Shatterin 200ree - sinne lähti..

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

sitäkin pitäs olla jos ei oo jostain vuotanut huomaamatta, parisen viikkoa sitten viimeksi lisäsin kun oli alle puolen. :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ohjaustehostimen simpukka mulla ainaki kusi yhessä autossa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

pitää tarkistaa kaikki mahdollinen kun joutaa, voisko väljästä alapallosta kenties johtua? renkaassa ei kuitenkaan väljää tuntunut kun tunkkas ylös ja heilutteli ja yleensä woblaa vain kun kääntää vasemmalle linkkuun, joskus saattaa oikealle kääntyessäkin tehdä :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuvaaluvanteet laitettu alle ja luntakin satanut :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Talvirenkaat alle pitovaikeuksien vuoksi :D :
Kuva

Ei vissiin oo entisellä omistajalla mahtunu 19" muuten pyörimään :

Kuva
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Lissää hommia, jouset vaihtoon :lol: lieköhän nuo jo sitä mallia että saa käsin puristettua pois paikoiltaan kun on pitäny kapulatkin mallata väliin :shock: nytkin meinaa keulia jos on takapenkillä pari henkilöä ja koukku raapii hiasteisiin yms jos vähän nopiammalla tahilla etenee :roll: unohtamatta sitä pomppukeppi ominaisuutta jos koukun päällä hyppii :D
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt se on kansipaffi kaput, 2. pytyn kohalta lohko ja pohjapanssari ihan öljyssä ja meinaa nostajat tikitellä kylmällä koneellakin. onhan se vajaaseen viikkoon melkein litran jo syönyt öljyä :roll: aina välillä pöläyttelee sinistä ja takana ajaessa tulee mojova öljynkäry sisälle :?

saattaapi olla että venavarrenkumi(t) rikki kun yleensä tulee sinistä kiihdyttäessä/vaihdetta vaihtaessa, pitää vielä kattoa jos jaksaa nekin vaihtaa kun nostaa kannen pois, kunhan saa nyt ensimmäiseksi tiivisteen uusittua niin sekin jo varmasti auttaa asiaa, pukkaa sinistä jo varmaan siksi kun pääsee pytyn puolelle vuotaan öljyä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tunkee sormet korviinsa ja alkaa lallattamaan ääneen ettei kuule mitään öljyisistä lohkonkyljistä ja tikittävistä /kolkottavista äänistä yhdistettynä kansipahvin menoon.. sellasiahan vikoja mullakin on nähtävissä ja kuultavissa.

öljynmäärää en ookkaan kattonu hetkeen.. kai se sitten tänään syttyy varotusvalokin sitten.. tosin. aina sitä on minulla kulunut jonnekkin sitä öljyä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Humppa kovemmalle ja wuntsikkaa lisää niin ei kuulu eikä haise pikkuongelmat 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Multiviri kirjoitti: Kuva
Sielläkö pääsee jo sladittelemaan. :supersad:
Kein siknatuur
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Sulanut jo lumet mutta tiet on jäässä :kuski:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Päästöt käyty ottamassa, meni läpitte öljynkärystä huolimatta :lol: 1.47 tais olla k-arvo...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

nytkun on päästöt otettu voisi hieman syöttöruuvia löysätä, äsken orion 50 4tahti mopo jätti kakssatasen kun yritin liikennevaloista lähtiessä jätättää :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huomenna leimaamaan :ei_tajuu: :banni:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Konttorilla piipahdettu ja hylättyhän sieltä tuli että heilahti :cry:

kummankin puolen alapalloissa varmaan sentin välys, ihme kun ei ole vielä hypännyt pois :shock: käsin ei tuntunut mitään välystää.. ei kumma kun meinaa ratti vispata linkku asennossa :lol:

pohja oli yllättävän hyvässä kunnossa ja peräkin ihan kuiva, takajarruputki alkaa olemaan aikalailla vaihtokunnossa mutta ei paperiin tullut huomautusta niin kait se vielä toisen vuoden menee :)

jos tylsää sattuu tulemaan niin takajouset jäykempiin, takakelkan kumit vaihtoon kun vaihdetta vaihtaessa pamauttaa aika ikävästi ja kansiremontti/koneen vaihto kun kansipaffi on kaput.

tuosta koneen vaihdosta tulikin mieleen että tarviiko jarruja yms vaihtaa jos laittaa 250d koneen? kolmisatasen kanssa taitaa saada jo kikkailla enemmän.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Shatter kirjoitti:tuosta koneen vaihdosta tulikin mieleen että tarviiko jarruja yms vaihtaa jos laittaa 250d koneen? kolmisatasen kanssa taitaa saada jo kikkailla enemmän.
Ainakin meikäläisen purku 250deet on vastannu hyvinkin pitkälti 200d:itä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vapari 300D on samoilla jarruilla myös.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ei maha kaikki olla? Ainaki meidän entinen 300td -92 oli tuuletetuilla etulevyillä. :roll: Liekköhän sitten porrasperässä ja farmarissa tuommosta eroa...? :?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Miten sitten nuo jäähdytetyt levyt määräytyy tai yleensäkin että tarviiko vaihtaa vai ei jos koneen vaihtaa isompaan? jostain kuullut että pitäisi vaihtaa :roll:

oisko niin että normilevyt on vapareihin, jäähdytetyt turboihin ja sitten vielä nämä 300 monivenan levyt yms.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

JiiTee_ kirjoitti:Ei maha kaikki olla? Ainaki meidän entinen 300td -92 oli tuuletetuilla etulevyillä. :roll: Liekköhän sitten porrasperässä ja farmarissa tuommosta eroa...? :?
Farmareissa käsittääkseni aina tuuletetut levyt :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

monivenassa myös jäähdytetyt, liekkö samat kuin turboissa. Jousethan sinne ainakin joutuu vaihtamaan, mitenköhän vakaajat?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eikö paksumpi vakaaja löydy pelkästään turbosta?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

300 kapiakantinen vapari aina ei jäähytetyillä jossei oo erikseen uutena toisin haluttu, sedan ja farmari. 300 turbo on jäähytetyillä, 250 turbo ei jäähytetyillä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Alapallot vaihdettu molemminpuolin. Aikaa meni yhteensä tunti ilman erikoistyökaluja kotitallin kamppeilla :D vaihtajana toimi orsii-. Hyvinä avustajina toimi allekirjoittanut ja Shatter. Helppo operaatio, vanhasta pallosta rälläkällä tappi poikki ja tästä seuranneen lämmön ansiosta hylsyn ja lekan avustuksella pallo putoaa pois paikoiltaan. Uusi pallo paikoilleen pullotunkin ja sopivan hylsyn avulla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt on taas leimaa paperissa 1-2013 asti, kiitokset Multivirille konttorilla käyttämisestä kun allekirjoittanut ei joutanut mukaan, ilta kului tallilla 606 kannen purkuhommissa :)

Niinhän tuo oli jälkitarkastuksessa vielä katsari sanonut että ohjausiskari tiensä päässä kun ei ota vastaan yhtään, tosiaan varmaan parhaat päivänsä elänyt kun linkkuun käännettäessä ei palauta :roll:

Kunhan saapi taas tallin tyhjäksi toivottavasti kuukauden sisään niin saa alkaa 200reetä ehostamaan. kaikennäköstä pitäisi tehdä, mutta kattoo sitten mitä jaksaa :D

- kansiremontti
- takajouset
- ohjausiskari?
- takakelkan kumityynyt (pamauttaa/kolahtaa vaihdetta vaihtaessa tai kaasua löysätessä)
- kardaanin kannatinkumi
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ohjausiskari tiensä päässä kun ei ota vastaan yhtään, tosiaan varmaan parhaat päivänsä elänyt kun linkkuun käännettäessä ei palauta
Ohjausiskari ei vaikuta siihen.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Mistähän sitten johtunee? ehkä kuukausi takaperin alkoin tekemään tuota, kun kääntää linkkuun niin ei palauta vaan kääntyy enemmän ja muljuu oudosti. alapallot oli aika väljät mutta nekin on nyt vaihdettu ja silti jatkuu :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2934
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Saattaa se olla timmikin, saahan siihen aika paljon "vartta" kun renkaasta kääntää niin ei välttämättä paljoa vastusta, no toisaalta sanoi se inssi että ei kannata alapalloja näihin itse vaihdella :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohjausiskarin tuntee renkaasta kääntäen, jos kääntyy helposti laidasta laitaan on iskari rikki ja ehjä hidastaa liikettä selvästi.
Vaatii ehkä kokemusta asiasta.

Iskarihan on vaan liikettä hidastava eli se ei työnnä mihinkään suuntaan, minusta se ei voi palautukseen vaikuttaa.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ohjaustehostimen simpukka tulis ekana mieleen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”