Kuinka älyttömän pitkästi????
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Kuinka älyttömän pitkästi????
Kuinka älyttömän pitkästi mersulla pitää ajaa että tulee noi perä ja moottori viat???? Itsellä on nyt 497000 menty ja ei mitään oncelmaa... MB250TDvm-95E
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Vaihtele moottoriöljyt 10000 välein, ilmansuodatin ja peräöljyt (+vaihteistoöljyt jos manuaali) kerran vuodessa.Kuinka älyttömän pitkästi mersulla pitää ajaa että tulee noi perä ja moottori viat???? Itsellä on nyt 497000 menty ja ei mitään oncelmaa... MB250TDvm-95E
Voi olla että mittariin kertyy toinen mokoma ennenkuin moottorin kunnostus on tarpeen tai perä huutaa.
wiimax.fi
Paitsi jos on ASD-perä, niin tuntuu, että ne väkisin alkaa huutamaan Ei vaihtoperäkään kauaa jaksanut hiljaa olla, vaikka siitäkin jo kahteen kertaan öljyt vaihdettu Tai jos olis Veholta tehdaskunnostetun vaihtoperän (à 3000 euroa) laittanut, niin josko olisi vielä hiljaadealer kirjoitti:Vaihtele moottoriöljyt 10000 välein, ilmansuodatin ja peräöljyt (+vaihteistoöljyt jos manuaali) kerran vuodessa.Kuinka älyttömän pitkästi mersulla pitää ajaa että tulee noi perä ja moottori viat???? Itsellä on nyt 497000 menty ja ei mitään oncelmaa... MB250TDvm-95E
Voi olla että mittariin kertyy toinen mokoma ennenkuin moottorin kunnostus on tarpeen tai perä huutaa.
No joo, varmasti on tässä maassa ja tälläkin foorumilla useakin ASD-perä hiljaisena pysynyt, mutta minulla ei
Ei se munkaa perä hiljasena oo pysyny, 80 km/h - 90 km/h kuuluu ulinaa...antaa sen nyt vaan sitte musisoida ittekseenveppe kirjoitti:
No joo, varmasti on tässä maassa ja tälläkin foorumilla useakin ASD-perä hiljaisena pysynyt, mutta minulla ei
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
omalla satalankulla ajettu 622tkm ja perälle ei oo tehty mitää, ei edes ulinaa kuulu, mutta ku kaasun pästää kiihdytyksen jälkeen niin kuuluu kolahdus.. mistä moinen voisi johtua.. ? moottoriin kyl vaihdettiin jo 500tkm:in kohdalla sisuskalut...sylinteteis oli viel tehtaan hoonaus jäljet.. kaikki tietysti korvattii alkuperäisosilla.. Toisaalta, autokin on vasta toisella omistajalla.. w124 200D -91
Kuuluisko kolahdus taka-akselilta? Tarkistapa takakelkan kumityynyjen kunto, ei välttämättä silmämääräisesti vikaa huomaa, mutta kun kampee jollakin takakelkan ja rungon välistä niin pitäis vian ilmetä.Da`Outolapsi kirjoitti:omalla satalankulla ajettu 622tkm ja perälle ei oo tehty mitää, ei edes ulinaa kuulu, mutta ku kaasun pästää kiihdytyksen jälkeen niin kuuluu kolahdus.. mistä moinen voisi johtua.. ? moottoriin kyl vaihdettiin jo 500tkm:in kohdalla sisuskalut...sylinteteis oli viel tehtaan hoonaus jäljet.. kaikki tietysti korvattii alkuperäisosilla.. Toisaalta, autokin on vasta toisella omistajalla.. w124 200D -91
mbsilver kirjoitti:Kuuluisko kolahdus taka-akselilta? Tarkistapa takakelkan kumityynyjen kunto, ei välttämättä silmämääräisesti vikaa huomaa, mutta kun kampee jollakin takakelkan ja rungon välistä niin pitäis vian ilmetä.Da`Outolapsi kirjoitti:omalla satalankulla ajettu 622tkm ja perälle ei oo tehty mitää, ei edes ulinaa kuulu, mutta ku kaasun pästää kiihdytyksen jälkeen niin kuuluu kolahdus.. mistä moinen voisi johtua.. ? moottoriin kyl vaihdettiin jo 500tkm:in kohdalla sisuskalut...sylinteteis oli viel tehtaan hoonaus jäljet.. kaikki tietysti korvattii alkuperäisosilla.. Toisaalta, autokin on vasta toisella omistajalla.. w124 200D -91
Takaa se uuluu kyl, 2tkm sitte vaihdoin kardaanin kannatin laakerin ja yritin katsella ja kokeilla että löytyykö välystä mut ei silloin ainakaan.. pitänee kurkata uudemman kerran ku saa sen taas puolitoistametriä ylemmäs.
Eikös ole melko yleistä että puolenmiljoonan kohalla alkaa kannet paukkumaan? Näin on omassa käynyt, ja velipojan 300tdt:ssäkin.
Perä huutaa jonkin verran tasan satasessa, muttei yli eikä ali sen nopeuden. Ja kyseessä ASD.
Vaihteistosta alkaa meneen kakkosen ja kolmosen synkrot, mutta muuten toimii. Kolahduksia kuuluu jos rajusti käsittelee..
Elikkä vois sanoa että kansi vain on mikä hajoaa jos hajoaa
Yhteenveto omasta.
-Ajettu 688tkm 250td
-~500tkm. kansi ja ykkösen kiertokanki
-~650tkm, perän stefat alkoi vuotaa, mutttei kerinny kuivaksi asti. Uudet stefat ja huohottimen puhdistus ja matka jatkuu.
-~685tkm Ja laturi antoi periksi.. kumma ku alkuperäinen ei enempää kestä
-Nii ja ~680tkm. hihnakiristin tsydeemi meni vaihtoon.
-Tässäpä tais olla suurimmat ongelmat.. aina reissusta on kotiin tuonut tuo auto.
Tyytyväisiä ollaan oltu kamppeeseen.. vuosien varrella..
Perä huutaa jonkin verran tasan satasessa, muttei yli eikä ali sen nopeuden. Ja kyseessä ASD.
Vaihteistosta alkaa meneen kakkosen ja kolmosen synkrot, mutta muuten toimii. Kolahduksia kuuluu jos rajusti käsittelee..
Elikkä vois sanoa että kansi vain on mikä hajoaa jos hajoaa
Yhteenveto omasta.
-Ajettu 688tkm 250td
-~500tkm. kansi ja ykkösen kiertokanki
-~650tkm, perän stefat alkoi vuotaa, mutttei kerinny kuivaksi asti. Uudet stefat ja huohottimen puhdistus ja matka jatkuu.
-~685tkm Ja laturi antoi periksi.. kumma ku alkuperäinen ei enempää kestä
-Nii ja ~680tkm. hihnakiristin tsydeemi meni vaihtoon.
-Tässäpä tais olla suurimmat ongelmat.. aina reissusta on kotiin tuonut tuo auto.
Tyytyväisiä ollaan oltu kamppeeseen.. vuosien varrella..
tosta perän ja mootorin kestävyydestä..että kyllä huomaa että huollolla on suuri vaikutus!
itellä oli ensimmäisellä 124 ajettu 550tuhatta ja perä piti ihan surkiaa meteliä! ja kone houhotteli pirusti..ja muutenki siitä huomas että oli ollut vähemmällä huollolla
ja tällä toisella on ajettu nyt 514tuhatta ja perä ei äännä yhtää ja moottori käy nätisti..vaikka turbokin on kylkeen nakattu toimii edelleen todella moitteettomasti
noihinki kilometreihin olis mahtunut jo monta japsin konetta
itellä oli ensimmäisellä 124 ajettu 550tuhatta ja perä piti ihan surkiaa meteliä! ja kone houhotteli pirusti..ja muutenki siitä huomas että oli ollut vähemmällä huollolla
ja tällä toisella on ajettu nyt 514tuhatta ja perä ei äännä yhtää ja moottori käy nätisti..vaikka turbokin on kylkeen nakattu toimii edelleen todella moitteettomasti
noihinki kilometreihin olis mahtunut jo monta japsin konetta
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Ja mulla oli vastaava turbodiesel ajettu oli osto hetkellä n.550tkm ja myydessä n.700tkm Autolla oli yksi omistaja ennen minua joka oli turbon, laturin, ja startin käpälät vaihtanu + tietenkin kulutus osia iskaria yms.seppokotilainen kirjoitti:Niin mulla oli entinen auto Toyota Camry 2,0GLI vm-88 ja ostaessa oli ajettu 270000km ja myydessä 540000km ja ainoa remontti minkä tein öli laturin vaihto... Sellainen on minun kokemus noista heikoista japseista... PS.auto on vieläkin käytössä eikä ole särkynyt
Kanarialla käytin tällä viikolla ja käytettiin useita 124-korisia takseja, niissä oli 1,4-2,1 miljoonaa kilometriä ajettuna. Ainoastaan yhdessä huomasin väljää voimansiirrossa eikä sekään ulvonut. Tuo 2,1 miljoonaa ajettu oli 250 TDT ja siinä oli eka moottori menossa.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 23.2.2007 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuttava kävi myös tuolla Kanarialla, oli kiinnittänyt huomiota samaan asiaan.Jarkko N kirjoitti:Kanarialla käytin tällä viikolla useita 124-korisia takseja, niissä oli 1,4-2,1 miljoonaa kilometriä ajettuna. Ainoastaan yhdessä huomasin väljää voimansiirrossa eikä sekään ulvonut. Tuo 2,1 miljoonaa ajettu oli 250 TDT ja siinä oli eka moottori menossa.
Oli haastatellut taksimiehiä, yksiselitteinen vastaus kysymykseen, miksi näin vanhoja takseja ajossa, oli kuulunut: "Muut ei yksinkertaisesti kestä."
124.023
Mitä olette muuten mieltä, onko se 200d kestävin? Tullut ihan suomessakin joitakin millin ajettuja vastaan , eikä kantta ole auottu? Ja eikös se voimansiirtokin säästy, kun on vähemmän tehoja?
Ja vielä japseista: jos pitäisi uusi auto ostaa pitemmäksi aikaa, niin ostaisin kyllä tojotan.On ne sen verran sitä laatuhommaa tosissaan harrastaneet, että alkaa jo lopputuotteessa näkymään. Mutta tuskin mikään auto 124:lle pärjää. Valitettavasti näistä uusista "mersuista" ei tiedä, miten ne kestää.
Ja vielä japseista: jos pitäisi uusi auto ostaa pitemmäksi aikaa, niin ostaisin kyllä tojotan.On ne sen verran sitä laatuhommaa tosissaan harrastaneet, että alkaa jo lopputuotteessa näkymään. Mutta tuskin mikään auto 124:lle pärjää. Valitettavasti näistä uusista "mersuista" ei tiedä, miten ne kestää.
Vaikea sanoa - niistä löytyy runsaasti paljon ajettuja, isompia ei niin paljon.Mitä olette muuten mieltä, onko se 200d kestävin?
En usko että 200-250-300D välillä olisi suurta eroa kestävyydessä.
Tullut ihan suomessakin joitakin millin ajettuja vastaan , eikä kantta ole auottu?
Voi olla, mutta monestakaan 1000000 ajetusta ei voi varmaksi sanoa ettei olisi koskaan auottu.
Alakerta kyllä kestää, lähinnä kannentiivisteen vuotaminen aiheuttaa kannen irrotustarpeen.
Toki, mutta isompikoneisissa on vastaavasti isompia voimansiirron osia.Ja eikös se voimansiirtokin säästy, kun on vähemmän tehoja?
wiimax.fi
Toyotalla on homma hyvin hanskassa. Ei ihme, että se nousee
maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
Ikävä kyllä vanhoissa Toyotissa ruoste on paha ja autot ovat aika
vaatimattomia.
Land Cruiserissa on erillisrunko, joten ruoste ei niin haittaa
ja vaatimattomuus kaunistaa sitä sopivasti. Vanhatkin autot
ovat kovissa hinnoissa. Saksassa kaupattiin yhtä 4 miljoonaa
ajettua hyväkuntoisena.
Top Gear pysäköi yhden neliveto-Hiluxin 80-metrisen talon katolle.
Talo räjäytettiin alta ja Toyota oli vielä ajokunnossa sen jälkeen.
Minusta suuri ongelma japanilaisissa autoissa on, että ne mitoitetaan
vain 6 vuoden tai 200.000 kilometrin käyttöä varten. Tämä
johtuu politiikasta, joka suosii uusien autojen ostamista. Samasta
syystä japanilaisiin autoihin saa Japanissa 6 vuoden takuun.
Yli 6 vuotta vanhan auton pitäminen on niin kallista, että auto kannattaa
hylätä ja ostaa uusi, vaikka mittarissa olisi vain muutama kymppitonni.
Koska japanilaisten autojen laatu on tasaista, niin auto toimii
kuin kello ekat 200.000 km ja sen jälkeen saattaa tulla ongelmia.
Niinpä mitään miljoonalukemia lienee vaikea ajaa ilman korjauksia
eikä autoa ole tarkoitettu korjattavaksi vaan uusittavaksi kokonaan.
Olen joskus jostain kuullut arvelun, että Mersun AMG-mallit mitoitettaisiin
200.000 kilometriin, muut bensamoottoriset 300.000 ja dieselit
500.000 kilometriin ja 30 vuoteen. Tasaisessa lämpötilassa ja
jatkuvassa ajossa kuten Kanarian taksikäytössä auto ei juuri
kulu, paitsi sisustus. Sisustuksessa MB-Tex eli taksimuovi on
kestävin. Niinpä yli 2 miljoonaa voi onnistua ilman isoja vikoja.
maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
Ikävä kyllä vanhoissa Toyotissa ruoste on paha ja autot ovat aika
vaatimattomia.
Land Cruiserissa on erillisrunko, joten ruoste ei niin haittaa
ja vaatimattomuus kaunistaa sitä sopivasti. Vanhatkin autot
ovat kovissa hinnoissa. Saksassa kaupattiin yhtä 4 miljoonaa
ajettua hyväkuntoisena.
Top Gear pysäköi yhden neliveto-Hiluxin 80-metrisen talon katolle.
Talo räjäytettiin alta ja Toyota oli vielä ajokunnossa sen jälkeen.
Minusta suuri ongelma japanilaisissa autoissa on, että ne mitoitetaan
vain 6 vuoden tai 200.000 kilometrin käyttöä varten. Tämä
johtuu politiikasta, joka suosii uusien autojen ostamista. Samasta
syystä japanilaisiin autoihin saa Japanissa 6 vuoden takuun.
Yli 6 vuotta vanhan auton pitäminen on niin kallista, että auto kannattaa
hylätä ja ostaa uusi, vaikka mittarissa olisi vain muutama kymppitonni.
Koska japanilaisten autojen laatu on tasaista, niin auto toimii
kuin kello ekat 200.000 km ja sen jälkeen saattaa tulla ongelmia.
Niinpä mitään miljoonalukemia lienee vaikea ajaa ilman korjauksia
eikä autoa ole tarkoitettu korjattavaksi vaan uusittavaksi kokonaan.
Olen joskus jostain kuullut arvelun, että Mersun AMG-mallit mitoitettaisiin
200.000 kilometriin, muut bensamoottoriset 300.000 ja dieselit
500.000 kilometriin ja 30 vuoteen. Tasaisessa lämpötilassa ja
jatkuvassa ajossa kuten Kanarian taksikäytössä auto ei juuri
kulu, paitsi sisustus. Sisustuksessa MB-Tex eli taksimuovi on
kestävin. Niinpä yli 2 miljoonaa voi onnistua ilman isoja vikoja.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 30.4.2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Ehdottomasti eräs Tärkeimmistä Kriteereistä autovalinnan suhteen.Jarkko N kirjoitti: Top Gear pysäköi yhden neliveto-Hiluxin 80-metrisen talon katolle.
Talo räjäytettiin alta ja Toyota oli vielä ajokunnossa sen jälkeen.
Eerolakin voisi keskittyä pelkästään Tojotan ostoon eikä haaveilisi nuista vanhoista pa*koista mersuista
® Mesen linttaklubi
Annattako työ niille mersuloille tossua ikinä vai onko se ajaminen vaan 2000rpm ja vaihto isommalle tyylistä kokoajan?
nim. 360tkm ja persauksista kuuluu korinaa ja laatikko vinkuu, 230tkm&ASD ja persaus viheltää... Eikä varmaan oo ollu öljynvaihdoista puutetta tai muuten olis kumpikaan huoltamattomia linttoja...
nim. 360tkm ja persauksista kuuluu korinaa ja laatikko vinkuu, 230tkm&ASD ja persaus viheltää... Eikä varmaan oo ollu öljynvaihdoista puutetta tai muuten olis kumpikaan huoltamattomia linttoja...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Automaattivaihteinen päättää aika pitkälti itse, milloin se
vaihtaa. Veneen vedossa tulee joskus haettua 3-vaihdetta
ylämäkeen moottorin säästämiseksi.
Kyllä oma auto saa kyytiä ihan hyvin, jottei moottori karstoitu.
Kolmen litran turbon 147 hevosta kuljettaa autoa niin hyvin,
että täysillä ei tarvitse koko ajan polkea.
Vänttinen unohti huollossa perän tulpan löysälle ja öljyistä
puolet karkasi pihalle. Muutama viikko jälkeenpäin alkoi
ASD-perä vienosti äännellä. Tämä on kuulemma tavallista
eikä liity öljyn määrään. Perä voi ääntää jo 60 tuhannen km:n
kohdalla.
Uuden ASD-perän saa 800 eurolla ja vähän ajetun takuuperän alle 500
euron, joten kovin iso kustannus ei perän vaihdosta seuraa.
Jotain välityksiä saa alle 300 euron.
Hitsaamalla tehty korjauskin voi auttaa. Omassa autossa ääni
on niin pieni, ettei sille tarvitse tehdä vielä mitään.
Voimansiirrossa mahdollisesti tuntuva välys johtuu kai yleensä
muusta kuin perän väljyydestä. Kardaanissa tai apurungon
puslissa voi olla väljää.
vaihtaa. Veneen vedossa tulee joskus haettua 3-vaihdetta
ylämäkeen moottorin säästämiseksi.
Kyllä oma auto saa kyytiä ihan hyvin, jottei moottori karstoitu.
Kolmen litran turbon 147 hevosta kuljettaa autoa niin hyvin,
että täysillä ei tarvitse koko ajan polkea.
Vänttinen unohti huollossa perän tulpan löysälle ja öljyistä
puolet karkasi pihalle. Muutama viikko jälkeenpäin alkoi
ASD-perä vienosti äännellä. Tämä on kuulemma tavallista
eikä liity öljyn määrään. Perä voi ääntää jo 60 tuhannen km:n
kohdalla.
Uuden ASD-perän saa 800 eurolla ja vähän ajetun takuuperän alle 500
euron, joten kovin iso kustannus ei perän vaihdosta seuraa.
Jotain välityksiä saa alle 300 euron.
Hitsaamalla tehty korjauskin voi auttaa. Omassa autossa ääni
on niin pieni, ettei sille tarvitse tehdä vielä mitään.
Voimansiirrossa mahdollisesti tuntuva välys johtuu kai yleensä
muusta kuin perän väljyydestä. Kardaanissa tai apurungon
puslissa voi olla väljää.
eBay:sta.
Tämä hemmo lupaili uusia ASD-periä 800 eurolla, kun asiaa kyselin:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... L:RTQ:DE:1
Rahti on 60 euroa ja maksaa voi luottokortilla tai PayPal:lla.
Kieltämättä hinta on halpa, joten jos aikoo käydä kauppaa, niin
kannattaisi varmaan hiukan kysellä tarkemmin.
Tämä hemmo lupaili uusia ASD-periä 800 eurolla, kun asiaa kyselin:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... L:RTQ:DE:1
Rahti on 60 euroa ja maksaa voi luottokortilla tai PayPal:lla.
Kieltämättä hinta on halpa, joten jos aikoo käydä kauppaa, niin
kannattaisi varmaan hiukan kysellä tarkemmin.
lueskeltiimpa taas vanhaa keskustelua ja oma japsi mb eli Mitsu-Bishi tuli mieleen, ni onhan sekin 400 tkm ajettu ja ei ole konetta tarvinnu remppailla. Eikä laatikkoakaan, ihme kyllä. Ostaessa oli ajettu 280 ja tähän mennessä korjauksiin ja osiin on mennyt n. 350 eukkaa. 6 vuodessa. (Ja joka s...tanan vuosi on leima tullu ekalla.) Öljynvaihtoja ei ole laskettu mukaan eikä renkaita. Halvempi on ollut pitää mitä mersut. Ostin juuri 250 td:n ja tuo 350 menee kyllä välittömästi rikki (etuiskarit, perän kiinnikehelat, jouset, ym,ym..) (aivan kuin ko. autoja voi voisi muuten verrata, heh heh.)
Viesti on vähä "mun isillä on parempi ku sun isillä", mutta menköön.
Viesti on vähä "mun isillä on parempi ku sun isillä", mutta menköön.
W124 - omistamisen iloa.
Kylllä Ceen perä ulvoo jo komeesti vaikka on vaan 200 tkm taulussa, huolloista en tiedä paitsi että Vehon leimat on huoltokirjassa .
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi