Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Kokeilin taannoin verhoilujen puhdistamiseen Cillit BANGia.
Se toinen, vihreäkorkkinen rasvanpoistaja on vielä parempaa mutta kyllä tälläkin kylpyhuoneen tehopuhdistajalla pärjäilee.
Suihkuttelin pinnoille ja annoin vaikuttaa kymmenisen minuuttia, sitten pyyhintää mikrokuituliinalla ja pas*a lähtee
Tässä vielä selekeetäkin selekeempi opetusvideo, ei pitäs jäähä epäseleväks miten toimitaan :
Se toinen, vihreäkorkkinen rasvanpoistaja on vielä parempaa mutta kyllä tälläkin kylpyhuoneen tehopuhdistajalla pärjäilee.
Suihkuttelin pinnoille ja annoin vaikuttaa kymmenisen minuuttia, sitten pyyhintää mikrokuituliinalla ja pas*a lähtee
Tässä vielä selekeetäkin selekeempi opetusvideo, ei pitäs jäähä epäseleväks miten toimitaan :
Joo, nuista "kotitalousaineista" löytyy monia hyviä aineita autokäyttöönkin. Itte olen tuomosia muovipaneeleja putsaillut siten että suihkepullo vähän yli puolilleen vettä ja loput fairyä, suihkautus, pehmeähköllä harjalla hinkkausta, höyrypesurilla höyryä perään kunnes ei vaahtoa ja lopuksi kuivaus...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Autoglymin punaisella ja vahaamisella on melkoinen ero, glymin punainen on tarkoitettu pinnan "syväpuhdistamista" varten eli käytännössä kliineri, suojaava vaikutus katoaa kivasti yhdellä pesulla =)
Ja turha huutaa siellä takarivissä, juurikin joku aika sitten myllyttelin ryslerin ja vedin pikaisesti vain jotain äkkiä perään kun oli kiire ja päädyin glymin punaiseen, seuraava pesu noin viikon päästä ja vahapinnasta ei ollut tietoakaan 30% Pinelinepesun ja 2% Big Orange pesun jälkeen =)
Eikä siis pahalla kenellekkään... Edellinen kirjoittajakin odottaa sentään oikeaa kesää =)
Ja turha huutaa siellä takarivissä, juurikin joku aika sitten myllyttelin ryslerin ja vedin pikaisesti vain jotain äkkiä perään kun oli kiire ja päädyin glymin punaiseen, seuraava pesu noin viikon päästä ja vahapinnasta ei ollut tietoakaan 30% Pinelinepesun ja 2% Big Orange pesun jälkeen =)
Eikä siis pahalla kenellekkään... Edellinen kirjoittajakin odottaa sentään oikeaa kesää =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Eipä muuten ollu edellisen omistajan vaan sitä edellisen... Kuulin siltä muuten et siinä oli katastukseen aina päästöjen kans ongelmia... Ne viat on vissiin korjattu edellisen omistajan toimesta jos sulla ei oo ongelmia ollu...talidomi kirjoitti:Juuh, toi olikin ihan vain tuollainen räpsy, punaisella vahasin siksi kun raavin edellisen omistajan liimaamaan motonet-mallimerkinnän pois... oikeeta kesää, punaisella puhdistetaan ja kultaisella suojataan. Paras tulee kovalla vahalla mun mielestä silti. Töitä se teettää.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Autoglymin vahoihin liittyy yksi pieni taika, ne jotka myös pesevät glymin shamppoolla niin kehuvat että kestää vaikka isältä pojalle (helmeilee siis) ja taas jotka pesevät muilla pesuaineilla niin kesto on kultaisellakin maksimissaan kuukauden luokkaa. Tutkin asiaa sen verran että tuo glymin shamppoo jättää pintaan jotain mikä lisää helmeilyä, tutkimukseen käytin autoa jonka pinnassa ei varmasti ollut vahaa ja vesi ei helmeillyt pinnassa ennen pesua yhtään mutta pesun jälkeen helmeili. Saman ilmiön aiheuttaa moni muukin ns vahaa sisältävä pesuaine mutta tuolla glymin pesuaineella se tulee ilmi vahvimmin näistä mitä itse olen testaillut.
Senhän unohdin tuossa viimeksi mainita että kun glymin punainen lähti kertapesulla pois niin pesin samoilla aineseoksilla samaan aikaan myös tuon rommelin missä oli sillä hetkellä pinnassa Sonaxin Spray-vaha ja se kesti pesun hyvin.
Senhän unohdin tuossa viimeksi mainita että kun glymin punainen lähti kertapesulla pois niin pesin samoilla aineseoksilla samaan aikaan myös tuon rommelin missä oli sillä hetkellä pinnassa Sonaxin Spray-vaha ja se kesti pesun hyvin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Viikonloppuna tuli hierastua anoppikokelaan W203.
Tästä lähdettiin
Puhtaaksi saatuna
Ja 15tunnin ähertämisen useamman toverin kanssa eli noin 30 miestyötunnin jälkeen päädyttiin tähän
Pesunaarmut eli hämähäkinseitit poistettiin, suuri osa syvemmistä naarmuista poistettiin, loput naarmut pyöristettiin ettei näjy niin helposti. Lopuksi niskaan nakattiin pariin kertaan suojat ja omistajalle lahjoitettiin pesukinnas ettei tartte naarmuttaa harjalla enää
Tästä lähdettiin
Puhtaaksi saatuna
Ja 15tunnin ähertämisen useamman toverin kanssa eli noin 30 miestyötunnin jälkeen päädyttiin tähän
Pesunaarmut eli hämähäkinseitit poistettiin, suuri osa syvemmistä naarmuista poistettiin, loput naarmut pyöristettiin ettei näjy niin helposti. Lopuksi niskaan nakattiin pariin kertaan suojat ja omistajalle lahjoitettiin pesukinnas ettei tartte naarmuttaa harjalla enää
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Mitä ainetta Johtava Tieteisfoorumi suosittelis uudelle maalipinnalle?
Auto tuli tänään maalauksesta ja näyttää nyt tuolta:
Väristä en kommentteja kaipaa ku se oli alkujaanki tuon värinen.. Maalipinnan kiilto, maalarin piti olla ammattilainen.
Noh, maalauksen hinta-laatusuhde on varmaan kohdallaan ja työkaluna se palvelee.
Auto tuli tänään maalauksesta ja näyttää nyt tuolta:
Väristä en kommentteja kaipaa ku se oli alkujaanki tuon värinen.. Maalipinnan kiilto, maalarin piti olla ammattilainen.
Noh, maalauksen hinta-laatusuhde on varmaan kohdallaan ja työkaluna se palvelee.
Ei muutaku suoraan vesihiontaan ja uudelleen lakattavaksi... Kuumavahaus kai se paras vaihtoehto olis... Eikö ne anna sille jossain jopa 3 vuoden takuunki...?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Puhdasta luonnonvahaa nyt ainakin kesän yli koska maalista haihtuu vielä liuottimia pitkän aikaa. Sealant-tyylisillä aineilla maalipinnan hengitys sulkeutuu ja maalin kovettuminen lopulliseen kovuuteensa pysähtyy siksi aikaa kun sealanttia on pinnassa. Autoglymin kulta on sitten sealantti ja lisäksi erittäin paljon liuottimia sisältävä joten voi vaikka liuottaa tuoretta maalia altaan. Kiiltoahan saa paremmaksi myllyttämällä auto mutta jos paljon on appelsiinipintaa niin vesihionnalla sitten...Klasu kirjoitti:Mitä ainetta Johtava Tieteisfoorumi suosittelis uudelle maalipinnalle?
Auto tuli tänään maalauksesta
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Komia on kiilto mutta sullahan on "konevoimaa" mukanaJaniH kirjoitti:Täytyy nyt pistää nuille Colliniten pojille hieman haastetta:
Kyllä vähän peilaavuutta saatiin nuillakin eväillä =)
Käspelillä itse olen tähän asti vahaukset hoitanut mutta täytyy
myöntää, että harkinnassa kone on......
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Joo, kyllä tuo kone on ihan mukava lisä kiillotteluun, ainoa että ennen pesu ja vahaus imaisi pari tuntia olusineen nyt menee pari päivää kun ensin pesee, poistaa pikipallurat, taas pesee, ajaa koneella pariin kertaan, pesee taas ja vetelee suoja-aineet pintaan =)
Noh, onneksi jatkossa riittää pelkkä ylläpito vahalla pitkäksi aikaa...
Juuri tuossa pesin ja vahasin ryslerin, reilu 4 tuntia meni aikaa kun jouduin hieman alkuperäistä suunnitelmaa rajumpiin toimenpiteisiin kiitos poppelin. Esipesu, kinnaspesu, liotinpesu sienen kera pisteittäin, 2x autoglymin punaista, 2x Wet Glaze 2.0, 1x autoglymin kultaa (en jaksanut enään alkaa hinkkaamaan kiinteää vahaa pintaan) ja lopuksi kerros wet glazea. Kiiltää taas hetken aikaa kivasti =) vielä pikku sipistelyä (kuten esim katon vahaus yms pientä) niin kelvannee kuukauden päästä osallistua jenkkiauto-kruisinkiin =)
Noh, onneksi jatkossa riittää pelkkä ylläpito vahalla pitkäksi aikaa...
Juuri tuossa pesin ja vahasin ryslerin, reilu 4 tuntia meni aikaa kun jouduin hieman alkuperäistä suunnitelmaa rajumpiin toimenpiteisiin kiitos poppelin. Esipesu, kinnaspesu, liotinpesu sienen kera pisteittäin, 2x autoglymin punaista, 2x Wet Glaze 2.0, 1x autoglymin kultaa (en jaksanut enään alkaa hinkkaamaan kiinteää vahaa pintaan) ja lopuksi kerros wet glazea. Kiiltää taas hetken aikaa kivasti =) vielä pikku sipistelyä (kuten esim katon vahaus yms pientä) niin kelvannee kuukauden päästä osallistua jenkkiauto-kruisinkiin =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
kertokaas ny että miten karheet santapaperin jäljet saa järjellisellä kiillottamalla poistettua? elikkäs esim valuman poistoa ajatellen.
ja sitten joku mainitsi täällä syvien naarmujen loiventamisesta.Miten sellanen tapahtuu oikee oppisesti?
ja sitten joku mainitsi täällä syvien naarmujen loiventamisesta.Miten sellanen tapahtuu oikee oppisesti?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Sehän ny riippuu käytössä olevasta aineesta, koneesta ja laikoista. Itse henkilökohtaisesti pidän rajana max 1500grit vesihiontaa, sitä karkeampia on kettumaista hinkata pois. 1500grit lähtee melkein pinnasta kuin pinnasta vielä työllä.
Syvien naarmujen loiventaminen tapahtuu siis myllyttämällä. Näitä syviä naarmuja kun ei saada kokonaan hiottua pois millään niin hiotaan vaan ne naarmun reunat loivemmiksi että naarmu taittaa valoa leveämmälti, ei erotu naarmu niin helposti.
Syvien naarmujen loiventaminen tapahtuu siis myllyttämällä. Näitä syviä naarmuja kun ei saada kokonaan hiottua pois millään niin hiotaan vaan ne naarmun reunat loivemmiksi että naarmu taittaa valoa leveämmälti, ei erotu naarmu niin helposti.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
sähkökäyttönen isompi kiillotuskone jossa lampaanvilla karheimpana ja sit on erivärisiä superloni tassuja,ja sitte on semmonen pikkunen kämmen kiillotuskone paineilmalla siinä se hiontatassu on jotain 130mm luokkaa. 3m valkokorkki eli melkosen karkee on sit se karhein aine jota hyllystä löytyy ja siitä sitte hienompaan ja laadukkaampaan.Wolfie kirjoitti:Sehän ny riippuu käytössä olevasta aineesta, koneesta ja laikoista. Itse henkilökohtaisesti pidän rajana max 1500grit vesihiontaa
tänään tuli vaan hämmästeltyä kun tonniset vesijäljet lähti niin helposti mukamas pois ilman sen suurempia kiroiluja ja yleensä olen ihmeissäni niiden viimeisten naarmujen kanssa,en tiedä sit oisko ollu enemmin asennushietaa välissä vai karheampia kiviä/tassuja ennen viimesiä hiontoja. olin tähän saakka luulossa että alle 3000 ei lähde järjellisellä hieronnalla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kyllä mä olen itte vedelly ihan huoletta 1500 jäljet vaahtomuovilla ja sopivilla aineilla pois.
Mutta kaikkiaan riippuu ihan täysin pinnasta. Esim tuolla yllä tuo W203 musta niin vaahtomuovilla ei saanu rajuimmillakaan aineilla muuta tulosta kuin pesupyörteilyt eli hämähäkinseitit pois, kaikki yhtään isompi naarmu jäi. Kunnon villalaikka koneeseen, samat aineet ja häipyi sitten kerralla kaikki mahdolliset ja mahdottomat naarmut
Sitten taas jos on joku ehana musta jaappanialainen niin niissä tuppaa lakkaa olemaan niin pehmyt että naarmuttuu kun puhallat siihen, ei semmoiseen peliin uskalla koskeakkaan karvalaikalla. Tulee pahoja jälkiä. Silloin mennään ihan vaahtomuoveilla alusta loppuun ja sovitellaan sopivat tahnat sitten pinnan mukaan.
Kokemushan näissäkin hommissa puhuu. Paljon kun tekee eri autoja, eri aineilla, eri laikoilla, eri koneilla niin alkaa sitä kokemusta karttua ja osaa jo näkemällä sanoa mikä toimii ja mikä ei...
Mutta itelle pidän edelleen rajana sitä että 1500grit vesipaprulla vedellään vimosena ennenkuin myllyllä kosketaan. Lähtis ne varmaan karkeemmatkin, mutta tuo 1500 on mulle henkilökohtasesti kiva raja, sen jäljet lähtee pinnasta kuin pinnasta mun arsenaalilla suht vaivatta. Ja 1500grit on vielä semmonen mikä on suht heleppo käsin tai epäkeskolla vielä hieroakkin, siitä etiäppäin on melkein sama tulos ku serlalla pyyhkis
Mutta kaikkiaan riippuu ihan täysin pinnasta. Esim tuolla yllä tuo W203 musta niin vaahtomuovilla ei saanu rajuimmillakaan aineilla muuta tulosta kuin pesupyörteilyt eli hämähäkinseitit pois, kaikki yhtään isompi naarmu jäi. Kunnon villalaikka koneeseen, samat aineet ja häipyi sitten kerralla kaikki mahdolliset ja mahdottomat naarmut
Sitten taas jos on joku ehana musta jaappanialainen niin niissä tuppaa lakkaa olemaan niin pehmyt että naarmuttuu kun puhallat siihen, ei semmoiseen peliin uskalla koskeakkaan karvalaikalla. Tulee pahoja jälkiä. Silloin mennään ihan vaahtomuoveilla alusta loppuun ja sovitellaan sopivat tahnat sitten pinnan mukaan.
Kokemushan näissäkin hommissa puhuu. Paljon kun tekee eri autoja, eri aineilla, eri laikoilla, eri koneilla niin alkaa sitä kokemusta karttua ja osaa jo näkemällä sanoa mikä toimii ja mikä ei...
Mutta itelle pidän edelleen rajana sitä että 1500grit vesipaprulla vedellään vimosena ennenkuin myllyllä kosketaan. Lähtis ne varmaan karkeemmatkin, mutta tuo 1500 on mulle henkilökohtasesti kiva raja, sen jäljet lähtee pinnasta kuin pinnasta mun arsenaalilla suht vaivatta. Ja 1500grit on vielä semmonen mikä on suht heleppo käsin tai epäkeskolla vielä hieroakkin, siitä etiäppäin on melkein sama tulos ku serlalla pyyhkis
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
notuota, mä tarttisin yhen kpl tämmöstä,ei muuta mielestäni oo ny tällähetkellä listalla valuttelua kun pitäs vältellä niin ei tule sitä kokemustakaanWolfie kirjoitti: Kokemushan näissäkin hommissa puhuu. Paljon kun tekee eri autoja, eri aineilla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kyl sitä kertyy ku jättää ruiskuttelut vähemmälle ja alkaa vaan korjaamaan muiden tekeleitäTerho P kirjoitti:notuota, mä tarttisin yhen kpl tämmöstä,ei muuta mielestäni oo ny tällähetkellä listalla valuttelua kun pitäs vältellä niin ei tule sitä kokemustakaanWolfie kirjoitti: Kokemushan näissäkin hommissa puhuu. Paljon kun tekee eri autoja, eri aineilla
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Muutaman vuoden kokemuksella suosittelen Motegi ja Nielsen kestovahaa.
-Parhaan tuloksen saa, kun levittää vahan koneellisesti. Pehmeällä sienellä ja pienillä kieroksilla (1200 kierrosta/min)
-Erittäin helppo ja nopea tapa. Pysyvä vaikutus, joka pitää pinnan kauniina pitkään. "Kunhan muistaa lakaista harjalla lattioita ja sienellä pestä autoja "
-Parhaan tuloksen saa, kun levittää vahan koneellisesti. Pehmeällä sienellä ja pienillä kieroksilla (1200 kierrosta/min)
-Erittäin helppo ja nopea tapa. Pysyvä vaikutus, joka pitää pinnan kauniina pitkään. "Kunhan muistaa lakaista harjalla lattioita ja sienellä pestä autoja "
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi