Tyhjäkäynti ongelmia.. MB230TE, vm.88.
Tyhjäkäynti ongelmia.. MB230TE, vm.88.
Elikkäs moottori ei käy tyhjäkäyntiä. Imuvuodot tarkistettu. Uutta YJ-relettä testattu. Ruiskusuuttimien kumit vaihdettu. Joutokäyntimoottori/lisäilmaluisti putsattu, voideltu ja testattu että luisti kääntyy.. Mitenkäs tuo alipaineanturi? Jos se olisi rikki, voiko sekin vaikuttaa tyhjäkäyntiin? 2000rpm kierroksilla moottori hyrrää nätisti. Kun kierrokset tippuvat alle 2000rpm alkaa röpeltämään ja välillä imusarjassa pamahtaa kun kone meinaa tukehtua..
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
- Britomaris
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15.7.2007 23:52
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Noh ruiskun vikakoodeja tarkastamaan niin saapi lisää viitteitä, mistä suunnalta vika saattaisi löytyä, jos mekaaninen puoli on kunnossa.tomppa85_ kirjoitti:Uudet tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. mistäköhän vikaa pitäisi etsiä? Veikkaisin et vika on sähköinen eikä mekaaninen..richarttos kirjoitti:Melko korkeat kierrokset vaatii, että melkein voisi veikata vian olevan muualla kuin tyhjäkäynnin osissa...
http://mbworld.org/forums/e-class-w124/ ... nosis.html Tuosta pitemmän tarinan kera.
http://www.landiss.com/mixture.htm Enemmän keskittyy seoksen säätöön, muttah hieman teknisempi näkökanta avaa asiaa enemmän.
Boschin ESIstä löytyy kattavat testit aiheeseen liittyen.
EDIT: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=69135 tuosta lista vikakoodeista.
204.201
EX 124.083
EX 124.083
Vika selvitetty!
Imusarjan läpän ohjausmoottori pimeänä. Ei mitatessa minkäänlaisia arvoa. Otin läpän säätötangon irti ja lukitisin sen, että läppä on hieman auki. No johan tyhjäkäynti pelaa!! Siinä on kuulemma vastus. Mutta voisha sitä kolvailla uuden vastuksen, kun tietäisi miten suureen vastuksen laittaa???? 4,7k Ohm.?? Onko kellään kokemuksia??