Kesäyön SE -päästöt
Kesäyön SE -päästöt
Hiivatti, minkä teki ! Alkoi 300 SE kuutosmylly tiputtaan öljyä vissiinkin kampiakselitiivisteen ja laatikon välistä, eikä siinä vielä kaikki. Mitattiin masiina Autotohtorilla ja CO -päästöt on viisinkertaiset tyhjäkäynnillä ja melkein 15 -kertaiset 2000 rpm:llä. HC -pitoisuuskin on yli kaksinkertainen ! Tämä ei mene enää katsastusmiehen nenän alta eikä sormien läpi. Värkki on mallia 1988 ja käy erittäin nätisti. Osaako palstan viisaat kertoa, mistä on kyse. Jos tarvii lisää tietoa niin kysykää.
Kiitos Drylle arviosta. Auto on vähäpäästöinen - eli katsastuksesta tuo ei mene läpi. Asian ydin onkin, liittyykö öljyvuoto äkisti kasvaneisiin päästöihin. Kannen kunto mitattiin jäähdytinesteestä ja hyväksi havaittiin. Pakokaasut eivät ole siniset vaan ihan normaalin värittömät. Tehot tuntuvat olevan tallessa.
Mikähän lambdan noin yhtäkkiä olisi hajoittanut - liekö kattikaan enää ehjä ?
Lambda -arvo oli 0,86, kun toleranssi on 0,97 -1,03.
Mikähän lambdan noin yhtäkkiä olisi hajoittanut - liekö kattikaan enää ehjä ?
Lambda -arvo oli 0,86, kun toleranssi on 0,97 -1,03.
Olen lukenut jostain, että lambda-anturin hajotessa ei välttämättä varsinaisesti tapahdu mitään muuta kuin kulutus kasvaa radikaalisti (ja tietenkin pakokaasuarvot ovat kaikkea muuta kuin normaalit).Camargue kirjoitti:Kiitos Drylle arviosta. Auto on vähäpäästöinen - eli katsastuksesta tuo ei mene läpi. Asian ydin onkin, liittyykö öljyvuoto äkisti kasvaneisiin päästöihin. Kannen kunto mitattiin jäähdytinesteestä ja hyväksi havaittiin. Pakokaasut eivät ole siniset vaan ihan normaalin värittömät. Tehot tuntuvat olevan tallessa.
Mikähän lambdan noin yhtäkkiä olisi hajoittanut - liekö kattikaan enää ehjä ?
Lambda -arvo oli 0,86, kun toleranssi on 0,97 -1,03.
Se mikä anturin hajoittaa...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203