W124 '90 200E
Nyt toimii
Aattelin pistää hieman päivitystä tähän, jos joillakin sattuu olemaan samanlaisia ongelmia. Autohan lähti tuolloin elokuussa kerran käyntiin, jonka jälkeen se simahti jälleen. Ketutuksen johdosta auto seisoi tallissa pari kuukautta.
Auto hinattiin korjaamolle, ja syyksi selvisi rikkinäinen sytytyspuola. Korjaajaaki ihmetytti, kun iski kipinää ja bensaa tuli. Seosruuvia oli joku väännelly kans miten sattuu.
Auto siis toimii nytten, mutta vielä on extra-ominaisuuksia :
-Joutuu hetken pyörittää ennen kuin lähtee käymään, johtuu halkeilevista imuletkuista. (vissin)
-Tyhjäkäynti on mahottoman korkea, ei auta seosruuvi.
-Kickdown vaijeri on vissi liian pitkä tai lyhyt tai jotain ku ei vaihda kunnolla, ja vaihteistosta vuotaa vähän öljyä.
Näillä mennään.
Auto hinattiin korjaamolle, ja syyksi selvisi rikkinäinen sytytyspuola. Korjaajaaki ihmetytti, kun iski kipinää ja bensaa tuli. Seosruuvia oli joku väännelly kans miten sattuu.
Auto siis toimii nytten, mutta vielä on extra-ominaisuuksia :
-Joutuu hetken pyörittää ennen kuin lähtee käymään, johtuu halkeilevista imuletkuista. (vissin)
-Tyhjäkäynti on mahottoman korkea, ei auta seosruuvi.
-Kickdown vaijeri on vissi liian pitkä tai lyhyt tai jotain ku ei vaihda kunnolla, ja vaihteistosta vuotaa vähän öljyä.
Näillä mennään.
Re: Nyt toimii
Aattelin jatkaa tähän samaiseen topikkiin, kun näitä vikoja näissä tuntuu riittävän
Tyhjäkäynnin suuruuteen oli syynä lisäilmaluistin (vissin se tuolla nimellä kulkee) toimimattomuus, oli kertyny mahottomasti paskaa sen sisälle ja soli heittänyt toimimasta. Pesin ja käytin pakkasessa, mutta sökö se on. Tyhjäkäynti RPM kuitenkin nyt 820.
Vaihteiston ongelmat johtuu vääränlaisesta kaasutinvivusta, joka ei ole automaatille tarkoitettu. Se vaihtaa isommalle ennen kuin on saanut edes kaasua. Häätyy hommata semmonen oikeanlainen vipu.
Pakosarjasta lähtevä pakoputki röpötti, syyksi selvisi löysällä olleet ruuvit. Muutenkin tuli kitkuteltua koko pakoputkisto läpi, vängällä oli joku vääntänyt ne paikoilleen ja vuoti, mutta nyt ei mitään heikkoa.
Leima on mennyt umpeen, mutta näin äkkiä ajatellen siihen ei muuta tarvi tehä ku korjata/vaihtaa valoviiksi. Auto laittelee itekseen pitkiä päälle mitensattuu, vissin se on viiksi paskana? Kun ratti on veks suojakotelot poissa, sielä näkyy 2 keltasta johtoa tinattuna nuihin valoviiksen johtoihin. En tiä kuuluuko se olla niin vai onko joku tehny patentteja, semmonen siinä ainakin on, että kun laittaa käyntiin nii ajovalot syttyy itekseen.
Öljynmäärävalo palaa, vaikka siellä öljyä on melkeen tappiin saakka. Saattaahan se olla vain paskanen, en yhtään ihmettelis tämän kanssa.
Öljynpaineet nousee 3 bar heti ku kääntää virrat päälle, vissin siinäki anturi paskana. Häätyy vaihtaa tässä kun on öljyjenvaihto edessä.
Tuo hidas käynnistyminen johtuu siitä, että joku on joskus vaihtanut alkuperäisen kaasuttimen tilalle KE-jetronicit, eikä ole laittanut sitä kylmälisäruiskua ollenkaan. Pikkusen polkasee kaasua, niin jovain lähtee. Katalysaattoria ei ole enää, ei haittaa.Mikotiini kirjoitti: -Joutuu hetken pyörittää ennen kuin lähtee käymään, johtuu halkeilevista imuletkuista. (vissin)
-Tyhjäkäynti on mahottoman korkea, ei auta seosruuvi.
-Kickdown vaijeri on vissi liian pitkä tai lyhyt tai jotain ku ei vaihda kunnolla, ja vaihteistosta vuotaa vähän öljyä.
Tyhjäkäynnin suuruuteen oli syynä lisäilmaluistin (vissin se tuolla nimellä kulkee) toimimattomuus, oli kertyny mahottomasti paskaa sen sisälle ja soli heittänyt toimimasta. Pesin ja käytin pakkasessa, mutta sökö se on. Tyhjäkäynti RPM kuitenkin nyt 820.
Vaihteiston ongelmat johtuu vääränlaisesta kaasutinvivusta, joka ei ole automaatille tarkoitettu. Se vaihtaa isommalle ennen kuin on saanut edes kaasua. Häätyy hommata semmonen oikeanlainen vipu.
Pakosarjasta lähtevä pakoputki röpötti, syyksi selvisi löysällä olleet ruuvit. Muutenkin tuli kitkuteltua koko pakoputkisto läpi, vängällä oli joku vääntänyt ne paikoilleen ja vuoti, mutta nyt ei mitään heikkoa.
Leima on mennyt umpeen, mutta näin äkkiä ajatellen siihen ei muuta tarvi tehä ku korjata/vaihtaa valoviiksi. Auto laittelee itekseen pitkiä päälle mitensattuu, vissin se on viiksi paskana? Kun ratti on veks suojakotelot poissa, sielä näkyy 2 keltasta johtoa tinattuna nuihin valoviiksen johtoihin. En tiä kuuluuko se olla niin vai onko joku tehny patentteja, semmonen siinä ainakin on, että kun laittaa käyntiin nii ajovalot syttyy itekseen.
Öljynmäärävalo palaa, vaikka siellä öljyä on melkeen tappiin saakka. Saattaahan se olla vain paskanen, en yhtään ihmettelis tämän kanssa.
Öljynpaineet nousee 3 bar heti ku kääntää virrat päälle, vissin siinäki anturi paskana. Häätyy vaihtaa tässä kun on öljyjenvaihto edessä.