Kun akku jäätyy, niin saako siitä kalua?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Kun akku jäätyy, niin saako siitä kalua?

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ei ole Volvokaan ihan idioottivarma auto. Rouva :idiot: jätti yhden ovista auki ja sisävalot söivät akusta hengen 22 tunnissa. Onneksi väykkymiehen kännykästä löytyy hinausauton numero, josta saatiin lisävirtaa käyynistykseen. Akkukaupassa myyjä ehdotteli, että jos vain sulattelisi ja latailisi uudelleen, kun akulla oli ikää vasta reilun vuoden verran. Minä olen huono sulattelemaan ja latailemaan ja sanoin että ruuvaa siihen uusi Exide ja sulattele itse vanha jos haluat.

Saako myyjä sulateltua sen vanhan henkiin vai sulatteleeko Kuusakoski sen lyijyharkoiksi?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eipä se täydellisesti toimi enää jäätymisen jälkeen. Toimii usein kuitenkin jotenkuten.

Kaverilla oli Pilteman akku joka parin vuoden ikään mennessä oli muutamia kertoja jäätynyt. Alkoi jo vähän uupua. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mjoo.. aivan paras hönkä siitä katoaa. Mutta saa sen toimimaan.

Samalla tavalla paras hönkä katoaa myös kesähelteillä kun päästää akun ihan "tyhjäksi"
Sceptic
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2006 20:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sceptic »

Aiheeseen mitenkään liittymäti.
Itse jätin W202:sen lauantai-iltana parkkiin. Lämppärin johtoa olin varmaan tilavasta ohjaamosta etsinyt, kun olin kabiinin etuvalon jättänyt päälle. Sunnuntaina oli lähtö taasen eessä alkuillasta. n. 20h oli sisävalopolttimo loimottanut. Hehkuttaessa vähän jänskätti että miten käy, mutta eipä tuota startissa edes huomannut.
Vaikuttaisi siltä että eipä tuo kabiininvalo pahemmin tuota akkua purkaa.. ellei sitten useampaa päivää sitä loimottele?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kalua saa siinä tapauksessa, että kennot eivät ole jäätyessään turvonneet yhteen? :roll:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

8 pätkässä jää palamaan ööö... 9 (YHDEKSÄN) valoa :shock: ainaski meijän volvossa :!:

4xpunaset ovien päissä
2xtakana kauhukahvan yhteydessä
2xeessä keskellä
1xkuskin jalkatila

olikohan se nuin muistelisin ainakin :roll:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mulla jääty kennot nuorena miehenä kovemmalla pakkasella ilman pipoa aina,, ja sueraamukset on edelleen nähtävissä (ei taho pitää virtaa, eikä lataa kunnolla) :lol:

Mutta jääty se mun autostakin aikoinaan, ja sain eheytettyä siitä ainoastaan ns, kesä-akun.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Olin aikoinaan Englannista tuotavien kulkuneuvojan maahantuojalla töissä ja näissä värkeissä oli ne kuuluisat Lukasin akut kiinni. Talvella oli 95%:ssa uusista autoista akut pankkojäässä. Ne oli aivan pyöreitä joka suuntaan niin että sellaisen saattoi laittaa pöydälle pohjansa varaan pyörimään paikallaan ympyrää. Ainuttakaan akkua ei hylätty sen jäätymisen takia, muutamia posahti kun niitä pikalaturilla elvyteltiin ja pääsi räppään kipinää. Ei ne akut siitä kummemmin huonoa tykänneet tosi hyviä kylmäkäynnistys akkuja ne oli monta vuotta . Vahingoittaisko vanhempaan akkuun kertynyt sakka akkua sen jäätyessä?
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”