Paa silimät kiinni ja tuu tänne kahtomaan. Ennen veisliftiä niissä on huomiovalot ajovalojen sijasta.Vesqju kirjoitti:tuossa mun laatikossa pyyhkijä menee tihkulle kun pysähtyy, ja jatkaa normaalisti ku lähtee liikkeelle..
Ei oo ollu robleemia, valot on loistavat ( HVM avaa ensi kerralla ne silmät kun ajat pimeessä )
Ajettavuus on loistava..
Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?
Senpä takia se huonoutuu, kun se jätetään käyttämättömäksi Mulla ei ole ollut seisontajarrujen kanssa mitään ongelmia sen jälkeen, kun aloin käyttämään niitä. Tai no kerran meni etummainen vaijeri poikki...halme kirjoitti:Satakakskolmosen käsijarru on ihan paska ja kiristettynäkin kestää vain sen yhden kerran kun katsastusmies sitä polkaisee. Tosin milloinkas muulloin sille käyttöä sitten olisikaan..
Noh, täsmälleen sama rakenne on uusissakin, eli mitään ei ole opittu 30 vuodessa
W123
Dieselkoneissa olisivat voineet käyttää kampiakselissa jotain muuta stefaa kuin "koiranpaskatyyppistä". Meikällä vähän vuotaa, eikä sille pysty tekemään mitää ilman että lyö koneen atomeiksi.
Takaovien takimmaiset pilarit lähes aina ruostuneet puhki koska sinne on vaan yksinkertaisesti unohdettu tehdä vedenpoistoreiät.
EDIT: Lisätään vielä huonot penkit (varmaan kukaan ei tiennyt). Ristiselän tuki puuttuu kokonaan (sellaista ei varmaan tunnettu 70-luvulla). Istuinosan meriheinämassapehmuste tuppaa hajoamaan 10-15 vuoden käytön jälkeen.
Mutta meidän kaikkien mersuilijoiden onneksi ja riemuksi Etolasta saa kaikkea kumista ja muovista valmistettua. Uskokaa tai älkää mutta noista YYYKAAKOLMOSENKIN penkeistä saa 15€ panostuksella tehtyä huippujakkarat.
nimin. Penkkishow melkein valmis.
Vaihda se pisin vaijeri siihen. Ihan varmasti on sen verran "väljähtänny".halme kirjoitti:kiristettynäkin kestää vain sen yhden kerran kun katsastusmies sitä polkaisee
Dieselkoneissa olisivat voineet käyttää kampiakselissa jotain muuta stefaa kuin "koiranpaskatyyppistä". Meikällä vähän vuotaa, eikä sille pysty tekemään mitää ilman että lyö koneen atomeiksi.
Takaovien takimmaiset pilarit lähes aina ruostuneet puhki koska sinne on vaan yksinkertaisesti unohdettu tehdä vedenpoistoreiät.
EDIT: Lisätään vielä huonot penkit (varmaan kukaan ei tiennyt). Ristiselän tuki puuttuu kokonaan (sellaista ei varmaan tunnettu 70-luvulla). Istuinosan meriheinämassapehmuste tuppaa hajoamaan 10-15 vuoden käytön jälkeen.
Mutta meidän kaikkien mersuilijoiden onneksi ja riemuksi Etolasta saa kaikkea kumista ja muovista valmistettua. Uskokaa tai älkää mutta noista YYYKAAKOLMOSENKIN penkeistä saa 15€ panostuksella tehtyä huippujakkarat.
nimin. Penkkishow melkein valmis.
Viimeksi muokannut Kipsu, 05.11.2005 19:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124:
Alkuperäiset penkit on onnettomat.
Orggis ratti järkyttävän kokoinen.
Nuo ongelmat hoidettu päiväjärjestyksestä.
Vielä häiritsee nuo surkeat taustapeilit. Saisivat olla 1. isommat 2. kuskilla myös sähkösäätö 3. lämmitys vakiona.
Olen harkinnut vakavasti laittavani Opelin peilit tuohon rotteloon.
Alkuperäiset penkit on onnettomat.
Orggis ratti järkyttävän kokoinen.
Nuo ongelmat hoidettu päiväjärjestyksestä.
Vielä häiritsee nuo surkeat taustapeilit. Saisivat olla 1. isommat 2. kuskilla myös sähkösäätö 3. lämmitys vakiona.
Olen harkinnut vakavasti laittavani Opelin peilit tuohon rotteloon.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Onko sulla aut.ilm. mallia? Mulla on aut. climate..Wikke kirjoitti:En muuta valittamista keksi autostani, kuin kaksi asiaa:
- Ei automaattivaihteistoa
- Ei ilmastointia
Muuten hyvä mut talvella liian tehoton ei taho tareta.. No huomenissa tulee uus lämppärin moottori.. näkee oliko se vaan vanhan motin väsyneisyyttä..
w124 300 Dturbo "Florida"
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Osteletta liian polttoainepihejä autojaVesqju kirjoitti:Lämmityslaite..
Sais toimia iliman tuota vepastoa stana
Saman huomasin jouluaaton aattona haetussa C 200 CDI:ssä ettei tarkene, vaikka hakureissulta tullessa oli vain -15 ºC pakkasta ja Webasto päällä koko ajan.
Maalis-huhtikuullahan tuo sitten kääntyy positiivisempaan suuntaan.
Ei tarvitse Webastoa huudattaa ja auto kulkee pienellä.
Ei ole, kyllä tavallinen ilmastointikin kelpaisi Vaikka näin talvellahan se on ihan sama. Kesällähän sitä kaipaa. Noh, onneksi on sävylasit, kattoluukku ja tehokas tuuletus. Tuo automaattinen lämmönsäätö on kyllä niin nerokas keksintö että sitä en vaihtaisi pois.Reimpo kirjoitti:Onko sulla aut.ilm. mallia? Mulla on aut. climate..Wikke kirjoitti:En muuta valittamista keksi autostani, kuin kaksi asiaa:
- Ei automaattivaihteistoa
- Ei ilmastointia
Muuten hyvä mut talvella liian tehoton ei taho tareta.. No huomenissa tulee uus lämppärin moottori.. näkee oliko se vaan vanhan motin väsyneisyyttä..
® Mesen Porkkana-klubi
126 SEC:
- älyttömän iso ratti ja aivan liian korkealla
- ei säädettävää tihkua
- ei sähköpeiliä vasemmalla
- ei kinnaskoteloa koelaudassa
- rengasmelu
- vaihteisto voisi toimia sivistyneemmin: herkemmin alaspäin, pehmeämmin ylös, saisi lähteä ykkösellä muutenkin kuin kaasu pohjassa
- Ei lukkoturbiinia
- vie bensaa enemmän kuin paino ja teho antaisi aihetta
- jarrut saisi olla paremmat
- tehoton ilmastointi
- kojelauta liian samanlainen kuin taksissa
- liikaa vikoja
- älyttömän iso ratti ja aivan liian korkealla
- ei säädettävää tihkua
- ei sähköpeiliä vasemmalla
- ei kinnaskoteloa koelaudassa
- rengasmelu
- vaihteisto voisi toimia sivistyneemmin: herkemmin alaspäin, pehmeämmin ylös, saisi lähteä ykkösellä muutenkin kuin kaasu pohjassa
- Ei lukkoturbiinia
- vie bensaa enemmän kuin paino ja teho antaisi aihetta
- jarrut saisi olla paremmat
- tehoton ilmastointi
- kojelauta liian samanlainen kuin taksissa
- liikaa vikoja
Viimeksi muokannut kasimb, 28.1.2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pisaralla pitkälle vaan ämpärillisellä lujaa!
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
50x50 sentin pala 15milliä paksua kumista kuljetinmattoa penkin jousien ja alkuperäisen pehmusteen välissä tekee jakkarasta sopivan vähä kaposemmallekin persukselleSjtv kirjoitti:Voi kun kaikkiin autoihin saisi samanlaiset penkit kuin on 123:ssa. Parempia ei löydy oikeastaan mistään, VOLVOssa on melkein yhtä hyvät. Kaikki jotka valittaa niitä penkkejä huonoiksi kannattaa hankkia oikea ruumiinrakenne
Niissä penkeissä mitään vikaa oo, niitä pitää osata käyttää.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
S124: Ruori on tosiaan ku Missisipin siipirataslaivasta, vähempiki riittäs.
Farkun perä kerää kaiken ravan ja lumen.
Turboihin se cooleri, ettei tartte itte alkaa lisäileen.
Ehjänä pysyvä Webasto olis kiva ylläri.
Miten voi tommonen auto puskee liukkalla?
Ne höpöhöpö tunkinreijät poispoikkeen.
Farkun perä kerää kaiken ravan ja lumen.
Turboihin se cooleri, ettei tartte itte alkaa lisäileen.
Ehjänä pysyvä Webasto olis kiva ylläri.
Miten voi tommonen auto puskee liukkalla?
Ne höpöhöpö tunkinreijät poispoikkeen.
Pro HVM
Aivan samaa mieltä. Ne jotka moittivat 123:n penkkejä eivät ole istuneet kunnossa olevassa jakkarassa tai ovat silkkiperseitä, joille ei kelpaa mikään Kunnossa olevassa 123:n penkissä voi istua vaikka kuinka kauan, eikä tunnu missään.Sjtv kirjoitti:Voi kun kaikkiin autoihin saisi samanlaiset penkit kuin on 123:ssa. Parempia ei löydy oikeastaan mistään, VOLVOssa on melkein yhtä hyvät. Kaikki jotka valittaa niitä penkkejä huonoiksi kannattaa hankkia oikea ruumiinrakenne
Harvapa sitä om päässyt istumaan 123:n kunnossa olevassa penkissä.
Omassa 310:ssä saisi olla paremmat "suuttimet" ilman tulla tuulilasille ja etuovien laseille.
Kaikki takaosan lasit kun ovat kaksinkertaisia lämpölaseja niin etulasit ovat ainoat joihin kosteus pääsee tiivistymään ja kovalla pakkasella jäätymään - heti kun auton hetkeksi pysäyttää.
Ärsyttää kun erittäin lämpimässä autossa on etusivuikkunat osittain jäässä.
Omassa 310:ssä saisi olla paremmat "suuttimet" ilman tulla tuulilasille ja etuovien laseille.
Kaikki takaosan lasit kun ovat kaksinkertaisia lämpölaseja niin etulasit ovat ainoat joihin kosteus pääsee tiivistymään ja kovalla pakkasella jäätymään - heti kun auton hetkeksi pysäyttää.
Ärsyttää kun erittäin lämpimässä autossa on etusivuikkunat osittain jäässä.
wiimax.fi
Komppaan. Näinhän se asia on. Ja vasta tehdasratti tekee sen, että olo 123:n puikoissa on kuin kotiinsa tulisi.jarski kirjoitti: Aivan samaa mieltä. Ne jotka moittivat 123:n penkkejä eivät ole istuneet kunnossa olevassa jakkarassa tai ovat silkkiperseitä, joille ei kelpaa mikään .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
w124, pitäs olla:
-taustavalaistut mittarit
-laadukkaammat sisustuksen kankaat
-paremmin sijoitetut äänentoistolaitteiden upotukset (kajaripaikat)
-Ovien muovihelman ja pellin väli kiinni jollain massalla ettei muovi syö maalia
-kynnyshelman muovin yläliitos kiinni jollain massalla ettei kivet mene väliin ja puhko maalia
-Joskus mersujen sisustuksen värit on seksuaalisesti kieroutuneita ruutukankaita, hillitymmät yksiväriset näyttäisi paremmalta.
-taustavalaistut mittarit
-laadukkaammat sisustuksen kankaat
-paremmin sijoitetut äänentoistolaitteiden upotukset (kajaripaikat)
-Ovien muovihelman ja pellin väli kiinni jollain massalla ettei muovi syö maalia
-kynnyshelman muovin yläliitos kiinni jollain massalla ettei kivet mene väliin ja puhko maalia
-Joskus mersujen sisustuksen värit on seksuaalisesti kieroutuneita ruutukankaita, hillitymmät yksiväriset näyttäisi paremmalta.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
Laatikon paineita voi nostaa vaihtaa paremmin, vaijeriakin voi säätää. Kannattaa kysäistä viisaammilta (ei minulta) jos kiinnostaa.Fdx kirjoitti:niinkuin aikaisemminkin on tullut jo esille C - mallin osalta,
Todellakin volot puuttuvat, ja hansikaslokero on käsittämättömän pieni.
Lisäksi automaattiloota on aika hidas liikkeissään...en tiedä onko minulla sunnuntaiyksilö vai kuuluukohan asiaan..
double that!petska kirjoitti:ainakin penkit ovat aika perseestä...
aikoinaan kun Audi S4:sta hyppäsi 190D:n puikkoihin, niin oli vaikea uskoa että molemmat on vm. 1992. littanat penkit ja VALTAVA ohjauspyörä kapeassa ohjaamossa vahvisti tunteen, että autoa ei ole suunniteltu päivääkään jälkeen 70-luvun.
myöhemmin huomasin, että W201 on aivan kelpo auto. tukeva ajaa ja sopivasti kutiteltuna riittävän pirteä normiliikkumiseen. maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Datsuni on mun ratsuni.
sinänsä erikoista. W124, W201 ja W202 alustat on aikalailla samanlaiset. mahtaako W202:n korkeammalla korilla olla osuutta asiaan?HVM kirjoitti:Ja taivahan tosi. Kiva kun joku muukin on huomannut asian, vaikka nykyään ceellä ajellaankin. 190 oli paljon parempi kulkemaan suoraan, ässä nyt on ihan luku sinänsä...nokileka kirjoitti: Maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Datsuni on mun ratsuni.
Voisipa ollakkin, tuulellahan se cee pahiten hötälehtää. Ja urissa ja kaltevalla pinnalla ja.....nokileka kirjoitti:sinänsä erikoista. W124, W201 ja W202 alustat on aikalailla samanlaiset. mahtaako W202:n korkeammalla korilla olla osuutta asiaan?HVM kirjoitti:Ja taivahan tosi. Kiva kun joku muukin on huomannut asian, vaikka nykyään ceellä ajellaankin. 190 oli paljon parempi kulkemaan suoraan, ässä nyt on ihan luku sinänsä...nokileka kirjoitti: Maantiellä 100% subjektiivisen mielipiteen mukaan huomattavasti parempi ajaa kuin W202 C180.
Jaa, mitäköhän tyhmää sitä W123:ssa on mitä ei vielä ole sanottu... Ratti ja penkit nyt on jo vaihdettu, eli ei valittamista enää.
-Ohjaussimpukka on säädettävä, siitä plussat. Mutta se on imusarjan alla helvetin ahtaassa paikassa. No siitä ongelmasta pääsee kun tekee uuden imusarjan.
-Vaihdelaatikko (autom) on täysi susi. Voi olla että uutena tai Siekkisen preppaamana toimii kuin unelma, mutta Jenkin, Nissanin ja Bemarin lootat toimii vanhanakin. "Mersumiehellä on kipeä niska" -vanha Düsseldorffilainen sananlasku.
-Pulttijako saisi olla joku muu, vaikkapa 5x4.5", niin löytyisi vanteita helpommin.
-Hanskalokero on ahdas.
-Takakontti on onnettoman ahdas, vrt. vaikkapa Golf tai Sierra.
-Konepellinavausklitoris on maskin välissä se pieni lirpake... Miksei voi olla pellin alla piilossa, kuten pystärissä? Siinä saa konepellin yhdellä kädellä helposti auki vaikka lapaset kädessä.
-Joku on unohtanut asentaa autoon helmat tehtaalla.
-Ei lukkoperää.
-Ratissa ei ole mitään säätöjä.
-Remmivetoinen flekti. (nykyisin feat. Seatin sähköropeli)
Eiköhän siinä ne suurimmat viat eikun ominaisuudet tullut lueteltua.
-Ohjaussimpukka on säädettävä, siitä plussat. Mutta se on imusarjan alla helvetin ahtaassa paikassa. No siitä ongelmasta pääsee kun tekee uuden imusarjan.
-Vaihdelaatikko (autom) on täysi susi. Voi olla että uutena tai Siekkisen preppaamana toimii kuin unelma, mutta Jenkin, Nissanin ja Bemarin lootat toimii vanhanakin. "Mersumiehellä on kipeä niska" -vanha Düsseldorffilainen sananlasku.
-Pulttijako saisi olla joku muu, vaikkapa 5x4.5", niin löytyisi vanteita helpommin.
-Hanskalokero on ahdas.
-Takakontti on onnettoman ahdas, vrt. vaikkapa Golf tai Sierra.
-Konepellinavausklitoris on maskin välissä se pieni lirpake... Miksei voi olla pellin alla piilossa, kuten pystärissä? Siinä saa konepellin yhdellä kädellä helposti auki vaikka lapaset kädessä.
-Joku on unohtanut asentaa autoon helmat tehtaalla.
-Ei lukkoperää.
-Ratissa ei ole mitään säätöjä.
-Remmivetoinen flekti. (nykyisin feat. Seatin sähköropeli)
Eiköhän siinä ne suurimmat viat eikun ominaisuudet tullut lueteltua.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret