appi nääs kohtuuprosentilla invaliiti, sairaselakkeella, ei yhtään haittaisi.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Ohjaustehostimen mukana olo selviää ajamalla :)

En usko, että vakiona on ainakaan 190:ssä, w124:sta en ole varma, mutta oisko niin että tuli vakiovarusteeksi vasta faceliftin aikoihin.

Ei varmaa tietoa(muuta kun että w126:stä löytyy ohjaustehostin köh köh...krhmmm 8) :D )
w126 300SE 1986
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkohan noissa ohjustehostinta vakiona?
124:ssä on kaikissa, 201:sen saattaa löytää ilman tehostinta mutta hakea pitää hartaasti.
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

dealer kirjoitti:
Onkohan noissa ohjustehostinta vakiona?
124:ssä on kaikissa, 201:sen saattaa löytää ilman tehostinta mutta hakea pitää hartaasti.
Ohhoh, itse olen aina ollut luulossa, että kun kerran 190 on niin "halpa" malli, niin vakioksi sitä en olisi uskonut. Noh, hyvä homma.
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”