W 124 300D TURBON automattivaihteistoon sopivin öljy?
W 124 300D TURBON automattivaihteistoon sopivin öljy?
Eli ensimmäinen tomaatti ajopeli ja aivan hukassa noiden öljyjen suhteen>ymmärtääkseni automaattilaatikon toimintaan/toimimattomuuteen suuri merkitys öljyn sopivuudella?
Tässä yksilössä kuulemma vahvistettu versio (siekkinen) jolla vasta vähän sisäänajokilometrejä menty>toimii tällä hetkellä ihan hyvin.(Kun ei tämän vuosituhannen ajokkeihin vertaa
Syyshuollossa ajattelin nuo öljyt ja suotimet jne.. vaihdella myös laatikkoon.
Mutta mistäs tietää mikä toimii?>punaista on ja teboilin 10l pöntössä tuo mitä mukaan kaupassa sain ja eipä minua paljon lohduta.
Hyvistä kokemuksista kaipaisin lisätietoa,lienee kuitenkin muutama öljymerkki/laatu joka sen valmistajan riman ylittää ja toimii paremmin kuin joku toinen?
Varsinkin ne mitä ei saa erehtyä laittamaan ja miksi, kiinnostaa myöskin.
Tässä yksilössä kuulemma vahvistettu versio (siekkinen) jolla vasta vähän sisäänajokilometrejä menty>toimii tällä hetkellä ihan hyvin.(Kun ei tämän vuosituhannen ajokkeihin vertaa
Syyshuollossa ajattelin nuo öljyt ja suotimet jne.. vaihdella myös laatikkoon.
Mutta mistäs tietää mikä toimii?>punaista on ja teboilin 10l pöntössä tuo mitä mukaan kaupassa sain ja eipä minua paljon lohduta.
Hyvistä kokemuksista kaipaisin lisätietoa,lienee kuitenkin muutama öljymerkki/laatu joka sen valmistajan riman ylittää ja toimii paremmin kuin joku toinen?
Varsinkin ne mitä ei saa erehtyä laittamaan ja miksi, kiinnostaa myöskin.
Juu, tuntuupi enempi pyörät luistavan kuin aski ,joten se Type-F lieneeXUX63 kirjoitti:Vakioaskissa ATF mutta Jarkon vahvistamissa yleensä Type-F. ATF toimii paremmin luistavassakin askissa mutta F on taas tiukassa pakassa parempi pidoltaan.
paikallaan.
Kiitos, olen jälleen valaistunut yhdessä öljy asiassa!
Oho, ajatusvirhe tulla tupsahti!Eetu92 kirjoitti:ei se mulla siekkisellä käyny mut vahvistettu silti
Siis type F antaa terävämmän vaihdon (esim.kiihdytyskisassa), koska ei sisällä liukasteita kuten ATF?
No täytyypi tutkia mitä se seppä mukaan on laittanut, ihan siviiliheposilla ja käytössä tuo kulkine mulla kuitenkin on.>ehkäpä se type F oireista päätellen.
Huomasin vaan ,jotta tieto lisää tuskaa ,kun rupesin googlettamaan noista öljyistä>menee viimenenkin tolkku jos kaikkea lukemaansa uskoo .
Type F eli ford = luisto vähentää kitkaa, eli alkukitka on suurin "high-friction fluid that allowed the shifting clutches to lock up or engage quickly.". Nopeita jämäköitä vaihtoja, tuskin kukaan haluaa tällaisia ominaisuuksia automaattiin ?Köster kirjoitti:Oho, ajatusvirhe tulla tupsahti!Eetu92 kirjoitti:ei se mulla siekkisellä käyny mut vahvistettu silti
Siis type F antaa terävämmän vaihdon (esim.kiihdytyskisassa), koska ei sisällä liukasteita kuten ATF?
No täytyypi tutkia mitä se seppä mukaan on laittanut, ihan siviiliheposilla ja käytössä tuo kulkine mulla kuitenkin on.>ehkäpä se type F oireista päätellen.
Huomasin vaan ,jotta tieto lisää tuskaa ,kun rupesin googlettamaan noista öljyistä>menee viimenenkin tolkku jos kaikkea lukemaansa uskoo .
Type normi atf = luisto parantaa kitkaa eli alkukitka on pienempi. Pehmeitä leppoisia vaihtoja.
Datsuni on mun ratsuni.
Jep, nykyisin vaihtaa kaasu pohjassa terävästi ja hennolla jalalla hennosti>mitenhä tuonkin sais pysymään ennallaan .EzKo kirjoitti:Mullon mag1 type f öölit Siekkisen vahvistamassa lootassa, noita se sinne laitteli
Kiitokset tiedoista, laitan sinne samaa öljyä jatkossakin> sitä mitä siellä nytkin on>jos onni myöden saan tiedot edellisen omistajan avulla.
Näköjään vaihtoehtoja on monia ja kinastellahan saa loputtomiin tästäkin aiheesta halutessaan.
Olen taas valaistunut .
Aamen