Saisi tarjota hyvää vaihtoehtoa. Eikun ostettu jo.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että ookko mitenki mato peltihommissa? Ne tahtoo olla vähän rapsakoita nämä 116:t tänä päivänä, tarkkana saa olla. Itellä oli ennen tätä nykyistä isompana mersuna W116 450SE -74, saksantuontia, ja kyllähän se jo vähän vaari-vainaan kainalolle tuoksahti sekin, vaikka pelleiltään oli päällisin puolin melko siisti.Erew126 kirjoitti:Miten olisi minulta ässä pois kuleksimasta Saisi alkaa vihdoinkin kattella tosissaan w116 koria.
Auto oli D-jetillä, ja tästä viisastuneena kehotankin Ereä katselemaan malleja -77 ylöspäin, niissä on jo K-jetti.
Ainiin. Ja sitten on vielä mainittava alipainetoiminen keskikonsolin lämmön- ja ilmansäätöhässäkkä, kuten myös lämmityslaitteen hana. Melekeen voi vetästä hatullisen kakkaa, jos ne sattuu vielä toimimaan.
Autohan on klassikko (vuoden auto 1974, jota voi pitää hämmästyttävänä saavutuksena kun katsotte mitä kippoja tuo muu lista on täynnä), mutta ei siitä oikein käyttöautoksi ole.
Kesäautoahan sie taijat ettiä, joten mietippäs vielä SL:ääkin samassa ikäluokassa. Kympillä saa jo hyväkuntoisen projektin, ja hyvästä W116:stakin saa maksaa jo tonnikaupalla. SL ei luultavasti olisi pelleiltään niin mätä.
Nonniin, ensimmäinen tähtikeula ehdokkaana. Ja vieläpä tyylikäs sellainen Minä jo aloinki vähän huolestua.
Minusta tuo sopisi hyvinkin vanhalle miehelle joka ajaa viisi tonnia vuoteen, ja jolla on jalkojen kanssa vähän häikkää, vapautus kytkinpolkimen käytöstä.
Varovasti ajatusta tuossa esittelin jo eilen saunassa, se vaan vähän sitä että hänestä korkea ikä/hintasuhde. Toki jos minä olisin valitsemassa tuoreen rellun ja tuommosen ässän väliltä, niin saisi ranskansalamiakki jäähä odottelemaan nutturapäänaisopettajaa. Ei tietenkään niin että minulla mitää ko merkkiä vastaan, tämähän on vain henkilökohtainen perversio.
Heittäkääpä nyt hyviä arkumentteja joilla minä tuota perustelen entiselle harrastelijanäyttelijälle ja yleisurheiluvalmentajalle.
Toki on minulla vielä korvan taustalla ne pari edellistäkin ehdokasta eli kasipätkä volvo ja v2 mazda 626 tomaatti.
Minusta tuo sopisi hyvinkin vanhalle miehelle joka ajaa viisi tonnia vuoteen, ja jolla on jalkojen kanssa vähän häikkää, vapautus kytkinpolkimen käytöstä.
Varovasti ajatusta tuossa esittelin jo eilen saunassa, se vaan vähän sitä että hänestä korkea ikä/hintasuhde. Toki jos minä olisin valitsemassa tuoreen rellun ja tuommosen ässän väliltä, niin saisi ranskansalamiakki jäähä odottelemaan nutturapäänaisopettajaa. Ei tietenkään niin että minulla mitää ko merkkiä vastaan, tämähän on vain henkilökohtainen perversio.
Heittäkääpä nyt hyviä arkumentteja joilla minä tuota perustelen entiselle harrastelijanäyttelijälle ja yleisurheiluvalmentajalle.
Toki on minulla vielä korvan taustalla ne pari edellistäkin ehdokasta eli kasipätkä volvo ja v2 mazda 626 tomaatti.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
HVM:lle tiedoksi, että paria yksilöä olen tiiraillut, molemmat museorekisterissä ja kuvien perusteella suhrteellisen uudehkon näköisiä. Tietenkin paikan päällä eri, mutta kuvat antaa olettaa jotain auton kunnosta
Esimerkiksi tämä nyt ei ole hinnaltaankaan niin paha, mitä voisi olettaa, mutta tuo oma ässä tosiaankin pitää saada alta pois.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1378625
Tuosta olen saanut sähköpostiin lisäkuvia paljon ja auto tosiaan vastaa aikalailla tuota nykyistä omaa w126 ässää.
Jos w116 tosiaan saan laitettua, niin museorekisterissähän sen täytyy olla. Silloin peltihommatkaaan ei luulisi olevan liian kova riesa.
SL ei ole niin hienon näköinen kuin w116
Esimerkiksi tämä nyt ei ole hinnaltaankaan niin paha, mitä voisi olettaa, mutta tuo oma ässä tosiaankin pitää saada alta pois.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1378625
Tuosta olen saanut sähköpostiin lisäkuvia paljon ja auto tosiaan vastaa aikalailla tuota nykyistä omaa w126 ässää.
Jos w116 tosiaan saan laitettua, niin museorekisterissähän sen täytyy olla. Silloin peltihommatkaaan ei luulisi olevan liian kova riesa.
SL ei ole niin hienon näköinen kuin w116
w126 300SE 1986
Taitaa olla painovirhepaholainen ilmossa? 450 ja 3,5L kone?Erew126 kirjoitti: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1378625
Tuolla rahalla saisit jo SL:nkin, et tosin museoleimattua.
Varusteetkaan ei päätä huimaa, tai sitten ilmoitus on huonosti laadittu. Omassa oli mm ilmastointia jne, eikä maksanut puoltakaan tuosta. Kunto kuvien perusteella sama. (No minun autossani ei ollut kromikaaria, kun se ei niitä ehjien lokasuojanreunojen takia kaivannut.)
Elekee nyt tähänastiset autontarjoajat tykätkö kyttyrää, mutta vielä kyselen että onkos joku ihan tässä Oulussa tai hyvin lähellä luopumassa 190 tai 124 bensamersustaan? Jos ois semmonen ruosteeton yksilö tai helposti fiksattavissa.
Saisi vielä vähän valikoimaa ja pääsisi appi koeajolle
Saisi vielä vähän valikoimaa ja pääsisi appi koeajolle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sama vika apellas ku mulla oli aikanaan Ruosteeton ässä tulisi löytää omasta kotikaupungista
Niitähän on muutenkin niin paljon hyväkuntoisia liikkeellä että on vara valita täällä pohjoisessa
Ei vaan, aja Kemiin, niin tulen vastaan ässällä. Ei tunti ole paha rästi varsinkin jos hyvän löytää.
Siin on hepolahesa hyvää pätkää ajella rauhallisesti ja löytyy jo moottoritiekin vierestä ni voi koittaa ässän kulkua.
Niitähän on muutenkin niin paljon hyväkuntoisia liikkeellä että on vara valita täällä pohjoisessa
Ei vaan, aja Kemiin, niin tulen vastaan ässällä. Ei tunti ole paha rästi varsinkin jos hyvän löytää.
Siin on hepolahesa hyvää pätkää ajella rauhallisesti ja löytyy jo moottoritiekin vierestä ni voi koittaa ässän kulkua.
w126 300SE 1986
Olenko kohtelias vai rehellinen? Jospa olen kohteliaasti rehellinen.
Minua on tuo ässä alkanut vaan vähän mietityttää, että onkohan se vähän liian häävi tuolle apelle, kun se ei kovin tarkka autonpitäjä ole.
Sillä minä niitä yksinkertaisia ja pomminvarmoja perusmersuja kysästelen.
Joo, onhan se todella hulppea auto, siitä ei pääse mihinkään. Ja onhan sillä tietysti vielä hintaakin, hyvästä saa maksaa juu
Mitenhän tuommoisen ässän osat, saapiko tavan varaosakaupasta, esimerkiksi kuluvia kuten jarrulevyjä ja paloja, vesipumppuja, kytkimiä, tiivisteitä jne? Ja onko niissä statuslisä? Meinaan vain sillä että tässä ei ole hankinnassa harrasteauto, vaan käyttösellainen.
Minua on tuo ässä alkanut vaan vähän mietityttää, että onkohan se vähän liian häävi tuolle apelle, kun se ei kovin tarkka autonpitäjä ole.
Sillä minä niitä yksinkertaisia ja pomminvarmoja perusmersuja kysästelen.
Joo, onhan se todella hulppea auto, siitä ei pääse mihinkään. Ja onhan sillä tietysti vielä hintaakin, hyvästä saa maksaa juu
Mitenhän tuommoisen ässän osat, saapiko tavan varaosakaupasta, esimerkiksi kuluvia kuten jarrulevyjä ja paloja, vesipumppuja, kytkimiä, tiivisteitä jne? Ja onko niissä statuslisä? Meinaan vain sillä että tässä ei ole hankinnassa harrasteauto, vaan käyttösellainen.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jarruthan juuri remontoitiin.
Kävin kyselemässä KEmissä/Torniossa osia, ainakin jarrupaloja ja takajarrulevyjä sai hyllystä, etujarrulevyt joutui tilaamaan kauempaa, Suomesta kuitenkin. Suodattimia+tiivisteitä löytyy myös hyllystä paljon yms. Ja Oulussa varmasti tarjonta on runsaampaa. Vesipumpuista en tiedä, mutta ainakin motonet/kl myy. Kytkintä ei taida tarvita automaatissa paljoa huolehtia.
Motonet.fi KL-varaosat.fi myy lähes kaikenlaista huoltotarviketta. Ja w126:seen käy aikalailla w123/w124 tavarat.
Hinnoissa en ole huomannut mitään ässälisää, mutakuin mersun statuslisän, mikä löytyy jokaisesta mallista
w126:sen luotettavuuteen en ota oikein kantaa. Olen omistanut auton 2 vuotta ja kerran on tielle jättänyt (tosin sammutin auton itse, kun laturin hiilet olivat lopussa, joten oma moka, olisi sillä kotia asti päässyt) ja laturin hiilet vaihtui minuutissa. Kyl kai ässään voi luiottaa ku muuhunkun mersuun?
Kävin kyselemässä KEmissä/Torniossa osia, ainakin jarrupaloja ja takajarrulevyjä sai hyllystä, etujarrulevyt joutui tilaamaan kauempaa, Suomesta kuitenkin. Suodattimia+tiivisteitä löytyy myös hyllystä paljon yms. Ja Oulussa varmasti tarjonta on runsaampaa. Vesipumpuista en tiedä, mutta ainakin motonet/kl myy. Kytkintä ei taida tarvita automaatissa paljoa huolehtia.
Motonet.fi KL-varaosat.fi myy lähes kaikenlaista huoltotarviketta. Ja w126:seen käy aikalailla w123/w124 tavarat.
Hinnoissa en ole huomannut mitään ässälisää, mutakuin mersun statuslisän, mikä löytyy jokaisesta mallista
w126:sen luotettavuuteen en ota oikein kantaa. Olen omistanut auton 2 vuotta ja kerran on tielle jättänyt (tosin sammutin auton itse, kun laturin hiilet olivat lopussa, joten oma moka, olisi sillä kotia asti päässyt) ja laturin hiilet vaihtui minuutissa. Kyl kai ässään voi luiottaa ku muuhunkun mersuun?
w126 300SE 1986
Kiitoksia Erew selvityksestä. Toivottavasti et harmistu siitä että pyörittelen eri vaihtoehtoja hankinnassa
No ettei tämä vatulointi nyt loppuisi kesken, niin sotken soppaa vielä lissää. Tilanne on kuitenkin se että Apella autonosto on oikiasti ajankohtainen aikasintaan vasta elokuun puolella, joten tässä ollaan vielä vahvasti kahtelurintamalla asian suhteen.
Mites tuommoinen, repostelkaa vapaasti ja kertokaa mihin renkaanpotkijan tulisi kiinnittää palava katseensa, jos saan vielä pyytää?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1223659
Mercedes-Benz 190
190 2.0
Väri: Punainen - Normaali väri
Vuosimalli : 1990
Mittarilukema: 231500 km
Polttoaine: Bensiini
Moottorin tilavuus: 2.0 l
Hinta: 2700 €
Mekkaan kumartelin, mutta en hoksannut sieltä kaikenkattavaa tsekkilistaa hankintavaiheeseen. Hakijana olen pöljä.
Onko tuossa ruuta vai kaasari? Kumpi on pahempi?
Missä on makeimmat ruostepaikat?
Mikä erikoisuus pitää muistaa testata että toimiiko?
Miksi mekassa varoitettiin kajoamasta vähäpäästöiseen? Tämähän on kait semmonen vai eikö?
Onhan tuossa jo semmonen parempi venttiilikoneisto?
Onko näidenkin kuskinpenkit tyypillisesti yhtä jojoja kuin 124:ssä?
No ettei tämä vatulointi nyt loppuisi kesken, niin sotken soppaa vielä lissää. Tilanne on kuitenkin se että Apella autonosto on oikiasti ajankohtainen aikasintaan vasta elokuun puolella, joten tässä ollaan vielä vahvasti kahtelurintamalla asian suhteen.
Mites tuommoinen, repostelkaa vapaasti ja kertokaa mihin renkaanpotkijan tulisi kiinnittää palava katseensa, jos saan vielä pyytää?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1223659
Mercedes-Benz 190
190 2.0
Väri: Punainen - Normaali väri
Vuosimalli : 1990
Mittarilukema: 231500 km
Polttoaine: Bensiini
Moottorin tilavuus: 2.0 l
Hinta: 2700 €
Mekkaan kumartelin, mutta en hoksannut sieltä kaikenkattavaa tsekkilistaa hankintavaiheeseen. Hakijana olen pöljä.
Onko tuossa ruuta vai kaasari? Kumpi on pahempi?
Missä on makeimmat ruostepaikat?
Mikä erikoisuus pitää muistaa testata että toimiiko?
Miksi mekassa varoitettiin kajoamasta vähäpäästöiseen? Tämähän on kait semmonen vai eikö?
Onhan tuossa jo semmonen parempi venttiilikoneisto?
Onko näidenkin kuskinpenkit tyypillisesti yhtä jojoja kuin 124:ssä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
No korin nyt osaa jokainen katsella, mutta kaitpa ne parhaat mätäpaikat irvistelee noissa kylkimuovien alta eli reunoista?
Tyhjäkäyntiin kiinnittäisin erityistä huomiota, sen korjuuseen kun ei ole tässä maailmassa vielä kukaan keksinyt ratkaisua.
Vuosimallissa -90 taitaa olla jo heteka-sukupolvesta seuraavat jakkarat?
Edit: Nokka ja keinut on jo parempaa materiaalia.
Tyhjäkäyntiin kiinnittäisin erityistä huomiota, sen korjuuseen kun ei ole tässä maailmassa vielä kukaan keksinyt ratkaisua.
Vuosimallissa -90 taitaa olla jo heteka-sukupolvesta seuraavat jakkarat?
Edit: Nokka ja keinut on jo parempaa materiaalia.
Kiitos tarjouksesta. Miten lie kilometrit ja kunto? Ja sitten tuota tuo Tervola on vähän Out Of Range. Erew voi vahvistaa tupajumisuutemme, minä en raaski töiltäni ja raksa&pihahommiltani lähteä edes naapurikaupunkiin. Appi kyllä joutaisi, mutta minä en uskalla sitä päästää yksin autokaupoille.Mika.T kirjoitti:Mullaki saattaa tulla tuomonen vähän vanhempi myyntiin Hinta alle puolet tuosta.
Kiitoksia kysymestä. Siinä kävi vähän jännästi kun aikatuluhaasteiden vuoksi ei päästykään koeajolle tai edes autoon sisään, ulkoa jouduttiin koluamaan.Erew126 kirjoitti:Mites rojekti etenee? Tykkäskö appi 190:stä?
Ei paha näin äkkipojan silmään, parit ruostepaikat löyty joista pitäisi pinta fiksata ettei ykkösasteen karies pääse reiäksi asti yltymään. Maalipinta on kulunut mutta ilmeisesti alkuperäinen. Sunnuntai-iltana on järjesteillä koeajosessio, ja samalla ajattelin katastaa oven alareunat ja mattojen aluset.
Kaikki renkaat menee kyllä uusiin, ja putken keskipönttö kohtapian kanssa.
Hintapolitiikaltaanhan tuo on siinä haarukassa jota alkuperäisessä viestissä kysästelin, ettei tuo eläkeläinen joudu liian suurta autolainaa ottamaan.
Appiukosta on hyvää vauhtia tulossa mersumies henkeen ja vereen, eikös sekin ole jo jotain?
Nii että jos olisi Oulussa katsomisen arvoisia pirssejä (anteeksi nyt tämä nurkkakuntaisuus) hinnassa alle 4000 ja ikätoive -90 tahi tuoreempi (tuo kuulostas olevan apen tahtotila, minua ei niin nuo vuodet haittaa, kunto on tärkeämpi), niin huikkailkaa, vielä ehtii ennenkuin appi latoo pankin rahat tiskiin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1407927
Näyttäs olevan siisti kosla ainakin päällepäin. Taitaa olla vaan liian mallia tuning
Näyttäs olevan siisti kosla ainakin päällepäin. Taitaa olla vaan liian mallia tuning
Ei niitä aatoja kannata kierrellä ja koeajella Ceetä metästäessä kävin yhtä ylihintasta koittaa ja sen minkä ostin ajoin n.2 kilometrin lenkin ja sovimme ilimastoinnin laitosta. Aikaa meni auton ympärillä ehki 15min sis. test raivingin. Ois varmaa ollu noppeempaa selevä, mutta tomaatti II rupes kurkkii auton alle