Kävinpä minäkin leijonan luolassa
No niinpä kävin minäkin. Arvatkee menikö läpi?
No eihän se menny. "Taka-akselin tukitangon laakerointi oikealla välyksellinen." Eli onkos tämä nyt sitten se kuuluisa narinahela?
No eihän se menny. "Taka-akselin tukitangon laakerointi oikealla välyksellinen." Eli onkos tämä nyt sitten se kuuluisa narinahela?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mulla on vuorossa tällä viikolla, no just sopivasti alko alusta paukkumaan aina käänyttäessä niin sekin vielä jännittää palaako vilkkujen sulake heti kättelyssä kun käynnistää sen. Sit se sanoo, ettei vilkut toimi
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Mulla oli joskus 605 Pösössä takatukivarressa ruostevaurio. Sanoivat, että vaihdettava tai "korjattava asiallisesti". Eli kyllä ne näkyy korjauksiakin hyväksyvän.eki kirjoitti:Korjata tukivartta??? Jotenkin kalskahtaa korvaan tuo...Sampo N. kirjoitti: Toinen lohtu on, että saa korjata hitsaamalla, kunhan räkii kunnon pellin palasen eikä millin kalvoa siihen.
Vissiin sitten olen kuullut jostain ihan vääriä, mutta muistelisin ettei pyörää tukevia osia saa korjata, mikäli on ehjiäkin saatavilla...?
w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Eilissäpäivänä tuli myöskin poikettua valtionkonttuurilla. Kaikki jarru- ja iskarilukemat justiinsa tasan, savuarvo katsastajan mukaan "erinomainen", ilmanputsarilla joka vaihdettu heinäkuussa 2006.
Kaikki kunnossa, paitsi että takapäästä alemman etutukivarren korinpään pusla rikkisärkipoikki. Jälkitarkastushan siitä sitten paukahti.
Ei liene tuo alempi etummainen tukivarsi paha vaihtaa, mitä sitä äkkipäiten itse mittailin. Tarviikohan moista hommaa varten etes takapyörää irroittaa?
No hyvä kun selvisi tuokin häiriöääni. Erittäin ammattitaitoista katastustoimintaa. Pari vuotta tuotakin on nyt kuunneltu, ja samalla korjaantunee tuolla räpätystopikissa mainitsemani takapään uraherkkyyskin. Tuo rikkonainen pusla kun on sallinut aikamoisen oikeanpuoleisen takapyörän eestaasmuljahtelun...
Kaikki kunnossa, paitsi että takapäästä alemman etutukivarren korinpään pusla rikkisärkipoikki. Jälkitarkastushan siitä sitten paukahti.
Ei liene tuo alempi etummainen tukivarsi paha vaihtaa, mitä sitä äkkipäiten itse mittailin. Tarviikohan moista hommaa varten etes takapyörää irroittaa?
No hyvä kun selvisi tuokin häiriöääni. Erittäin ammattitaitoista katastustoimintaa. Pari vuotta tuotakin on nyt kuunneltu, ja samalla korjaantunee tuolla räpätystopikissa mainitsemani takapään uraherkkyyskin. Tuo rikkonainen pusla kun on sallinut aikamoisen oikeanpuoleisen takapyörän eestaasmuljahtelun...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään haettu leima. Ilman huomautuksia
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Talvella katsastin ekaa kertaa 300 TDT 4maticin ja huomautuksitta
meni läpi. Oli pitkästä aikaa läpihuutojuttu, enkä edes korjannut
mitään katsastusta varten.
Edellinen auto oli BMW530 dA -99, joka jäi kiinni joka ainoassa
neljästä katsastuksesta, jotka teetin. Siinä oli vähemmän
kilometrejäkin ja joka kerta korjasin viat etukäteen. Käsijarru
oli varma vikakohde ja alustassa oli väljiä niveliä ja jarruletkut
murtuneet.
meni läpi. Oli pitkästä aikaa läpihuutojuttu, enkä edes korjannut
mitään katsastusta varten.
Edellinen auto oli BMW530 dA -99, joka jäi kiinni joka ainoassa
neljästä katsastuksesta, jotka teetin. Siinä oli vähemmän
kilometrejäkin ja joka kerta korjasin viat etukäteen. Käsijarru
oli varma vikakohde ja alustassa oli väljiä niveliä ja jarruletkut
murtuneet.
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Toissa päivänä ihan ajankulukseni katselin tuota rekisteriotetta kun olin muistavinani että kesäkuun alkupuolellahan sitä viimeistään pitäisi autoa leimalle viemään.
Kauhukseni huomasin että leimahan on jo muutaman päivän yli vuoden vanha. Autokin on vanha myös, keulasta suorastaan järkyttävän vanhan näköinen. -Etten sanoisi valmiin näköinen.
Eilen se sitten oli pakko tehdä. Miehen kissalla tekemistä mitä miehen kissalla tekemistä . Töiden jälkeen ruttuinen keula kohti Lahtea ja auton laittoon. Ilta kuluikin sitten rattoisasti rälläköiden, repien ja ruuvaten. Kuitenkin vähän puolen yön jälkeen auto rupesi näyttämään taas autolta joten ei muuta kuin kotio päin.
Kotimatkalle varasin mukaan talttapäämeisselin ja kymppimillin hylsyn konehuoneessa käyntiä varten. Muutaman kymmenen kilometrin välien pysähtelin kääntämään ruuvvia aina sen kierroksen verran kiinni ja suoritin visuaalihavaintoja savutuksen suhteen.
Tänä aamuna herätyksen jälkeen konttorille pienen takaraivossa tuntuvan kutinan kera. Entä jos...??
Tulos
-Jarrut melkein kun uudet. Kiitoksia LLL viime syksyisestä.
-Iskaritesti myös meni hienosti.
-Savuarvot 1.9
- "Ruosteettomaltahan tämä näyttää"
- "Tämähän on niitä vanhoja hyviä kestäviä mersuja"
Kauhukseni huomasin että leimahan on jo muutaman päivän yli vuoden vanha. Autokin on vanha myös, keulasta suorastaan järkyttävän vanhan näköinen. -Etten sanoisi valmiin näköinen.
Eilen se sitten oli pakko tehdä. Miehen kissalla tekemistä mitä miehen kissalla tekemistä . Töiden jälkeen ruttuinen keula kohti Lahtea ja auton laittoon. Ilta kuluikin sitten rattoisasti rälläköiden, repien ja ruuvaten. Kuitenkin vähän puolen yön jälkeen auto rupesi näyttämään taas autolta joten ei muuta kuin kotio päin.
Kotimatkalle varasin mukaan talttapäämeisselin ja kymppimillin hylsyn konehuoneessa käyntiä varten. Muutaman kymmenen kilometrin välien pysähtelin kääntämään ruuvvia aina sen kierroksen verran kiinni ja suoritin visuaalihavaintoja savutuksen suhteen.
Tänä aamuna herätyksen jälkeen konttorille pienen takaraivossa tuntuvan kutinan kera. Entä jos...??
Tulos
-Jarrut melkein kun uudet. Kiitoksia LLL viime syksyisestä.
-Iskaritesti myös meni hienosti.
-Savuarvot 1.9
- "Ruosteettomaltahan tämä näyttää"
- "Tämähän on niitä vanhoja hyviä kestäviä mersuja"
® Mesen linttaklubi
Mitä sinä suotta aikaa tuhlaat? Reilusti heti muutama kierros kiinni ja leimalle Ekalla kertaa tuollein säätämällä tosin en meinannut päästä kotipihasta pois, kun pyöräytin vahingossa vähän liikaa Nykyään tietää, että 2,5 kierrosta riittääArto N kirjoitti:
Kotimatkalle varasin mukaan talttapäämeisselin ja kymppimillin hylsyn konehuoneessa käyntiä varten. Muutaman kymmenen kilometrin välien pysähtelin kääntämään ruuvvia aina sen kierroksen verran kiinni ja suoritin visuaalihavaintoja savutuksen suhteen.
Volvon katsastus onnellisesti päättynyt tänään tältä vuodelta.
Vaihdettiin
* alatukivarret, molemmat, toisesta hylkäys ensimmäisellä kerralla.
* vetoakselin suojakumi.
* vasemman puolen linnunluu / koiranluu, millä nyt haluaa tuota pystytankoa kutsua.
Kustannuksia kertyi kaikkinensa 380€. Päivän sain ajella upella Nissan Sunny 1.4LX N14 mallin kulkineella... Autohan oli väriltään peruspunainen
illalla Volvolle annetaan hellä pesu ja puunaus.
Vaihdettiin
* alatukivarret, molemmat, toisesta hylkäys ensimmäisellä kerralla.
* vetoakselin suojakumi.
* vasemman puolen linnunluu / koiranluu, millä nyt haluaa tuota pystytankoa kutsua.
Kustannuksia kertyi kaikkinensa 380€. Päivän sain ajella upella Nissan Sunny 1.4LX N14 mallin kulkineella... Autohan oli väriltään peruspunainen
illalla Volvolle annetaan hellä pesu ja puunaus.