Ilmaa polttoainelinjoissa (kuva)

Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Ilmaa polttoainelinjoissa (kuva)

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Vastoinkäymiset sen kuin jatkuu..

Sattunut tässä muutaman päivän aikana, että liikkeelle lähdettäessä kun painaa kaasua niin auto arpoo muutaman sekunnin ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin..

Sama myös kun ajaa tasakaasulla niin yhtäkkiä nykäisee rajusti eteenpäin..

Ja lisäyksenä: oikeimman puoleisessa pasuodattimelle tulevassa letkussa(pumpulta tuleva letku) näkyy aika paljon ilmakuplia, voiko tämä vaikuttaa ylläolevaan? Ja miten saan ilmat pois palinjastosta?
Viimeksi muokannut Lestrange, 19.10.2012 10:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Onko syypää ne o-renkaat, joita on 12 kappaletta?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Missä ne ohjeet on ku puhutaan, että vastaukset tulee kuin apteekin hyllyltä? :roll:
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

tais maksaa ne kirkkaat letkut o renkaineen jotain 30-40€ jostakihan se ilmaa sinne ottaa jos kuplia näkyy :lol:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Onko muuta maydollista vikapaikkaa? Pumpun päällä paputkien alla olevat kumi- ja kuparitiivisteet?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Lisää neuvoja kaivataan.

Suunnitelmissa on vaihtaa ne kirkkaat paletkut tiivisteineen siitä pasuodattimen kupeesta.

Onko muuta mahdollista vikapaikkaa?

Iso reikä ei missään letkussa ole, koska diisseli ei haise konehuoneessa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Polttoiaineputket takakelkan luona mädät :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

hotari kirjoitti:Polttoiaineputket takakelkan luona mädät :wink:
Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lestrange kirjoitti:
hotari kirjoitti:Polttoiaineputket takakelkan luona mädät :wink:
Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?
Helpoiten niin. Tosin luulisi sieltä sitten tulevan myös naftaa pihalle, niin ainakin minulla kävi kun tankilta lähtevä putki tuli tiensä päähän.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tuommonen kötöstys on yhdessä paputkessa, jonkun edellisen omistajan toimesta.

Tuo siis suodattimen vasemmalta puolelta lähtevä letku.

Kuva
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Aku P kirjoitti:
Lestrange kirjoitti:
hotari kirjoitti:Polttoiaineputket takakelkan luona mädät :wink:
Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?
Helpoiten niin. Tosin luulisi sieltä sitten tulevan myös naftaa pihalle, niin ainakin minulla kävi kun tankilta lähtevä putki tuli tiensä päähän.
Pitääpä ajaa auto pukeille ja tutkia.

Onko tähän mitään mahdollista väliaikaista korjausta tuohon?

Minkälaista letkua ja klemmaria kannattaa laittaa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lestrange kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Lestrange kirjoitti: Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?
Helpoiten niin. Tosin luulisi sieltä sitten tulevan myös naftaa pihalle, niin ainakin minulla kävi kun tankilta lähtevä putki tuli tiensä päähän.
Pitääpä ajaa auto pukeille ja tutkia.

Onko tähän mitään mahdollista väliaikaista korjausta tuohon?

Minkälaista letkua ja klemmaria kannattaa laittaa?
Ihan vaan hyvälaatuista, polttoaineletkuksi tarkoitettua (!) kumiletkua ja kunnon kiristimet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Eipä lötynyt vieläkään syyllistä..

Käytin irti kaikki ne kirkkaat paletkut, jotka saa irti ilman imusarjan irrotusta, ja tarkistin letkut ja o-renkaat. Ei halkeamia tai poikkeamia..

Myöskään auton ollessa tallissa ei lattialla näkynyt vuotokohtia.. Eikä diesel haise missään vaiheessa käynnistystä tai sen jälkeen..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Äärimmäisenä oikealla, pasuodattimelle tulevassa letkussa, näyttää liikkuvan kuitenkin aika paljon ilmakuplia vieläkin.

Letkuissa ei dieselin taso laske sammutuksen jälkeen..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmavuodot aiheuttavat käynnistysongelmia, ei niinkään nykimisiä tms.
Jos ilmavuotoja on niin ensin laitetaan kaikki muoviset polttoaineputket uusiksi, samaten esisuodatin ja sen o-rengas. Ei ne tutkimalla parane.
Jos pumppu on päältä kostea laitetaan paineventtiilien tiivisteet uusiksi.

Mikäli ongelmia aiheuttavaa ilmavuotoa on edelleen pitää tutkia lämmittimen ja pa-suodinjalan mahdolliset vuodot.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

kylmänä varsinkin kenguru ilmiötä (aluksi), kunnes ilmaantuu
autodidakti
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

dealer kirjoitti:Ilmavuodot aiheuttavat käynnistysongelmia, ei niinkään nykimisiä tms..
Mistähän nämä mahdolliset nykimiset sitten mahtaa johtua?

Laturi on ainakin rikki, koska jännite tyhjäkäynnillä valot päällä ja puhallin ykkösellä on 13v.. Ja tahtoo purkaa akkua aina pienen seisottamisen jälkeen, jolloin käynnistäminen on hankalaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”