Shatterin 200ree - sinne lähti..

Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

dealer kirjoitti:
ohjausiskari tiensä päässä kun ei ota vastaan yhtään, tosiaan varmaan parhaat päivänsä elänyt kun linkkuun käännettäessä ei palauta
Ohjausiskari ei vaikuta siihen.

Mulla oli samanlainen ongelma että ei palauttanu ollenkaan ja loppupelissä alapallojen vaihdon jälkeen selvisi syyksi että se on se simpukka paskana. Miljoonan kilometrin aika sitä oli kiristelty aina kun oli tullut hieman välystä rattiin ja nyt se oli sitten menny ihan totaalisesti jumiin. Vaihdettiin siihen sitten koko simpukka niin jo on timmi ohjaus!
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitää se simpukka tarkistaa ensimmäisenä, ohjauksessa ei kuitenkaan mitenkään tuntuvaa klappia ole ja menee yllättävän suoraa kun ratista päästää irti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei se turhan terhakka ole tuo 200D :D Kärryn kävin hakemassa mökiltä, ei jaksanut kulkea mittariin yhdeksääkymppiä kaasu pohjassa :lol: Sinistä savua tuli putkesta niinkuin lievemmästä superista mustaa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

"siihen loppui kiire kun mä mersun hommasin.." :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

:lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

:lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

"...nyt on aikaa kahvitella huoltamollakin..."
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joo nyt se vissiin taisi tulla kansiremontti eteen ihan oikiasti kun öljyä menee nelisen litraa satkulle ja savua tulee niin maan p*rkeleesti :D motarille kiihdytti niin kaista oli valkosena ja bemaristi katto vähä oudosti kun paahto ohi.. jarruttaessa ja tyhjäkäynnillä puskee sinistä tuutin täyeltä, oli aikalailla koko torin alaparkki täynnä utua kun ronklotti tyhjäkäynnillä minuutin pari :lol: siihen kun innostuu vielä vanhusta vähän polkaseen muutaman kerran niin johan mennee ihan saastuttamiseksi.

Kabiinissakin jo havaittavissa vivahde pienestä öljyn kärystä, tylsääkään ei kuskilla maha tulla kun saa katella öljynpaineen tanssahtelua :lol:

Eikö se ollu että musta on voimaa, sininen on ylivoimaa ja valkonen on kansipahvi :D
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt ois vanhus poistettu liikenteestä kun tehomylly on aikalailla finiitto.

Tässä rupesin suunnittelemaan että sama melkein vaihtaa keulille 250-300d tekniikka seuraavaksi kun 200d maksaa jo sen pari sataa ja nekään kun ei missään arvossa enää ole..

Muutahan näihin ei vissiin tarvitse vaihtaa kuin oikeaan malliin tarkoitetut etujouset ja hehkurele jos tulee lisää pyttyjä pellin alle? laatikon ja tarvittaessa muitakin kilkkeitä saapi vanhasta koneesta.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Höpö höpö, mää möin loppukesästä 200d koneen ilman laturia, starttia ja ohjaustehostimen pumppua 55 eurolla. :roll:

Ja kyllä nuita välillä löytyy nuita 200d koneita 80 eurollakin.

Ja tiedämpä vielä yhen paikan jossa vois olla kone irroitettuna(?) 150 eurolla. :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Niin no varmasti löytyy halvemmallakin kuin 200e mutta sitten taas toisaalta hyövääkö sekään, samallahan tuon mahuttas isomman koneen keulille niin ajelis sitten sillä kun muutenkin ois vähän terhakampi tähti haussa mitä tämä nykynen, nyt siitä kyllä pääsee apostolinkyyvilläkin ohi mutta kuitenkin.. :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Muistappa se et toi sun vehjes on -94:n nii sehä on "vähäpäästöinen"... :roll: Eli sinnehän ei saa laittaa muutaku vähäpäästöistä tilalle... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jep vähäpäästönen ja toisekseen myydessä ihtiä ainaki sylettää myydä/ostaa jotain 200d/250d tai vielä pahemmassa tapauksessa 200E/250d autoa. :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tuntuu olevan nuo väh. päästöset 300d koneet aika hintavia :roll: toinen vaihtoehtohan oisi että ei väh. päästönen kone ja siihen egr kamat (pako/imusarja) mutta ei sitten mitään hajua kuinka paljon porukka yleensä tuommosista haluaa, tuskin kovin hunajaa maksavat vaan sitä kun ei koskaan tiiä..

Raptecilta erehyin kysäseen väh. päästöistä 300d konetta niin ~700e :shock:

helpoin se ois vaan tietty vääntää nyt talven aikana kansiremontti ja myydä koko laitos eteenpäin.. :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huhuja kuulin että olis mersusta otettu hattu pois tälle iltaa, minkähän näköistä sulakkeen palamista havaittavissa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huhuja kuulin että olis mersusta otettu hattu pois tälle iltaa, minkähän näköistä sulakkeen palamista havaittavissa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Peukalon pyörittely ja kinkun syöminen alko riittämään niin nykästiin kansi pois, hommat vähän vastusti joka suunnalta niin tunnin homma väännettiin semmoseen 5 tuntiin kahteen pekkaan :lol:

Kuva

Hommien alottelua.. jo tässä vaiheessa vetovasaran yläpäästä korkkasi kierteet jonka johdosta allekirjoittaneella meinas napsahtaa vasaran päässä oleva mutteri keskelle ottaa, esikammiotkin tuntui olevan yllättävän tiukassa kun ne edellisellä kerralla vedettiin naama punottaen kiinni pakoputken asennustahnan kera ettei varmasti enää vuoda.. siinä sitten tovi jystettiin ja ykkönen lähti kuin lähtikin irti ylimääräsien palasten lennellessä pitkin tallia, kakkosen esikammion kohdalla repesi itse tehty erikoistyökalu liitoksistaan niin sitä siinä hitsailtiin ja ihmeteltiin oikianlaiseksi taas kerran.. nooh tovi vierähti ja taas kiskottiin vaan ei se prkl liiku mihinkään, tultiin siihen tulokseen että ei ne näin tiukassa voi olla vaikka hampaat kirskuen ne kiristettiinkin. pieni levähdystauko ja tutkimaan tilannetta uusin silmin, mutta hetkonen.. täällähän on hehkut paikallaan :!: :lol:

Siitä se nauru syntykin mutta tekevälle sattuu :D Räikkä käteen ja hehkut pois, kakkosen hehku tuntui aika tiukalle vaan kyllä se siitä lähtee... *naps* tuleepa kevyesti :roll: saldona puolet poikki, 3. ja 4. hehkut kuitenkin irtosi yllättävän helposti.

Seuraavaksi oli vuorossa ketjulaahari, jonka jälkeen kaikki tarvittava olisi irrotettu jotta kannen saa nostettua pois. Eikun laaharin tapeille itse tehtyä vetovasaran päätä pyöritteleen tappiin ja repimään! 20minuutin manauksen ja käsien raaston lukkopellissä asentajalla palo käämi ja luovutti homman minulle, pari kertaa nykäsin ja sehän oli jo irti 8) ihmettelin että mikä siinä oli :lol: pikaisen hermojen keräys tauon jälkeen oli alempi tappi.. samalailla tappiin pyörittely ja vasara päähän, pari nykäsyä ja M6 pultista kierteet siliänä :lippu: samalla meni tapistakin niin taas kello tikittää uusien kierteitten teossa.. 30min myöhemmin saadaan vasaran pää takaisin paikalleen uudella pultilla joka on vieläkin kuuma hitsauksen jälestä, hakataan ja paukutetaan voimien takaa niin nyt menee samaisesta tangosta kierteet sileäksi toisesta päästä josta alussa korkkasi yläpäästä, ruuvattava pää vielä laaharin tapissa kiinni ollessa ja vetovasara käessä oli jo pakko nauraa että ei tämä enää oo tottakaan :x Vielä kertaalleen vasaran pyörittely paikalleen vain todetakseen että kierteitä ei enää ole..

Onni onnessa tallin perältä löytyi hivenen painavampi vetovasara, joka sekin näytti jo olevan kertaalleen hitsattu takasi vetovasaraa muistuttavaksi kapineeksi. Jos ei nyt lähe niin ei millään!

Toivoen samaa kierrettä olevaa päätä vasara pyörähtää helposti takaisin tapin irroitus työkaluun, joka vieläkin sojottaa kannen kylestä pystyssä. Muutama (kymmen) voimakasta nykäsyä ja tappi lähti liikkeelle ja viimesillä voimilla naputeltiin sitten irti.

Tähän väliin pitemmän olonen tauko..

Kannenpultit jälellä ja homma ois paketissa, oikea kantaista kuusiokoloa hetken metästettyä saatiin nekin irti ja nythän se ois enää pöydälle nostoa vaille valamista. vaan katohan kun näyttää tuo ketjulaahari oudolta, joo kyllä se halki on, otetaanhan pois äkkiä.. *oho*

Koskaan ei kuulosta hyvältä kun autonasentaja sanoo nuo kolme kirjainta :idea:

Kantta äkkiä pois ja tutkimaan mitä juuri tapahtui ja pienen zuumailun jälkeen on pakko todeta että laaharin palaset ompi jakokopassa :evil: turhautuneena rautalangasta väännellään jonkun näkönen koukku ja ruetaan kalalle, ähinän ja muutaman ärräpään jälkeen se sieltä ihme kyllä vielä saatiin pelastettua, tosin vieläkin on n. 1x1cm palanen omilla teillään, toivotaan että se öljypohjaan asti tipahti :roll:

Lopputulos:

Kuva

Kello näytti tässä vaiheesa jo yli kymmentä niin päätettiin lopettaa siltä iltaa ja lähteä enempää hommia sotkematta syömään.

Kuva

1. pytyn liekkirengas oli poikki ja tiiviste revennyt suoraan öljykanavaan.

Kuva

vähän jo kiillottunut, hoonijälkiä kuitenkin vielä jäljellä. ei taida ihan tuo 446tkm pitää paikkaansa, toisaalta oli kyllä ostaessakin semmosta öljyä koneessa että ei olis mitenkään ihme.

Kuva

kansi näytti pikasesti vilkaistuna vielä ehyeltä, tänään sitten tarkempi tutkimus ja kannen purku.

ja tähän se jäi:

Kuva

Semmonen tapahtumarikas remontti meillä :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ihme että kaikki vastoinkäymiset sattuu kakssatasen kohalla, eikös sitä viimeksiki jääny hehku paikalleen ku esikammiota irroteltiin :D? Voin vaan kuvitella minkälainen "huutoäänestys" tallissa on ollut :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Sitä just naureskeltiin että on se kumma kun joka kerta unohtuu hehkut :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Sepä ois pikkuhiljaa kasausta vailla, kansi/lohko hiottu ja venttiilit läpätty. kanteen vielä uudet ohjurin kumet ja saa aloittaa kasaamisen kun kerkeää uudet osat hakemaan :)

millä nimellä sen tyhjäkäynnin korottajan (kannessa) löytääpi varaosaliikkeestä kun innostu alipaineletkua repimään vähä liiallisella voimalla niin rapsahti poikki koko nippa :oops: kuinkahan kallis lienee?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eikö ollu varaosa-autossa tai koneessa moista osaa..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Eipä semmosta oo kun 200reessä ja ei semmosta varaosamoottoria sattunu löytymmään tälle erää :roll: Tosissaan meinas välillä vähän äänen korotusta vaatia tuo purkaminen mutta kylläpä se siitä :D siitä hoksaa että ei oikein hommat suju kun tupakkia menee aski tuntiin... :lol:
C250TDT -98
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

:rollin: :rollin: :rollin: Normipäivä orsii-:n pajalla... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Joo se on normipäivä :D
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kansiremontti saatu päätökseen ja koeajokin tehty. Kone käy nätisti eikä tikittele nostimet taikka savuta sinistä. Suunnilleen 10h meni koko hommassa :) osat makso 150,5e. Venttiilit hiottiin ja venavarren kumit vaihdettiin sekä tietty kansipahvi. 8)Kuva
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Niin nyt se taas ronklottaa kuin uusi uudella kansipaffilla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-fSENlMjhKM[/youtube]

aluksi meinasi yksittäinen nostaja vähän tikitellä kun käyntiin laitto ja 4. suutin nalkkas kierroksilla jumiin, mutta nekin asettui kun kävi heittämässä pienen kierroksen :)

on se vaan mukavempi kuunnella oikiaa käyntiääntä sen 3 nostimen jumalattoman tikityksen sijaan :D

Öljynpaineetkin yllättävän korkeat kun vaihto pahvin, lämpimänä jopa 2,5 :shock:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

asia selvisi..
Viimeksi muokannut Shatter, 09.2.2012 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jokos se on koodi keksitty vakkarille? :D
Kein siknatuur
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Toistaseksi vielä pölyttyy poksi pöydällä kun ei ole lämpimään talliin saanut autoa :) pitää sitä ootellessa yrittää kaivella jostain sähkökaaviota missä näkyis johtojen värit kun ei alfamerin kirjassakaan ollut :? tuntuu nuo vakkarilla varustetut purkuautotkin olevan niin harvassa että sais semmosesta oikean liittimen..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”