Ilmaa polttoainelinjoissa (kuva)
Ilmaa polttoainelinjoissa (kuva)
Vastoinkäymiset sen kuin jatkuu..
Sattunut tässä muutaman päivän aikana, että liikkeelle lähdettäessä kun painaa kaasua niin auto arpoo muutaman sekunnin ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin..
Sama myös kun ajaa tasakaasulla niin yhtäkkiä nykäisee rajusti eteenpäin..
Ja lisäyksenä: oikeimman puoleisessa pasuodattimelle tulevassa letkussa(pumpulta tuleva letku) näkyy aika paljon ilmakuplia, voiko tämä vaikuttaa ylläolevaan? Ja miten saan ilmat pois palinjastosta?
Sattunut tässä muutaman päivän aikana, että liikkeelle lähdettäessä kun painaa kaasua niin auto arpoo muutaman sekunnin ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin..
Sama myös kun ajaa tasakaasulla niin yhtäkkiä nykäisee rajusti eteenpäin..
Ja lisäyksenä: oikeimman puoleisessa pasuodattimelle tulevassa letkussa(pumpulta tuleva letku) näkyy aika paljon ilmakuplia, voiko tämä vaikuttaa ylläolevaan? Ja miten saan ilmat pois palinjastosta?
Viimeksi muokannut Lestrange, 19.10.2012 10:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Helpoiten niin. Tosin luulisi sieltä sitten tulevan myös naftaa pihalle, niin ainakin minulla kävi kun tankilta lähtevä putki tuli tiensä päähän.Lestrange kirjoitti:Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?hotari kirjoitti:Polttoiaineputket takakelkan luona mädät
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Pitääpä ajaa auto pukeille ja tutkia.Aku P kirjoitti:Helpoiten niin. Tosin luulisi sieltä sitten tulevan myös naftaa pihalle, niin ainakin minulla kävi kun tankilta lähtevä putki tuli tiensä päähän.Lestrange kirjoitti:Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?hotari kirjoitti:Polttoiaineputket takakelkan luona mädät
Onko tähän mitään mahdollista väliaikaista korjausta tuohon?
Minkälaista letkua ja klemmaria kannattaa laittaa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Ihan vaan hyvälaatuista, polttoaineletkuksi tarkoitettua (!) kumiletkua ja kunnon kiristimet.Lestrange kirjoitti:Pitääpä ajaa auto pukeille ja tutkia.Aku P kirjoitti:Helpoiten niin. Tosin luulisi sieltä sitten tulevan myös naftaa pihalle, niin ainakin minulla kävi kun tankilta lähtevä putki tuli tiensä päähän.Lestrange kirjoitti: Jos näin on, niin miten vaihto? Metritavarasta uutta putkia tilalle?
Onko tähän mitään mahdollista väliaikaista korjausta tuohon?
Minkälaista letkua ja klemmaria kannattaa laittaa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Eipä lötynyt vieläkään syyllistä..
Käytin irti kaikki ne kirkkaat paletkut, jotka saa irti ilman imusarjan irrotusta, ja tarkistin letkut ja o-renkaat. Ei halkeamia tai poikkeamia..
Myöskään auton ollessa tallissa ei lattialla näkynyt vuotokohtia.. Eikä diesel haise missään vaiheessa käynnistystä tai sen jälkeen..
Käytin irti kaikki ne kirkkaat paletkut, jotka saa irti ilman imusarjan irrotusta, ja tarkistin letkut ja o-renkaat. Ei halkeamia tai poikkeamia..
Myöskään auton ollessa tallissa ei lattialla näkynyt vuotokohtia.. Eikä diesel haise missään vaiheessa käynnistystä tai sen jälkeen..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Ilmavuodot aiheuttavat käynnistysongelmia, ei niinkään nykimisiä tms.
Jos ilmavuotoja on niin ensin laitetaan kaikki muoviset polttoaineputket uusiksi, samaten esisuodatin ja sen o-rengas. Ei ne tutkimalla parane.
Jos pumppu on päältä kostea laitetaan paineventtiilien tiivisteet uusiksi.
Mikäli ongelmia aiheuttavaa ilmavuotoa on edelleen pitää tutkia lämmittimen ja pa-suodinjalan mahdolliset vuodot.
Jos ilmavuotoja on niin ensin laitetaan kaikki muoviset polttoaineputket uusiksi, samaten esisuodatin ja sen o-rengas. Ei ne tutkimalla parane.
Jos pumppu on päältä kostea laitetaan paineventtiilien tiivisteet uusiksi.
Mikäli ongelmia aiheuttavaa ilmavuotoa on edelleen pitää tutkia lämmittimen ja pa-suodinjalan mahdolliset vuodot.
Mistähän nämä mahdolliset nykimiset sitten mahtaa johtua?dealer kirjoitti:Ilmavuodot aiheuttavat käynnistysongelmia, ei niinkään nykimisiä tms..
Laturi on ainakin rikki, koska jännite tyhjäkäynnillä valot päällä ja puhallin ykkösellä on 13v.. Ja tahtoo purkaa akkua aina pienen seisottamisen jälkeen, jolloin käynnistäminen on hankalaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89