Kuinka älyttömän pitkästi????

Vastaa Viestiin
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Kuinka älyttömän pitkästi????

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Kuinka älyttömän pitkästi mersulla pitää ajaa että tulee noi perä ja moottori viat???? Itsellä on nyt 497000 menty ja ei mitään oncelmaa... MB250TDvm-95E
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

huonolla pijolla n.reilut 100tkm niin rupiaa moottori renaamaan, perä ja loota kestää jonnin verran pitempään :wink:

hyvällä pijolla ne on lähes ikuisia :wink:
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

200D -85 tällä hetkellä 708tkm ja hyvin käy.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

tarkoittaako harju että uutena 100000km vai vielä tästä eteenpäin 100000km.....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuinka älyttömän pitkästi mersulla pitää ajaa että tulee noi perä ja moottori viat???? Itsellä on nyt 497000 menty ja ei mitään oncelmaa... MB250TDvm-95E
Vaihtele moottoriöljyt 10000 välein, ilmansuodatin ja peräöljyt (+vaihteistoöljyt jos manuaali) kerran vuodessa.
Voi olla että mittariin kertyy toinen mokoma ennenkuin moottorin kunnostus on tarpeen tai perä huutaa.
wiimax.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti:
Kuinka älyttömän pitkästi mersulla pitää ajaa että tulee noi perä ja moottori viat???? Itsellä on nyt 497000 menty ja ei mitään oncelmaa... MB250TDvm-95E
Vaihtele moottoriöljyt 10000 välein, ilmansuodatin ja peräöljyt (+vaihteistoöljyt jos manuaali) kerran vuodessa.
Voi olla että mittariin kertyy toinen mokoma ennenkuin moottorin kunnostus on tarpeen tai perä huutaa.
Paitsi jos on ASD-perä, niin tuntuu, että ne väkisin alkaa huutamaan :x Ei vaihtoperäkään kauaa jaksanut hiljaa olla, vaikka siitäkin jo kahteen kertaan öljyt vaihdettu :roll: Tai jos olis Veholta tehdaskunnostetun vaihtoperän (à 3000 euroa) laittanut, niin josko olisi vielä hiljaa :lol:

No joo, varmasti on tässä maassa ja tälläkin foorumilla useakin ASD-perä hiljaisena pysynyt, mutta minulla ei :oops:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

veppe kirjoitti:
No joo, varmasti on tässä maassa ja tälläkin foorumilla useakin ASD-perä hiljaisena pysynyt, mutta minulla ei :oops:
Ei se munkaa perä hiljasena oo pysyny, 80 km/h - 90 km/h kuuluu ulinaa...antaa sen nyt vaan sitte musisoida ittekseen 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

omalla satalankulla ajettu 622tkm ja perälle ei oo tehty mitää, ei edes ulinaa kuulu, mutta ku kaasun pästää kiihdytyksen jälkeen niin kuuluu kolahdus.. mistä moinen voisi johtua.. ? moottoriin kyl vaihdettiin jo 500tkm:in kohdalla sisuskalut...sylinteteis oli viel tehtaan hoonaus jäljet.. kaikki tietysti korvattii alkuperäisosilla.. Toisaalta, autokin on vasta toisella omistajalla.. w124 200D -91
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Da`Outolapsi kirjoitti:omalla satalankulla ajettu 622tkm ja perälle ei oo tehty mitää, ei edes ulinaa kuulu, mutta ku kaasun pästää kiihdytyksen jälkeen niin kuuluu kolahdus.. mistä moinen voisi johtua.. ? moottoriin kyl vaihdettiin jo 500tkm:in kohdalla sisuskalut...sylinteteis oli viel tehtaan hoonaus jäljet.. kaikki tietysti korvattii alkuperäisosilla.. Toisaalta, autokin on vasta toisella omistajalla.. w124 200D -91
Kuuluisko kolahdus taka-akselilta? Tarkistapa takakelkan kumityynyjen kunto, ei välttämättä silmämääräisesti vikaa huomaa, mutta kun kampee jollakin takakelkan ja rungon välistä niin pitäis vian ilmetä.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

mbsilver kirjoitti:
Da`Outolapsi kirjoitti:omalla satalankulla ajettu 622tkm ja perälle ei oo tehty mitää, ei edes ulinaa kuulu, mutta ku kaasun pästää kiihdytyksen jälkeen niin kuuluu kolahdus.. mistä moinen voisi johtua.. ? moottoriin kyl vaihdettiin jo 500tkm:in kohdalla sisuskalut...sylinteteis oli viel tehtaan hoonaus jäljet.. kaikki tietysti korvattii alkuperäisosilla.. Toisaalta, autokin on vasta toisella omistajalla.. w124 200D -91
Kuuluisko kolahdus taka-akselilta? Tarkistapa takakelkan kumityynyjen kunto, ei välttämättä silmämääräisesti vikaa huomaa, mutta kun kampee jollakin takakelkan ja rungon välistä niin pitäis vian ilmetä.

Takaa se uuluu kyl, 2tkm sitte vaihdoin kardaanin kannatin laakerin ja yritin katsella ja kokeilla että löytyykö välystä mut ei silloin ainakaan.. pitänee kurkata uudemman kerran ku saa sen taas puolitoistametriä ylemmäs.
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Eikös ole melko yleistä että puolenmiljoonan kohalla alkaa kannet paukkumaan? Näin on omassa käynyt, ja velipojan 300tdt:ssäkin.

Perä huutaa jonkin verran tasan satasessa, muttei yli eikä ali sen nopeuden. Ja kyseessä ASD.
Vaihteistosta alkaa meneen kakkosen ja kolmosen synkrot, mutta muuten toimii. Kolahduksia kuuluu jos rajusti käsittelee..
Elikkä vois sanoa että kansi vain on mikä hajoaa jos hajoaa :roll: :?:
Yhteenveto omasta.
-Ajettu 688tkm 250td
-~500tkm. kansi ja ykkösen kiertokanki
-~650tkm, perän stefat alkoi vuotaa, mutttei kerinny kuivaksi asti. Uudet stefat ja huohottimen puhdistus ja matka jatkuu.
-~685tkm Ja laturi antoi periksi.. kumma ku alkuperäinen ei enempää kestä :D
-Nii ja ~680tkm. hihnakiristin tsydeemi meni vaihtoon.
-Tässäpä tais olla suurimmat ongelmat.. aina reissusta on kotiin tuonut tuo auto.
Tyytyväisiä ollaan oltu kamppeeseen.. vuosien varrella.. :!: :!:
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Edit.
ThS
Pullistelija
Viestit: 232
Liittynyt: 06.9.2006 18:16
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja ThS »

tosta perän ja mootorin kestävyydestä..että kyllä huomaa että huollolla on suuri vaikutus!
itellä oli ensimmäisellä 124 ajettu 550tuhatta ja perä piti ihan surkiaa meteliä! ja kone houhotteli pirusti..ja muutenki siitä huomas että oli ollut vähemmällä huollolla

ja tällä toisella on ajettu nyt 514tuhatta ja perä ei äännä yhtää ja moottori käy nätisti..vaikka turbokin on kylkeen nakattu toimii edelleen todella moitteettomasti :D

noihinki kilometreihin olis mahtunut jo monta japsin konetta :lol:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Niin mulla oli entinen auto Toyota Camry 2,0GLI vm-88 ja ostaessa oli ajettu 270000km ja myydessä 540000km ja ainoa remontti minkä tein öli laturin vaihto... Sellainen on minun kokemus noista heikoista japseista... PS.auto on vieläkin käytössä eikä ole särkynyt
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

seppokotilainen kirjoitti:Niin mulla oli entinen auto Toyota Camry 2,0GLI vm-88 ja ostaessa oli ajettu 270000km ja myydessä 540000km ja ainoa remontti minkä tein öli laturin vaihto... Sellainen on minun kokemus noista heikoista japseista... PS.auto on vieläkin käytössä eikä ole särkynyt
Ja mulla oli vastaava turbodiesel :wink: ajettu oli osto hetkellä n.550tkm ja myydessä n.700tkm 8) Autolla oli yksi omistaja ennen minua joka oli turbon, laturin, ja startin käpälät vaihtanu :shock: + tietenkin kulutus osia iskaria yms.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kanarialla käytin tällä viikolla ja käytettiin useita 124-korisia takseja, niissä oli 1,4-2,1 miljoonaa kilometriä ajettuna. Ainoastaan yhdessä huomasin väljää voimansiirrossa eikä sekään ulvonut. Tuo 2,1 miljoonaa ajettu oli 250 TDT ja siinä oli eka moottori menossa.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 23.2.2007 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
liuhu
Viestit: 11
Liittynyt: 07.2.2007 16:03

Viesti Kirjoittaja liuhu »

Aamen :pope:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Jarkko N kirjoitti:Kanarialla käytin tällä viikolla useita 124-korisia takseja, niissä oli 1,4-2,1 miljoonaa kilometriä ajettuna. Ainoastaan yhdessä huomasin väljää voimansiirrossa eikä sekään ulvonut. Tuo 2,1 miljoonaa ajettu oli 250 TDT ja siinä oli eka moottori menossa.
Tuttava kävi myös tuolla Kanarialla, oli kiinnittänyt huomiota samaan asiaan.

Oli haastatellut taksimiehiä, yksiselitteinen vastaus kysymykseen, miksi näin vanhoja takseja ajossa, oli kuulunut: "Muut ei yksinkertaisesti kestä."
124.023
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Mitä olette muuten mieltä, onko se 200d kestävin? Tullut ihan suomessakin joitakin millin ajettuja vastaan , eikä kantta ole auottu? Ja eikös se voimansiirtokin säästy, kun on vähemmän tehoja?

Ja vielä japseista: jos pitäisi uusi auto ostaa pitemmäksi aikaa, niin ostaisin kyllä tojotan.On ne sen verran sitä laatuhommaa tosissaan harrastaneet, että alkaa jo lopputuotteessa näkymään. Mutta tuskin mikään auto 124:lle pärjää. Valitettavasti näistä uusista "mersuista" ei tiedä, miten ne kestää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä olette muuten mieltä, onko se 200d kestävin?
Vaikea sanoa - niistä löytyy runsaasti paljon ajettuja, isompia ei niin paljon.
En usko että 200-250-300D välillä olisi suurta eroa kestävyydessä.
Tullut ihan suomessakin joitakin millin ajettuja vastaan , eikä kantta ole auottu?


Voi olla, mutta monestakaan 1000000 ajetusta ei voi varmaksi sanoa ettei olisi koskaan auottu.
Alakerta kyllä kestää, lähinnä kannentiivisteen vuotaminen aiheuttaa kannen irrotustarpeen.
Ja eikös se voimansiirtokin säästy, kun on vähemmän tehoja?
Toki, mutta isompikoneisissa on vastaavasti isompia voimansiirron osia.
wiimax.fi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Toyotalla on homma hyvin hanskassa. Ei ihme, että se nousee
maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.

Ikävä kyllä vanhoissa Toyotissa ruoste on paha ja autot ovat aika
vaatimattomia.

Land Cruiserissa on erillisrunko, joten ruoste ei niin haittaa
ja vaatimattomuus kaunistaa sitä sopivasti. Vanhatkin autot
ovat kovissa hinnoissa. Saksassa kaupattiin yhtä 4 miljoonaa
ajettua hyväkuntoisena.

Top Gear pysäköi yhden neliveto-Hiluxin 80-metrisen talon katolle.
Talo räjäytettiin alta ja Toyota oli vielä ajokunnossa sen jälkeen.

Minusta suuri ongelma japanilaisissa autoissa on, että ne mitoitetaan
vain 6 vuoden tai 200.000 kilometrin käyttöä varten. Tämä
johtuu politiikasta, joka suosii uusien autojen ostamista. Samasta
syystä japanilaisiin autoihin saa Japanissa 6 vuoden takuun.
Yli 6 vuotta vanhan auton pitäminen on niin kallista, että auto kannattaa
hylätä ja ostaa uusi, vaikka mittarissa olisi vain muutama kymppitonni.
Koska japanilaisten autojen laatu on tasaista, niin auto toimii
kuin kello ekat 200.000 km ja sen jälkeen saattaa tulla ongelmia.
Niinpä mitään miljoonalukemia lienee vaikea ajaa ilman korjauksia
eikä autoa ole tarkoitettu korjattavaksi vaan uusittavaksi kokonaan.

Olen joskus jostain kuullut arvelun, että Mersun AMG-mallit mitoitettaisiin
200.000 kilometriin, muut bensamoottoriset 300.000 ja dieselit
500.000 kilometriin ja 30 vuoteen. Tasaisessa lämpötilassa ja
jatkuvassa ajossa kuten Kanarian taksikäytössä auto ei juuri
kulu, paitsi sisustus. Sisustuksessa MB-Tex eli taksimuovi on
kestävin. Niinpä yli 2 miljoonaa voi onnistua ilman isoja vikoja.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 30.4.2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jarkko N kirjoitti: Top Gear pysäköi yhden neliveto-Hiluxin 80-metrisen talon katolle.
Talo räjäytettiin alta ja Toyota oli vielä ajokunnossa sen jälkeen.
Ehdottomasti eräs Tärkeimmistä Kriteereistä autovalinnan suhteen. :lol:
Eerolakin voisi keskittyä pelkästään Tojotan ostoon eikä haaveilisi nuista vanhoista pa*koista mersuista :D
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Annattako työ niille mersuloille tossua ikinä vai onko se ajaminen vaan 2000rpm ja vaihto isommalle tyylistä kokoajan?

nim. 360tkm ja persauksista kuuluu korinaa ja laatikko vinkuu, 230tkm&ASD ja persaus viheltää... Eikä varmaan oo ollu öljynvaihdoista puutetta tai muuten olis kumpikaan huoltamattomia linttoja...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Automaattivaihteinen päättää aika pitkälti itse, milloin se
vaihtaa. Veneen vedossa tulee joskus haettua 3-vaihdetta
ylämäkeen moottorin säästämiseksi.

Kyllä oma auto saa kyytiä ihan hyvin, jottei moottori karstoitu.
Kolmen litran turbon 147 hevosta kuljettaa autoa niin hyvin,
että täysillä ei tarvitse koko ajan polkea.

Vänttinen unohti huollossa perän tulpan löysälle ja öljyistä
puolet karkasi pihalle. Muutama viikko jälkeenpäin alkoi
ASD-perä vienosti äännellä. Tämä on kuulemma tavallista
eikä liity öljyn määrään. Perä voi ääntää jo 60 tuhannen km:n
kohdalla.

Uuden ASD-perän saa 800 eurolla ja vähän ajetun takuuperän alle 500
euron, joten kovin iso kustannus ei perän vaihdosta seuraa.
Jotain välityksiä saa alle 300 euron.

Hitsaamalla tehty korjauskin voi auttaa. Omassa autossa ääni
on niin pieni, ettei sille tarvitse tehdä vielä mitään.

Voimansiirrossa mahdollisesti tuntuva välys johtuu kai yleensä
muusta kuin perän väljyydestä. Kardaanissa tai apurungon
puslissa voi olla väljää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uuden ASD-perän saa 800 eurolla
Ja mistä ? :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
Uuden ASD-perän saa 800 eurolla
Ja mistä ? :shock:
Jee, Mulle yks heti alle ja toinen varalle :halm:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

eBay:sta.
Tämä hemmo lupaili uusia ASD-periä 800 eurolla, kun asiaa kyselin:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... L:RTQ:DE:1

Rahti on 60 euroa ja maksaa voi luottokortilla tai PayPal:lla.

Kieltämättä hinta on halpa, joten jos aikoo käydä kauppaa, niin
kannattaisi varmaan hiukan kysellä tarkemmin.
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

lueskeltiimpa taas vanhaa keskustelua ja oma japsi mb eli Mitsu-Bishi tuli mieleen, ni onhan sekin 400 tkm ajettu ja ei ole konetta tarvinnu remppailla. Eikä laatikkoakaan, ihme kyllä. Ostaessa oli ajettu 280 ja tähän mennessä korjauksiin ja osiin on mennyt n. 350 eukkaa. 6 vuodessa. (Ja joka s...tanan vuosi on leima tullu ekalla.) Öljynvaihtoja ei ole laskettu mukaan eikä renkaita. Halvempi on ollut pitää mitä mersut. Ostin juuri 250 td:n ja tuo 350 menee kyllä välittömästi rikki (etuiskarit, perän kiinnikehelat, jouset, ym,ym..) (aivan kuin ko. autoja voi voisi muuten verrata, heh heh.)

Viesti on vähä "mun isillä on parempi ku sun isillä", mutta menköön.
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kylllä Ceen perä ulvoo jo komeesti vaikka on vaan 200 tkm taulussa, huolloista en tiedä paitsi että Vehon leimat on huoltokirjassa :roll: .
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”