Kesäyön SE -päästöt

Vastaa Viestiin
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Kesäyön SE -päästöt

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Hiivatti, minkä teki ! Alkoi 300 SE kuutosmylly tiputtaan öljyä vissiinkin kampiakselitiivisteen ja laatikon välistä, eikä siinä vielä kaikki. Mitattiin masiina Autotohtorilla ja CO -päästöt on viisinkertaiset tyhjäkäynnillä ja melkein 15 -kertaiset 2000 rpm:llä. HC -pitoisuuskin on yli kaksinkertainen ! Tämä ei mene enää katsastusmiehen nenän alta eikä sormien läpi. Värkki on mallia 1988 ja käy erittäin nätisti. Osaako palstan viisaat kertoa, mistä on kyse. Jos tarvii lisää tietoa niin kysykää.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Viisaasta tiedä mutta onko auto vähäpäästöinen?
Jos on niin lambda voisi olla kaput :roll:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Kiitos Drylle arviosta. Auto on vähäpäästöinen - eli katsastuksesta tuo ei mene läpi. Asian ydin onkin, liittyykö öljyvuoto äkisti kasvaneisiin päästöihin. Kannen kunto mitattiin jäähdytinesteestä ja hyväksi havaittiin. Pakokaasut eivät ole siniset vaan ihan normaalin värittömät. Tehot tuntuvat olevan tallessa.

Mikähän lambdan noin yhtäkkiä olisi hajoittanut - liekö kattikaan enää ehjä ?
Lambda -arvo oli 0,86, kun toleranssi on 0,97 -1,03.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Camargue kirjoitti:Kiitos Drylle arviosta. Auto on vähäpäästöinen - eli katsastuksesta tuo ei mene läpi. Asian ydin onkin, liittyykö öljyvuoto äkisti kasvaneisiin päästöihin. Kannen kunto mitattiin jäähdytinesteestä ja hyväksi havaittiin. Pakokaasut eivät ole siniset vaan ihan normaalin värittömät. Tehot tuntuvat olevan tallessa.

Mikähän lambdan noin yhtäkkiä olisi hajoittanut - liekö kattikaan enää ehjä ?
Lambda -arvo oli 0,86, kun toleranssi on 0,97 -1,03.
Olen lukenut jostain, että lambda-anturin hajotessa ei välttämättä varsinaisesti tapahdu mitään muuta kuin kulutus kasvaa radikaalisti (ja tietenkin pakokaasuarvot ovat kaikkea muuta kuin normaalit).
Se mikä anturin hajoittaa... :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

CO, HC ja lambda kertovat että rikkalla pyörii.

Vaihda se lambda ensin, sitten kun lambda-arvot ovat spekseissä mutta CO ja HC eivät mene rajoihin niin vasta kannattaa harkita katalysaattorin vaihtoa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”