V8 moottori tietoutta
köyhälle kaikki on kallista jos sais tietoon että mitkä ahtimet on niin pakosatsit tekis varmaan itte(tarvii varmaan muutenkin tehdä jos meinaa esim c126sen keulalle laittaa),,
välijäähyt isommat, ok.. suuttimet,ja ja ja kai sen joku osaa säätää,, tuommosessa m275sessa on kaks kynttilää per syl ja sytkä jehje(mitälie puolia) on semmonen koko mittanen(ihan halpa varmaan,taas)
välijäähyt isommat, ok.. suuttimet,ja ja ja kai sen joku osaa säätää,, tuommosessa m275sessa on kaks kynttilää per syl ja sytkä jehje(mitälie puolia) on semmonen koko mittanen(ihan halpa varmaan,taas)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
En ole missään väittänyt että yksikään mersun moottori kestäis tuollaisia tehoja.laineracing kirjoitti:pistä linkkiä vastaavista mersun koneista?Mika.T kirjoitti:Ohan se helevetin pitkäikänen tuollanen jenkkiloso noilla tehoillalaineracing kirjoitti: Kato ebaysta veten patti johon nokka ja sarjat. tai Gm 5.4L truckki motti vakio kellarilla jarrutettu 1200hp.
Ei kannata kuitenkaan uskotella itselleen että se jenkkiloso kestää vakio alakerralla nuo.
Tai kestäähän se sen 2sekunnin mittaisen penkityksen jossa saadaan paperille se todella käytännöllinen huipputeho 9000rpm:llä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tietääkö mika että se penkitys=säätö ja kestää yleensä vähän helvetin monta vetoa. joitakin tunteja perättäisiä jarrutuksia ja ennakoitten hieromista ym. + vakio imarilla tehot rajaantuu noin 5500rpm.Mika.T kirjoitti:En ole missään väittänyt että yksikään mersun moottori kestäis tuollaisia tehoja.laineracing kirjoitti:pistä linkkiä vastaavista mersun koneista?Mika.T kirjoitti: Ohan se helevetin pitkäikänen tuollanen jenkkiloso noilla tehoilla
Ei kannata kuitenkaan uskotella itselleen että se jenkkiloso kestää vakio alakerralla nuo.
Tai kestäähän se sen 2sekunnin mittaisen penkityksen jossa saadaan paperille se todella käytännöllinen huipputeho 9000rpm:llä.
Tuntuis että just semmonen legolandia-kataloogista ostaminen ois pukumiehen hommaa Enemmän nostan hattua omin käsin tehdyille budjetti-hommille. Niitähän varsinkin riiselimersuissa riittää kun valmiina ei kauheesti mitään ole tai ainakaan ollut. Esim tuo naapurissa ollut kippo86:n proggis oli kivaa seurattavaa.laineracing kirjoitti:Siinäpä se! Budjetti miehet tekee amerikan kasista,äveriäät eksoottisista.XUX63 kirjoitti:Nuihin jenkkimosiin saa kyllä aivan järjettömän hyvin kaikkea "kiitiä" valmiina. HD:n osalta sama tilanne. Toisaalta helppoa - toisaalta syletyttää kun homma on vain oikeiden legojen valitsemista kataloogista
Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti vaatii viel erittäin kalliin purkin. Motec m800 noin 8T€
Ois kyl siiistiä ku ei ois duunari vaa joku it pukumies ni pistäis 275:en kojetukselle..
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
mitäs riisselimersun patti tarvii? om606 tarvii 600hp jäykemmät venajouset,soittaa jeemulle homma ok. tuhatta heppaa lappuja ei o kovin moni täräytellykkä,vaikka mainostettu o jokunen aika että semmosiaki sieltä tuloo ku oikei virittäääXUX63 kirjoitti:Tuntuis että just semmonen legolandia-kataloogista ostaminen ois pukumiehen hommaa Enemmän nostan hattua omin käsin tehdyille budjetti-hommille. Niitähän varsinkin riiselimersuissa riittää kun valmiina ei kauheesti mitään ole tai ainakaan ollut. Esim tuo naapurissa ollut kippo86:n proggis oli kivaa seurattavaa.laineracing kirjoitti:Siinäpä se! Budjetti miehet tekee amerikan kasista,äveriäät eksoottisista.XUX63 kirjoitti:Nuihin jenkkimosiin saa kyllä aivan järjettömän hyvin kaikkea "kiitiä" valmiina. HD:n osalta sama tilanne. Toisaalta helppoa - toisaalta syletyttää kun homma on vain oikeiden legojen valitsemista kataloogista
Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti vaatii viel erittäin kalliin purkin. Motec m800 noin 8T€
Ois kyl siiistiä ku ei ois duunari vaa joku it pukumies ni pistäis 275:en kojetukselle..
M275sessa on kaksi nokkaa(molemmin puolin oma),, kolme venaa per kelinteri, kynttilät siinä pakoventtiilin molemmin puolin,,vissiin rullakiikut ja kaikki vakionalaineracing kirjoitti: Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ääh, miten tän kirjoittais En mielestäni väittänyt että dieselistä napataan tuhatta heppaa. Nuita valmiita legojuttuja vaan irvailin. Jos dieseliin mennään niin silloin kun oman kans värkkäilin, venttiilijousien jäykkyyttä mittoin Oulun Alppilassa Virholl vanhan virisepän kanssa. Siellä katottiin kierteiden määrää, jäykkyyttä jne Onneks nykyään on tuohonkin hommaan tarjolla jo kymmenkunta vuotta kokeilua ja kokemusta niin ei tartte niin paljon uudenkaan virittäjän hakata päätä seinään. Vesi/metanoleihin löytyy jo kokemusta. Laatikkovaihtoehtoja onnykyään erillaisia valmiina, mulla oli eka dieselin 722.3 teräsosilla tehty.laineracing kirjoitti:mitäs riisselimersun patti tarvii? om606 tarvii 600hp jäykemmät venajouset,soittaa jeemulle homma ok. tuhatta heppaa lappuja ei o kovin moni täräytellykkä,vaikka mainostettu o jokunen aika että semmosiaki sieltä tuloo ku oikei virittäää
Iso hatunnosto Jeemulle Tarvikemotin sivuille kun menee niin tavaran määrä on meikäläisen silmiin hämmästyttä. Tietenkin jos soittaa Jeemulle tai menee käymään niin palikat tulee varmasti kerralla kohdalleen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kyllähän siitä vissiin melko paljo koitettiin repiä Meikäläinen on ainakin jo niin ulkona kuvioista ettei oo tarkempaa tietoo. Muutama vuos sitten tais olla 700hp+ ja tuhannenkunta nyyttonia ja tyhjäkäynnillä 0,5bariaEasy Rider kirjoitti:Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu.
Eihän tuolla ison valurautakasin lukemiin pääse mutta ennakkoluulotonta kehitystä tuokin mutta enemmän ois toivonut tarinaa aiheesta
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tais oikeesti olla vaan essonbaari puheita siitä,meinaan viime messuilla ite haastattelin ni sano että enimmilöään n500hp jarrutettu. Taitaa raappana olla jarruttanu eniten,sen 750hp kaasujen avulla. Mutta hyvinhän tuollainen tuuppaa tiettyyn pisteeseen asti. Sitten on siirryttävä isompiin koneisiin ja parempaan polttoaineeseen.XUX63 kirjoitti:Kyllähän siitä vissiin melko paljo koitettiin repiä Meikäläinen on ainakin jo niin ulkona kuvioista ettei oo tarkempaa tietoo. Muutama vuos sitten tais olla 700hp+ ja tuhannenkunta nyyttonia ja tyhjäkäynnillä 0,5bariaEasy Rider kirjoitti:Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu.
Eihän tuolla ison valurautakasin lukemiin pääse mutta ennakkoluulotonta kehitystä tuokin mutta enemmän ois toivonut tarinaa aiheesta
Voi olla, yhä edelleen voisin sanoa etten ole missään vaiheessa väittänyt että joku dieselmosa tuottaa enemmän niinkuin varmaaan voit edellisistä viesteistäni lukeakin Puhuin vain arvostuksestani pioneerityöhön versus legopalikoihinlaineracing kirjoitti:Tais oikeesti olla vaan essonbaari puheita siitä,meinaan viime messuilla ite haastattelin ni sano että enimmilöään n500hp jarrutettu. Taitaa raappana olla jarruttanu eniten,sen 750hp kaasujen avulla. Mutta hyvinhän tuollainen tuuppaa tiettyyn pisteeseen asti. Sitten on siirryttävä isompiin koneisiin ja parempaan polttoaineeseen.XUX63 kirjoitti:Kyllähän siitä vissiin melko paljo koitettiin repiä Meikäläinen on ainakin jo niin ulkona kuvioista ettei oo tarkempaa tietoo. Muutama vuos sitten tais olla 700hp+ ja tuhannenkunta nyyttonia ja tyhjäkäynnillä 0,5bariaEasy Rider kirjoitti:Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu.
Eihän tuolla ison valurautakasin lukemiin pääse mutta ennakkoluulotonta kehitystä tuokin mutta enemmän ois toivonut tarinaa aiheesta
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OmEBViCgJik[/youtube]
5.6 mun mielestä aikalailla M117 näkönen tuo pannu..
5.6 mun mielestä aikalailla M117 näkönen tuo pannu..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Tämä juttuhun herätti suuria tunteita
No kuitenkin alkuperäiseen asiaan niinkun kerroin alussa niin ajattelin tuota venttili koneistoa tarkastella ennen ensi kesää ja ennakoivasti säädellä vaikka ihan äänetön onkin no niin eihän sitä tarvi säätää kun on niin ne hydrauli nostimet, enpä tosiaan tienyt kun en ole tuollasta m117 koommin hypistellyt, kuitenkin vanhassa saman ikäsessä s123 230E:ssä ja siis M102 koneisessa oli ihan tavan säädettävät kukkopojat toisin kun uudemmissa M102:sissa tästä siis ajatus että olisiko tuo vanha kasikin säädettävillä keinuilla.
Tosiaan mennä nappasin viikonloppuna kopat pois ja tarkastelin secin moottoria ja yllätys oli suurenmoinen tuonne moottorin on jo kajottu ja remottia on nähtävästi jossain vaiheessa tehty isommalla kädellä, on uudet nokat ja keinut asennettu sekä ketju ja laahaimet ja on varmaan kannetkin ollut pois kun ei ole yhtään sitä vanhaa öljy karstaa missään pinnoissa vaan puti puhdasta. Eipä yhtään harmita, taitaa tuo moottori kestää minun tuhannen kilometrin kesäsen ajosuoritteen hamaan loppuun
No uusi vesipumppu, termari, jäähdytin odottaa asennusta että on edes vähän jotain kynnen iloa...no kyllä sitä tässä Suomi-autossa riittää... kai noilla kilometreillä 320000 on jo rassattu ja tulee rassattuakin.
Vielä muutama kuva jos sattuu näkymään.
No kuitenkin alkuperäiseen asiaan niinkun kerroin alussa niin ajattelin tuota venttili koneistoa tarkastella ennen ensi kesää ja ennakoivasti säädellä vaikka ihan äänetön onkin no niin eihän sitä tarvi säätää kun on niin ne hydrauli nostimet, enpä tosiaan tienyt kun en ole tuollasta m117 koommin hypistellyt, kuitenkin vanhassa saman ikäsessä s123 230E:ssä ja siis M102 koneisessa oli ihan tavan säädettävät kukkopojat toisin kun uudemmissa M102:sissa tästä siis ajatus että olisiko tuo vanha kasikin säädettävillä keinuilla.
Tosiaan mennä nappasin viikonloppuna kopat pois ja tarkastelin secin moottoria ja yllätys oli suurenmoinen tuonne moottorin on jo kajottu ja remottia on nähtävästi jossain vaiheessa tehty isommalla kädellä, on uudet nokat ja keinut asennettu sekä ketju ja laahaimet ja on varmaan kannetkin ollut pois kun ei ole yhtään sitä vanhaa öljy karstaa missään pinnoissa vaan puti puhdasta. Eipä yhtään harmita, taitaa tuo moottori kestää minun tuhannen kilometrin kesäsen ajosuoritteen hamaan loppuun
No uusi vesipumppu, termari, jäähdytin odottaa asennusta että on edes vähän jotain kynnen iloa...no kyllä sitä tässä Suomi-autossa riittää... kai noilla kilometreillä 320000 on jo rassattu ja tulee rassattuakin.
Vielä muutama kuva jos sattuu näkymään.
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
300D Turbo -92
1824 AK -96