verouudistus + tienkäyttömaksut
Jokos jotain jo integroitiin polttoaineeseen, aamulla noussu polttoaine 1,449 -> 1,539 (tai sinnepäin noi hinnat, korotus kuitenkin sen 9 senttiä!!)
Kyl mun mielestä alkais toi polttoaineen hinta riittämään.
Suomalaiset maksaa jo tarpeeksi veroa autoilustaan. Diesel HA omistajat etenkin, nyt kun diesel polttoaineen hinta saatiin jo ylös. Vero ei tullut alas.
Ulkomaalaisille autoille tiemaksu tullissa, katotaan koska auto on tuotu Suomeen ja Suomesta lähtiessä suoritetaan tiemaksu, joka olis jotain x euroja päivässä. Maksun voisi suorittaa myös maahan tullessa arvioidun vierailuajan mukaan. Autoluokan mukaan maksu, ja nykyään tietenkin pitäisi olla päästöjenkin mukaan.
MIKSI tämä olis niin vaikea järjestelmä? Vai eikö sitä ole ollenkaan mietitty? Täällä on paljon monimutkaisempiakin järjestelmiä.
Samoten sakotuskäytäntö, auton rekisterinumero ja kuljettajan tiedot poliisi ilmoittaa tulliin, ja viimeistään siinä vaiheessa kun ulkomaalainen lähtee maasta, maksaa sakot. Jossei ole rahaa, niin x pitkä maahantulokielto, ja joka loppuisi aikaisemmin, jos hän maksaisi sakot esim kotimaassaan tilisiirrolla tai seuraavan kerran maahan tullessaan.
(päiväsakkojen määrän voisi suhteuttaa maahantulokiellon pituuteen, vaikka 1 päiväsakko olis 1 viikko maahantulokieltoa, rikesakko olis sitte vaikkapa 2kk maahantulokielto?)
Aivan älytöntä tuo käyttöön perustuva maksu, koska sitä on polttoaineessa jo tarpeeksi. Auton vuotuinen vero ei loppupeleissä ole aivan käsittämättömän korkea muihin kuluihin nähden, ja siihen on jo "totuttu". Toki sitä voitaisiin kohtuullistaa sen sijaan että sitä kokoajan vaan kiristettäisiin. Miksi siitä omistamisesta sitä veroa pitää niin pirusti maksaa, lievempi summa riittäisi, varmasti saataisiin jotain muuta kautta se takaisin.
Harmaa talous lisääntyy, koska ihmisiä alkaa ottamaan pattiin maksaa noin 1/4-kolmasosa veroa kaikesta, jos mennään aina kuittien perässä.
Ennen autovero oli 95/105 euroa (jotakuinkin noin riippuen oliko <-94 vai 95->?) Nyt esim tuo mazdakin maksaa jotakuinkin 125e, Bmwssä veroa on jotain 240e + dieselvero. Tuolla veromäärällä BMW saisi kuluttaa päästöperusteista veroa melkein tuplat sen, mitä se oikeasti kuluttaa.
Saati sitten tuo 2.8 tonnia painava Sprinter!! Taas tuli eniten lisälaskua yrittäjille (=jotka eniten omistavat raskaita pakettiautoja).
Kyl mun mielestä alkais toi polttoaineen hinta riittämään.
Suomalaiset maksaa jo tarpeeksi veroa autoilustaan. Diesel HA omistajat etenkin, nyt kun diesel polttoaineen hinta saatiin jo ylös. Vero ei tullut alas.
Ulkomaalaisille autoille tiemaksu tullissa, katotaan koska auto on tuotu Suomeen ja Suomesta lähtiessä suoritetaan tiemaksu, joka olis jotain x euroja päivässä. Maksun voisi suorittaa myös maahan tullessa arvioidun vierailuajan mukaan. Autoluokan mukaan maksu, ja nykyään tietenkin pitäisi olla päästöjenkin mukaan.
MIKSI tämä olis niin vaikea järjestelmä? Vai eikö sitä ole ollenkaan mietitty? Täällä on paljon monimutkaisempiakin järjestelmiä.
Samoten sakotuskäytäntö, auton rekisterinumero ja kuljettajan tiedot poliisi ilmoittaa tulliin, ja viimeistään siinä vaiheessa kun ulkomaalainen lähtee maasta, maksaa sakot. Jossei ole rahaa, niin x pitkä maahantulokielto, ja joka loppuisi aikaisemmin, jos hän maksaisi sakot esim kotimaassaan tilisiirrolla tai seuraavan kerran maahan tullessaan.
(päiväsakkojen määrän voisi suhteuttaa maahantulokiellon pituuteen, vaikka 1 päiväsakko olis 1 viikko maahantulokieltoa, rikesakko olis sitte vaikkapa 2kk maahantulokielto?)
Aivan älytöntä tuo käyttöön perustuva maksu, koska sitä on polttoaineessa jo tarpeeksi. Auton vuotuinen vero ei loppupeleissä ole aivan käsittämättömän korkea muihin kuluihin nähden, ja siihen on jo "totuttu". Toki sitä voitaisiin kohtuullistaa sen sijaan että sitä kokoajan vaan kiristettäisiin. Miksi siitä omistamisesta sitä veroa pitää niin pirusti maksaa, lievempi summa riittäisi, varmasti saataisiin jotain muuta kautta se takaisin.
Harmaa talous lisääntyy, koska ihmisiä alkaa ottamaan pattiin maksaa noin 1/4-kolmasosa veroa kaikesta, jos mennään aina kuittien perässä.
Ennen autovero oli 95/105 euroa (jotakuinkin noin riippuen oliko <-94 vai 95->?) Nyt esim tuo mazdakin maksaa jotakuinkin 125e, Bmwssä veroa on jotain 240e + dieselvero. Tuolla veromäärällä BMW saisi kuluttaa päästöperusteista veroa melkein tuplat sen, mitä se oikeasti kuluttaa.
Saati sitten tuo 2.8 tonnia painava Sprinter!! Taas tuli eniten lisälaskua yrittäjille (=jotka eniten omistavat raskaita pakettiautoja).
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Loppupelissä tuon maksaa ihan se normaali duunari, enemmän tai vähemmän välillisesti. Yritys laskuttaa asiakkaaltaan veronkorotuksen, asiakas laskuttaa sen hinnannousun edelleen jossain ja loppukädessä se vero näkyy siellä marketin tiskillä hk:n sinisen hintalapussa.Jiitek kirjoitti:Niin no jos yritys jatkaa edelleen toimintaansa ja pysyy jotenkuten kannattavana niin kukas se tuonkin veronkorotuksen maksaa?
Asiakas...
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Tässä kun näistä veroista jo muutenkin vatuloidaan, niin mitkä lie nykyaatokset kevyiden kuorma-autojen kohtelun suhteen? Jossain välissä kait oli meininkiä että niitäkin ruvettaisiin kovemmalla kädellä rankaisemaan. En sitten arvannut sijoittaa vähiä rahojani moiseen kulkineeseen, vaikka G30 tahi Suburban kovasti kiinnostelikin.
Olispa tässä maassa niin paljon kovapäisyyttä tämmösissä asioissa kansalla ett myö pikkuautoilla suhaavat haittis kuskit vai vaan jäätäs kotiin jos ei julkisilla tai ilman omaa autoo työmatkat sujus, ei pätkääkään autoilua, kauanko menis kun jostain päin kuluja puotettas vai nostasivattenko herrat niin kovask auton käytön maksut ett loppu kaikki ajot????????
Noo näinhän tässä maassa ei käy vain viinanhinta ja sen saatavuuden rajoittaminen vois saaha imiset täällä radikaaleihin tekoihin
Noo näinhän tässä maassa ei käy vain viinanhinta ja sen saatavuuden rajoittaminen vois saaha imiset täällä radikaaleihin tekoihin
Varmaankin suurin osa veroalesta pistetään sitten ekologisiin autoihin. Tuulilasin kestotestissä oli juuri Prius ja siinäkin mainittiin, että kyseinen auto soveltuu erinomaisesti heille, joiden työmatka on alle 20km. Yhtenä ehtona oli toki se, että auton voi ladata molemmissa päissä työmatkaa.
Isoille dieseleille varmasti keksitään joku raippavero.
Omilla ajoilla tuo vero olisi noin 1500€ vuodessa, mikäli päätyvät 0.03€ veroon täällä susien keskellä.
Isoille dieseleille varmasti keksitään joku raippavero.
Omilla ajoilla tuo vero olisi noin 1500€ vuodessa, mikäli päätyvät 0.03€ veroon täällä susien keskellä.
Jos tuo uusi ajomääriin perustuva verotusmalli joskus toteutuu niin sen pitäisi koskea vain voimaantulon jälkeen myytyjä uusia autoja, joilta siis nyt voimassa olevaa autoveroa ei maksettaisi. Tällä hetkellä liikenteessä olevista pirsseistähän on autoverot maksettu jo uutena ostettaessa tai käytettyä maahantuodessa.
Muutenhan vanhoilla ajavat maksaisivat veroa tuplana ja sehän ei käy Suomessa, eihän?
Muutenhan vanhoilla ajavat maksaisivat veroa tuplana ja sehän ei käy Suomessa, eihän?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Kaikki autoverot ym. maksut pois ja kerätään valtiolle tulot polttoaineesta....toista kymppiä litra, niin alkaa tulemaan niitä eko-autoja liikenteeseen ja ehkä työllistäisi muutaman sata "kulutuksen pienentäjä" firmaa (kukin vielä tahoillaan kehittelisi ehkä jopa jotain maailmanlaajuisesti loistavia (vrt. nokia aikoinaan) ideoita kulutuksen pienentämiseksi) ja liikekannalla olisi vain ne jotka OIKEASTI tarvitsee autoa!!! Kohtuullista niille jotka ajelee harvakseltaan harrasteautoilla ja enempi kurvailevat sitten uudistaisi näihin 1L/100km kuluttaviin ja edelleen kohtuulliset kulut
Toki KOTIMAISELLE ammattiliikenteelle voisi olla ne gps perustaiset valvonnat ja ajomäärän mukaan saisi helpotusta polttoainekuluihin takautuvasti...mutta EI ULKOMAISET ja rajan ylittäville vielä tarkat max polttoainemäärät millä tullaan tällepuolen Oisko se siinä?
Toki KOTIMAISELLE ammattiliikenteelle voisi olla ne gps perustaiset valvonnat ja ajomäärän mukaan saisi helpotusta polttoainekuluihin takautuvasti...mutta EI ULKOMAISET ja rajan ylittäville vielä tarkat max polttoainemäärät millä tullaan tällepuolen Oisko se siinä?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
11€ riittäisi
Joo...jos nyt vähän vedin överiksi. Mutta väittäisitkö ettei alkaisi ajatus viettämään pienempi kulutuksisien suuntaan? Minua ainakin tympäisisi ja vaihtuisi ässäkin johonkin sähköautoon meleko hätäisesti noilla polttoainehinnoilla, kun näyttäis että niilläkin pääsee jo +300km / lataus, niin voisi sukkuloida näitä työmaiden väliä sitten niiiiin vihreästi ja 0 kulutuksella, kun tuota väliä nyt vaan pitää kulkea.
Ja jos ajatusleikkinä nämä kaikki nykyiset Suomalaisten osaamiset ST-mersujen parissa käännettäis päälaelleen...eli sama energia ja osaaminen mitä on opittu vuosien aikana laitettais kulutuksen pienentämiseen, ajeltais me 10vuoden kuluttua OM606:lla joka veisi maksimissaan 1,5L/100km (eihän kukaan uskonut 20v takaperin että kolomisatasesta riisselimersusta saa 500-600hv ja sillä voi vielä ajaa...ja niin on vain totta nykyään )
Joo...jos nyt vähän vedin överiksi. Mutta väittäisitkö ettei alkaisi ajatus viettämään pienempi kulutuksisien suuntaan? Minua ainakin tympäisisi ja vaihtuisi ässäkin johonkin sähköautoon meleko hätäisesti noilla polttoainehinnoilla, kun näyttäis että niilläkin pääsee jo +300km / lataus, niin voisi sukkuloida näitä työmaiden väliä sitten niiiiin vihreästi ja 0 kulutuksella, kun tuota väliä nyt vaan pitää kulkea.
Ja jos ajatusleikkinä nämä kaikki nykyiset Suomalaisten osaamiset ST-mersujen parissa käännettäis päälaelleen...eli sama energia ja osaaminen mitä on opittu vuosien aikana laitettais kulutuksen pienentämiseen, ajeltais me 10vuoden kuluttua OM606:lla joka veisi maksimissaan 1,5L/100km (eihän kukaan uskonut 20v takaperin että kolomisatasesta riisselimersusta saa 500-600hv ja sillä voi vielä ajaa...ja niin on vain totta nykyään )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No, jos aletaa autoilua seurata jollain gps systeemillä niin ensin sirut kansanedustajien niskaan, niin nähdään missä ne menee ja millä vauhdilla, ajavatko ylinopeutta ja ovatko työpaikalla vai missä. Nettiin vaan 200 palloa karttapohjalle vaeltelemaan.xr kirjoitti:eiköhän olis käytännöllisempää integroida se seuranta liate suoraan jokaiseen kansalaiseen
sehän vois samalla mitata veren alkoholipitoisuuden niin saataisiiin rattijuopot kiinni
ja mikä parasta alkoholiverokin voitaisiin kerätä siinä ohessa saataisiin ne tuonti viinaksetkin verotuksen piiriin
Kyllä alkaa olla sen verta pöljiä olliloiden ja muiden verotuslisäysehdotukset että ei tee mieli käydä töissä veromarkkoja tienaamassa enää. Se raja on saavutettu. Jos ei vuodessa jää mitään säästöön niin sama jättää käymättä töissä. Velaksi en ala elämään ja töitä tekemään samaan aikaan. Sama sitten elellä velaksi ja alkaa nautiskelemaan elämästä. Kyllä ne veron kiristäjät siipeilyyn rahat verotuksella kaivaa, nou hätä.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kansanedustajille semmoinen viestikapulan kokoinen gps pökkylä per....AK47 kirjoitti:No, jos aletaa autoilua seurata jollain gps systeemillä niin ensin sirut kansanedustajien niskaan, niin nähdään missä ne menee ja millä vauhdilla, ajavatko ylinopeutta ja ovatko työpaikalla vai missä. Nettiin vaan 200 palloa karttapohjalle vaeltelemaan.xr kirjoitti:eiköhän olis käytännöllisempää integroida se seuranta liate suoraan jokaiseen kansalaiseen
sehän vois samalla mitata veren alkoholipitoisuuden niin saataisiiin rattijuopot kiinni
ja mikä parasta alkoholiverokin voitaisiin kerätä siinä ohessa saataisiin ne tuonti viinaksetkin verotuksen piiriin
Kyllä alkaa olla sen verta pöljiä olliloiden ja muiden verotuslisäysehdotukset että ei tee mieli käydä töissä veromarkkoja tienaamassa enää. Se raja on saavutettu. Jos ei vuodessa jää mitään säästöön niin sama jättää käymättä töissä. Velaksi en ala elämään ja töitä tekemään samaan aikaan. Sama sitten elellä velaksi ja alkaa nautiskelemaan elämästä. Kyllä ne veron kiristäjät siipeilyyn rahat verotuksella kaivaa, nou hätä.
Eikös sulla ole pieni ristiriita nyt toisessa kappaleessa....eihän tämä km vero ole tulossa lisäksi vaan korvaamaan kaksi muuta autoiluun liittyvää veroa
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Mullahan on toisella palstalla tähän näitä laskelmia, ja oikeasti väittäisin että polttoainetta pitäisi korottaa 0,4€/Litra korvatakseen ajoneuvo ja autoveron.piippu kirjoitti:11€ riittäisi
Joo...jos nyt vähän vedin överiksi. Mutta väittäisitkö ettei alkaisi ajatus viettämään pienempi kulutuksisien suuntaan? Minua ainakin tympäisisi ja vaihtuisi ässäkin johonkin sähköautoon meleko hätäisesti noilla polttoainehinnoilla, kun näyttäis että niilläkin pääsee jo +300km / lataus, niin voisi sukkuloida näitä työmaiden väliä sitten niiiiin vihreästi ja 0 kulutuksella, kun tuota väliä nyt vaan pitää kulkea.
Ja jos ajatusleikkinä nämä kaikki nykyiset Suomalaisten osaamiset ST-mersujen parissa käännettäis päälaelleen...eli sama energia ja osaaminen mitä on opittu vuosien aikana laitettais kulutuksen pienentämiseen, ajeltais me 10vuoden kuluttua OM606:lla joka veisi maksimissaan 1,5L/100km (eihän kukaan uskonut 20v takaperin että kolomisatasesta riisselimersusta saa 500-600hv ja sillä voi vielä ajaa...ja niin on vain totta nykyään )
Toki olen tuon 11€ linjalla ettei tartte teillä ajella niissä kuuluisissa ruuhkissa.... .
.
http://yle.fi/uutiset/parhaat_parkkipai ... 0826722605&
Satakakskolmoset riviin tuohon ja lähtiissä kaasu pohjaan. Tai vaikka satakaksneloset, kunhan on syöttöjä.
Satakakskolmoset riviin tuohon ja lähtiissä kaasu pohjaan. Tai vaikka satakaksneloset, kunhan on syöttöjä.
Sama se minne laitetaan se gpääsmokkula... Mutta ei oo mitään ristiriitoja. Verotusta ei tarvitsisi muutta mitenkään jos ei haluttaisi vain kasvattaa ja peittää lisäosaa. Juutalaiset vietiin metsään ja ne itse pistettiin kaivamaan kuoppaa.... Samaahan tehdään autoilijalle suomessa. Eikä kukaan muka huomaa mitään... Mieti nyt vähän.todellauupunut kirjoitti:Kansanedustajille semmoinen viestikapulan kokoinen gps pökkylä per....AK47 kirjoitti:No, jos aletaa autoilua seurata jollain gps systeemillä niin ensin sirut kansanedustajien niskaan, niin nähdään missä ne menee ja millä vauhdilla, ajavatko ylinopeutta ja ovatko työpaikalla vai missä. Nettiin vaan 200 palloa karttapohjalle vaeltelemaan.xr kirjoitti:eiköhän olis käytännöllisempää integroida se seuranta liate suoraan jokaiseen kansalaiseen
sehän vois samalla mitata veren alkoholipitoisuuden niin saataisiiin rattijuopot kiinni
ja mikä parasta alkoholiverokin voitaisiin kerätä siinä ohessa saataisiin ne tuonti viinaksetkin verotuksen piiriin
Kyllä alkaa olla sen verta pöljiä olliloiden ja muiden verotuslisäysehdotukset että ei tee mieli käydä töissä veromarkkoja tienaamassa enää. Se raja on saavutettu. Jos ei vuodessa jää mitään säästöön niin sama jättää käymättä töissä. Velaksi en ala elämään ja töitä tekemään samaan aikaan. Sama sitten elellä velaksi ja alkaa nautiskelemaan elämästä. Kyllä ne veron kiristäjät siipeilyyn rahat verotuksella kaivaa, nou hätä.
Eikös sulla ole pieni ristiriita nyt toisessa kappaleessa....eihän tämä km vero ole tulossa lisäksi vaan korvaamaan kaksi muuta autoiluun liittyvää veroa
.
Autoilu ei ole mikään ongelma vaan se että me maksetaan ihan muusta. Suomessa on kestämätön määrä akateemisesti koulutettuja jotka keksivät itselleen töitä ja tekevät tekemisen vuoksi muutosta ja silloinhan kaikki huononee kun varsinkin ollaan ihan ulkona kun lumiukot ja se lisää kustannuksia joita tarvii maksattaa.... Näppärä oravanpyörä.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Oot kyllä niin oikeessa tässä asiassa.....ns. Tuottavaa työtä tekeviä ei kohta enää ole vaan talous pyörii velkarahalla näiden akateemisten hölynpölyntyön ympärillä....siihen asti kun kupla poksahtaa.AK47 kirjoitti:Autoilu ei ole mikään ongelma vaan se että me maksetaan ihan muusta. Suomessa on kestämätön määrä akateemisesti koulutettuja jotka keksivät itselleen töitä ja tekevät tekemisen vuoksi muutosta ja silloinhan kaikki huononee kun varsinkin ollaan ihan ulkona kun lumiukot ja se lisää kustannuksia joita tarvii maksattaa.... Näppärä oravanpyörä.
.
En haluais olla paikalla,ku ollaa samassa jamassa,ku kreikka,mut vissii pakkotodellauupunut kirjoitti:Oot kyllä niin oikeessa tässä asiassa.....ns. Tuottavaa työtä tekeviä ei kohta enää ole vaan talous pyörii velkarahalla näiden akateemisten hölynpölyntyön ympärillä....siihen asti kun kupla poksahtaa.AK47 kirjoitti:Autoilu ei ole mikään ongelma vaan se että me maksetaan ihan muusta. Suomessa on kestämätön määrä akateemisesti koulutettuja jotka keksivät itselleen töitä ja tekevät tekemisen vuoksi muutosta ja silloinhan kaikki huononee kun varsinkin ollaan ihan ulkona kun lumiukot ja se lisää kustannuksia joita tarvii maksattaa.... Näppärä oravanpyörä.
.
se ero on vaan,että se maa tuskin meitä auttaa millään lailla,,,eivät tiijä ees missä asutaan.
Ihana EU;ki jo huolissaa meijä velkaantumisesta ja ihan aiheesta...
ensis pitäs lopettaa *ustalaiste ja *ummaihoste hyysäämine..joutavat tehä töitä niiku muutki...sillä säästäs jo miljardin poikineen
Ei jatkuvalla verotuksen kiristämisellä tuu,kuin lisää näitä tuella eläviä
Ei kenenkää kohta kannata lähtiä leipää tienaan toiselle paikkakunnalle,kun kulujen jälkeen saat saman kotona maatessa
Listaa vois jatkaa loputtomiin,mutta sisäinen sensuuri potkii jo takaisin ja paras lopettaa...
Loppukaneettina sen verran,että tämä maalima mennee siihe jot työläiset perustaa väliaikaisen asumuksen työpaika läheisyyteen ja töitten loppuessa siirtää leirinsä seuraavaan paikkaan.
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Nehen, uupuneen ja ak47:kan kanssa hyvinkin yhteneväiset aatokset
Kaikemmaailman kiristyksillä valutetaan loputkin vähät rahat muihin maihin....viinanjuontikin muka loppuis jos kiristetään verotusta. Pas*an marjat, Eestiin ne menis nekin rahat mitkä vielä tänne tällähetkellä jää...marjoista puheen ollen, olis kai täältä suomestakin "muutama" joutilas löytynyt marjoja poimimaan paremman tekemisen puutteessa, mutta menkööt nekin jonnekkin ulos. Ja olishan sekin tullut kalliiksi, kun koulutus, kaikki vaatteet, suojaimet, työajat olosuhteista puhumattakaan, sun muut julkiset kuljetukset järjestettävä ja ja sitärataa....oikeista ongelmista puhumattakaan
Kaikemmaailman kiristyksillä valutetaan loputkin vähät rahat muihin maihin....viinanjuontikin muka loppuis jos kiristetään verotusta. Pas*an marjat, Eestiin ne menis nekin rahat mitkä vielä tänne tällähetkellä jää...marjoista puheen ollen, olis kai täältä suomestakin "muutama" joutilas löytynyt marjoja poimimaan paremman tekemisen puutteessa, mutta menkööt nekin jonnekkin ulos. Ja olishan sekin tullut kalliiksi, kun koulutus, kaikki vaatteet, suojaimet, työajat olosuhteista puhumattakaan, sun muut julkiset kuljetukset järjestettävä ja ja sitärataa....oikeista ongelmista puhumattakaan
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vuosi 2050 on kyllä jo lähellä että siihen pitää jo varautua... Kukahan Kyllöselle on puheen kirjoittanut kun tämmöisiä sammakkofraaseja päästelee suustaan.”Pidän tärkeänä sitä, että meillä on liikennepolitiikassa tehokkaita keinoja, joilla vaikuttaa liikenteen määrään ja liikenteen aiheuttamiin ympäristöhaittoihin. Liikenteen päästötavoitteet vuodelle 2050 ovat erittäin tiukat. Meidän on reagoitava tähän ajoissa”, Kyllönen korostaa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/mi ... ta/651134/
Tyhmällä ei ole vastuuta. Kaikki sieltä idänpuolelta tulleet hallituslaiset ovat idiootteja. Ei voi kauhalla vaatia kun ei ole rdes lusikalla annettu.
Olin viime viikolla hakemas avaimia yhteen lunastuskuormuriin korjaamon tiskiltä. Televisiossa tuo kommunistikyllönen jotain paasas. Lähdin ovesta pihalle ennen kun olisin tiputtanu television lattialle
Olin viime viikolla hakemas avaimia yhteen lunastuskuormuriin korjaamon tiskiltä. Televisiossa tuo kommunistikyllönen jotain paasas. Lähdin ovesta pihalle ennen kun olisin tiputtanu television lattialle
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kun oikein älyttömiä asioita ehdotetaan, niin pienen myönnytyksen jälkeen saadaan menemään läpi jotain todella mullistavaa, lähinnä pahassa mielessä..
Hyvin paljon kiinnostaa nimenomaan tuo siirtymävaihe, eli onko ensin muutaman vuosikymmen verran aikaa, jolloinka kerätään nykyisiä veroja, sekä samalla jo tuota uutta veroa ja samalla ajetaan uutta järjestelmää sisään??
130m€:a laitteiston hinnaksi tuntuu äkkiä hyvinkin hihahinnalta, perustuen varmaan johonkin, mutta pohjautuen moniin hyvin epävarmoihin seikkoihin, lähinnä kun nyt kuitenkin puhutaan tekniikasta jota ei vielä ole ja asioista mistä ei viellä tiedetä tulevan ongelmana vastaan.
Kuten aiempi jo totesi, onneksi vastuuta näillä hahmoilla ei ole! Mutta pitäisi kyllä olla..
Hyvin paljon kiinnostaa nimenomaan tuo siirtymävaihe, eli onko ensin muutaman vuosikymmen verran aikaa, jolloinka kerätään nykyisiä veroja, sekä samalla jo tuota uutta veroa ja samalla ajetaan uutta järjestelmää sisään??
130m€:a laitteiston hinnaksi tuntuu äkkiä hyvinkin hihahinnalta, perustuen varmaan johonkin, mutta pohjautuen moniin hyvin epävarmoihin seikkoihin, lähinnä kun nyt kuitenkin puhutaan tekniikasta jota ei vielä ole ja asioista mistä ei viellä tiedetä tulevan ongelmana vastaan.
Kuten aiempi jo totesi, onneksi vastuuta näillä hahmoilla ei ole! Mutta pitäisi kyllä olla..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kävin jo ostamassa mokkulan (kehitysversio 6,3m3/1700kg) auton kojelaudalle, nyt voi jorma kattella missä toinen jorma menee....tiedä vaikka sapelia kalisteltais.
Omalta osalta tuo "mainostettu" systeemi kyllä on ehkä jopa hyvä...noin 30tkm vuotuisilla ajoilla tonnin käyttömaksu, nyt noin 400€. Mutta vastaavasti auton hinnasta raapaaistaan sitten 20t pois....
Oikeasti tuohan on ihan reilu systeemi, liekö jopa vaikuttaa autojen arvonalenemiseen positiivisesti ?
.
Omalta osalta tuo "mainostettu" systeemi kyllä on ehkä jopa hyvä...noin 30tkm vuotuisilla ajoilla tonnin käyttömaksu, nyt noin 400€. Mutta vastaavasti auton hinnasta raapaaistaan sitten 20t pois....
Oikeasti tuohan on ihan reilu systeemi, liekö jopa vaikuttaa autojen arvonalenemiseen positiivisesti ?
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 16.12.2013 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.