Kun akku jäätyy, niin saako siitä kalua?
Kun akku jäätyy, niin saako siitä kalua?
Ei ole Volvokaan ihan idioottivarma auto. Rouva jätti yhden ovista auki ja sisävalot söivät akusta hengen 22 tunnissa. Onneksi väykkymiehen kännykästä löytyy hinausauton numero, josta saatiin lisävirtaa käyynistykseen. Akkukaupassa myyjä ehdotteli, että jos vain sulattelisi ja latailisi uudelleen, kun akulla oli ikää vasta reilun vuoden verran. Minä olen huono sulattelemaan ja latailemaan ja sanoin että ruuvaa siihen uusi Exide ja sulattele itse vanha jos haluat.
Saako myyjä sulateltua sen vanhan henkiin vai sulatteleeko Kuusakoski sen lyijyharkoiksi?
Saako myyjä sulateltua sen vanhan henkiin vai sulatteleeko Kuusakoski sen lyijyharkoiksi?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Aiheeseen mitenkään liittymäti.
Itse jätin W202:sen lauantai-iltana parkkiin. Lämppärin johtoa olin varmaan tilavasta ohjaamosta etsinyt, kun olin kabiinin etuvalon jättänyt päälle. Sunnuntaina oli lähtö taasen eessä alkuillasta. n. 20h oli sisävalopolttimo loimottanut. Hehkuttaessa vähän jänskätti että miten käy, mutta eipä tuota startissa edes huomannut.
Vaikuttaisi siltä että eipä tuo kabiininvalo pahemmin tuota akkua purkaa.. ellei sitten useampaa päivää sitä loimottele?
Itse jätin W202:sen lauantai-iltana parkkiin. Lämppärin johtoa olin varmaan tilavasta ohjaamosta etsinyt, kun olin kabiinin etuvalon jättänyt päälle. Sunnuntaina oli lähtö taasen eessä alkuillasta. n. 20h oli sisävalopolttimo loimottanut. Hehkuttaessa vähän jänskätti että miten käy, mutta eipä tuota startissa edes huomannut.
Vaikuttaisi siltä että eipä tuo kabiininvalo pahemmin tuota akkua purkaa.. ellei sitten useampaa päivää sitä loimottele?
Olin aikoinaan Englannista tuotavien kulkuneuvojan maahantuojalla töissä ja näissä värkeissä oli ne kuuluisat Lukasin akut kiinni. Talvella oli 95%:ssa uusista autoista akut pankkojäässä. Ne oli aivan pyöreitä joka suuntaan niin että sellaisen saattoi laittaa pöydälle pohjansa varaan pyörimään paikallaan ympyrää. Ainuttakaan akkua ei hylätty sen jäätymisen takia, muutamia posahti kun niitä pikalaturilla elvyteltiin ja pääsi räppään kipinää. Ei ne akut siitä kummemmin huonoa tykänneet tosi hyviä kylmäkäynnistys akkuja ne oli monta vuotta . Vahingoittaisko vanhempaan akkuun kertynyt sakka akkua sen jäätyessä?
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.