Aikeissa ostaa 230 TE automaatti vm. 1992

Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

epk kirjoitti:kylläpä on sitkeessä että olis jotenkin erikoisen huono, kestämätön tai kallis korjata tuon ikäiset bensakoneet :roll:
Me tiisselimiehet on totuttu pääseen niin helpolla mutta korjaantuu sekin can-väylien myötä :lol:

Mulla oli muutaman kymppitonnin keskikulutus ilmastoidulla 230TE:llä reilun 12L/100km. Kerran alle kympin ja maksimi oli kuudentoista pintaan. Vastinetta tuolle kulutukselle ei hirvittävästi löytynyt mutta erittäin kiva ja leppoisa auto ajelehtia :wink: Eilen muistelin paikallismiitissä kahdeksaatoista mutta se olikin automaatti Saab kaupunkiajossa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kai se ny maksaa mansikoita kun nuo maajussit käy veholla sitä korjailemassa ja vain uudet osat kelpaa. kotinikkari fiksaa tuonkin mainion KE ruiskun satasella. se tosin vaatii kokemusta autoista, traktorien ja muiden työkoneiden (diesel mersut) huollosta ei paljoa apuja ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Peruutusjuttu ei pidä paikkaansa.
Ei herneitä.

Pikemminkin kovalla pakkasella hiukan ennen lähtöä kone käyntiin.
Öjy notkistuu ja laatikko tykkää. :D
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

minä ehin jo luulla että tuo meikäläisen lankku on yks piste ruutalla mutta se ollii monipistesuihkuttajalla :)

olis hakusessa tohon toisenlaiset takavalot, jos vaekkapa piäsis erroon noesta porrrrrrkkanoista takanakkii...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Onhan se ke-jet ihan asiallinen peli sen 3-400 tkm, alussa sen 9l keskikulutuksella mentiin, mutta kun ongelmat alkoi niin sitten ne alkoi kunnolla. Kulutus pompsahti 12 matka-ajossa, boschin testerissä käynnin jälkeen todettiin seuraavaa vikaa: potikan säätö veellään(uus potikka aika arvokas, käytetyistä kun ei varmuutta), eha paskana, määräjakaja uusiksi, jne. Eli reilusti toiselle tonnille oltais pelkissä osissa menty, ja niiden säätöön tarvittavia vehkeitä kun ei kotitallista löydy, siihenkin puoleen sievä summa ois mennyt..

Eli ei ke-jet ole mielestäni mitenkään täysin susi keksintö, mutta huolto ei ole sieltä valvonnasta päästä, osien saatavuus vanhaan tekniikkaan kiven alla ja aika arvokasta, jos ei nyt hyvällä säkällä hyvää käytettyä löydy.

Ensimmäiset pari tkm ke-jetillä meni niin kivasti että ihmettelin miksi kaikki sitä niin manaa, mutta selvisihän se syy lopulta, valitettavasti..
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

koitettu jopa mersu katsastaakkin....

Viat oli vain vasen etujousi poikki ja molemmat etujarruletkut murtunut...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”