Vanjan MB 300 DTA -87 (US-import)-Turbo toimii taas
Pyyhkijä vaatii voitelua. Avaa pyyhkijän varressa oleva suojakansi,
niin pääset suihkuttamaan vaseliinia liukuvaan varteen. Tämä
pitäisi muistaa voidella kerran vuodessa. Homma on aivan helppo
ja kestää muutaman minuutin.
Jos haluaa ajaa pyyhkimen ylemmäs lasin alareunasta, se tehdään
panemalla pyyhkijät päälle ja kääntämällä virta-avaimesta virrat
päälle. Kun pyhkijä lähtee liikkeelle, sammutetaan virta ja pyyhkijä
pysäköi haluttuun paikkaan, jossa se on helppo voidella. Kumin
voisi vaihtaa samalla.
niin pääset suihkuttamaan vaseliinia liukuvaan varteen. Tämä
pitäisi muistaa voidella kerran vuodessa. Homma on aivan helppo
ja kestää muutaman minuutin.
Jos haluaa ajaa pyyhkimen ylemmäs lasin alareunasta, se tehdään
panemalla pyyhkijät päälle ja kääntämällä virta-avaimesta virrat
päälle. Kun pyhkijä lähtee liikkeelle, sammutetaan virta ja pyyhkijä
pysäköi haluttuun paikkaan, jossa se on helppo voidella. Kumin
voisi vaihtaa samalla.
Itsellä on tuo sama ilmiö tullut esille välillä, puhallin sammuu ja automatiikka sulkee raitisilmaläpät ettei edes ajoviima vaikuta..Vanja-eno kirjoitti:Ajettiin eilen Raaheen Keravalta. Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön. Kun oli semmoisen reilun pari tuntia ajanut putkeen, niin alkoi auto huurtumaan. Puhaltimen korkein teho oli hävinnyt, puhallusilman lämpö pieneni ja ohjainnapulat eivät reagoineet ja tehot olis siis kuin lehmän hönkäys. Pidettiin tauko ja lämppäri toimi kuin ei mitään. Vetääköhän sillä joku osa jäähän tjtn???
Tauon jälkeen taas toimii oikein.
Kyselin kl:stä uutta ohjelmakorttia ilmastointiin mut jäi vielä ostamatta, hintaa ei ollut ku vaivaiset 550€
Ohjelmakorttiin tulee kuulemma vanhemmiten kylmäjuotoksia tai vs. vikoja.
Oulussa on kuulemma joku mittarihuolto joka on korjaillut noita ihan edullisesti mut en oo sitäkään ottanut selville missä hinnoissa korjaus pyörii ja missäpäin kyseinen korjaamo siellä on..
Jos joku tätä topikkia lukeva sen tietää niin vois ystävällisesti vaikka informoida asiasta..
R320cdi
Kiitoksia tästä neuvosta, näin talvella voisin ehkä harkita aseöljyn ja vaseliinin seosta? Vai onko huono idea. No, voiteluun lähtee heti tänään.Jarkko N kirjoitti:Pyyhkijä vaatii voitelua. Avaa pyyhkijän varressa oleva suojakansi,
niin pääset suihkuttamaan vaseliinia liukuvaan varteen. Tämä
pitäisi muistaa voidella kerran vuodessa. Homma on aivan helppo
ja kestää muutaman minuutin.
Ajomatkalla takaisin päin huomasin, että kun pitää lämmön tuossa 22 astetta tai hieman alle, niin vielä tarkenee hyvin, ja puhallus toimii pitempään. Jossain vaiheessa alkoi hieman puhalluteho laskemaan hieman liian alas, niin laskin vain lämpötilaa kylmemmäksi, jolloin puhalsi taas. Kun lasit olivat täysin puhtaat, säädin lämpöä taas 20-22 asteeseen.klasukoo kirjoitti:Itsellä on tuo sama ilmiö tullut esille välillä, puhallin sammuu ja automatiikka sulkee raitisilmaläpät ettei edes ajoviima vaikuta..
Tauon jälkeen taas toimii oikein.
Aikamoista kikkailua
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
^ Käytin ensiapuna aseöljyä ja taas pelittää. Käväisin kaverin korjaamolla vilkasemassa löytyiskö heiltä kunnon mömmöä, niin kyllä löytyy, mutta nyt ei ollut aikaa rasvata sitä kunnolla. Palaan asiaan viikon parin sisään ja voidellaan huolellisemmin, mutta siihen asti aseöljy saa riittää.
Myös kaasuvivusto taitaa olla voitelua vaille kun jumittelee toisinaan...
Myös kaasuvivusto taitaa olla voitelua vaille kun jumittelee toisinaan...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kerrassaan loistavasti on muuten pelittänyt. Perille joka paikkaan on päästy ja yhtä monta kertaa takasinkin. Nyt on vaan alkanut hirviä narina kuulumaan tuolta takaa autosta noustaessa ja monttuihin osuessa. Mitkäs puslat tms. sieltä takaa yleeensä ensin menee... narina on muuten aika kovaa...
Ilmastointi temppuilee edelleen pitkillä matkoilla, mutta kun pitää taukoa riittävän usein niin sillä sekin hoituu ettei ikkuna huurru ja tule vilu.
Lisäksi öljynpainevalo on alkanut vilkkumaan aina vasemmalle käännyttäessä vaikka tikun mukaan öljyä on vielä merkkien puoleen väliin.
Ilmastointi temppuilee edelleen pitkillä matkoilla, mutta kun pitää taukoa riittävän usein niin sillä sekin hoituu ettei ikkuna huurru ja tule vilu.
Lisäksi öljynpainevalo on alkanut vilkkumaan aina vasemmalle käännyttäessä vaikka tikun mukaan öljyä on vielä merkkien puoleen väliin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Se on öljymäärän valo, ja siinäpä se puolessa välissä alkaa ylleensä vilkuttelemaan, tai ainakin mulla Ja olen kuullut saman muiltakin.Vanja-eno kirjoitti: Lisäksi öljynpainevalo on alkanut vilkkumaan aina vasemmalle käännyttäessä vaikka tikun mukaan öljyä on vielä merkkien puoleen väliin.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Onkos muilla ollut vastaavaa? Nääs kun välillä laittaa valot päälle niin sähköikkunoiden ja aut.vaihteiden sifterin valot ei pala. Mutta muuten mittarivalot ja valokatkaisijan merkkivalot palavat...
Kohta 10 tkm ajettu eikä mitään kummempia murheita ole ollut...
Kohta 10 tkm ajettu eikä mitään kummempia murheita ole ollut...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olisko kosketushäiriö jossain,siinä vaihdekepin seutuvilla on useampikin liitin sikäli kun muistan.Itse syksyllä purin sen kun vaihtelin noita merkkivaloja lämmönsäätimille.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
^ Olipa sitten joku tilapainen kosketushäiriö tuo, eipä ole aikaan ilmotellut.
Narinanivelet tuli vaihdatettua, samalla meni vaihtoon myös automaatin öljyt. Narinanivelten vaihtoon sanoin, että jos on takajarrupalat lopussa, niin palat saa vaihtaa, loppuhan ne olivat ja käsijarrun sääti pyytämättäkin... Nyt kelpaa taas ajaa.
Jakoketju täytynee varmaan kohtapuoleen vaihtaa kun ei ole mitään havaintoa onko sitä vaihdettu, mittarissa on jo yli 400 t ainakin ja matkamittarikin on ollut rikki jo mulle tullessa. Edellisessä Mesessä, joka oli kanssa jenkeistä tuotu, tosin SD, oli ajettu yli 500 tkm ja taisi olla vielä orkkis ketju paikallaan.
Närhenmunat kilkattelee, että pitäis nekin kai putsata tai vaihtaa koko venttiili uuteen. Mekasta kattelin miten puhdistus tehdään, eipä näyttänyt vaikealta, mutta siitä kannen poistosta jäi pieni epäilys, että voiko sieltä pudota tms. jotain osia kun nostaa sen kannen pois paikaltaan...
No, tääsähän sitä taas oli kaikenlaista
Narinanivelet tuli vaihdatettua, samalla meni vaihtoon myös automaatin öljyt. Narinanivelten vaihtoon sanoin, että jos on takajarrupalat lopussa, niin palat saa vaihtaa, loppuhan ne olivat ja käsijarrun sääti pyytämättäkin... Nyt kelpaa taas ajaa.
Jakoketju täytynee varmaan kohtapuoleen vaihtaa kun ei ole mitään havaintoa onko sitä vaihdettu, mittarissa on jo yli 400 t ainakin ja matkamittarikin on ollut rikki jo mulle tullessa. Edellisessä Mesessä, joka oli kanssa jenkeistä tuotu, tosin SD, oli ajettu yli 500 tkm ja taisi olla vielä orkkis ketju paikallaan.
Närhenmunat kilkattelee, että pitäis nekin kai putsata tai vaihtaa koko venttiili uuteen. Mekasta kattelin miten puhdistus tehdään, eipä näyttänyt vaikealta, mutta siitä kannen poistosta jäi pieni epäilys, että voiko sieltä pudota tms. jotain osia kun nostaa sen kannen pois paikaltaan...
No, tääsähän sitä taas oli kaikenlaista
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Joo, tarkoitus on kohta vaihtaa se. Sitten kun se on vaihdettu, mietin josko viittis huollattaa pumpun PP:ssä.
Laittelen kohta kuvia, tuolta konepuolelta ja yhdestä oudosta plugista...
Laittelen kohta kuvia, tuolta konepuolelta ja yhdestä oudosta plugista...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tähän viitaten, liitän nyt kuvan tuolta konehuoneen puolelta. Jarkko varmaan tarkoittanee tuota punaisella nuolella merkittyä kohtaa...Jarkko N kirjoitti:Noissa jenkkidieseleissä oli ainakin jossain vaiheessa
saastemääräyksien takia jokin lisäpönttö, jota ei ole
eurooppalaisissa. Sen pitäisi sijaita pakosarjan yhteydessä tai
pakosarjan päällä, edestä katsottuna moottorin vasemmalla
puolella.
Tämä oksidaattori kuulemma hajosi herkästi ja osat lensi
moottoriin ja turboon aiheuttaen täystuhon. Kaikkiin autoihin
vaihdettiin uudelleen suunniteltu osa, joka kestää paremmin.
Otapa moottorista vielä kuva, niin nähdään onko tuossa tämä
mainittu häkäpönttö. Lisävarustelistassa ei näkynyt katalysaattoria. häkäpöntön kanssa olisi kai aina katalysaattorikin.
Vedon parantamiseksi ja moottorin varjelemiseksi tuon
tekniikan voisi eurooppalaistaa, ainakin jos tulee muutenkin
vaihdeltua osia. Nuo superturboilijat luultavasti kehottavat
vaihtamaan isomman pakoputken ja heittämään
katalysaattorin pois. Noin aluksi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sitten vielä yksi kysymys.
Kojelaudasta, lämmitysilman tuulilasille puhaltavan suuttimen raosta pilkistää joku plugin pää. Mikäköhän tuo mahtaa olla?
Tässä liitteenä pari kuvaa:
Kojelaudasta, lämmitysilman tuulilasille puhaltavan suuttimen raosta pilkistää joku plugin pää. Mikäköhän tuo mahtaa olla?
Tässä liitteenä pari kuvaa:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Pari kysymystä.
^^^1. Jarkolle: Kts. pari vastausta ylemmäs olevaa konehuoneen kuvaa, tuotako pötikkää tarkoitit? Onko tuo pienempi vai se isompi ja heikompi?
^& ^^2. Tutkanpaljastin??? Eikö kellään tule muita vaihtoehtoja mieleen?
3. Olen tuolssa ihmetelly takaata kuuluvaa rahinaa ja pelännyt että pyöränlaakeriko se siellä ääntää, mutta onkin käsijarru. Siellä joko jousi tai kengät irti ja rahisee suorastaan ikävästi. Onkos tossa samalainen systeemi käsijarrukengissä kuin on W123:ssa???
^^^1. Jarkolle: Kts. pari vastausta ylemmäs olevaa konehuoneen kuvaa, tuotako pötikkää tarkoitit? Onko tuo pienempi vai se isompi ja heikompi?
^& ^^2. Tutkanpaljastin??? Eikö kellään tule muita vaihtoehtoja mieleen?
3. Olen tuolssa ihmetelly takaata kuuluvaa rahinaa ja pelännyt että pyöränlaakeriko se siellä ääntää, mutta onkin käsijarru. Siellä joko jousi tai kengät irti ja rahisee suorastaan ikävästi. Onkos tossa samalainen systeemi käsijarrukengissä kuin on W123:ssa???
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Se kuvassa näkyvä nuolella merkitty pönttö on minusta se
amerikkalaisiin malleihin liittyvä katalysaattori. Se on aika
varhaista mallia, mutta vastaa täysin uudempia ei-säädeltyjä
katalysaattoreita, jollainen on mm. omassa autossani. Siinä
katalysaattori sijaitsee jo tavanomaisella paikallaan eli alempana
pakoputkistossa.
Pyöränpultit voivat ottaa kiinni jarrukenkiin. Varsinkin liian pitkät pultit
voivat ottaa kiinni ja hajottaa paikkoja. Jos alla on alkuperöiset
pyörät omilla pulteillaan, ongelmaa tuskin tulee. Jos talvirenkaisiin
on ostettu tarvikevanteet, pulttiasia kannattaa tarkistaa.
Kokeilepa suoralla tiellä hiljaiseen aikaan painaa jalalla hiukan
seisontajarrua. Vedä samalla seisontajarrun vapautinta, niin se jarru ei
jää päälle ja lukitse pyöriä. Jos ääni muuttuu ja jopa loppuu tai hiljenee,
niin seisontajarrun kengät siellä ääntävät. Itsellä ääntä kuului muutama
kymmenen kilometriä sen jälkeen, kun seisontajarru oli puhdistettu
ja säädetty. Ääni häipyi itsekseen.
Tutkanpaljastin kuulostaa oikealta, ainakin kuvassa näyttäisi olevan
koaksaaliliitin, joka tarkoittaa suuritaajuista signaalia tai häiriösuojattua
johtoa. Miksei siinä olisi voinut olla navigaattorin GPS-antennikin,
tosin niissä yleensä on liitin vain toisessa päässä johtoa, ei antennin päässä.
amerikkalaisiin malleihin liittyvä katalysaattori. Se on aika
varhaista mallia, mutta vastaa täysin uudempia ei-säädeltyjä
katalysaattoreita, jollainen on mm. omassa autossani. Siinä
katalysaattori sijaitsee jo tavanomaisella paikallaan eli alempana
pakoputkistossa.
Pyöränpultit voivat ottaa kiinni jarrukenkiin. Varsinkin liian pitkät pultit
voivat ottaa kiinni ja hajottaa paikkoja. Jos alla on alkuperöiset
pyörät omilla pulteillaan, ongelmaa tuskin tulee. Jos talvirenkaisiin
on ostettu tarvikevanteet, pulttiasia kannattaa tarkistaa.
Kokeilepa suoralla tiellä hiljaiseen aikaan painaa jalalla hiukan
seisontajarrua. Vedä samalla seisontajarrun vapautinta, niin se jarru ei
jää päälle ja lukitse pyöriä. Jos ääni muuttuu ja jopa loppuu tai hiljenee,
niin seisontajarrun kengät siellä ääntävät. Itsellä ääntä kuului muutama
kymmenen kilometriä sen jälkeen, kun seisontajarru oli puhdistettu
ja säädetty. Ääni häipyi itsekseen.
Tutkanpaljastin kuulostaa oikealta, ainakin kuvassa näyttäisi olevan
koaksaaliliitin, joka tarkoittaa suuritaajuista signaalia tai häiriösuojattua
johtoa. Miksei siinä olisi voinut olla navigaattorin GPS-antennikin,
tosin niissä yleensä on liitin vain toisessa päässä johtoa, ei antennin päässä.
Kiitokset vastauksista.
Kokeilin jo sitä kässärihommaa ja varmistui että käsijarru se on joka ääntää. Täytyy otta auki ja kunnostaa.
Kokeilin jo sitä kässärihommaa ja varmistui että käsijarru se on joka ääntää. Täytyy otta auki ja kunnostaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olis öljynvaihto edessä. Mikäs tuon 300D turbokoneen (OM 603960) öljytilavuus on suodattimen vaihdon kanssa? Se "normaali 6,5 litraa vai enempi?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitoksia. Laitoin sen 7,5 aluksi ja jäi pari milliä vajaaksi mittatikun ylämerkistä, joten se riitti sitten hyvin. Laitoin kokeeksi Castrolin TXT:tä 5/30W (ed. omistajalla oli ollut Teboilin Diamondia) kun oli kolme euroa halvempaa litralta kuin SLX.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Katsastus edessä ja muuta vikaa tuossa ei kai ole kuin pitää käsijarru kunnostaa. hantin puolelta oli tosiaan toisen kässärikengän kiinnitysjousi irrallaan samoin kuten levittimen puoleinen jousi joka pitää kenkiä yhdessä. kengät olivat hyvä kuntoiset, mutta oli nähtävästi tuo toinen kiinnitysjousi asennettu huolimattomasti. No, uusi asennussarja peliin ja leimalle.
Meinaa kai kohta luopua tästä, sillä on nuo ajokilometrit sen verran vähentynyt, että ei kannata enää pitää diiseliä. Laskin, että jos ostaisi W124 bensavehkeen, joka veisi saman verran bensaa kuin tämä dieseliä, niin vasta 35 tkm:n jälkeen dieselillä ajaminen on halvempaa. Noin paljoa ei tule kilsoja vuodessa.
Että jos jollain on hyvä ja suurin piirtein saman hintainen tai halvempi MB W124 230E/260E/300E automaatti, jossa on TOIMIVA ilmastointi, niin voi tulla tyrkyttämään. Tilalle saa tästä hyvä ST aihion
Meinaa kai kohta luopua tästä, sillä on nuo ajokilometrit sen verran vähentynyt, että ei kannata enää pitää diiseliä. Laskin, että jos ostaisi W124 bensavehkeen, joka veisi saman verran bensaa kuin tämä dieseliä, niin vasta 35 tkm:n jälkeen dieselillä ajaminen on halvempaa. Noin paljoa ei tule kilsoja vuodessa.
Että jos jollain on hyvä ja suurin piirtein saman hintainen tai halvempi MB W124 230E/260E/300E automaatti, jossa on TOIMIVA ilmastointi, niin voi tulla tyrkyttämään. Tilalle saa tästä hyvä ST aihion
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 11.9.2007 10:18
- Paikkakunta: Mustasaari
Meidän 230 TEA vie 11-12 litraa sadalle ja sinun 300 DTA vie 8 litraa? Olen laskenut että jo 13 tkm vuodessa niin kolmisatanen on 400e halvempi. Lisäksi ke-jeteissä paljon enemmän vikoja kun dieseleissä. Huono vaihto, en suosittele.
Jos välttämättä haluat bensavehkeen niin ehkä 1,8 manuaali tenavan?
Jos välttämättä haluat bensavehkeen niin ehkä 1,8 manuaali tenavan?
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Ei tuolla pääse kuin harvoin 8 litraan maantiellä kun ajaa tasasta 80 km/h, keskikulutus on ollut 8,5 ja 9 litran välillä. Farkku on painavampi kuinsedan ja taitaa viedä enemmän bensaa senkin takia. Oon laskenut että dieselillä on keskikulutus tuon 8,5 ja eiköhän ruttasedanilla pääse keskikultukseen 9 litraa, kun mulla on vaan oikeastaan maantieajoa ja sedania haen. Ei innosta farmari kun ei ole tarvetta. Eikä kiinnosta tenavatähtikään, jos haluan mopon, ostan Jawan
No täytyy kattoa nyt
No täytyy kattoa nyt
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi