tyhtis laittoi mersun ihtelle.

MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

tyhtis kirjoitti:Juu varmaa on jotain kökköä jossain kun paine ilmalla puhistelin ja puhaltelin niin nyt ei ole valo palanut pitkään aikaan....... ja toinen auttoi kun oli kunnolla liukasta niin poljin jarrua että abs joutui töihin niin heti valo sammui.......

Kiitoksia vinkista pitää haeskella noita arvoja ja mittailla+puhistella jos syttyy uuvestaa.....

Pirkule ei antaneet merssuun leimaa konttorin setä muuten kehui kovasti savuja ei tullut kuulemma juuri mittää (ei hänen aikana ole koskaa VANHOJEN mersujen päästöissä ongelmia) mutta kuskin puolen raidetangon pää oli vähän väläjä laittoi kehotuksen että vaihtaa se....

Miettiny että kävisikö hakemassa molemmat nivelet kerralla kl varaosista vai hakisiko motonetista..... mitä mieltä olette tekeekö motonetin nivelillä mittää??? vaihtaa kerralla molemmat kun kerta alkaa rassaamaan....

Hienon näköistä jälkeä tullut tuossa kiillottaessa.

Niin, miitä itte noita niveliä vaihtanut 124:ssa ja muissakin niin kyllä ne motonetinki on tuntunut kestävän.. Molemmathan se mukava laittaa uudet nivelet ja kulmien säätö nii sitte on hieno päästellä :)
® Mesen Porkkana-klubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

tyhtis kirjoitti:Juu varmaa on jotain kökköä jossain kun paine ilmalla puhistelin ja puhaltelin niin nyt ei ole valo palanut pitkään aikaan....... ja toinen auttoi kun oli kunnolla liukasta niin poljin jarrua että abs joutui töihin niin heti valo sammui.......

Kiitoksia vinkista pitää haeskella noita arvoja ja mittailla+puhistella jos syttyy uuvestaa.....

Pirkule ei antaneet merssuun leimaa konttorin setä muuten kehui kovasti savuja ei tullut kuulemma juuri mittää (ei hänen aikana ole koskaa VANHOJEN mersujen päästöissä ongelmia) mutta kuskin puolen raidetangon pää oli vähän väläjä laittoi kehotuksen että vaihtaa se....

Miettiny että kävisikö hakemassa molemmat nivelet kerralla kl varaosista vai hakisiko motonetista..... mitä mieltä olette tekeekö motonetin nivelillä mittää??? vaihtaa kerralla molemmat kun kerta alkaa rassaamaan....
Kerran hain mazdaan alapallon ja raidetangon päät motonetistä, ei tainnu mennä vuottakaan ku olivat jo väljät. Itse hakenu aina kl:stä kaikki osat, tulee kerralla oikeat eikä maksa enempää ku motonetissäkään. Sitähän ei oikein koskaan tiedä minkä merkkiset/laatuiset osat motonetistä saa kun myyvät niitä mitä sillä hetkellä halvimmalla saa :roll:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Juu kiitoksia saihan tuota melkein kuusi tuntia hinkata että tuli tuommoinen vielä pitäisi pestä kunnolla ja vahata niin ei lumi tartu talvella....

Juu no itellä vähän samoja kokemuksia noista motonetin osista joskus kestävät ja joskus ei sitten yhtään... noo tuskin ovat kovin kalliit kl ässäkää kun ohi siitä tulee joka perjantai ajettua niin nappaa sieltä mukaan nuo...

Niin suuntaus sehän tässä jurppiikin kun justiin kävin säädättämässä kulmat kohilleen kun minusta söi renkaita... noo oikiastaa en huomannu että ajettavuus olisi parantunut yhtään ja silti jostain kuului kolija montuissa... en ite löytäny tuota välystä vaikka kuin kattelin ja heilutin konttorilla sitten sanoin että onko tuolla jotain väljää niin vähän ravisteli ja sano että tuossa on..... eivät vissii pahemmin kattele tuolla vianorilla noita niveliä kun säätävät....... noo pitää vaihauttaa molemmat mulla ensin sitten vien uudellee säädätykseen.....

Kiitoksia vastauksista!!

Tänään pistin tarraakin tilaukseen saapi mersuun foorumin mainokset ;)

ja kaks satanen kun on niin "ohitus perustuu yllätykseen" :)
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

moro arvon toverit! nyt olisi kalliit ja nopeat neuvot tarpeen! elikkä mersun tuulilasin pyyhkijä alkoi renaamaan ja olen reissun päällä perjantaina pitäisi ajella takaisin lappia kohden ja lupaili taivaalta kaikkea vitosen eestä.... eli oireet on moiset että vinkkari jumittaa vänkärin puolelle n puoleen väliin ikkunaa ja ilmiö on moinen että aivan kuin sulka olisi liian pitkä eli kanittaa ikkunan karmiin jumiin! mikähän on ottanut ja hajonnut ilmiö tuli ilmi perjantaina kun aamulla rappasin lasit nostin sulan ylös... Noo toimi hyvin sitten jumitti sinne kulmaan menin kotio rasvailin paikat niin toimi hyvin ma aamuna alkoi taasen jumittaan... Välillä tekee tuota välillä ei mikähän on vikana? olihan nyt varmasti epäselvästi kerrottu ongelma? Mitäs tuosta ekkana katsoisi? Miten tuo palautus toimii kun sulan varsihan jatkuu ja lyhenee ja aivan kuin se ei kerkiäisi vänkärin puolella lyhentyä tarpeeksi nopiaa ettei ottaisi karmiin kiinni? kiitokset jo nyt!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

kiitoksia nopeasta vastauksesta! Pitää tehä pikahuolto tuolle tänään tai huomenna miten kerkiää.... Varmaan käy myös hhs5000 tuohon öljyksi ku nyt ei ole vaihtoehtona ku tuo tai rost off..... Sattuu pakissa olemaan mukana moisia..... Kiitokset linkista pappi ja nopeasta vastauksesta!
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

noniin nyt on mersun tuulilasin pyyhin iskussa puhdistelin ja rasvailin paikat nyt vörkkii kunnolla oikiastaa peremmin kuin koskaan aijemmin! kiitoksia avusta ja hyvästä linkistä! pitää joskus vielä tehdä tuo perusteellinen huolto tuon ohjeen mukaan...
gubbe89
Viestit: 7
Liittynyt: 17.12.2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Näin näkyy vaan ihmiset siirtyvän bemarifoorumilta tänne letkiälle mesevoorumille. Että terveppä vaan tyhtis taas! Tervehdys myös muille meseläisille!

Elikä tulipa tuota itsekin siirryttyä siis Mersujen pariin. BMW 525tds lähti ja tilalle tuli crossipyörä ja mese. Pikku asentamisen jälkeen on -89 230TE:stä kehkeytynyt hyvä käyttöauto joka kulkee varsin pienellä ruualla. Jako vain piti laittaa kohdalleen edellisen omistajan nokka-akseliremontista, remminkiristäjää ja uutta remmiä on tullut pistettyä. Xenonit tuli laitettua, niin näkee vähän paremmin ajella. Ruiskun ja imuvuotojen kimpussa tullut vietettyä tunti poikineen ja nyt tuntuis toimivan aika mukavasti. Hämmästyttävän hyväkorinen ja -kuntoinen auto tuo on alle tonnin katiskaksi, olkoonkin että pian 450tkm mittarissa. Öljynpaineetkin on mittarin mukaan reilu 2,5 baria tyhjäkäynnillä. Myllyttämällä sai tuon kusenpolttaman punaisenkin näyttämään paremmalta. Voipi olla, että tuolla ajellaan pitkään vielä. Vähän tukivarsia pitäisi perjantain kunniaksi oluen juonnin ohella vaihdella takapäähän.

Onko muuten vaihdelaatikon uikuttaminen jokin yleisempikin vaiva näissä? Itellä vinkuu kaikki muut, paitsi nelonen. Vapaalla kuuluu myös ärsyttävää surinaa. Muuten laatikko pelaa oikein hienosti. Pakki on kakkosen vieressä, mikäli sillä on jotain merkitystä. Eli jos löytyypi ehjä M102:n perään käypänen laatikko(ei olis pahitteeksi, vaikka olis dieselin lyhyemmillä välityssuhteilla), niin saa tyrkyttää!
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Moro moro gubbe89 juu niinhän sitä tuli siirryttyä tänne mersujen pariin niinku melkein voi sukurasitteeksi sanoa :D Ja tervetuloa sakkiin mukavaan täältä kyllä saa apua ongelmaan kuin ongelmaan ja NOPIASTI :fu: Itsekki kysyin tuohon vinkkariin apua niin sen että kerkesin koneen sammuttaa ja avata oli jo neuvoa tullut!!!! on kyllä osaavaa porukkaa pakko myöntää ja avuliasta!!

Miullaki bimmeri lähti taipaleelle kun meni hermo niihin ainaisiin sähkövikoihin yms ongelmiin...... isännys sitten sanoi että vaihahan sinäki kunnon merkkiin niin tarvi kuin ajella menemään :D ja en ole katunut yhtään!!

kyllähän nämä on yhdensortin ikiliikkujia pitää myöntää suvussa jo kolmannessa polvessa testaan....

pikkulaittoahan sitä vanhassa on mutta ainahan sitä jotain ilmenee ku puolimillä lähenee tauluun!

Tuohon laatikko homman en osa sanoa mitään mullakin vähän meinaa ykkösellä kun lähtee liikkelle vinkasta muuten ei yhtään..... varmaan sulla kanattaa ensi töikseen katella ja vaihella öljyt joka paikkaan perä ja loota?? Minusta tuo vapaalla ja kytkin ylhäällä surina ja raksutus viittaa painelaakeriin??? kyllä siihen neuvoja tulee kun porukka hokaa viestisi...

Muutako tervetuloa sakkiin mukavaan!!!!!
gubbe89
Viestit: 7
Liittynyt: 17.12.2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Painelaakerinhan ei _pitäisi_ pyöriä kytkin ylhäällä ja ääni loppuu vasta kun kytkin irrottaa. Ai niin, moottorijarrutuksessa ei uikuta. Pahin ääni kuuluu tasakaasulla. Jotenkin vinkkelissä oleviin hammaskulmiin se ääni jotenkin viittaisi? Lienee parempi vaan olla miettimättä asiaa ja ostaa uus laatikko. Öljythän vois toki vaihtaa. Laittais vaikka vähän paksumpaa, jos lakkais rallattamasta :roll:

Jos liikkeelle lähtiessä vinkasee, niin silloinhan tuo on painelaakerissa vika. Sillä asialla taas ei päätään kannata vaivata ennenkuin se vinkuu joka liikkeellelähdössä ja melkeinpä vaihteenvaihdossakin.

Peräölpät pitäis vaihdella tukivarsien vaihdon yhteydessä tässä. Jäi remontit eilen tekemättä, tuli nukkumatti kylään perkele :roll:
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Niin minäkin luulin mutta kolmeen autoon vaihtanu painelaakerin sen takia kun kytkin ylhäällä rahisee tyhjäkäynnillä sitten kun kytkin pohjassa (irroitettuna) ei piä ääntä kun laakerin vaihtanu loppunu rahinat helinät kitinät jne....

Niin seon kannata turhia ressailla vaihtelet öljyt katot tuleeko lastua matkassa kuin paljon jos ei tule niin kovaa ajoa vain... :kuski:

Ajoin hiluksilla 30 thkm ja vitonen huusi ku syötävä tai pikemminki ku oikohöylä eikä mitää ongelmaa edellinen omistaja sanoi että siinä "vähän" vitonen ääntää kun ajaa..... ja kuulemma seuraavallakin vielä toimii hyvin.....

Ite en ehkä talveksi kovin paksuja öljyjä laittaisi lootaan että saa aamulla pykälää silmää ku pakkasta tulee..... ja eihän ne jäykät pakkasella kovin voitelekkaan.....

Juu sehän nukkumatti joskus tulee liian aikaisin kyläileen niin jää remomentit tekemäti.... :D
gubbe89
Viestit: 7
Liittynyt: 17.12.2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Piti lootaan öljyt vaihtaa, mutta jäi vaihtamatta. Totesin, että ihan hyvät öljyt siellä varmaan on :happy: Ei meinaa auennut kumpikaan roppu sitten perkeleelläkään. Täyttöroppu kun on vielä aika ahtaassa kolossa niin ei pyssylläkään pääse ampumaan auki. Pitänee asia tutkia tarkemmin samoilla lämpösillä kun kardaanin kunnostelee. Uutta ristikkoa ja kannatinkumia huutais lähiaikoina tuo. Samaan läjään jos laittelis rättinivelet ja koneen sekä laatikon kannatinkumit. Pitäis pikkuhiljaa bonanzailmiöt olla historiaa sitten. Tiedä vaikka innostuis automaatiksi tuon muuttamaan. :roll:
gubbe89
Viestit: 7
Liittynyt: 17.12.2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Osaavatko arvon herrat kertoa, mistä kaikista mersuista voisi tuon m102:n perään käypäsen laatikon löytää? Tässä on mietityttänyt, että missä vehkeissä on pitkä ja missä lyhyt kytkinakseli. Kaiken järjen mukaan tuon minun linttani pitäisi olla kovalla vauhtipyörällä, koska on valmistettu ennen 9/89. Muuta en sitten tiedäkään ja tässä asiassa vetoan mouhijärveläisyyteeni... :happy:
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kannattaa varmaan ihan oma topikki laittaa pystyyn aiheesta paremmin vastailevat kun hokaavat voipi vähän hukkua tuo sun viesti tänne mun kirjoituksien sekaan.... :( Jaa että oli noin päässy roput jumahtamaan no sulla meni paremmin ku mulla bemmin kanssa avasin tyhjennyksen sitten hokasin että kele täyttö ei aukiakkaa.... sitten muuten tapeltiin ns ryskäpyssyn kanssa ja aukesi lopulta roppu oli vain vähän heikolla hapella sen jälkeen :D

Juu tuo bonanza ilmiö on melko yleistä näissä piireissä ;) pitää vain opetella ajeleen niin helpottaa paljon en aluksi ite uskonu mutta kohta 15 000 km ajanu niin eipä enään loikikkaa juuri ollenkaan auto tosi harvoin vain!! ;) muilla sitten loikkiii miunki eestä :D

tuohon lodju hommaan en osaa mitään neuvoa tähän hättää...
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Doodiin nyt olisi mersussa leimaa ensi vuoden joulukuun loppuun!!

Mitään muuta ei tosiaa löytyny ku tuo raidetangon pää....

Käytin vaihattaa molemmat päät ja suuntaamassa nyt kulkee suoraan ja se pieni epämääräinen kolinaki katosi :fu:

Konttorin mies kehui niin mahottomasti vanhusta ja tuumasi että sissää ajossa vasta :D vieressä leimasivat uutta e mersua näitä uusi koppaisia niin ei menny päästöistä läpi ja alustan osia meni vaihtoon??!!! autolla ajettu reilu 150 thkm juttelin omistajan kanssa sanoi vain että toista se oli ku tuommoisella ajoin ku sulla ei ollu samoja lapsen vikoja ku nykyisessä... sanoi että ei ole hällä ollu enää mersua w124 jälkiin...

Mutta sitten yksi muukin pieni kymysys..
Elikkä meinaa meesu yskiä ku yön jälkii tarttaa käyntiin... mikähän voisi olla? eli olen suihkut vaihtanu uusiin paineet kunnossa ja kunnon tasainen sumu tulee... hehkut on uudet entinen omistaja vaihtanu ja minusta putkissa ei näy ilmavuotoa kun tarttaa käyntiin....

Oireena moinen että aamulla hehkutan tarttaan heti rymähtää käyntiin kaikilla mutta meinaa vähän ontua ja yskia (ihan kuin olisi ilmaa) ja tupsauttaa sinisenharmaan savun... haisee ihan rehelliselle diiselille muuten toimii ku junan vessa vähän aikaa rykii sitten tasoittuu jos kaasua painauttaa niin nopiammin loppuu yskiminen....

Mikä voisi olla vikana??? miten pumpun ennakko tarkistetaan?? olen koittanu hakia mutta en ole löytänyt....
Ja kylmäkäynnin korotus toimii normaalisti selvästi kuulee kylmänä kun käy lähempänä tai ylikki 1000 rpm ja sitten ku vähän lämpiää niin tippuu siihen 700 minkä konttorilla mittasi....

hyvin tuo lähtee kyllä käyntiin roissa oli jo 16 pakkaset ja ekalla hehulla rymähti tulille mietityttää vain tuo yskiminen mistä johtuu??
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Moro mitä on kohtalo toverit laittanu konepeltiin äänieristeeksi ja millä liimalla kiinni??? jotain solumuovimattoa vai hä??? mersu halusi vähän ruokailla ja maskutteli alkuperäistä eristettä maantielle........

olin jo tovin kattonu ku meinaa roikkua ja olla riekaleena laittelin paremmin kiinni mutta niinhän mersulla kävi vastuttamattomaksi kiusaus ja popsi sen sitten poies.... (oli mielenkiintoisen kuuloinen kun flekti otti kiinni siihen eristeesee ja vähän silppusi sitä.... onneksi ei tapahtunut mitään muuta vakavaa rikkoa)
:lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ei mittään hajua oikiasta eristeenlaavusta.. Vaan näähän olit laittanu navikaattorit keulille. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

tyhtis kirjoitti:Moro mitä on kohtalo toverit laittanu konepeltiin äänieristeeksi ja millä liimalla kiinni??? jotain solumuovimattoa vai hä???
Ite suunnittelin jos laittais sitä motonetin foliopäällysteistä... Jotakin liimaa varmaan pitää sen matossa olevan lisäksi laittaa jotta pysyy menossa mukana. Se KL:n tarvike eriste imee kaikki öljyt itteensä
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Juu miehän laittelin namikaattorit paikoilleen ja niihin vielä xenonit alkoi tie kirkastuu kun kattelee johtotähden takaa :) nyt on mukava painella menemään pimiälläki mutkasta tietä näkymättömiin :fu: :kuski:

ollaankos JiiTee ajettu jossain vastakkain tai muuten ollu autot samassa paikkaa??

Juu itse kattelin samaa motonetistä ja sitten myös siellä olevaa sitä mattamustaa eristettä 3cm vahvaa ainakin luki netissä sivuilla että pitäisi tuohon hommaan käydä ittestää sammuvaa ja sitten paloluokiteltua myös kosteus eristykseen ??!!
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-6023
Tuo voisi olla ihan hyvää??? eikä pistäisi niin silmiinkää ku se foliio??
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Oliko tuo 3cm paksu musta kuinka painavaa?? Mietin vain että jaksaako pelti pysyä ylhäällä kun mulla on lisävalotkin maskissa lisäpainona.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

En osaa sanoa pitää viikolla käydä käpistelemässä sitä minkä oloista ja painoista tuo on ..... noitahan oli kyllä eri paksuisiaki mutta jotenni tuo 3cm vaikuttaisi hyvältä.....

Itellä ei tuota paljon tarvi miettiä ku navagaattorit keulassa niin pysy tuo pelti nykkään ylhäällä...... aina jos jotain pitäny muuta tehä ku kattoa öljyt niin nostanu suosiolla pystöön pellin näkeekin paremmin ku valoa tulee kone huoneeseen.....

Minäpä ilmoittelen kun ensiviikolla käyn motonetissa että minkä oloista ainetta tuo on....
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

tyhtis kirjoitti:ollaankos JiiTee ajettu jossain vastakkain tai muuten ollu autot samassa paikkaa??
Meillähän on vieläki saman verran aamuja aamujen talossa. :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

katohan konnaa näin huono se muisti on.... :lol: juu ei muutako makoisia aamuja sullekki :wink:
Avatar
Juse
Viestit: 133
Liittynyt: 18.10.2010 11:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Juse »

Niihin konepelteihin saa ihan oikeitaki eristeitä ei tarvi ruveta ite valmistaan. Kl:stä muistaakseni hommasin aikoinani.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

pirkule unohtunu tänne kirjoittaa kävin hakemassa mötönätistä tuota eristettä konepeltiin mustaa ja 1cm vahvuista minusta ihan pätevän oloista ainetta tuohon hommaan.... Vielä kun keksisi semmoisen liiman jolla on ja pysyy paikoillaan nuo... heh hyvin konepelti sulaa kun tuossa taannoin kuuluu moottoritiellä rousk rousk örp ja oli muuten konehuone erittäin eroottisen näköinen :P
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Morjenttes mistäs ootta hommannu noita tuulilasin pyyhkijän mekanismeja merceetekseen. Otti piru vie ja päästi hirveen rusahduksen ja paukauksen tuo mekanismi ja nyt ei pyyhi oikein hyvin tai pyyhkii mutta paukkuu ja ryskää kokoajan???? Eli nyt ei pyyhi hyvin kuskilla eikä autolla :lol: :lol: kattelin kl sivuilta ja 555,00 oli hintana taaiiitaa jäädä hyllyyn ainakin vielä.... miten tuo härveli on tehty sisältä onko jollaki kuvaa siitä voipiko sen korjata jotenni ihan ite????? Pitäisi saaja vähän tietoa että hommaako jostain toisen tuommoisen mekanismin vaihtaa ja menoksi vai alkaako korjaamaan tuon vanhan autohan ei saisi oikein seisoakaa tallissa ku tarvii ajossa sitä. Olen rasvaillu tuota ja auttoi asiaan sitten alkoi tuo ajoitus tökkimää tosissaan ja korjasin sillä että ensi hätää lyhyempi sulka nyt tuo piru räjähti kynsii kokonaan........ Luin tuon yhden topiikin missä oli moista vikaa ja sitten oltii poietettu tuo heilumis ominaisuus kokonaan.... tahtoisin vain periaatteesta pitää sen käytössä :D Kiitän ja kumarran neuvoista jo nyt!!!
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Multa ainaki saa ehejän moottorin mekanismeineen viiellä kympillä, ei varmaan kannata aivan mahottomia perehtyä vanahan korjaamisseen.

Tuo tökkiminen kumminkin taitaa johtua yleensä siitä että yhen mekanismin pää hyppii booreillaan, olikohan se nyt sitten moottorin päässä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin päivitelläämpääs taas tännekkin välillä!
elikkä viime syksynä tuli tehtyä tyhmyyksiä ja muka kova tarve farmari autole niin vaihoin mersun vw passattiin..... Noo passatti alkoi parin kk jälkee juonitteleen melkoisen raakasti ja vaihoin sen vanhaan nelikko hiluksiin sillä päästelin talven yli että heilahti.
Mutta kokoajan kyti mielessä että mersu pitää saada takaisin alle ei tästä muuten tule mittää!!!
Kävin kokeilemasa väyrysiä pariakin eriä mutta ei oikein päässy hinnasta sopuun.
No perjantaina puhelin alkoi soimaan ja toisessa päässä ehotettiin vaihtoa tuommoiseen 300tdt merssuun vuodelta 94 ilmastoinnit on automaatti kattolunkkaa yms pientä ja kivaa.
Nyt on siis vihdoin auto alla jollasta jo kauon tullu kateltua!!

Kuvia tulee myöhemmässä vaiheessa.
Ja sitten se varustelista kun muistaa kattoa.
ainoat viat tuossa on takalasin pyyhin ei toimi (en ole tutkinut)
katto lunkkaa häätyy rasvailla vähän takertelee.
Ja laatikkoa säätää etellinen omistaja oli käyttänyt pajalla vaihettu hehkut suihkun nokat kaikki alipaine letkut ja nipat. olivat joutuneet käyttämään kaasuvivuston irti. tästä johtuen kikdown toimii vasta kun survoo polkimen lattiasta läpi. ja samalla oli tulli pikkuinen "luisto" kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle jos ajaa nätisti lappulattiassa kiihyttää niin vaihtaa kyllä napakasti. (aivan kuin ei olisi varma vaihtaisiko kolmosen ja suoraa nelosen kun ajaa tasakaasulla)
loota ölpät ja suodatin on vaihettu tuossa huollossa.

laitettaa tuo lista mitä huollettu kerralla niin ei tule pätkittäin.
-hehkut
-suihkun nokat
-termari
-ilmastointi huollettu TOIMII
-moottori öljyt suod
-löpö suodt
-loota öljyt ja suod
-taakse tasonsäädön iskarit ja pallot.
-niveliä taakse ja eteen
-peräöljyt (asd) lamppu ei syty nopeus mittarissa mutta suttaa kyllä molemmilla eikä vollottele
-remmin kiristin härdelli iskari rullat yms

eikös näissä voinut säätää myös tuota vaihdon kovuutta kun vaihtaa kyllä tosi nätisti mutta mullakin tulee paljon kärryn vetoa eikös silloin saisi laittaa vähän painetta lisää??

Että tämmöistä tällä kertaa on se 200d jälkeen mellevä puottaa moottori tielle kun saa vauhin kelattua 120 ennen torniota kun kemistä lähtee
:wink: :wink:

kirjoitellaan taas lisää kun vikoja tulee tai muuta kysyttävää.

ps miten nuo napit ilmastointi ja kaksi muuta tarkoittaa??? :lol: :lol:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuohon 2-3 vaihtoon auttaa usein ns. korjaussarja jossa tulee uusi jämäkämpi jousi venttiilikoneistoon.

Kickdown toimii näissä muuten sähköisesti lattiassa olevan katkaisijan ohjaamana.

Laatikon alaspäin vaihtavuusherkkyyttä ja sitä miten paljon kierrättää osakaasulla saa säädettyä juurikin sillä kaasuvivustosta laatikolle lähtevällä vaijerilla.
Vaijeria kiristämällä laatikko hakee reilummalla kaasunkäytöllä pienempää ja kierrrättää pidempään.

Pumpun kyljessä oleva modulaattori kannattaa säätää niin että kaasu on pohjassa niin saa niin jämäkälle kuin on mahdollista.

Noiden jälkeen sitten paineiden säätöä jos sille on tarvetta.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kiitoksia neuvoista!!!

Lueskelin nettiä ja ymmärsin että ei ole kallis tuo "korjaus sarja"???

Onko mimmoinen savotta vaihtaa tuo jousi???

Säätelin tuota vaijeria ja nyt vaihtaa mieluisasti minusta laatikko ei kierrätä turhaan ja jos painauttaa kaasua niin tarvittaessa vaihtaa pienempää (harvoin)

Kikdown toimii tosiaan kun painaa sen oikian laitimmaisen pohjaan kunnolla eikä jätä painamista kesken.

Eli sekin pelaa....

Mikäs tuo modulaattori on pumpussa mihin vaikuttaa??? miten sääjettää ja missä kohti pumppua on?? (kuvaa??)

eipä enään paljoa kaipaile keppivaihteita kun nyt päästelly automaatilla meneen!!
Ja onhan se mukava taas katsella tähen takaa maantietä 8) 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”