CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Heh, no on mulla kaikien muidenkin konetyyppien hehkujen irroitustyökalut,
oli se kone sitten suora tai "väärä"
oli se kone sitten suora tai "väärä"
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tätä on joskus tullut pohdittua, että miksi Lean -filosofia ei ulotu auton huotamiseen tai korjaamiseen? Jos kokonainen auto saadaan valmistettua noin tunnissa, niin miksi esim. näiden hehkujen kanssa pitää turata tunti- tai päivätolkulla?Matias-P kirjoitti:Aika työllistävä vaikutus tuommosella katkenneella hehkulla.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Meiltä ei ole kovin paljon kyselty, veekuutosen hehkut eivät usein ole jumissa (poikki).On se valtava varjelus ollu taas kun en ostanu tuota V6:n hehkutyökalua....
Kyselivät juurikin kyseisen auton ja muutaman muun v6 hehkun porausta.
Mukava noita on tehdä, tänne vaan
Mersuissa on yleensä ajateltu sitäkin että joskus joudutaan korjaamaan mutta jotkin kohdat ranskalaisissa ja japanilaisissa autoissa on tehty niin että osan rikkoduttua on ajateltu auton menevän ns. paaliin.Jos kokonainen auto saadaan valmistettua noin tunnissa, niin miksi esim. näiden hehkujen kanssa pitää turata tunti- tai päivätolkulla?
Juuh...Taitaa kyseinen auto olla viano ja ylivieskasta
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
[/quote]dealer kirjoitti:Mersuissa on yleensä ajateltu sitäkin että joskus joudutaan korjaamaan mutta jotkin kohdat ranskalaisissa ja japanilaisissa autoissa on tehty niin että osan rikkoduttua on ajateltu auton menevän ns. paaliin.Jos kokonainen auto saadaan valmistettua noin tunnissa, niin miksi esim. näiden hehkujen kanssa pitää turata tunti- tai päivätolkulla?
Tuossa Moottorihiomossa paljon vaihtelevat katkenneita hehkuja muihin merkkeihin ja voi Mersun kohdalta kompata etellistä poraria
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Viime syksynä tuosta meitin mesestä (MB E320 V6 -06 facelift) meni yks hehkutulppa mykäksi. Eestä päin katottuna vasemmaltapuolen keskimmäinen.
Pari päivää laitoin CRC:tä hehkujen juureen, kun moottori oli normaali lämpöinen.
Sitten vaan konepelti auki ja moottorin muovit pois. Viisi hehkua lähti n. 13 Nm:rin voimalla ja se rikkinäinen lähti 15Nm:rin voimalla. Kaikki hehkut nousi kannesta suoraan ylös ja yksikään ei meinannukkaan ahistaa. Ihimettelen vieläkin. Kävin yhdestä korjaamosta kysymässä vaihtoa niin sanoivat, että me ei niitä tehä.
Uudet hehkut laitoin hehkurasvalla (vai mitä se nyt onkaan mitä möivät tuolta Veholta kun kerroin mihin käyttöön se tulee) ja kiristysmomentti oli 10Nm:riä. Toivottavasti ne nyt kestäis muutaman vuoden.
Ens kerrallakin koitan vaihtaa ne ja jos ne ei aukia maks. 15Nm:nin voimalla niin sitten vien auton johonkin huoltoon, jossa on kunnon työkalut.
Pari päivää laitoin CRC:tä hehkujen juureen, kun moottori oli normaali lämpöinen.
Sitten vaan konepelti auki ja moottorin muovit pois. Viisi hehkua lähti n. 13 Nm:rin voimalla ja se rikkinäinen lähti 15Nm:rin voimalla. Kaikki hehkut nousi kannesta suoraan ylös ja yksikään ei meinannukkaan ahistaa. Ihimettelen vieläkin. Kävin yhdestä korjaamosta kysymässä vaihtoa niin sanoivat, että me ei niitä tehä.
Uudet hehkut laitoin hehkurasvalla (vai mitä se nyt onkaan mitä möivät tuolta Veholta kun kerroin mihin käyttöön se tulee) ja kiristysmomentti oli 10Nm:riä. Toivottavasti ne nyt kestäis muutaman vuoden.
Ens kerrallakin koitan vaihtaa ne ja jos ne ei aukia maks. 15Nm:nin voimalla niin sitten vien auton johonkin huoltoon, jossa on kunnon työkalut.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Pikkanen se purkki oli. hintaa en nyt muista. Yhesti kysyin KL:stä niin bussimaksu olisi ollut kalliimpi kuin tuo rasvapurkki. Muistaakseni rahteineen tais olla n. 15€. En oo ihan varma.jolle kirjoitti:Tuosta hehkurasvasta, oliko kallista? Minkälainen purkki?
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Tjaa, millain ne kupari ja alumiini sotii keskenään?Pega kirjoitti:Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaajovihava kirjoitti:Kuparitahnaa
Jotennii vaan tuntuu että mikään rasva tuolla välissä ei kovin kauaa pidättele, ainakaan syvemmällä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jos laittaa tuota kuparitahnaa niin se jalompi metalli alkaa syömään epäjalompaa. Tästä voi seurata mukavia asioita.jovihava kirjoitti:Tjaa, millain ne kupari ja alumiini sotii keskenään?Pega kirjoitti:Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaajovihava kirjoitti:Kuparitahnaa
Jotennii vaan tuntuu että mikään rasva tuolla välissä ei kovin kauaa pidättele, ainakaan syvemmällä
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Mites tuota kun tiivisteinä käytetään kuparirikkoja alumiiniosissa, esimerkiksi polttoaineliitoksissa ja propuissa aluslevyinä, ainakaan ihtelle ei ole osunut kohdalle syöpymiä sellaisissa paikoin Ja jos se hehkutulppa on jotahin rautaa, niin siksikös se sulaa kiinni alumiinikanteen? Messinkiset laakeriliuskat alumiinikannessa? Teräksiset venttiliseetit? Kupariset maadoitussilmukat alumiiniin ruuvattuna?
Onko siis tuossa kuparitahnassa jotain erityistä taikaa että se juuri alkaa reagoida alumiinin kanssa? Pelottaa vaan että minun pittää just lähtä tiputtamaan Kaapista laatikko poise ja putsaamaan pultinkantojen alta kupparitahnat nottei laatikko sula
Onko siis tuossa kuparitahnassa jotain erityistä taikaa että se juuri alkaa reagoida alumiinin kanssa? Pelottaa vaan että minun pittää just lähtä tiputtamaan Kaapista laatikko poise ja putsaamaan pultinkantojen alta kupparitahnat nottei laatikko sula
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Eikai se nyt sitä ala syödä kun sielä ei olla korroosiota aiheuttavien aineiden kanssa tekemisissä?pepi kirjoitti:Jos laittaa tuota kuparitahnaa niin se jalompi metalli alkaa syömään epäjalompaa. Tästä voi seurata mukavia asioita.jovihava kirjoitti:Tjaa, millain ne kupari ja alumiini sotii keskenään?Pega kirjoitti: Ei kannata tuota ympätä alumiinikantiseen, sillo mieluummin alumiinitahnaa tai ihan sitä oikeeta rasvaa
Jotennii vaan tuntuu että mikään rasva tuolla välissä ei kovin kauaa pidättele, ainakaan syvemmällä
Eikös kuparitahnaa suositella sytytystulppiinkin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Karaamista voidetta me laitetaanjovihava kirjoitti:Kuparitahnaa
HIGH TEMP CERAMIC GREASE MERCEDES 0019894251
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Laitoin tuon orkkisnumeron Jovihan tyyppisille hifistelijöille, jota luottavat vain ja ainoastaan alkuperäisiin tuotteisiin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Höpö, höpö, kyllä ne on tuotava meillexin811 kirjoitti:Saa sinne hiomolle viedä mersujakin hehkunvaihtoon
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kerrankin me ollaan jovin kans niitä hifistelijöitäLucky-Dog kirjoitti:Laitoin tuon orkkisnumeron Jovihan tyyppisille hifistelijöille, jota luottavat vain ja ainoastaan alkuperäisiin tuotteisiin
BTW. Mulla oli kaks tulppaa himmeenä kun ostin tuon väykyn. Toinen oli jopa valmiiksi poikki miksi varmaankin keskikonsolissa oli yksi uusi valmiiksi Ajelin kaks tankillista anftan seassa järjestelmää putsaavaa X1R-diesel lisäainetta. Kivuttomasti tuli tulpat ulos. En tiedä sitten oliko syynä se, että uskoin aineen toimivuuteen tässä käytössä vaiko siihen, että suuttimien korjausarvot oli uutta vastaavat ja hehkut ei ois niin pikeentyneet
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.