Ajoittain voimat hukassa ja pätkii
Ajoittain voimat hukassa ja pätkii
Mikähän tekee temppuja, kun moottori saattaa ruveta yhtä'kkiä pätkimään tyhjäkäynnillä, alipaineet laskee myös selvästi, mittari menee puoleen väliin. Voimaa ei löydy oikein kaasullakaan, vaan auto kulkee todella laiskasti. Tämä kunnes kaasua käyttää vaikka hetkenkin aivan pohjassa, voima palautuu ja käynti tasoittuu.
Saman ilmiön teki tänään käynnistyksen jälkeen. Odottelin hetken, parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen vika loppui kuin sormia napsauttamalla. Kone kävi jälleen täysin tasaisesti ja kevyesti, vähääkään pätkimättä. Ilmeisesti jokin järjestelmä siellä nyt pelleilee.
Vika tulee vain kuumalla koneella. Käynnistysvaikeuksia ei ole ja moottori käy yleensä todella tasaisesti.
Vaihdoin muuten tulpat, kun olivat jo kuluneen oloiset. Niissä oli melko paljon valkeaa karstaa.
Saman ilmiön teki tänään käynnistyksen jälkeen. Odottelin hetken, parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen vika loppui kuin sormia napsauttamalla. Kone kävi jälleen täysin tasaisesti ja kevyesti, vähääkään pätkimättä. Ilmeisesti jokin järjestelmä siellä nyt pelleilee.
Vika tulee vain kuumalla koneella. Käynnistysvaikeuksia ei ole ja moottori käy yleensä todella tasaisesti.
Vaihdoin muuten tulpat, kun olivat jo kuluneen oloiset. Niissä oli melko paljon valkeaa karstaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
oma autoni tekee aivan samaa, käynnistyksen jälkeen käy huonosti ja röpöttää. juuri kuumalla koneella oireet on pahimmat
kerran polkasee reilummin kaasua ni röpötys lakkaa ja käy nätisti
sytytys puolen osia olen uusinut: tulpat+johdot+virranjakajan kannen+pyörijän, mut ei oo ollu tähän tautiin apua noista osista. ja purkillisen laitoin jotaa FORTE litkuu bensan sekaan. pitäs kuulemma puhistua ruiskusuuttimet sun muut
ei silläkää kyl mitää huomattavaa vaikutusta ollut
300 sel -89




Sain tuossa tietoa samasta lähteestä joka ratkaisi P*askamajurin hitaan sytytyksen.
Ilmiö johtuu sytkäboksin alipainetunnistimen temppuilusta. Niillä on kuulema tapana tehdä niin. Sen takia boksi saattaa käyttää suorastaan hassuja sytytysennakoita. Tässä tapauksessa hyvin myöhäistä. Onneksi vika vaivaa vain ajoittain käynnityksen jälkeen ja poistuu ensimmäisen kilometrin matkalla. Sitten auto toimii kuten pitää.
Hyvät uutiset olivat edellisessä kappaleessa. Tässä on lähinnä huonoja. Tuo aparaatti maksaa tavallisena versiona 200-300€ Saksasta, mutta koska omassani on myös nakutuksen tunnistus, niin tähän sopiva boksi maksaa 700€.

Ilmiö johtuu sytkäboksin alipainetunnistimen temppuilusta. Niillä on kuulema tapana tehdä niin. Sen takia boksi saattaa käyttää suorastaan hassuja sytytysennakoita. Tässä tapauksessa hyvin myöhäistä. Onneksi vika vaivaa vain ajoittain käynnityksen jälkeen ja poistuu ensimmäisen kilometrin matkalla. Sitten auto toimii kuten pitää.
Hyvät uutiset olivat edellisessä kappaleessa. Tässä on lähinnä huonoja. Tuo aparaatti maksaa tavallisena versiona 200-300€ Saksasta, mutta koska omassani on myös nakutuksen tunnistus, niin tähän sopiva boksi maksaa 700€.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
No tuo viittaisi halkinaiseen kanteen. Ootkos kurkkinu sinne sisään? Näkyykö harmaita salamointijälkiä napojen välillä? Kun vika on päällä, pimeään halliin kurkkimaan lyökö joku piuhoista kipunaa?Toope kirjoitti:Ei ku ajattelin just että vuotaakohan itellä joku tiiviste virranjakajassa kun kostealla kelillä kylmänä käynnistettäessä auto nykii ja röpöttää kunnes saavuttaa normaalin käyttölämpötilan..Kuivalla säällä ei mitään ongelmaa.
Ensiapuna kynsilakkaa halkeamaan, sitähän meillä h*nteillä ässäkuskeilla on ovitaskussa aina.
