Mikä sammutti koneen ja räjäytti pakarin?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mikä sammutti koneen ja räjäytti pakarin?
No se että tähän otsikkoon liittyy M103:n käyntihämminki ei liene mitään uutta. Mutta häikän olemus on kyllä ennen kokematon ainakin omalla kohdin.
Ajelin eilen lämpimästä tallista otetun pirssin 6-9 asteen pakkaseen, sakea lumipyry oli jopa hieman räntämäistä, joten keli oli lämpiämään päin, kuitenkin pakkasen puolella.
Vajaa 10 km ajon jälkeen (taajamapyöritystä) tyhjäkäynti alkoi ontua aina kadunkulmissa kaasua nostaessa ja rattia kääntäessä. Kun pääsin eukon työpaikan pihaan pirssi ryki ja oli sammua kokonaan. Annoin kaasua, jonka seurauksena pakarissa paukahti varsin lujaa kolme kertaa peräkkäin ja kone stumppasi siihen paikkaan. OZ eli kylmä rinki asettui persiin ympärille - tähänkö se sitten levisi keskelle laitakaupunkia iltamyöhällä.
N. viiden sekunnin startin jälkeen pannu kuitenkin lähti käymään normaalisti.
Annoin koneen käydä joutavaa muutaman minuutin ja lähdimme taas tuiskun sekaan. Ei oireita. Mutta muutaman kilsan jälkeen tyhjäkäynti alkoi hyytyä jälleen ja veto katkoa alakierroksilla.
Pääsimme sitten ns. tien päälle j80 - 100 km / h vauhtiin ja tuiskukin lakkasi. Lopun 50 km motti kävi kuin tasaisesti kuin ompelukone.
Tänä aamuna pakkasta oli 27 astetta, kirkas kuiva keli ja myllyssä ei mitään häikkää.
Muodostaako kovan pakkasen jälkeen lämpenevä keli ja sankka pyry jonkin yhtälön koneen turmaksi, vai onko kyseessä sattuma
Ajelin eilen lämpimästä tallista otetun pirssin 6-9 asteen pakkaseen, sakea lumipyry oli jopa hieman räntämäistä, joten keli oli lämpiämään päin, kuitenkin pakkasen puolella.
Vajaa 10 km ajon jälkeen (taajamapyöritystä) tyhjäkäynti alkoi ontua aina kadunkulmissa kaasua nostaessa ja rattia kääntäessä. Kun pääsin eukon työpaikan pihaan pirssi ryki ja oli sammua kokonaan. Annoin kaasua, jonka seurauksena pakarissa paukahti varsin lujaa kolme kertaa peräkkäin ja kone stumppasi siihen paikkaan. OZ eli kylmä rinki asettui persiin ympärille - tähänkö se sitten levisi keskelle laitakaupunkia iltamyöhällä.
N. viiden sekunnin startin jälkeen pannu kuitenkin lähti käymään normaalisti.
Annoin koneen käydä joutavaa muutaman minuutin ja lähdimme taas tuiskun sekaan. Ei oireita. Mutta muutaman kilsan jälkeen tyhjäkäynti alkoi hyytyä jälleen ja veto katkoa alakierroksilla.
Pääsimme sitten ns. tien päälle j80 - 100 km / h vauhtiin ja tuiskukin lakkasi. Lopun 50 km motti kävi kuin tasaisesti kuin ompelukone.
Tänä aamuna pakkasta oli 27 astetta, kirkas kuiva keli ja myllyssä ei mitään häikkää.
Muodostaako kovan pakkasen jälkeen lämpenevä keli ja sankka pyry jonkin yhtälön koneen turmaksi, vai onko kyseessä sattuma
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Säilyi putki ehjänä kuitenkin? Kaverilla oli pieniä sytkäongelmia edesmenneessä saapin 900 ja se räjäytti sitten äänenvaimentimen kerran niin että se aukesi kuin peltipurkki. Oli kuulemma jalankulkijat heittäytyneet suojaan kun luulivat että pommiräjähti
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Puola - jakaja - sytkäyksikkö. Siinä paha kolminaisuus mitkä tuon yleensä aiheuttaa. Johtoliitos monesti vikana (kastuu ja pätkii tai sitten on löysällä).
Ei se kokonaan hyydy, jos jakajan kannen alle menee vettä. Joku pytty (tai useampi) vaan alkaa pätkiä. Röpellyskin palautuu yleensä normaaliksi hiljalleen, ei yht'äkkiä.
Mulla paukahti matsdan vaimennin (2.5" Edelbrock) auki kuin roopeankan pyssy, kun oli puolan virtapiuha löysällä.
Ei se kokonaan hyydy, jos jakajan kannen alle menee vettä. Joku pytty (tai useampi) vaan alkaa pätkiä. Röpellyskin palautuu yleensä normaaliksi hiljalleen, ei yht'äkkiä.
Mulla paukahti matsdan vaimennin (2.5" Edelbrock) auki kuin roopeankan pyssy, kun oli puolan virtapiuha löysällä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Onkohan 126:set ikinä tehneet tuollaista temppua, kun olivat vielä oikeen edustuskäytössä? Eduskuntatalon rappusten edessä paukkanut..Kaapo kirjoitti:Juu, ei se hajalle mennyt. Eukko vaan sattui seisomaan vieressä ulkona ja sanoi, notta kyllä räjähti kovaa auton alla
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
ei se kekkosen aikaan ois mitään merkannu kumminkaan , mutta nyt jos paukahtais ni saattas nousta suurellakirkolla pikku äläkkäjarski kirjoitti:Onkohan 126:set ikinä tehneet tuollaista temppua, kun olivat vielä oikeen edustuskäytössä? Eduskuntatalon rappusten edessä paukkanut..Kaapo kirjoitti:Juu, ei se hajalle mennyt. Eukko vaan sattui seisomaan vieressä ulkona ja sanoi, notta kyllä räjähti kovaa auton alla
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Jokos Kaapo on ehtinyt flunssatoreissaan käydä ässän pellin alla? Kuulumiset kiinnostaa.
Minä kun olin siinä luulossa että Kaapon ja HVM:n ässät olivat toimintavarmoja ikiliikkujia, miten ne nyt rupeaa molemmat kyykkäämään? Jos se on joku viirus? Leviääkö se, ei kai sentään alempiin elämänmuotoihin (123)?
Minä kun olin siinä luulossa että Kaapon ja HVM:n ässät olivat toimintavarmoja ikiliikkujia, miten ne nyt rupeaa molemmat kyykkäämään? Jos se on joku viirus? Leviääkö se, ei kai sentään alempiin elämänmuotoihin (123)?
Tää on ihan kohta valmis.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kurkku alkaa hissukseen elpyä, kiitos kysymästä. Ei ole käyty vielä pellin alla, ei tarkene . Mutta tuon yhden episodin jälkeen on pelannut kuin käkikello, tämän aamun pakkastakaan ei pelästynyt. Tuollainen kostea ilma tuntuisi olevan se olosuhdeympäristö, jolloin ilmiö on esiintyäkseen - etenkin silloin kun pakkassää alkaa lauhtua ja ilmankosteus kasvaa voimakkaasti (vrt. talon sisälämpötilan laskeminen pakkasen hellittäessä kohti suojakeliä). Mahtaisikojan tuo viitata virranjakankannen halkeamaan, josta kosteus pääsee imuttumaan sisälle. Alkaa olla kannella ja pyöriäisellä jo 100.000 km takana...
Mites on, onko mitään hyötyä laittaa Masinolia bensa sekaan ruiskukoneessa. Jotkut väittävät sen olevan jopa haitallista.
Mites on, onko mitään hyötyä laittaa Masinolia bensa sekaan ruiskukoneessa. Jotkut väittävät sen olevan jopa haitallista.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tuossahan voisi olla kokeilemisen paikka, jos sillä saisi vaikka haarukoitua ilmiön aiheuttajaa tarkemmin; jos auttaa, vika oli bensapuolella, jos ei niin se on ehkä sähköpuolella? Ainakin perinteisestä Masinolista on yksinomaan hyviä kokemuksia kaasarikoneessa.Padova Star kirjoitti:Masinol I-kat toimii.Kaapo kirjoitti: Mites on, onko mitään hyötyä laittaa Masinolia bensa sekaan ruiskukoneessa.
Edit: enpä olisi uskonut että tässä maakunnassa äkkiä mennään -40:een. Tärviöllä on arktiset olosuhteet.
Tää on ihan kohta valmis.
Onko tämä mystinen oireyhtymä jo selvinnyt?
Tuota pakkasen lauhtumisen mystistä yhteyttä teknillistaiteellisten kikottimien tilapäisiin toimintahäiriöihin on tullut myös joskus pähkäiltyä.
Eli eliminoituivatko nuo harmilliset poikkeamat muuten laadukkaassa suorituksessa noiden pikkuhilppeiden vaihdolla?
Tuota pakkasen lauhtumisen mystistä yhteyttä teknillistaiteellisten kikottimien tilapäisiin toimintahäiriöihin on tullut myös joskus pähkäiltyä.
Eli eliminoituivatko nuo harmilliset poikkeamat muuten laadukkaassa suorituksessa noiden pikkuhilppeiden vaihdolla?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Oire ei ole sen koommin selvinnyt kuin toistunutkaan. Paukun aikaan ilma oli todella kostea ellei läpimärkä. Toisaalta käynti on nyt erityisen tasaista ja hienostunutta - vähän kuin Einå Grön olisi rykäissyt sitkeän vihreän klimpin kurkusta ulos ja taas pattiniskatango kulkee. Tiedä näistä, jos vaikka kone yskäisi pahan pois, mikä se sitten olikinJuMu S kirjoitti:Onko tämä mystinen oireyhtymä jo selvinnyt?:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954