Ajelin eilen lämpimästä tallista otetun pirssin 6-9 asteen pakkaseen, sakea lumipyry oli jopa hieman räntämäistä, joten keli oli lämpiämään päin, kuitenkin pakkasen puolella.
Vajaa 10 km ajon jälkeen (taajamapyöritystä) tyhjäkäynti alkoi ontua aina kadunkulmissa kaasua nostaessa ja rattia kääntäessä. Kun pääsin eukon työpaikan pihaan pirssi ryki ja oli sammua kokonaan. Annoin kaasua, jonka seurauksena pakarissa paukahti varsin lujaa kolme kertaa peräkkäin ja kone stumppasi siihen paikkaan. OZ eli kylmä rinki asettui persiin ympärille - tähänkö se sitten levisi keskelle laitakaupunkia iltamyöhällä.
N. viiden sekunnin startin jälkeen pannu kuitenkin lähti käymään normaalisti.
Annoin koneen käydä joutavaa muutaman minuutin ja lähdimme taas tuiskun sekaan. Ei oireita. Mutta muutaman kilsan jälkeen tyhjäkäynti alkoi hyytyä jälleen ja veto katkoa alakierroksilla.
Pääsimme sitten ns. tien päälle j80 - 100 km / h vauhtiin ja tuiskukin lakkasi. Lopun 50 km motti kävi kuin tasaisesti kuin ompelukone.
Tänä aamuna pakkasta oli 27 astetta, kirkas kuiva keli ja myllyssä ei mitään häikkää.
Muodostaako kovan pakkasen jälkeen lämpenevä keli ja sankka pyry jonkin yhtälön koneen turmaksi, vai onko kyseessä sattuma
