W124 '90 200E

Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

Otan huomenna kuvia, että selventää tilannetta.
Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

No nyt se anto elonmerkkejä lähtemällä käyntiin.. Vielä on onkelmia käynnistyksen suhteen mutta ainaki se toimii 8)
Viimeksi muokannut Mikotiini, 13.2.2012 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mistäs löyty vikkaa vai lähtikö ihan itteksiään käyntiin..? :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

Sähköpuolella oli vikaa.
Viimeksi muokannut Mikotiini, 13.2.2012 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Nyt toimii

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

Aattelin pistää hieman päivitystä tähän, jos joillakin sattuu olemaan samanlaisia ongelmia. Autohan lähti tuolloin elokuussa kerran käyntiin, jonka jälkeen se simahti jälleen. Ketutuksen johdosta auto seisoi tallissa pari kuukautta.
Auto hinattiin korjaamolle, ja syyksi selvisi rikkinäinen sytytyspuola. Korjaajaaki ihmetytti, kun iski kipinää ja bensaa tuli. Seosruuvia oli joku väännelly kans miten sattuu.
Auto siis toimii nytten, mutta vielä on extra-ominaisuuksia :

-Joutuu hetken pyörittää ennen kuin lähtee käymään, johtuu halkeilevista imuletkuista. (vissin)
-Tyhjäkäynti on mahottoman korkea, ei auta seosruuvi.
-Kickdown vaijeri on vissi liian pitkä tai lyhyt tai jotain ku ei vaihda kunnolla, ja vaihteistosta vuotaa vähän öljyä.

Näillä mennään.
Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Re: Nyt toimii

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

Aattelin jatkaa tähän samaiseen topikkiin, kun näitä vikoja näissä tuntuu riittävän :lol:
Mikotiini kirjoitti: -Joutuu hetken pyörittää ennen kuin lähtee käymään, johtuu halkeilevista imuletkuista. (vissin)
-Tyhjäkäynti on mahottoman korkea, ei auta seosruuvi.
-Kickdown vaijeri on vissi liian pitkä tai lyhyt tai jotain ku ei vaihda kunnolla, ja vaihteistosta vuotaa vähän öljyä.
Tuo hidas käynnistyminen johtuu siitä, että joku on joskus vaihtanut alkuperäisen kaasuttimen tilalle KE-jetronicit, eikä ole laittanut sitä kylmälisäruiskua ollenkaan. Pikkusen polkasee kaasua, niin jovain lähtee. Katalysaattoria ei ole enää, ei haittaa.

Tyhjäkäynnin suuruuteen oli syynä lisäilmaluistin (vissin se tuolla nimellä kulkee) toimimattomuus, oli kertyny mahottomasti paskaa sen sisälle ja soli heittänyt toimimasta. Pesin ja käytin pakkasessa, mutta sökö se on. Tyhjäkäynti RPM kuitenkin nyt 820.

Vaihteiston ongelmat johtuu vääränlaisesta kaasutinvivusta, joka ei ole automaatille tarkoitettu. Se vaihtaa isommalle ennen kuin on saanut edes kaasua. Häätyy hommata semmonen oikeanlainen vipu.

Pakosarjasta lähtevä pakoputki röpötti, syyksi selvisi löysällä olleet ruuvit. Muutenkin tuli kitkuteltua koko pakoputkisto läpi, vängällä oli joku vääntänyt ne paikoilleen ja vuoti, mutta nyt ei mitään heikkoa.

Leima on mennyt umpeen, mutta näin äkkiä ajatellen siihen ei muuta tarvi tehä ku korjata/vaihtaa valoviiksi. Auto laittelee itekseen pitkiä päälle mitensattuu, vissin se on viiksi paskana? Kun ratti on veks suojakotelot poissa, sielä näkyy 2 keltasta johtoa tinattuna nuihin valoviiksen johtoihin. En tiä kuuluuko se olla niin vai onko joku tehny patentteja, semmonen siinä ainakin on, että kun laittaa käyntiin nii ajovalot syttyy itekseen.

Öljynmäärävalo palaa, vaikka siellä öljyä on melkeen tappiin saakka. Saattaahan se olla vain paskanen, en yhtään ihmettelis tämän kanssa.
Öljynpaineet nousee 3 bar heti ku kääntää virrat päälle, vissin siinäki anturi paskana. Häätyy vaihtaa tässä kun on öljyjenvaihto edessä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”