Vanjan MB 300 DTA -87 (US-import)-Turbo toimii taas

Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Pyyhkijä vaatii voitelua. Avaa pyyhkijän varressa oleva suojakansi,
niin pääset suihkuttamaan vaseliinia liukuvaan varteen. Tämä
pitäisi muistaa voidella kerran vuodessa. Homma on aivan helppo
ja kestää muutaman minuutin.

Jos haluaa ajaa pyyhkimen ylemmäs lasin alareunasta, se tehdään
panemalla pyyhkijät päälle ja kääntämällä virta-avaimesta virrat
päälle. Kun pyhkijä lähtee liikkeelle, sammutetaan virta ja pyyhkijä
pysäköi haluttuun paikkaan, jossa se on helppo voidella. Kumin
voisi vaihtaa samalla.
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Vanja-eno kirjoitti:Ajettiin eilen Raaheen Keravalta. Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön. Kun oli semmoisen reilun pari tuntia ajanut putkeen, niin alkoi auto huurtumaan. Puhaltimen korkein teho oli hävinnyt, puhallusilman lämpö pieneni ja ohjainnapulat eivät reagoineet ja tehot olis siis kuin lehmän hönkäys. Pidettiin tauko ja lämppäri toimi kuin ei mitään. Vetääköhän sillä joku osa jäähän tjtn???
Itsellä on tuo sama ilmiö tullut esille välillä, puhallin sammuu ja automatiikka sulkee raitisilmaläpät ettei edes ajoviima vaikuta.. :?
Tauon jälkeen taas toimii oikein. :roll:
Kyselin kl:stä uutta ohjelmakorttia ilmastointiin mut jäi vielä ostamatta, hintaa ei ollut ku vaivaiset 550€ :shock:
Ohjelmakorttiin tulee kuulemma vanhemmiten kylmäjuotoksia tai vs. vikoja.
Oulussa on kuulemma joku mittarihuolto joka on korjaillut noita ihan edullisesti mut en oo sitäkään ottanut selville missä hinnoissa korjaus pyörii ja missäpäin kyseinen korjaamo siellä on.. :oops: :D
Jos joku tätä topikkia lukeva sen tietää niin vois ystävällisesti vaikka informoida asiasta.. :roll: :D
R320cdi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jarkko N kirjoitti:Pyyhkijä vaatii voitelua. Avaa pyyhkijän varressa oleva suojakansi,
niin pääset suihkuttamaan vaseliinia liukuvaan varteen. Tämä
pitäisi muistaa voidella kerran vuodessa. Homma on aivan helppo
ja kestää muutaman minuutin.
Kiitoksia tästä neuvosta, näin talvella voisin ehkä harkita aseöljyn ja vaseliinin seosta? Vai onko huono idea. No, voiteluun lähtee heti tänään.
klasukoo kirjoitti:Itsellä on tuo sama ilmiö tullut esille välillä, puhallin sammuu ja automatiikka sulkee raitisilmaläpät ettei edes ajoviima vaikuta.. :?
Tauon jälkeen taas toimii oikein. :roll:
Ajomatkalla takaisin päin huomasin, että kun pitää lämmön tuossa 22 astetta tai hieman alle, niin vielä tarkenee hyvin, ja puhallus toimii pitempään. Jossain vaiheessa alkoi hieman puhalluteho laskemaan hieman liian alas, niin laskin vain lämpötilaa kylmemmäksi, jolloin puhalsi taas. Kun lasit olivat täysin puhtaat, säädin lämpöä taas 20-22 asteeseen.

Aikamoista kikkailua :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Itse käytän vedenkestävää ja kylmässä notkeaa vaseliinia, mutta
tuskin tuo aseöljy huonontaa tulosta.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^ Käytin ensiapuna aseöljyä ja taas pelittää. Käväisin kaverin korjaamolla vilkasemassa löytyiskö heiltä kunnon mömmöä, niin kyllä löytyy, mutta nyt ei ollut aikaa rasvata sitä kunnolla. Palaan asiaan viikon parin sisään ja voidellaan huolellisemmin, mutta siihen asti aseöljy saa riittää.

Myös kaasuvivusto taitaa olla voitelua vaille kun jumittelee toisinaan...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kerrassaan loistavasti on muuten pelittänyt. Perille joka paikkaan on päästy ja yhtä monta kertaa takasinkin. Nyt on vaan alkanut hirviä narina kuulumaan tuolta takaa autosta noustaessa ja monttuihin osuessa. Mitkäs puslat tms. sieltä takaa yleeensä ensin menee... narina on muuten aika kovaa...

Ilmastointi temppuilee edelleen pitkillä matkoilla, mutta kun pitää taukoa riittävän usein niin sillä sekin hoituu ettei ikkuna huurru ja tule vilu.

Lisäksi öljynpainevalo on alkanut vilkkumaan aina vasemmalle käännyttäessä vaikka tikun mukaan öljyä on vielä merkkien puoleen väliin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Vanja-eno kirjoitti: Lisäksi öljynpainevalo on alkanut vilkkumaan aina vasemmalle käännyttäessä vaikka tikun mukaan öljyä on vielä merkkien puoleen väliin.
Se on öljymäärän valo, ja siinäpä se puolessa välissä alkaa ylleensä vilkuttelemaan, tai ainakin mulla :shock: Ja olen kuullut saman muiltakin.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^Tämäpä huojentava tieto.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Narina tulee narinanivelestä, haulla löytyy korjausohjeet.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^Jaa, enpä taija itte viittiä vaihtaa, täytyypä kysyä Ruuskaselta mitä maksaa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Suosittelen,ei taatusti maksa vaivaa ruveta itse pohtimaan,opettelemaan ja vaihtelemaan.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onkos muilla ollut vastaavaa? Nääs kun välillä laittaa valot päälle niin sähköikkunoiden ja aut.vaihteiden sifterin valot ei pala. Mutta muuten mittarivalot ja valokatkaisijan merkkivalot palavat...

Kohta 10 tkm ajettu eikä mitään kummempia murheita ole ollut...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Olisko kosketushäiriö jossain,siinä vaihdekepin seutuvilla on useampikin liitin sikäli kun muistan.Itse syksyllä purin sen kun vaihtelin noita merkkivaloja lämmönsäätimille.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^ Olipa sitten joku tilapainen kosketushäiriö tuo, eipä ole aikaan ilmotellut.

Narinanivelet tuli vaihdatettua, samalla meni vaihtoon myös automaatin öljyt. Narinanivelten vaihtoon sanoin, että jos on takajarrupalat lopussa, niin palat saa vaihtaa, loppuhan ne olivat ja käsijarrun sääti pyytämättäkin... Nyt kelpaa taas ajaa.

Jakoketju täytynee varmaan kohtapuoleen vaihtaa kun ei ole mitään havaintoa onko sitä vaihdettu, mittarissa on jo yli 400 t ainakin ja matkamittarikin on ollut rikki jo mulle tullessa. Edellisessä Mesessä, joka oli kanssa jenkeistä tuotu, tosin SD, oli ajettu yli 500 tkm ja taisi olla vielä orkkis ketju paikallaan.

Närhenmunat kilkattelee, että pitäis nekin kai putsata tai vaihtaa koko venttiili uuteen. Mekasta kattelin miten puhdistus tehdään, eipä näyttänyt vaikealta, mutta siitä kannen poistosta jäi pieni epäilys, että voiko sieltä pudota tms. jotain osia kun nostaa sen kannen pois paikaltaan...

No, tääsähän sitä taas oli kaikenlaista
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vaihda vaan pikimmiten se ketju, 400 tkm on sille aika paljon.
Hajomistodennäköisyys kasvaa koko ajan ja joka tapuksessa se
on niin venynyt, että ruiskutuksen ajoitus on pielessä. Saat hiukan
lisää puhtia ja vähemmän kulutusta.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Joo, tarkoitus on kohta vaihtaa se. Sitten kun se on vaihdettu, mietin josko viittis huollattaa pumpun PP:ssä.

Laittelen kohta kuvia, tuolta konepuolelta ja yhdestä oudosta plugista...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jarkko N kirjoitti:Noissa jenkkidieseleissä oli ainakin jossain vaiheessa
saastemääräyksien takia jokin lisäpönttö, jota ei ole
eurooppalaisissa. Sen pitäisi sijaita pakosarjan yhteydessä tai
pakosarjan päällä, edestä katsottuna moottorin vasemmalla
puolella.

Tämä oksidaattori kuulemma hajosi herkästi ja osat lensi
moottoriin ja turboon aiheuttaen täystuhon. Kaikkiin autoihin
vaihdettiin uudelleen suunniteltu osa, joka kestää paremmin.

Otapa moottorista vielä kuva, niin nähdään onko tuossa tämä
mainittu häkäpönttö. Lisävarustelistassa ei näkynyt katalysaattoria. häkäpöntön kanssa olisi kai aina katalysaattorikin.

Vedon parantamiseksi ja moottorin varjelemiseksi tuon
tekniikan voisi eurooppalaistaa, ainakin jos tulee muutenkin
vaihdeltua osia. Nuo superturboilijat luultavasti kehottavat
vaihtamaan isomman pakoputken ja heittämään
katalysaattorin pois. Noin aluksi.
Tähän viitaten, liitän nyt kuvan tuolta konehuoneen puolelta. Jarkko varmaan tarkoittanee tuota punaisella nuolella merkittyä kohtaa...

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sitten vielä yksi kysymys.

Kojelaudasta, lämmitysilman tuulilasille puhaltavan suuttimen raosta pilkistää joku plugin pää. Mikäköhän tuo mahtaa olla?

Tässä liitteenä pari kuvaa:

Kuva

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Oiskohan ollut ameriikansetällä tutkanpaljastin johdon nokassa?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pari kysymystä.

^^^1. Jarkolle: Kts. pari vastausta ylemmäs olevaa konehuoneen kuvaa, tuotako pötikkää tarkoitit? Onko tuo pienempi vai se isompi ja heikompi?

^& ^^2. Tutkanpaljastin??? Eikö kellään tule muita vaihtoehtoja mieleen?


3. Olen tuolssa ihmetelly takaata kuuluvaa rahinaa ja pelännyt että pyöränlaakeriko se siellä ääntää, mutta onkin käsijarru. Siellä joko jousi tai kengät irti ja rahisee suorastaan ikävästi. Onkos tossa samalainen systeemi käsijarrukengissä kuin on W123:ssa???
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Se kuvassa näkyvä nuolella merkitty pönttö on minusta se
amerikkalaisiin malleihin liittyvä katalysaattori. Se on aika
varhaista mallia, mutta vastaa täysin uudempia ei-säädeltyjä
katalysaattoreita, jollainen on mm. omassa autossani. Siinä
katalysaattori sijaitsee jo tavanomaisella paikallaan eli alempana
pakoputkistossa.

Pyöränpultit voivat ottaa kiinni jarrukenkiin. Varsinkin liian pitkät pultit
voivat ottaa kiinni ja hajottaa paikkoja. Jos alla on alkuperöiset
pyörät omilla pulteillaan, ongelmaa tuskin tulee. Jos talvirenkaisiin
on ostettu tarvikevanteet, pulttiasia kannattaa tarkistaa.

Kokeilepa suoralla tiellä hiljaiseen aikaan painaa jalalla hiukan
seisontajarrua. Vedä samalla seisontajarrun vapautinta, niin se jarru ei
jää päälle ja lukitse pyöriä. Jos ääni muuttuu ja jopa loppuu tai hiljenee,
niin seisontajarrun kengät siellä ääntävät. Itsellä ääntä kuului muutama
kymmenen kilometriä sen jälkeen, kun seisontajarru oli puhdistettu
ja säädetty. Ääni häipyi itsekseen.

Tutkanpaljastin kuulostaa oikealta, ainakin kuvassa näyttäisi olevan
koaksaaliliitin, joka tarkoittaa suuritaajuista signaalia tai häiriösuojattua
johtoa. Miksei siinä olisi voinut olla navigaattorin GPS-antennikin,
tosin niissä yleensä on liitin vain toisessa päässä johtoa, ei antennin päässä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiitokset vastauksista.

Kokeilin jo sitä kässärihommaa ja varmistui että käsijarru se on joka ääntää. Täytyy otta auki ja kunnostaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Olis öljynvaihto edessä. Mikäs tuon 300D turbokoneen (OM 603960) öljytilavuus on suodattimen vaihdon kanssa? Se "normaali 6,5 litraa vai enempi?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Eilen vaihdettiin 603.963:n ja Mobil 0W-40-ainetta meni 8,5 litraa,
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljytilavuus on minun turbodieseleissä ollut 7,5 litran paikkeilla, älä laita yhtään liikaa ettei tule ongelmia.
Mieluusti jätä alle ylämerkistä ... öljyähän nämä ei kuluta.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiitoksia. Laitoin sen 7,5 aluksi ja jäi pari milliä vajaaksi mittatikun ylämerkistä, joten se riitti sitten hyvin. Laitoin kokeeksi Castrolin TXT:tä 5/30W (ed. omistajalla oli ollut Teboilin Diamondia) kun oli kolme euroa halvempaa litralta kuin SLX.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Joo, älä täytä yli. Muistaakseni öljytilavuus on 8 litraa.
Vaihdatin Öljyt Mobil Expressilla ja siinä on hankalaa
valvoa ylitäyttöä. Täytyy katsoa tänään tikusta öljyn taso.
Öljyä kuluu noin 0,5 litraa / 10 tkm.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Katsastus edessä ja muuta vikaa tuossa ei kai ole kuin pitää käsijarru kunnostaa. hantin puolelta oli tosiaan toisen kässärikengän kiinnitysjousi irrallaan samoin kuten levittimen puoleinen jousi joka pitää kenkiä yhdessä. kengät olivat hyvä kuntoiset, mutta oli nähtävästi tuo toinen kiinnitysjousi asennettu huolimattomasti. No, uusi asennussarja peliin ja leimalle.

Meinaa kai kohta luopua tästä, sillä on nuo ajokilometrit sen verran vähentynyt, että ei kannata enää pitää diiseliä. Laskin, että jos ostaisi W124 bensavehkeen, joka veisi saman verran bensaa kuin tämä dieseliä, niin vasta 35 tkm:n jälkeen dieselillä ajaminen on halvempaa. Noin paljoa ei tule kilsoja vuodessa.

Että jos jollain on hyvä ja suurin piirtein saman hintainen tai halvempi MB W124 230E/260E/300E automaatti, jossa on TOIMIVA ilmastointi, niin voi tulla tyrkyttämään. Tilalle saa tästä hyvä ST aihion :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Meidän 230 TEA vie 11-12 litraa sadalle ja sinun 300 DTA vie 8 litraa? Olen laskenut että jo 13 tkm vuodessa niin kolmisatanen on 400e halvempi. Lisäksi ke-jeteissä paljon enemmän vikoja kun dieseleissä. Huono vaihto, en suosittele. :(
Jos välttämättä haluat bensavehkeen niin ehkä 1,8 manuaali tenavan?
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei tuolla pääse kuin harvoin 8 litraan maantiellä kun ajaa tasasta 80 km/h, keskikulutus on ollut 8,5 ja 9 litran välillä. Farkku on painavampi kuinsedan ja taitaa viedä enemmän bensaa senkin takia. Oon laskenut että dieselillä on keskikulutus tuon 8,5 ja eiköhän ruttasedanilla pääse keskikultukseen 9 litraa, kun mulla on vaan oikeastaan maantieajoa ja sedania haen. Ei innosta farmari kun ei ole tarvetta. Eikä kiinnosta tenavatähtikään, jos haluan mopon, ostan Jawan :wink: :lol:

No täytyy kattoa nyt
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”