Turbo
Turbo
Hei vaan kaikille! Ekaksi täytyy sanoa et on helkkarin hienoa et on perustettu tällainen yhteisö jossa voi tällainen vähän vähemmän (lue:ei sit juuri ollenkaan...) aiemmin autojen parissa puuhaillut immeinen kysellä viisaammiltaan neuvoja . ja sitten asiaan, eli osaako joku sanoa noin suurinpiirtein, et millainen turbo on mahdollista (vai onko) ja järkevää samalla asentaa (asennuttaa...) omistamaani ajoneuvojen aateliin, eli MB 260E auto vm-87? Eli suurinpiirtein paljon kustantaa pakollisine oheislaitteineen ja niin poispäin? Kiitos paljon jo etukäteen!
terveppä tervee!
Aika hintava tulee kustannusarvio olemaan jos meinaat asennututtaa asiallisen turbopaketin.. Tarvit ainakin turbon, coolerin, ruiskunohjaus härdellit, luultavasti männät (jos meinaat ahtaa enemmänkin) yms.. hilkettä joten töineen tulee maksamaan PALJON. Tuolla kokoonpanolla tuleekin sitä "pänninkiä" luultavasti jo siihen malliin että voimansiirto saattaa jo kaivata päivitystä.
En sitten tiedä noista mosselmanin "bolt on" turbosarjoista...missä hinnoissa liene pyörivät ja paljonko niillä saa tehoa
Aika hintava tulee kustannusarvio olemaan jos meinaat asennututtaa asiallisen turbopaketin.. Tarvit ainakin turbon, coolerin, ruiskunohjaus härdellit, luultavasti männät (jos meinaat ahtaa enemmänkin) yms.. hilkettä joten töineen tulee maksamaan PALJON. Tuolla kokoonpanolla tuleekin sitä "pänninkiä" luultavasti jo siihen malliin että voimansiirto saattaa jo kaivata päivitystä.
En sitten tiedä noista mosselmanin "bolt on" turbosarjoista...missä hinnoissa liene pyörivät ja paljonko niillä saa tehoa
BMW E31 V12
Niin mie arvelinkin ettei se ihan halpaa lystiä ole...niin kovin vain tekisi mieli saada lisää polleja kesän kuumaa asfalttia varten . Onko muita hyviä ehdotuksia ko. myllyyn tehon lisäämiseksi... anteeksi jos kysymykset kuulostavat idiooteilta, kuten aiemmin mainitsin, kokemusta ei noist moottoreista ja "tuunaamisesta" ole...
Moro
Kaveri kokeili. Reseptinä oli pakosarjan teko, turbon ja kuulerin asennus, kovaa ajoa.
Muuten hyvä oli, mutta nuo kutoskoneet kun on jo luonnostaan kierroskoneita - heräilee siinä 3000rpm paremmalla puolella, kuten varmasti olet huomannut. Siihen pikku nykäisyyn vielä turbon potku päälle, niin on aika mahdoton ajettava. Se vaihtoi tilalle 230 koneen (johon toki se turbo kiinni), ja toimii paljon paremmin.
Luultavasti 260:n käytöstä saisi paranneltua aikalailla, kun rakentelisi ohjelmoitavan ruiskun siihen. Jos alavääntöä ei sillä saa lisättyä, niin ainakin potkun saa pehmennettyä.
Kamppeet ei paljoa maksa, jos itse tekee ja käytetty tavara kelpaa. Tonnilla saattaa pärjätä loppuun asti. Toinen tonni asennukseen... jos löytyy asentaja joka tekee.
Kaveri kokeili. Reseptinä oli pakosarjan teko, turbon ja kuulerin asennus, kovaa ajoa.
Muuten hyvä oli, mutta nuo kutoskoneet kun on jo luonnostaan kierroskoneita - heräilee siinä 3000rpm paremmalla puolella, kuten varmasti olet huomannut. Siihen pikku nykäisyyn vielä turbon potku päälle, niin on aika mahdoton ajettava. Se vaihtoi tilalle 230 koneen (johon toki se turbo kiinni), ja toimii paljon paremmin.
Luultavasti 260:n käytöstä saisi paranneltua aikalailla, kun rakentelisi ohjelmoitavan ruiskun siihen. Jos alavääntöä ei sillä saa lisättyä, niin ainakin potkun saa pehmennettyä.
Kamppeet ei paljoa maksa, jos itse tekee ja käytetty tavara kelpaa. Tonnilla saattaa pärjätä loppuun asti. Toinen tonni asennukseen... jos löytyy asentaja joka tekee.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tuommosen koneen turbotus ei tosiaan ole ilmaista lystiä.
Turbo 500 ->
Ruiskun uusinta 500 ->
Pakosarja 500
Kuuleri 300 ->
Männät ???
Kiertokanget tarvii myös jos meinaa reilusti ottaa tehoa
Yms hilut 500...1000 eur (ahtoputket, klemmarit, tiivisteet yms joita ei koskaan lasketa mukaan budjettiin).
Alustan päivitys ???
Voimansiirron päivitys???
Helpoin ratkaisu on vaihtaa koko auto tehokkaampaan, tai toisena vaihtoehtona moottori esim 300E-mallista.
Turbo 500 ->
Ruiskun uusinta 500 ->
Pakosarja 500
Kuuleri 300 ->
Männät ???
Kiertokanget tarvii myös jos meinaa reilusti ottaa tehoa
Yms hilut 500...1000 eur (ahtoputket, klemmarit, tiivisteet yms joita ei koskaan lasketa mukaan budjettiin).
Alustan päivitys ???
Voimansiirron päivitys???
Helpoin ratkaisu on vaihtaa koko auto tehokkaampaan, tai toisena vaihtoehtona moottori esim 300E-mallista.
I drive an Opel. What's your excuse?
Voihan sen tehdä budjettimalliinkin ja katsella osia sieltä mistä halvemmalla saa... Eipä siitä niin hyvä tule kuin uusilla osilla, mutta kestää hyvällä tuurilla jonkin aikaa. Hyväkuntoiseen autoon ei "ehkä" kannata alkaa asentamaan kakkoslaadun tavaraa...
-Pakosarja 50e
-Turbo 100e
-Cooleri 50e
-Putkea ja letkua yms. pikkuroinaa 150e
Onpa sitä yksi jäärata-Fiesta turbotettu pelkän turbon hinnalla (olikohan jotain 50e?). Aikaa meni muistaakseni jotain 12 tuntia. Putket, letkut, kaasari, yms oli kylläkin jo valmiina hyllyssä, eli toinen 50e säästyi.
Se auto muuten toimii edelleen ja kulkee ihan kivasti.
Tämä nyt ei tainnut liittyä aiheeseen oikein mitenkään.
-Pakosarja 50e
-Turbo 100e
-Cooleri 50e
-Putkea ja letkua yms. pikkuroinaa 150e
Onpa sitä yksi jäärata-Fiesta turbotettu pelkän turbon hinnalla (olikohan jotain 50e?). Aikaa meni muistaakseni jotain 12 tuntia. Putket, letkut, kaasari, yms oli kylläkin jo valmiina hyllyssä, eli toinen 50e säästyi.
Se auto muuten toimii edelleen ja kulkee ihan kivasti.
Tämä nyt ei tainnut liittyä aiheeseen oikein mitenkään.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Jo edelliseen vastaukseeni melkein saa lisätä 1kpl harjoittelumoottori = $$$$, tähän Sivosen listaukseen se on pakollinen...Sivonen kirjoitti:Voihan sen tehdä budjettimalliinkin ja katsella osia sieltä mistä halvemmalla saa... Eipä siitä niin hyvä tule kuin uusilla osilla, mutta kestää hyvällä tuurilla jonkin aikaa. Hyväkuntoiseen autoon ei "ehkä" kannata alkaa asentamaan kakkoslaadun tavaraa...
-Pakosarja 50e
-Turbo 100e
-Cooleri 50e
-Putkea ja letkua yms. pikkuroinaa 150e
I drive an Opel. What's your excuse?