Peukalon pyörittely ja kinkun syöminen alko riittämään niin nykästiin kansi pois, hommat vähän vastusti joka suunnalta niin tunnin homma väännettiin semmoseen 5 tuntiin kahteen pekkaan
Hommien alottelua.. jo tässä vaiheessa vetovasaran yläpäästä korkkasi kierteet jonka johdosta allekirjoittaneella meinas napsahtaa vasaran päässä oleva mutteri keskelle ottaa, esikammiotkin tuntui olevan yllättävän tiukassa kun ne edellisellä kerralla vedettiin naama punottaen kiinni pakoputken asennustahnan kera ettei varmasti enää vuoda.. siinä sitten tovi jystettiin ja ykkönen lähti kuin lähtikin irti ylimääräsien palasten lennellessä pitkin tallia, kakkosen esikammion kohdalla repesi itse tehty erikoistyökalu liitoksistaan niin sitä siinä hitsailtiin ja ihmeteltiin oikianlaiseksi taas kerran.. nooh tovi vierähti ja taas kiskottiin vaan ei se prkl liiku mihinkään, tultiin siihen tulokseen että ei ne näin tiukassa voi olla vaikka hampaat kirskuen ne kiristettiinkin. pieni levähdystauko ja tutkimaan tilannetta uusin silmin, mutta hetkonen.. täällähän on hehkut paikallaan
Siitä se nauru syntykin mutta tekevälle sattuu

Räikkä käteen ja hehkut pois, kakkosen hehku tuntui aika tiukalle vaan kyllä se siitä lähtee... *naps* tuleepa kevyesti

saldona puolet poikki, 3. ja 4. hehkut kuitenkin irtosi yllättävän helposti.
Seuraavaksi oli vuorossa ketjulaahari, jonka jälkeen kaikki tarvittava olisi irrotettu jotta kannen saa nostettua pois. Eikun laaharin tapeille itse tehtyä vetovasaran päätä pyöritteleen tappiin ja repimään! 20minuutin manauksen ja käsien raaston lukkopellissä asentajalla palo käämi ja luovutti homman minulle, pari kertaa nykäsin ja sehän oli jo irti

ihmettelin että mikä siinä oli

pikaisen hermojen keräys tauon jälkeen oli alempi tappi.. samalailla tappiin pyörittely ja vasara päähän, pari nykäsyä ja M6 pultista kierteet siliänä

samalla meni tapistakin niin taas kello tikittää uusien kierteitten teossa.. 30min myöhemmin saadaan vasaran pää takaisin paikalleen uudella pultilla joka on vieläkin kuuma hitsauksen jälestä, hakataan ja paukutetaan voimien takaa niin nyt menee samaisesta tangosta kierteet sileäksi toisesta päästä josta alussa korkkasi yläpäästä, ruuvattava pää vielä laaharin tapissa kiinni ollessa ja vetovasara käessä oli jo pakko nauraa että ei tämä enää oo tottakaan

Vielä kertaalleen vasaran pyörittely paikalleen vain todetakseen että kierteitä ei enää ole..
Onni onnessa tallin perältä löytyi hivenen painavampi vetovasara, joka sekin näytti jo olevan kertaalleen hitsattu takasi vetovasaraa muistuttavaksi kapineeksi. Jos ei nyt lähe niin ei millään!
Toivoen samaa kierrettä olevaa päätä vasara pyörähtää helposti takaisin tapin irroitus työkaluun, joka vieläkin sojottaa kannen kylestä pystyssä. Muutama (kymmen) voimakasta nykäsyä ja tappi lähti liikkeelle ja viimesillä voimilla naputeltiin sitten irti.
Tähän väliin pitemmän olonen tauko..
Kannenpultit jälellä ja homma ois paketissa, oikea kantaista kuusiokoloa hetken metästettyä saatiin nekin irti ja nythän se ois enää pöydälle nostoa vaille valamista. vaan katohan kun näyttää tuo ketjulaahari oudolta, joo kyllä se halki on, otetaanhan pois äkkiä.. *oho*
Koskaan ei kuulosta hyvältä kun autonasentaja sanoo nuo kolme kirjainta
Kantta äkkiä pois ja tutkimaan mitä juuri tapahtui ja pienen zuumailun jälkeen on pakko todeta että laaharin palaset ompi jakokopassa

turhautuneena rautalangasta väännellään jonkun näkönen koukku ja ruetaan kalalle, ähinän ja muutaman ärräpään jälkeen se sieltä ihme kyllä vielä saatiin pelastettua, tosin vieläkin on n. 1x1cm palanen omilla teillään, toivotaan että se öljypohjaan asti tipahti
Lopputulos:
Kello näytti tässä vaiheesa jo yli kymmentä niin päätettiin lopettaa siltä iltaa ja lähteä enempää hommia sotkematta syömään.
1. pytyn liekkirengas oli poikki ja tiiviste revennyt suoraan öljykanavaan.
vähän jo kiillottunut, hoonijälkiä kuitenkin vielä jäljellä. ei taida ihan tuo 446tkm pitää paikkaansa, toisaalta oli kyllä ostaessakin semmosta öljyä koneessa että ei olis mitenkään ihme.
kansi näytti pikasesti vilkaistuna vielä ehyeltä, tänään sitten tarkempi tutkimus ja kannen purku.
ja tähän se jäi:
Semmonen tapahtumarikas remontti meillä

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.