Kävinpä minäkin leijonan luolassa

Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Niin täytyy tämäkin topicci päättää onnellisesti. Rässi tosiaan paikkaili mersun kasaan ja vein näytille konttorille: Poju katsoi paikkaa ja totesi: "Luulisi tuon tuossa pysyvän" ja löi leiman. Sitten sanoi vielä rohkaisevasti: "Ensi vuonna sitten uudelleen" ( :shock: :arrow: :D )
Kein siknatuur
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

No niinpä kävin minäkin. Arvatkee menikö läpi? :supersad:

No eihän se menny. "Taka-akselin tukitangon laakerointi oikealla välyksellinen." Eli onkos tämä nyt sitten se kuuluisa narinahela?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ässä myös kävi luolassa... Ja läpi meni ilman huomautuksia. :lol:

Koneen muutoskin oli täysin läpihuuto juttu. :D
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mulla on vuorossa tällä viikolla, no just sopivasti alko alusta paukkumaan aina käänyttäessä :shock: niin sekin vielä jännittää palaako vilkkujen sulake heti kättelyssä kun käynnistää sen. Sit se sanoo, ettei vilkut toimi :evil:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Jakke
Viestit: 25
Liittynyt: 09.11.2006 7:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

eki kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti: Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Korjata tukivartta??? Jotenkin kalskahtaa korvaan tuo... :roll:
Vissiin sitten olen kuullut jostain ihan vääriä, mutta muistelisin ettei pyörää tukevia osia saa korjata, mikäli on ehjiäkin saatavilla...?
Mulla oli joskus 605 Pösössä takatukivarressa ruostevaurio. Sanoivat, että vaihdettava tai "korjattava asiallisesti". Eli kyllä ne näkyy korjauksiakin hyväksyvän.
w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eilissäpäivänä tuli myöskin poikettua valtionkonttuurilla. Kaikki jarru- ja iskarilukemat justiinsa tasan, savuarvo katsastajan mukaan "erinomainen", ilmanputsarilla joka vaihdettu heinäkuussa 2006. :?

Kaikki kunnossa, paitsi että takapäästä alemman etutukivarren korinpään pusla rikkisärkipoikki. :shock: Jälkitarkastushan siitä sitten paukahti. :protest:

Ei liene tuo alempi etummainen tukivarsi paha vaihtaa, mitä sitä äkkipäiten itse mittailin. Tarviikohan moista hommaa varten etes takapyörää irroittaa? :roll:

No hyvä kun selvisi tuokin häiriöääni. Erittäin ammattitaitoista katastustoimintaa. Pari vuotta tuotakin on nyt kuunneltu, ja samalla korjaantunee tuolla räpätystopikissa mainitsemani takapään uraherkkyyskin. Tuo rikkonainen pusla kun on sallinut aikamoisen oikeanpuoleisen takapyörän eestaasmuljahtelun... :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tänään haettu leima. Ilman huomautuksia :D
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Talvella katsastin ekaa kertaa 300 TDT 4maticin ja huomautuksitta
meni läpi. Oli pitkästä aikaa läpihuutojuttu, enkä edes korjannut
mitään katsastusta varten.

Edellinen auto oli BMW530 dA -99, joka jäi kiinni joka ainoassa
neljästä katsastuksesta, jotka teetin. Siinä oli vähemmän
kilometrejäkin ja joka kerta korjasin viat etukäteen. Käsijarru
oli varma vikakohde ja alustassa oli väljiä niveliä ja jarruletkut
murtuneet.
Avatar
S55AMG
Viestit: 187
Liittynyt: 16.9.2006 0:00

Viesti Kirjoittaja S55AMG »

S55AMG läpi ilman mitään ennakkotoimenpiteitä :lol:
samoiten Ford Transit vm1995 :lol: ja myös ilman mitään ennakkotoimenpiteitä.!!!
Kiitos K1 katsastus.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kävinpä myös mersua leimaamassa ... se mistään läpi mennyt. Hantinpuolen takajarru 35 % tehottomampi kui kuskinpuoli, no ensviikolla uudestaa.
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

En tiä...heti kun kykenis kävis koittamassa... :oops:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Toissa päivänä ihan ajankulukseni katselin tuota rekisteriotetta kun olin muistavinani että kesäkuun alkupuolellahan sitä viimeistään pitäisi autoa leimalle viemään.

Kauhukseni huomasin että leimahan on jo muutaman päivän yli vuoden vanha. Autokin on vanha myös, keulasta suorastaan järkyttävän vanhan näköinen. -Etten sanoisi valmiin näköinen. :shock:

Eilen se sitten oli pakko tehdä. Miehen kissalla tekemistä mitä miehen kissalla tekemistä :roll: . Töiden jälkeen ruttuinen keula kohti Lahtea ja auton laittoon. Ilta kuluikin sitten rattoisasti rälläköiden, repien ja ruuvaten. Kuitenkin vähän puolen yön jälkeen auto rupesi näyttämään taas autolta joten ei muuta kuin kotio päin.

Kotimatkalle varasin mukaan talttapäämeisselin ja kymppimillin hylsyn konehuoneessa käyntiä varten. Muutaman kymmenen kilometrin välien pysähtelin kääntämään ruuvvia aina sen kierroksen verran kiinni ja suoritin visuaalihavaintoja savutuksen suhteen.

Tänä aamuna herätyksen jälkeen konttorille pienen takaraivossa tuntuvan kutinan kera. Entä jos...??

Tulos :arrow:
-Jarrut melkein kun uudet. Kiitoksia LLL viime syksyisestä.
-Iskaritesti myös meni hienosti.
-Savuarvot 1.9
- "Ruosteettomaltahan tämä näyttää"
- "Tämähän on niitä vanhoja hyviä kestäviä mersuja"

:D
® Mesen linttaklubi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Arto N kirjoitti:
Kotimatkalle varasin mukaan talttapäämeisselin ja kymppimillin hylsyn konehuoneessa käyntiä varten. Muutaman kymmenen kilometrin välien pysähtelin kääntämään ruuvvia aina sen kierroksen verran kiinni ja suoritin visuaalihavaintoja savutuksen suhteen.

:D
Mitä sinä suotta aikaa tuhlaat? Reilusti heti muutama kierros kiinni ja leimalle :lol: Ekalla kertaa tuollein säätämällä tosin en meinannut päästä kotipihasta pois, kun pyöräytin vahingossa vähän liikaa :oops: Nykyään tietää, että 2,5 kierrosta riittää 8)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kävinpä leimaamassa rouvan 124:n..61 euroa savutusmittauksineen ja ei saanut inssi sitä magneetti anturiaan kestämään konehuoneessa joten uusi ryntäytys..sydämmeen sattui,onneksi oli jakopäässä ketju eikä remmi...muuten ei mitään ja kun leima tuli oli se jo viides kerta..niin se aika rientää. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10702
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Volvon katsastus onnellisesti päättynyt tänään tältä vuodelta.
Vaihdettiin
* alatukivarret, molemmat, toisesta hylkäys ensimmäisellä kerralla.
* vetoakselin suojakumi.
* vasemman puolen linnunluu / koiranluu, millä nyt haluaa tuota pystytankoa kutsua.

Kustannuksia kertyi kaikkinensa 380€. :D Päivän sain ajella upella Nissan Sunny 1.4LX N14 mallin kulkineella... :roll: Autohan oli väriltään peruspunainen 8)

:arrow: illalla Volvolle annetaan hellä pesu ja puunaus.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”