Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vesqju kirjoitti:tuossa mun laatikossa pyyhkijä menee tihkulle kun pysähtyy, ja jatkaa normaalisti ku lähtee liikkeelle..
:shock:
Ei oo ollu robleemia, valot on loistavat ( HVM avaa ensi kerralla ne silmät kun ajat pimeessä )
Ajettavuus on loistava.. :lol:
Paa silimät kiinni ja tuu tänne kahtomaan. Ennen veisliftiä niissä on huomiovalot ajovalojen sijasta. :shock:
Avatar
halme
Viestit: 29
Liittynyt: 08.10.2005 10:35
Paikkakunta: PizPala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja halme »

Satakakskolmosen käsijarru on ihan paska ja kiristettynäkin kestää vain sen yhden kerran kun katsastusmies sitä polkaisee. Tosin milloinkas muulloin sille käyttöä sitten olisikaan.. :)


-h
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

halme kirjoitti:Satakakskolmosen käsijarru on ihan paska ja kiristettynäkin kestää vain sen yhden kerran kun katsastusmies sitä polkaisee. Tosin milloinkas muulloin sille käyttöä sitten olisikaan.. :)
Senpä takia se huonoutuu, kun se jätetään käyttämättömäksi :) Mulla ei ole ollut seisontajarrujen kanssa mitään ongelmia sen jälkeen, kun aloin käyttämään niitä. Tai no kerran meni etummainen vaijeri poikki...

Noh, täsmälleen sama rakenne on uusissakin, eli mitään ei ole opittu 30 vuodessa :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ceen ja väyrysen takakontin aukasunappi on kannikasta talvella. Saa voitaa jatkuvasti ettei jäädy jumiin :arrow: perä rumassa röpössä. :(
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

W123
halme kirjoitti:kiristettynäkin kestää vain sen yhden kerran kun katsastusmies sitä polkaisee
Vaihda se pisin vaijeri siihen. Ihan varmasti on sen verran "väljähtänny".
Dieselkoneissa olisivat voineet käyttää kampiakselissa jotain muuta stefaa kuin "koiranpaskatyyppistä". Meikällä vähän vuotaa, eikä sille pysty tekemään mitää ilman että lyö koneen atomeiksi.

Takaovien takimmaiset pilarit lähes aina ruostuneet puhki koska sinne on vaan yksinkertaisesti unohdettu tehdä vedenpoistoreiät.

EDIT: Lisätään vielä huonot penkit (varmaan kukaan ei tiennyt). Ristiselän tuki puuttuu kokonaan (sellaista ei varmaan tunnettu 70-luvulla). Istuinosan meriheinämassapehmuste tuppaa hajoamaan 10-15 vuoden käytön jälkeen.

Mutta meidän kaikkien mersuilijoiden onneksi ja riemuksi Etolasta saa kaikkea kumista ja muovista valmistettua. Uskokaa tai älkää mutta noista YYYKAAKOLMOSENKIN penkeistä saa 15€ panostuksella tehtyä huippujakkarat.

nimin. Penkkishow melkein valmis.
Viimeksi muokannut Kipsu, 05.11.2005 19:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

W124:
Alkuperäiset penkit on onnettomat.
Orggis ratti järkyttävän kokoinen.
Nuo ongelmat hoidettu päiväjärjestyksestä.

Vielä häiritsee nuo surkeat taustapeilit. Saisivat olla 1. isommat 2. kuskilla myös sähkösäätö 3. lämmitys vakiona.
Olen harkinnut vakavasti laittavani Opelin peilit tuohon rotteloon. :shock:
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Lämmityslaite.. :!:
Sais toimia iliman tuota vepastoa stana
Oli muuten aikas kallis tuo uus thermotop C telestart 100 :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Wikke kirjoitti:En muuta valittamista keksi autostani, kuin kaksi asiaa:
- Ei automaattivaihteistoa :evil:
- Ei ilmastointia :evil:
Onko sulla aut.ilm. mallia? Mulla on aut. climate..
Muuten hyvä mut talvella liian tehoton ei taho tareta.. No huomenissa tulee uus lämppärin moottori.. näkee oliko se vaan vanhan motin väsyneisyyttä.. :wink:
w124 300 Dturbo "Florida"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vesqju kirjoitti:Lämmityslaite.. :!:
Sais toimia iliman tuota vepastoa stana
Osteletta liian polttoainepihejä autoja :wink:

Saman huomasin jouluaaton aattona haetussa C 200 CDI:ssä ettei tarkene, vaikka hakureissulta tullessa oli vain -15 ºC pakkasta ja Webasto päällä koko ajan.

Maalis-huhtikuullahan tuo sitten kääntyy positiivisempaan suuntaan.
Ei tarvitse Webastoa huudattaa ja auto kulkee pienellä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Reimpo kirjoitti:
Wikke kirjoitti:En muuta valittamista keksi autostani, kuin kaksi asiaa:
- Ei automaattivaihteistoa :evil:
- Ei ilmastointia :evil:
Onko sulla aut.ilm. mallia? Mulla on aut. climate..
Muuten hyvä mut talvella liian tehoton ei taho tareta.. No huomenissa tulee uus lämppärin moottori.. näkee oliko se vaan vanhan motin väsyneisyyttä.. :wink:
Ei ole, kyllä tavallinen ilmastointikin kelpaisi :) Vaikka näin talvellahan se on ihan sama. Kesällähän sitä kaipaa. Noh, onneksi on sävylasit, kattoluukku ja tehokas tuuletus. Tuo automaattinen lämmönsäätö on kyllä niin nerokas keksintö että sitä en vaihtaisi pois.
® Mesen Porkkana-klubi
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

Voi kun kaikkiin autoihin saisi samanlaiset penkit kuin on 123:ssa. Parempia ei löydy oikeastaan mistään, VOLVOssa on melkein yhtä hyvät. Kaikki jotka valittaa niitä penkkejä huonoiksi kannattaa hankkia oikea ruumiinrakenne 8)
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Väyrysessä voisi olla vararenkaan tilalla mekaanikko, joku mini-dealer. :D
Avatar
kasimb
Viestit: 25
Liittynyt: 10.1.2006 20:04
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

126 SEC:
- älyttömän iso ratti ja aivan liian korkealla
- ei säädettävää tihkua
- ei sähköpeiliä vasemmalla
- ei kinnaskoteloa koelaudassa
- rengasmelu
- vaihteisto voisi toimia sivistyneemmin: herkemmin alaspäin, pehmeämmin ylös, saisi lähteä ykkösellä muutenkin kuin kaasu pohjassa
- Ei lukkoturbiinia :shock:
- vie bensaa enemmän kuin paino ja teho antaisi aihetta
- jarrut saisi olla paremmat
- tehoton ilmastointi
- kojelauta liian samanlainen kuin taksissa
- liikaa vikoja
Viimeksi muokannut kasimb, 28.1.2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pisaralla pitkälle vaan ämpärillisellä lujaa!

-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

C-malli:

-hansikaslokero naurettava tikkuaskinkokoinen kolo. =Isommaksi
-penkit 9000 Aerosta. =Voi istua yli 100 km perseen puutumatta
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

W123: olis edelliset omistajat laittaneet vähemmän lasikuitua reikien päälle niin olis ollu kivempaa... :evil:
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Sjtv kirjoitti:Voi kun kaikkiin autoihin saisi samanlaiset penkit kuin on 123:ssa. Parempia ei löydy oikeastaan mistään, VOLVOssa on melkein yhtä hyvät. Kaikki jotka valittaa niitä penkkejä huonoiksi kannattaa hankkia oikea ruumiinrakenne 8)
50x50 sentin pala 15milliä paksua kumista kuljetinmattoa penkin jousien ja alkuperäisen pehmusteen välissä tekee jakkarasta sopivan vähä kaposemmallekin persukselle :lol:
Niissä penkeissä mitään vikaa oo, niitä pitää osata käyttää.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

W124 hansikaslokero on ällistyttävän pieni ottaen huomioon auton koon. Ja jonkinlainen monikäyttöisyys olisi mukava lisä sedanissakin.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

S124: Ruori on tosiaan ku Missisipin siipirataslaivasta, vähempiki riittäs.
Farkun perä kerää kaiken ravan ja lumen.
Turboihin se cooleri, ettei tartte itte alkaa lisäileen.
Ehjänä pysyvä Webasto olis kiva ylläri.
Miten voi tommonen auto puskee liukkalla?
Ne höpöhöpö tunkinreijät poispoikkeen.
Pro HVM
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Sjtv kirjoitti:Voi kun kaikkiin autoihin saisi samanlaiset penkit kuin on 123:ssa. Parempia ei löydy oikeastaan mistään, VOLVOssa on melkein yhtä hyvät. Kaikki jotka valittaa niitä penkkejä huonoiksi kannattaa hankkia oikea ruumiinrakenne 8)
Aivan samaa mieltä. Ne jotka moittivat 123:n penkkejä eivät ole istuneet kunnossa olevassa jakkarassa tai ovat silkkiperseitä, joille ei kelpaa mikään :roll: Kunnossa olevassa 123:n penkissä voi istua vaikka kuinka kauan, eikä tunnu missään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Harvapa sitä om päässyt istumaan 123:n kunnossa olevassa penkissä. :lol:

Omassa 310:ssä saisi olla paremmat "suuttimet" ilman tulla tuulilasille ja etuovien laseille.
Kaikki takaosan lasit kun ovat kaksinkertaisia lämpölaseja niin etulasit ovat ainoat joihin kosteus pääsee tiivistymään ja kovalla pakkasella jäätymään - heti kun auton hetkeksi pysäyttää.

Ärsyttää kun erittäin lämpimässä autossa on etusivuikkunat osittain jäässä. :evil:
wiimax.fi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jarski kirjoitti: Aivan samaa mieltä. Ne jotka moittivat 123:n penkkejä eivät ole istuneet kunnossa olevassa jakkarassa tai ovat silkkiperseitä, joille ei kelpaa mikään :roll: .
Komppaan. Näinhän se asia on. Ja vasta tehdasratti tekee sen, että olo 123:n puikoissa on kuin kotiinsa tulisi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Joo,ei muuta vikaa ku moottori,kori.voimansiirto ja alusta :wink: :wink:
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

w124, pitäs olla:

-taustavalaistut mittarit
-laadukkaammat sisustuksen kankaat
-paremmin sijoitetut äänentoistolaitteiden upotukset (kajaripaikat)
-Ovien muovihelman ja pellin väli kiinni jollain massalla ettei muovi syö maalia
-kynnyshelman muovin yläliitos kiinni jollain massalla ettei kivet mene väliin ja puhko maalia
-Joskus mersujen sisustuksen värit on seksuaalisesti kieroutuneita ruutukankaita, hillitymmät yksiväriset näyttäisi paremmalta.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Fdx
Viestit: 9
Liittynyt: 07.2.2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Fdx »

niinkuin aikaisemminkin on tullut jo esille C - mallin osalta,

Todellakin volot puuttuvat, ja hansikaslokero on käsittämättömän pieni.
Lisäksi automaattiloota on aika hidas liikkeissään...en tiedä onko minulla sunnuntaiyksilö vai kuuluukohan asiaan..
MB C220D vm. -95, noviisi johtotähti piireissä
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Fdx kirjoitti:niinkuin aikaisemminkin on tullut jo esille C - mallin osalta,

Todellakin volot puuttuvat, ja hansikaslokero on käsittämättömän pieni.
Lisäksi automaattiloota on aika hidas liikkeissään...en tiedä onko minulla sunnuntaiyksilö vai kuuluukohan asiaan..
Laatikon paineita voi nostaa :arrow: vaihtaa paremmin, vaijeriakin voi säätää. Kannattaa kysäistä viisaammilta (ei minulta) jos kiinnostaa. :wink:
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

petska kirjoitti:ainakin penkit ovat aika perseestä... :lol:
double that!

aikoinaan kun Audi S4:sta hyppäsi 190D:n puikkoihin, niin oli vaikea uskoa että molemmat on vm. 1992. littanat penkit ja VALTAVA ohjauspyörä kapeassa ohjaamossa vahvisti tunteen, että autoa ei ole suunniteltu päivääkään jälkeen 70-luvun.

myöhemmin huomasin, että W201 on aivan kelpo auto. tukeva ajaa ja sopivasti kutiteltuna riittävän pirteä normiliikkumiseen. maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Datsuni on mun ratsuni.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

nokileka kirjoitti: Maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Ja taivahan tosi. :shock: Kiva kun joku muukin on huomannut asian, vaikka nykyään ceellä ajellaankin. :( 190 oli paljon parempi kulkemaan suoraan, ässä nyt on ihan luku sinänsä... :D
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

HVM kirjoitti:
nokileka kirjoitti: Maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Ja taivahan tosi. :shock: Kiva kun joku muukin on huomannut asian, vaikka nykyään ceellä ajellaankin. :( 190 oli paljon parempi kulkemaan suoraan, ässä nyt on ihan luku sinänsä... :D
sinänsä erikoista. W124, W201 ja W202 alustat on aikalailla samanlaiset. mahtaako W202:n korkeammalla korilla olla osuutta asiaan?
Datsuni on mun ratsuni.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

nokileka kirjoitti:
HVM kirjoitti:
nokileka kirjoitti: Maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Ja taivahan tosi. :shock: Kiva kun joku muukin on huomannut asian, vaikka nykyään ceellä ajellaankin. :( 190 oli paljon parempi kulkemaan suoraan, ässä nyt on ihan luku sinänsä... :D
sinänsä erikoista. W124, W201 ja W202 alustat on aikalailla samanlaiset. mahtaako W202:n korkeammalla korilla olla osuutta asiaan?
Voisipa ollakkin, tuulellahan se cee pahiten hötälehtää. :roll: Ja urissa ja kaltevalla pinnalla ja..... :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaa, mitäköhän tyhmää sitä W123:ssa on mitä ei vielä ole sanottu... Ratti ja penkit nyt on jo vaihdettu, eli ei valittamista enää.

-Ohjaussimpukka on säädettävä, siitä plussat. Mutta se on imusarjan alla helvetin ahtaassa paikassa. :idiot: No siitä ongelmasta pääsee kun tekee uuden imusarjan. :idea:
-Vaihdelaatikko (autom) on täysi susi. Voi olla että uutena tai Siekkisen preppaamana toimii kuin unelma, mutta Jenkin, Nissanin ja Bemarin lootat toimii vanhanakin. "Mersumiehellä on kipeä niska" -vanha Düsseldorffilainen sananlasku.
-Pulttijako saisi olla joku muu, vaikkapa 5x4.5", niin löytyisi vanteita helpommin.
-Hanskalokero on ahdas.
-Takakontti on onnettoman ahdas, vrt. vaikkapa Golf tai Sierra.
-Konepellinavausklitoris on maskin välissä se pieni lirpake... Miksei voi olla pellin alla piilossa, kuten pystärissä? Siinä saa konepellin yhdellä kädellä helposti auki vaikka lapaset kädessä.
-Joku on unohtanut asentaa autoon helmat tehtaalla.
-Ei lukkoperää.
-Ratissa ei ole mitään säätöjä.
-Remmivetoinen flekti. :lol: (nykyisin feat. Seatin sähköropeli)

Eiköhän siinä ne suurimmat viat eikun ominaisuudet tullut lueteltua.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”