Homeiset penkit
Homeiset penkit
Terve ostin tässä hiljattain vuosimallia 88 olevan mercedes-benz 260e henkilöauton ja takapenkit olivat homeessa joten otin ne pois ja toin sisälle purettavaksi niin tuli tässä mieleen tuo vihreän värinen kuitu eriste penkin alapuolella mikä lie ei kai siinä ole asbestia? (ehkä tyhmä kysymys)
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Juu tämä on minun ensimmäinen autoni ja paljon on putsattavaa sisältä. Tuli toi asbesti mieleen kun oli kumman näköistä tuo eriste/kuitu mikä lie eikä sitä tiiä minne kaikialle sitä on ennen vanhaan lykätty mutta kiitoksia kaikista vastauksista. Uskoisin että ei sitten syöpää etc tule 20 vuoden päästä ainakaan tästä auton pesemisestä.
Hyvä merkin valinta? Tuskin penkeissä asbestia on. Homeen poistoon hyvä pesuaine on lasinpesuneste. Itse pesin homehtuneet turvavyöt ja lähtivät helposti uutta vastaavaan kuosiin. Ja tervetuloa minunkin puolesta tälle foorumille. Tulevaisuudessakin jos tulee kysyttävää,vaikka tuntuisi "hölmöltä" kysyä jotakin niin rohkeasti vaan. Täällä on rento meininki.Lehti kirjoitti:Juu tämä on minun ensimmäinen autoni .
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Muistaakseni asbestista luovuttiin ainakin rakennusteollisuudessa tuossa kaheksankytluvun alkupuolella eli en usko että tuonikäisessä autossa asbestia on.
enkä kyllä usko sitä autoissa muutenkaan käytetyn,tämä on kyllä puhdasta mututietoa..
asbesti vaatii pitkäaikaisen altistuksen ollakseen hengenvaarallista, tosin en kyllä silti itekään sitä vapaaehtoisesti suotta mene nuuhkimaan..
enkä kyllä usko sitä autoissa muutenkaan käytetyn,tämä on kyllä puhdasta mututietoa..
asbesti vaatii pitkäaikaisen altistuksen ollakseen hengenvaarallista, tosin en kyllä silti itekään sitä vapaaehtoisesti suotta mene nuuhkimaan..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Moro
Tuossa syksymmällä korjailin 250D -88 penkkejä, siellä oli vahvikekankaana sellaista lasikuituvahvisteista tavaraa, vihertävän harmaata.
Viimeeksi olen nähnyt asbestia 60/70-luvun autoissa pakosarjan tiivisteissä sekä pakoputken laippojen rengastiivisteissä.
Jos en väärin muista aikaa niin autoteollisuus siirtyi käyttämään tälläisissä kuumissa paikoissa (pakosarjat / ahtimet jne)tiivistemateriaalina yksinomaan hiilikuitupohjaisia aineita, tuossa 70-luvun lopussa.
Esim. remppaamissani W123'ssa en ole yhdessäkään nähnyt asbestia.
Asbesti on kyllä melko helppo tunnistaa.Väriltään poikkeuksetta harmaata ja puukonkärjellä siitä lähtee neulamaisia osia harmaan massan seasta.
Muutenkin ei asbestista kannata huolestua kuin moottorikorjauksissa ennen 80-lukua valmistetuissa laitteissa.Silloinkin vain että mihin tunkea vaihdetut tiivisteet.Mutta sitä vartenhan nuo ongelmajätepaikat.
Make
Tuossa syksymmällä korjailin 250D -88 penkkejä, siellä oli vahvikekankaana sellaista lasikuituvahvisteista tavaraa, vihertävän harmaata.
Viimeeksi olen nähnyt asbestia 60/70-luvun autoissa pakosarjan tiivisteissä sekä pakoputken laippojen rengastiivisteissä.
Jos en väärin muista aikaa niin autoteollisuus siirtyi käyttämään tälläisissä kuumissa paikoissa (pakosarjat / ahtimet jne)tiivistemateriaalina yksinomaan hiilikuitupohjaisia aineita, tuossa 70-luvun lopussa.
Esim. remppaamissani W123'ssa en ole yhdessäkään nähnyt asbestia.
Asbesti on kyllä melko helppo tunnistaa.Väriltään poikkeuksetta harmaata ja puukonkärjellä siitä lähtee neulamaisia osia harmaan massan seasta.
Muutenkin ei asbestista kannata huolestua kuin moottorikorjauksissa ennen 80-lukua valmistetuissa laitteissa.Silloinkin vain että mihin tunkea vaihdetut tiivisteet.Mutta sitä vartenhan nuo ongelmajätepaikat.
Make