CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Heh, no on mulla kaikien muidenkin konetyyppien hehkujen irroitustyökalut,
oli se kone sitten suora tai "väärä" :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Matias-P
Viestit: 219
Liittynyt: 22.10.2010 8:40
Paikkakunta: P-P

Viesti Kirjoittaja Matias-P »

Taitaa kyseinen auto olla viano ja ylivieskasta :whistle:

On kyllä melko ahtaan näköinen konehuone. Aika työllistävä vaikutus tuommosella katkenneella hehkulla.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Matias-P kirjoitti:Aika työllistävä vaikutus tuommosella katkenneella hehkulla.
Tätä on joskus tullut pohdittua, että miksi Lean -filosofia ei ulotu auton huotamiseen tai korjaamiseen? Jos kokonainen auto saadaan valmistettua noin tunnissa, niin miksi esim. näiden hehkujen kanssa pitää turata tunti- tai päivätolkulla?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On se valtava varjelus ollu taas kun en ostanu tuota V6:n hehkutyökalua....
Kyselivät juurikin kyseisen auton ja muutaman muun v6 hehkun porausta.
Meiltä ei ole kovin paljon kyselty, veekuutosen hehkut eivät usein ole jumissa (poikki).
Mukava noita on tehdä, tänne vaan 8)
Jos kokonainen auto saadaan valmistettua noin tunnissa, niin miksi esim. näiden hehkujen kanssa pitää turata tunti- tai päivätolkulla?
Mersuissa on yleensä ajateltu sitäkin että joskus joudutaan korjaamaan mutta jotkin kohdat ranskalaisissa ja japanilaisissa autoissa on tehty niin että osan rikkoduttua on ajateltu auton menevän ns. paaliin.
Taitaa kyseinen auto olla viano ja ylivieskasta
Juuh...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

dealer kirjoitti:
Jos kokonainen auto saadaan valmistettua noin tunnissa, niin miksi esim. näiden hehkujen kanssa pitää turata tunti- tai päivätolkulla?
Mersuissa on yleensä ajateltu sitäkin että joskus joudutaan korjaamaan mutta jotkin kohdat ranskalaisissa ja japanilaisissa autoissa on tehty niin että osan rikkoduttua on ajateltu auton menevän ns. paaliin.
[/quote]

Tuossa Moottorihiomossa paljon vaihtelevat katkenneita hehkuja muihin merkkeihin ja voi Mersun kohdalta kompata etellistä poraria :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Saa sinne hiomolle viedä mersujakin hehkunvaihtoon
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Viime syksynä tuosta meitin mesestä (MB E320 V6 -06 facelift) meni yks hehkutulppa mykäksi. Eestä päin katottuna vasemmaltapuolen keskimmäinen.

Pari päivää laitoin CRC:tä hehkujen juureen, kun moottori oli normaali lämpöinen.

Sitten vaan konepelti auki ja moottorin muovit pois. Viisi hehkua lähti n. 13 Nm:rin voimalla ja se rikkinäinen lähti 15Nm:rin voimalla. Kaikki hehkut nousi kannesta suoraan ylös ja yksikään ei meinannukkaan ahistaa. Ihimettelen vieläkin. Kävin yhdestä korjaamosta kysymässä vaihtoa niin sanoivat, että me ei niitä tehä.

Uudet hehkut laitoin hehkurasvalla (vai mitä se nyt onkaan mitä möivät tuolta Veholta kun kerroin mihin käyttöön se tulee) ja kiristysmomentti oli 10Nm:riä. Toivottavasti ne nyt kestäis muutaman vuoden.

Ens kerrallakin koitan vaihtaa ne ja jos ne ei aukia maks. 15Nm:nin voimalla niin sitten vien auton johonkin huoltoon, jossa on kunnon työkalut.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuosta hehkurasvasta, oliko kallista? Minkälainen purkki?
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

jolle kirjoitti:Tuosta hehkurasvasta, oliko kallista? Minkälainen purkki?
Pikkanen se purkki oli. hintaa en nyt muista. Yhesti kysyin KL:stä niin bussimaksu olisi ollut kalliimpi kuin tuo rasvapurkki. Muistaakseni rahteineen tais olla n. 15€. En oo ihan varma.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

jolle kirjoitti:Tuosta hehkurasvasta, oliko kallista? Minkälainen purkki?
On jotain pilttipurkin kokoinen(pieni).

Siinä vaiheessa kun joutuu irroittelemaan osia,ei ole kallista.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuparitahnaa :idea: :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Vai onko se jotain sukua suutinrasvalle?
S204, AZT250
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

jovihava kirjoitti:Kuparitahnaa :idea: :?:
Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaa
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

joo kuparitahnaa ku menee laittaan nii saa seuraavalla vaihtokerralla porata kaikki pois :shock:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pega kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Kuparitahnaa :idea: :?:
Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaa
Tjaa, millain ne kupari ja alumiini sotii keskenään? :?

Jotennii vaan tuntuu että mikään rasva tuolla välissä ei kovin kauaa pidättele, ainakaan syvemmällä :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

jovihava kirjoitti:
Pega kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Kuparitahnaa :idea: :?:
Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaa
Tjaa, millain ne kupari ja alumiini sotii keskenään? :?

Jotennii vaan tuntuu että mikään rasva tuolla välissä ei kovin kauaa pidättele, ainakaan syvemmällä :P
Jos laittaa tuota kuparitahnaa niin se jalompi metalli alkaa syömään epäjalompaa. Tästä voi seurata mukavia asioita. :D
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mites tuota kun tiivisteinä käytetään kuparirikkoja alumiiniosissa, esimerkiksi polttoaineliitoksissa ja propuissa aluslevyinä, ainakaan ihtelle ei ole osunut kohdalle syöpymiä sellaisissa paikoin :? Ja jos se hehkutulppa on jotahin rautaa, niin siksikös se sulaa kiinni alumiinikanteen? Messinkiset laakeriliuskat alumiinikannessa? Teräksiset venttiliseetit? Kupariset maadoitussilmukat alumiiniin ruuvattuna?

Onko siis tuossa kuparitahnassa jotain erityistä taikaa että se juuri alkaa reagoida alumiinin kanssa? Pelottaa vaan että minun pittää just lähtä tiputtamaan Kaapista laatikko poise ja putsaamaan pultinkantojen alta kupparitahnat nottei laatikko sula :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

pepi kirjoitti:
jovihava kirjoitti:
Pega kirjoitti: Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaa
Tjaa, millain ne kupari ja alumiini sotii keskenään? :?

Jotennii vaan tuntuu että mikään rasva tuolla välissä ei kovin kauaa pidättele, ainakaan syvemmällä :P
Jos laittaa tuota kuparitahnaa niin se jalompi metalli alkaa syömään epäjalompaa. Tästä voi seurata mukavia asioita. :D
Eikai se nyt sitä ala syödä kun sielä ei olla korroosiota aiheuttavien aineiden kanssa tekemisissä?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eikös kuparitahnaa suositella sytytystulppiinkin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

jovihava kirjoitti:Kuparitahnaa :idea: :?:
Karaamista voidetta me laitetaan :lol:

HIGH TEMP CERAMIC GREASE MERCEDES 0019894251

Kuva
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Keraami töhnää käytän kanssa,mutta en mese pulloissa olevaa =D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Laitoin tuon orkkisnumeron Jovihan tyyppisille hifistelijöille, jota luottavat vain ja ainoastaan alkuperäisiin tuotteisiin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

xin811 kirjoitti:Saa sinne hiomolle viedä mersujakin hehkunvaihtoon
Höpö, höpö, kyllä ne on tuotava meille :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Laitoin tuon orkkisnumeron Jovihan tyyppisille hifistelijöille, jota luottavat vain ja ainoastaan alkuperäisiin tuotteisiin :lol:
Kerrankin me ollaan jovin kans niitä hifistelijöitä :boing_boing:

BTW. Mulla oli kaks tulppaa himmeenä kun ostin tuon väykyn. Toinen oli jopa valmiiksi poikki miksi varmaankin keskikonsolissa oli yksi uusi valmiiksi :lol: Ajelin kaks tankillista anftan seassa järjestelmää putsaavaa X1R-diesel lisäainetta. Kivuttomasti tuli tulpat ulos. En tiedä sitten oliko syynä se, että uskoin aineen toimivuuteen tässä käytössä vaiko siihen, että suuttimien korjausarvot oli uutta vastaavat ja hehkut ei ois niin pikeentyneet :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lucky-Dogin kuvan rasvaa tuli tänäänkin leivottua muutaman suuttimen kylkeen :roll:

Kuva
:arrow:
Kuva
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

:shock: :lol:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Niiettä ei kuparitahnaa :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole kuullut että kuparitahnan käytöstä aiheutuisi ongelmia, en ole kokeillut cdi suuttimiin tai hehkuihin.
OM601-603 suuttimien jengoihin käytän aina kuparitahnaa.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.
S204, AZT250
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

dealer kirjoitti:Lucky-Dogin kuvan rasvaa tuli tänäänkin leivottua muutaman suuttimen kylkeen :roll:

Kuva
:arrow:
Kuva
Onneksi meillä on foorumi...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”