Vaihdoin 126 420:seen nokan...nyt kone jäkissä???
Vaihdoin 126 420:seen nokan...nyt kone jäkissä???
Eli vaihdettiin tossa 126 seen oikeenpuolen nokka ja nostimet....hommahan kesti varmaan 3kk kun ei ollu oikeen osia eikä sit varsinkaan aikaa!mut kuitenki nyt saatin se sit "valmiiks"...kaikki piti olla kunnossa,pyöritin konetta vielä käsin ennen starttausta...sit käyntiin apuvirralla, kävi nätisti,mut tuo ei ikinä jää kylmänä heti käymaan kauaa ni sit se sammu normaalisti!seuraava starttaus ja kone ei pyöri...käsin ku kokeilee suoraan kampiakselilta ni se nytkähtää pikkusen molempiin suuntiin!!!tuli mieleen et startti jäi päälle kun se on aina temppuillu siin,mut se jäi sit siltä eli eilis illalta siihen se rojekti!!!mikä vi..u meni vikaan,kun se kävikin nätisti eka!!!
Saisko tämän vikakuvauksen uudelleen niin, että ottasit välillä henkeä?
Starttasit auton käyntiin ja toimi hyvin? Sammutit ilman että kävi lämpimäksi ja kone juntturassa? Näin minä käsitin.
Startti on v*ttuillut jo kauemminkin? Ja jotta päälle jäänyt startti jumittaa koneen, ilman että virrat on päällä ja piuhat savuaa? Ei oikein näin kokkikoulun käyneen järkeen satu.
Onkos ketjunkiristin asennettu oikein? Onko merkit pyöritelty kohilleen rempan jälkeen? Entäs nyt kun tuli ongelmia? Kone ei enää pyöri? Oisko jako hypänny? Ei se alakerta ihan nokan vaihdolla juntturaan mene...
Markan seppä tekee tonnin vahingon. Ja kokemusta on.
Starttasit auton käyntiin ja toimi hyvin? Sammutit ilman että kävi lämpimäksi ja kone juntturassa? Näin minä käsitin.
Startti on v*ttuillut jo kauemminkin? Ja jotta päälle jäänyt startti jumittaa koneen, ilman että virrat on päällä ja piuhat savuaa? Ei oikein näin kokkikoulun käyneen järkeen satu.
Onkos ketjunkiristin asennettu oikein? Onko merkit pyöritelty kohilleen rempan jälkeen? Entäs nyt kun tuli ongelmia? Kone ei enää pyöri? Oisko jako hypänny? Ei se alakerta ihan nokan vaihdolla juntturaan mene...
Markan seppä tekee tonnin vahingon. Ja kokemusta on.
Pukeissa on 8mm mustat 6-kolopultit, joten ei kai niitä voi ilman metrin liikennemerkkiputkea liian tiukalle kuroa? Tai no voi, mutta... Kertokaa viisaat momentti tuolle pultille?Mika.T kirjoitti:Mites ko. koneessa on nokan laakeripukkien kiristys?
Voiko niitä vetää liian tiukkaan niin että nokka leikkoo kiinni?
Vasemmassa alanurkassa näkyy pukin pultti.
vika löyty
nyt löyty vika...nokka on jumissa 2 pukilta...mistähän se taas johtuu...oisko pitäny voidella paremmin ennen käynnistystä...kun momentitkin on oikeen...ja se toinen pultti per pukki toimii samalla kannenpulttina jonka momenntti on 8...taisimpa vetää toisenki ihan momenttiin mikä oli 2-4...
Re: juu
Pukkihan se antaa ennen nokkaa periksi, ja en usko että sinä on kerennyt käydä kuinkaan. Pukki momenttiin ja kovaa ajoa.sel420 kirjoitti:juu nyt tiedän...saavaan nähdä missä kunnossa nokka ja pukki on kun saan ne irti toisistaan...saakohan pukkeja irtaallaan!pitää huomenna kysästä!!
auto kunnossa
joo nytpä on mese jo ajossa...kiristäjän tiviste oli nurinperin ni siihempä hävis öljynpaineet...eli ei vaan saanu se yläkerta voitelua!!oppia ikä kaikki!!!!