epk kirjoitti:kylläpä on sitkeessä että olis jotenkin erikoisen huono, kestämätön tai kallis korjata tuon ikäiset bensakoneet
Me tiisselimiehet on totuttu pääseen niin helpolla mutta korjaantuu sekin can-väylien myötä
Mulla oli muutaman kymppitonnin keskikulutus ilmastoidulla 230TE:llä reilun 12L/100km. Kerran alle kympin ja maksimi oli kuudentoista pintaan. Vastinetta tuolle kulutukselle ei hirvittävästi löytynyt mutta erittäin kiva ja leppoisa auto ajelehtia Eilen muistelin paikallismiitissä kahdeksaatoista mutta se olikin automaatti Saab kaupunkiajossa
kai se ny maksaa mansikoita kun nuo maajussit käy veholla sitä korjailemassa ja vain uudet osat kelpaa. kotinikkari fiksaa tuonkin mainion KE ruiskun satasella. se tosin vaatii kokemusta autoista, traktorien ja muiden työkoneiden (diesel mersut) huollosta ei paljoa apuja ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Onhan se ke-jet ihan asiallinen peli sen 3-400 tkm, alussa sen 9l keskikulutuksella mentiin, mutta kun ongelmat alkoi niin sitten ne alkoi kunnolla. Kulutus pompsahti 12 matka-ajossa, boschin testerissä käynnin jälkeen todettiin seuraavaa vikaa: potikan säätö veellään(uus potikka aika arvokas, käytetyistä kun ei varmuutta), eha paskana, määräjakaja uusiksi, jne. Eli reilusti toiselle tonnille oltais pelkissä osissa menty, ja niiden säätöön tarvittavia vehkeitä kun ei kotitallista löydy, siihenkin puoleen sievä summa ois mennyt..
Eli ei ke-jet ole mielestäni mitenkään täysin susi keksintö, mutta huolto ei ole sieltä valvonnasta päästä, osien saatavuus vanhaan tekniikkaan kiven alla ja aika arvokasta, jos ei nyt hyvällä säkällä hyvää käytettyä löydy.
Ensimmäiset pari tkm ke-jetillä meni niin kivasti että ihmettelin miksi kaikki sitä niin manaa, mutta selvisihän se syy lopulta, valitettavasti..