Kyllä mä olen itte vedelly ihan huoletta 1500 jäljet vaahtomuovilla ja sopivilla aineilla pois.
Mutta kaikkiaan riippuu ihan täysin pinnasta. Esim tuolla yllä tuo W203 musta niin vaahtomuovilla ei saanu rajuimmillakaan aineilla muuta tulosta kuin pesupyörteilyt eli hämähäkinseitit pois, kaikki yhtään isompi naarmu jäi. Kunnon villalaikka koneeseen, samat aineet ja häipyi sitten kerralla kaikki mahdolliset ja mahdottomat naarmut
Sitten taas jos on joku ehana musta jaappanialainen niin niissä tuppaa lakkaa olemaan niin pehmyt että naarmuttuu kun puhallat siihen, ei semmoiseen peliin uskalla koskeakkaan karvalaikalla. Tulee pahoja jälkiä. Silloin mennään ihan vaahtomuoveilla alusta loppuun ja sovitellaan sopivat tahnat sitten pinnan mukaan.
Kokemushan näissäkin hommissa puhuu. Paljon kun tekee eri autoja, eri aineilla, eri laikoilla, eri koneilla niin alkaa sitä kokemusta karttua ja osaa jo näkemällä sanoa mikä toimii ja mikä ei...
Mutta itelle pidän edelleen rajana sitä että 1500grit vesipaprulla vedellään vimosena ennenkuin myllyllä kosketaan. Lähtis ne varmaan karkeemmatkin, mutta tuo 1500 on mulle henkilökohtasesti kiva raja, sen jäljet lähtee pinnasta kuin pinnasta mun arsenaalilla suht vaivatta. Ja 1500grit on vielä semmonen mikä on suht heleppo käsin tai epäkeskolla vielä hieroakkin, siitä etiäppäin on melkein sama tulos ku serlalla pyyhkis