Tyhjäkäynti ongelmia.. MB230TE, vm.88.

Vastaa Viestiin
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Tyhjäkäynti ongelmia.. MB230TE, vm.88.

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

Elikkäs moottori ei käy tyhjäkäyntiä. Imuvuodot tarkistettu. Uutta YJ-relettä testattu. Ruiskusuuttimien kumit vaihdettu. Joutokäyntimoottori/lisäilmaluisti putsattu, voideltu ja testattu että luisti kääntyy.. Mitenkäs tuo alipaineanturi? Jos se olisi rikki, voiko sekin vaikuttaa tyhjäkäyntiin? 2000rpm kierroksilla moottori hyrrää nätisti. Kun kierrokset tippuvat alle 2000rpm alkaa röpeltämään ja välillä imusarjassa pamahtaa kun kone meinaa tukehtua..
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

Löytyykös täältä tietäjiä/taitajia.. Ketkä ovat syventynyyt KE-jetronicin maailmaan! ? :lol: :D :D :) :( :(
Viimeksi muokannut tomppa85_, 06.1.2013 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Melko korkeat kierrokset vaatii, että melkein voisi veikata vian olevan muualla kuin tyhjäkäynnin osissa...
204.201
EX 124.083
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

richarttos kirjoitti:Melko korkeat kierrokset vaatii, että melkein voisi veikata vian olevan muualla kuin tyhjäkäynnin osissa...
Uudet tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. mistäköhän vikaa pitäisi etsiä? Veikkaisin et vika on sähköinen eikä mekaaninen.. :?:
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

[quote="Britomaris"]Ilmamäärä mittari

Onko kokemusta? Vai yksi mahdollinen syy koneenkäyntihäiriöön..
Missähän se ilmamassamittari sijaitsee?
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

[quote="tomppa85_"][quote="Britomaris"]Ilmamäärä mittari

Onko kokemusta?

Minulla on KE-jetronic. Eli elektroninen ruisku. Onko tässä sitä ilmamäärä mittaria?
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

tomppa85_ kirjoitti:
richarttos kirjoitti:Melko korkeat kierrokset vaatii, että melkein voisi veikata vian olevan muualla kuin tyhjäkäynnin osissa...
Uudet tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. mistäköhän vikaa pitäisi etsiä? Veikkaisin et vika on sähköinen eikä mekaaninen.. :?:
Noh ruiskun vikakoodeja tarkastamaan niin saapi lisää viitteitä, mistä suunnalta vika saattaisi löytyä, jos mekaaninen puoli on kunnossa.

http://mbworld.org/forums/e-class-w124/ ... nosis.html Tuosta pitemmän tarinan kera.

http://www.landiss.com/mixture.htm Enemmän keskittyy seoksen säätöön, muttah hieman teknisempi näkökanta avaa asiaa enemmän.

Boschin ESIstä löytyy kattavat testit aiheeseen liittyen.

EDIT: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=69135 tuosta lista vikakoodeista.
204.201
EX 124.083
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

onko tk luistilta lähtevä kuminen putki varmasti ehjä kunnolla kiinne imusarjan alla
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

huuksa kirjoitti:onko tk luistilta lähtevä kuminen putki varmasti ehjä kunnolla kiinne imusarjan alla
Joo kyllä on. Laitoin uudet putket kun vanhat olivat haperot!
tomppa85_
Viestit: 11
Liittynyt: 05.1.2013 11:50

Vika selvitetty!

Viesti Kirjoittaja tomppa85_ »

Imusarjan läpän ohjausmoottori pimeänä. Ei mitatessa minkäänlaisia arvoa. Otin läpän säätötangon irti ja lukitisin sen, että läppä on hieman auki. No johan tyhjäkäynti pelaa!! Siinä on kuulemma vastus. Mutta voisha sitä kolvailla uuden vastuksen, kun tietäisi miten suureen vastuksen laittaa???? 4,7k Ohm.?? Onko kellään kokemuksia??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”