Vaihdoin 126 420:seen nokan...nyt kone jäkissä???

Vastaa Viestiin
sel420
Viestit: 16
Liittynyt: 01.1.2007 19:02
Paikkakunta: pihtipudas

Vaihdoin 126 420:seen nokan...nyt kone jäkissä???

Viesti Kirjoittaja sel420 »

Eli vaihdettiin tossa 126 seen oikeenpuolen nokka ja nostimet....hommahan kesti varmaan 3kk kun ei ollu oikeen osia eikä sit varsinkaan aikaa!mut kuitenki nyt saatin se sit "valmiiks"...kaikki piti olla kunnossa,pyöritin konetta vielä käsin ennen starttausta...sit käyntiin apuvirralla, kävi nätisti,mut tuo ei ikinä jää kylmänä heti käymaan kauaa ni sit se sammu normaalisti!seuraava starttaus ja kone ei pyöri...käsin ku kokeilee suoraan kampiakselilta ni se nytkähtää pikkusen molempiin suuntiin!!!tuli mieleen et startti jäi päälle kun se on aina temppuillu siin,mut se jäi sit siltä eli eilis illalta siihen se rojekti!!!mikä vi..u meni vikaan,kun se kävikin nätisti eka!!!
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

oisko jääny startin ratas v-pyörän hammaskehälle...?
tai ei kai vaan jakopäässä jokin klikannut... :shock: (tai no vaikka oiskin klikannu, niin eipä se välttämättä sammutettaessa mitään vahinkoa tee).
BMW E31 V12
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Saisko tämän vikakuvauksen uudelleen niin, että ottasit välillä henkeä? :shock:
Starttasit auton käyntiin ja toimi hyvin? Sammutit ilman että kävi lämpimäksi ja kone juntturassa? Näin minä käsitin.

Startti on v*ttuillut jo kauemminkin? Ja jotta päälle jäänyt startti jumittaa koneen, ilman että virrat on päällä ja piuhat savuaa? :D Ei oikein näin kokkikoulun käyneen järkeen satu. :idea:

Onkos ketjunkiristin asennettu oikein? Onko merkit pyöritelty kohilleen rempan jälkeen? Entäs nyt kun tuli ongelmia? Kone ei enää pyöri? Oisko jako hypänny? Ei se alakerta ihan nokan vaihdolla juntturaan mene... :roll:

Markan seppä tekee tonnin vahingon. Ja kokemusta on. :(
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mites ko. koneessa on nokan laakeripukkien kiristys?
Voiko niitä vetää liian tiukkaan niin että nokka leikkoo kiinni?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Mites ko. koneessa on nokan laakeripukkien kiristys?
Voiko niitä vetää liian tiukkaan niin että nokka leikkoo kiinni?
Pukeissa on 8mm mustat 6-kolopultit, joten ei kai niitä voi ilman metrin liikennemerkkiputkea liian tiukalle kuroa? Tai no voi, mutta... Kertokaa viisaat momentti tuolle pultille?

Kuva

Vasemmassa alanurkassa näkyy pukin pultti.
sel420
Viestit: 16
Liittynyt: 01.1.2007 19:02
Paikkakunta: pihtipudas

vika löyty

Viesti Kirjoittaja sel420 »

nyt löyty vika...nokka on jumissa 2 pukilta...mistähän se taas johtuu...oisko pitäny voidella paremmin ennen käynnistystä...kun momentitkin on oikeen...ja se toinen pultti per pukki toimii samalla kannenpulttina jonka momenntti on 8...taisimpa vetää toisenki ihan momenttiin mikä oli 2-4...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Joka väliin aina STP:tä kun laakereita kasataan. Momentista huolimatta. :wink:
sel420
Viestit: 16
Liittynyt: 01.1.2007 19:02
Paikkakunta: pihtipudas

juu

Viesti Kirjoittaja sel420 »

juu nyt tiedän...saavaan nähdä missä kunnossa nokka ja pukki on kun saan ne irti toisistaan...saakohan pukkeja irtaallaan!pitää huomenna kysästä!!
HVM

Re: juu

Viesti Kirjoittaja HVM »

sel420 kirjoitti:juu nyt tiedän...saavaan nähdä missä kunnossa nokka ja pukki on kun saan ne irti toisistaan...saakohan pukkeja irtaallaan!pitää huomenna kysästä!!
Pukkihan se antaa ennen nokkaa periksi, ja en usko että sinä on kerennyt käydä kuinkaan. Pukki momenttiin ja kovaa ajoa. :ope:
sel420
Viestit: 16
Liittynyt: 01.1.2007 19:02
Paikkakunta: pihtipudas

Viesti Kirjoittaja sel420 »

toivotaan...kuhan saan sen touhuttua siit irti ni ollaan viisaampia!!!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ölöjykanava varmasti auki?
sel420
Viestit: 16
Liittynyt: 01.1.2007 19:02
Paikkakunta: pihtipudas

auto kunnossa

Viesti Kirjoittaja sel420 »

joo nytpä on mese jo ajossa...kiristäjän tiviste oli nurinperin ni siihempä hävis öljynpaineet...eli ei vaan saanu se yläkerta voitelua!!oppia ikä kaikki!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”