Ajoittain voimat hukassa ja pätkii

Vastaa Viestiin
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Ajoittain voimat hukassa ja pätkii

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mikähän tekee temppuja, kun moottori saattaa ruveta yhtä'kkiä pätkimään tyhjäkäynnillä, alipaineet laskee myös selvästi, mittari menee puoleen väliin. Voimaa ei löydy oikein kaasullakaan, vaan auto kulkee todella laiskasti. Tämä kunnes kaasua käyttää vaikka hetkenkin aivan pohjassa, voima palautuu ja käynti tasoittuu.

Saman ilmiön teki tänään käynnistyksen jälkeen. Odottelin hetken, parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen vika loppui kuin sormia napsauttamalla. Kone kävi jälleen täysin tasaisesti ja kevyesti, vähääkään pätkimättä. Ilmeisesti jokin järjestelmä siellä nyt pelleilee.

Vika tulee vain kuumalla koneella. Käynnistysvaikeuksia ei ole ja moottori käy yleensä todella tasaisesti.

Vaihdoin muuten tulpat, kun olivat jo kuluneen oloiset. Niissä oli melko paljon valkeaa karstaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

En tiedä onko autossasi tuota ylijännite suojarelettä,niinkuin tiedätkin saattaa se aiheuttaa mitä kummallisempia oireita.?? :roll:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

oma autoni tekee aivan samaa, käynnistyksen jälkeen käy huonosti ja röpöttää. juuri kuumalla koneella oireet on pahimmat :evil: kerran polkasee reilummin kaasua ni röpötys lakkaa ja käy nätisti :!: sytytys puolen osia olen uusinut: tulpat+johdot+virranjakajan kannen+pyörijän, mut ei oo ollu tähän tautiin apua noista osista. ja purkillisen laitoin jotaa FORTE litkuu bensan sekaan. pitäs kuulemma puhistua ruiskusuuttimet sun muut :roll: ei silläkää kyl mitää huomattavaa vaikutusta ollut :roll: 300 sel -89
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sain tuossa tietoa samasta lähteestä joka ratkaisi P*askamajurin hitaan sytytyksen. :D

Ilmiö johtuu sytkäboksin alipainetunnistimen temppuilusta. Niillä on kuulema tapana tehdä niin. Sen takia boksi saattaa käyttää suorastaan hassuja sytytysennakoita. Tässä tapauksessa hyvin myöhäistä. Onneksi vika vaivaa vain ajoittain käynnityksen jälkeen ja poistuu ensimmäisen kilometrin matkalla. Sitten auto toimii kuten pitää.

Hyvät uutiset olivat edellisessä kappaleessa. Tässä on lähinnä huonoja. Tuo aparaatti maksaa tavallisena versiona 200-300€ Saksasta, mutta koska omassani on myös nakutuksen tunnistus, niin tähän sopiva boksi maksaa 700€.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Osta Perttu timpalta boksi, sillä on 1 kpl. Tekee siihen piuhatkin jos kauniisti pyydät, uskoisin. :D Oma lossi pelaa hyvin ilman nakutuksen tunnistusta, ei sitä toinna pelätä. Jos nakuttaa, niin alipaine boksilta pois ja pillit umpeen :arrow: ei nakuta. Eikä juuri edes laiskistu, ihme kyllä. :shock: Kokeiltu on. :wink:
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Hei ootteko kasimiehet laittanu uusia virranjakajia sisältöineen autoihinne? Paljonkohan mahtaa maksaa uutena?
500 SEC -82
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toope kirjoitti:Hei ootteko kasimiehet laittanu uusia virranjakajia sisältöineen autoihinne? Paljonkohan mahtaa maksaa uutena?
Mikäs siinä rikkoontuu? Akseli väljä/ stefa fuskaa? Ei siihen juuri muuta vikaa voi tulla. No se kela, joo, mutta...
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Ei ku ajattelin just että vuotaakohan itellä joku tiiviste virranjakajassa kun kostealla kelillä kylmänä käynnistettäessä auto nykii ja röpöttää kunnes saavuttaa normaalin käyttölämpötilan..Kuivalla säällä ei mitään ongelmaa.
500 SEC -82
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toope kirjoitti:Ei ku ajattelin just että vuotaakohan itellä joku tiiviste virranjakajassa kun kostealla kelillä kylmänä käynnistettäessä auto nykii ja röpöttää kunnes saavuttaa normaalin käyttölämpötilan..Kuivalla säällä ei mitään ongelmaa.
No tuo viittaisi halkinaiseen kanteen. Ootkos kurkkinu sinne sisään? Näkyykö harmaita salamointijälkiä napojen välillä? Kun vika on päällä, pimeään halliin kurkkimaan lyökö joku piuhoista kipunaa?

Ensiapuna kynsilakkaa halkeamaan, sitähän meillä h*nteillä ässäkuskeilla on ovitaskussa aina. :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”