TDT matikin kunnostelua

Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

TDT matikin kunnostelua

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Moro!

Tuli laitettua tuommonen -89 300 TurpoD niin ikään perheen "paremmaks" kulukineeks. On webasto, ilimastointi, ortopedi jakkarat ymymym.
Konevikasena se tuohon pihalle tuli ja vähä kunnostelua ois tarkotus hommailla motorin lisäks jotta saatas suunnilleen alakuperäis kuntonen matikki.
Kuva
Kuva

Moottori homma on menosa parhaillaan ja siihen liittyen pitäs tuon alakuperäsen wepaston letku/johto hässäkkä selevittää koska se voi olla että lämmitin muutta eri paikkaan.
Mistä saaan jonku näköset kaaviot tuosta webastosta? Siis vedenkierto ja sähkö.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kuva
Sieltä nousi rikkinäinen kones. Pakettina, ei tarvi lukkopeltiin sattua jossei halua. Vähä työläs vaan.
Moottorisa oli kampiakselin pultti auennu omia aikojaan ja dampperi rikko kampiakselin pään.

Sittepä siellon jo seuraava:
Kuva

Jatkuu taas joskus.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mitäs se dampperi meinaa?
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Oletus: dämpfer=vaimennin= värähtelynvaimennin?
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

Jaa ootta ihan urakalla ruvennu pitsikansia hommaileen :lol:
® Mesen 199-klubi
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

antti__k kirjoitti:Jaa ootta ihan urakalla ruvennu pitsikansia hommaileen :lol:
Johan nyt toki. :lol:

Juu dampperi on se limppu siinä siivan alla kampiakselin pääsä..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ja taas mennään.
Kuva
Kuva

Mitehän tuota matikin keulaa vois tiputtaa?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja hmk »

Mites siinä näyttäs olevan normaalia korkeammalla etupää ? Ei kai ole korokkeet jousien yläpäässä ?
Katselen vaan kateellisena kun ite olen nostanut maavaraa 7 cm:llä ja ei meinaa sekään riittää kun ajan työn puolesta kaiken maailman metsäautoteitä kelillä kuin kelillä.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Voi muuten ollakki että ois korotettu. Sinne on joku patenttiministeri autonpahoinpitelijä hitsaillu jonkunäkösiä rautoja joita oón aina mieltäny korjaukseks revenneille jousikupeille. :x
Katompa huomena eri silmällä nuita kuppeja.

Pitäs saaja keula aavistuksen perää matalemmalle ja täsä tappauksessa ei perän nosto oo ratkasu. :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
matias_
Viestit: 56
Liittynyt: 16.1.2011 12:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

eikös sitä jousta voi lyhentää yläpäästä kun laittaa sinne sitte w202 uudenmallin kumin että se ei oo tasaselle jouselle? vai onko tässä samankokonen systeemi, alapää taitaa olla ihan erillainen.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

w210 etujousen kumekset näyttäs äkkiseltää tuovan ehkä mahollisuuen lyhentää yläpäätä.
Selevitellään. :arrow:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mitkä asiat vaikuttikaan tuohon matikin vikavaloon? :evil:

ABS anturit, jarruvalokatkasija...? Mitä muita?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

JuhoL kirjoitti:Mitkä asiat vaikuttikaan tuohon matikin vikavaloon? :evil:

ABS anturit, jarruvalokatkasija...? Mitä muita?
Oisko hydrauliöljyn puute? :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

JuhoL kirjoitti:Mitkä asiat vaikuttikaan tuohon matikin vikavaloon? :evil:

ABS anturit, jarruvalokatkasija...? Mitä muita?
Alhainen akkujännite, ylijänniterele ja mitä muuta vikakoodeissa on lueteltu:

Vikakoodit:

1 - Ei vikaa
2 - Ohjainlaite epäkunnossa
3 - Jarruvalokatkaisin epäkunnossa
4 - Kieroslukuimpulssi edestä vasemmalla puuttuu
5 - Kierroslukuimpulssi edestä oikealta puuttuu
6 - Kierrolukuimpulssi takaa puuttuu
7 - Kaikki kolme kierroslukuimpulssia puuttuvat
8 - Venttiili 1: oikosulku tai katkos
9 - Venttiili 2: oikosulku tai katkos
10-Venttiili 3: oikosulku tai katkos tai jarruvalokatkaisin epäkunnossa
11-Kääntökulma-anturi epäkunnossa



http://www.parkki.com/sale/parkki3/4matic.html
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

JuhoL kirjoitti:Ja taas mennään.
Mitehän tuota matikin keulaa vois tiputtaa?
Paina neulalla reikä jäähdyttimen letkuun, niin alkaa keula tippumaan.
Yleensä vanhassa Mersussa vuotaa jokin paikka valmiiksi. Vain nesteet tippuvat.

Siis onko tässä alkuperäinen vähäventtiilinen moottori vai onko
siihen sovitettu moniventtiilinen kansi tai moottori?
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jarkko N kirjoitti:Alhainen akkujännite, ylijänniterele ja mitä muuta vikakoodeissa on lueteltu:

Vikakoodit:

1 - Ei vikaa
2 - Ohjainlaite epäkunnossa
3 - Jarruvalokatkaisin epäkunnossa
4 - Kieroslukuimpulssi edestä vasemmalla puuttuu
5 - Kierroslukuimpulssi edestä oikealta puuttuu
6 - Kierrolukuimpulssi takaa puuttuu
7 - Kaikki kolme kierroslukuimpulssia puuttuvat
8 - Venttiili 1: oikosulku tai katkos
9 - Venttiili 2: oikosulku tai katkos
10-Venttiili 3: oikosulku tai katkos tai jarruvalokatkaisin epäkunnossa
11-Kääntökulma-anturi epäkunnossa



http://www.parkki.com/sale/parkki3/4matic.html
Kiitosta jarkko näistä. Koitin lukia vikoja, mutta ei tuu mittään vikakoodia ku koittaa 1 ja 5 napaa yhistellä. Matikki valo kirkastuu vaan siks aikaa, ku navat on yhesä. Mikä neuvoks?
Jarkko N kirjoitti:Paina neulalla reikä jäähdyttimen letkuun, niin alkaa keula tippumaan.
Yleensä vanhassa Mersussa vuotaa jokin paikka valmiiksi. Vain nesteet tippuvat.

Siis onko tässä alkuperäinen vähäventtiilinen moottori vai onko
siihen sovitettu moniventtiilinen kansi tai moottori?
Olipa nokkela neula madallus.
Ihan 24venttiili motti. Ois tuo matikisa ollu kapiakantinen moottori ehkäpä ylinmääräne jos jollaki tarvetta.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Äläs nyt... Onko neliveto päällä vai pois kytkettynä, kun yrität lukea
vikakoodit? Kytkin pitää olla asennossa Funktion, ei Test.

http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mullon se kahavamallinen systeemi ja seon nii että kahava alahaalla. Eli tieten "funktion"..? En tieten tajunnu koittaa muuttaa tuota kahvan asentua. Koitampa huomena.

Emminä jarkko herneitä kummiskaa. no proplem. :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Viellähän se matikkivalo siellä kiiluu. :evil: En luovuta.

Ilimastointi pitäs jaksaa laittaa toimintaa ja lasit tummentaa, nii sittepä vois ajella talaveen asti. Talvella ruostehommat pois kuleksimasta ja maali päälle koko autoon.

Nykytilanne muutaman tonnin jäläkeen
Kuva
Kuva
Kuva
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Reilu 15tkm tullu matikille ja yhtään oikein vikaa ei oo tullu. :shock: Mukava se on ajella. Pumpusa on 6mm elementit niin saiki otteeseen sen 141kw. Savua ei tuu yhtään.
Öljyt vaihtelin siinä 10tkm nurkilla moottoriin, laatikkoon, jakolaatikkoon ja perään. Vaihelaatikko alakaa olemaan lopusa ku meinaa luistella, perä vollottaa ja jakolaatikko vuotaa hydröljyt läpitte. No ompa talavella tekemistä :lol:

Tallin rakentaminen menosa joten vähä hiljasta tämän kunnostelu. 8)
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
IsoIvan
Infected Amis
Viestit: 78
Liittynyt: 12.4.2007 13:52
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IsoIvan »

JuhoL kirjoitti:Tallin rakentaminen menosa joten vähä hiljasta tämän kunnostelu. 8)
Komia on maticci. :shock: Milläs mallilla tallin rakentelu?
S124 4-MATIC

-Reikä-Klubi®-
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

IsoIvan kirjoitti:Komia on maticci. :shock: Milläs mallilla tallin rakentelu?
Levytystä tätä nykyä. :lol:

Jiiteen laatikkovaivat on jollain tavalla tarttuvia... Matikin vaihelaatikko piti päästää alas ja nakata KingCapin lavalle. :x Alako oireita tulemaan niin paras hoijattaa heti ku ei vielä romuksi mennynnä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

JuhoL kirjoitti:Jiiteen laatikkovaivat on jollain tavalla tarttuvia... Matikin vaihelaatikko piti päästää alas ja nakata KingCapin lavalle. :x Alako oireita tulemaan niin paras hoijattaa heti ku ei vielä romuksi mennynnä.
Enkä oo etes saanu tuota manuaaliloovarojektia loppuun.. :ttu: Meikällä on tiettävästi eka takavetosen manuaaliloova menollaan nelikkoon ja kyllä on vähän hijasteitaki sattunu matkalle.. :cry: Mainitakseni mm. erilaisen keppimekanismin tankoineen. (takavetosen tangot ei käy ku jakoloovan kohalla pitäs olla mutkia matkassa kun taas takavetosessa on käytännössä suorat. :? )

Kerran on käyny jo mielesä että mitä jos vaan nakkais takavetosen manuaaliloovan takakannen ja eripitusen takakartaanin kiinni.. :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Äläs nyt. Nelikko on kuningas. :kuningasajatus:
Eihän se oo homma eikä mikkää jossei vastusta.

Oli muuten aika häijyt männät siinä sun jakolootasa. :lol: Kävin äskön molemmat lootat heittään rehtijiille.
Viimeksi muokannut JuhoL, 02.11.2011 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tuplat....
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

JuhoL kirjoitti:Äläs nyt. Nelikko on kuningas. :kuningasajatus:
Eihän se oo homma eikä mikkää jossei vastusta.

Oli muuten aika häijyt männät siinä sun jakolootasa. :lol: Kävin äskön molemmat lootat heittään rehtijiille.
Joo eiköhän tuosta nyt jotain tule, tänään kumminkin onneksi eteni. :)

Ne oli tosiaan meleko selevät.. :lol: Jätin sinne näytekappaleiksi. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
4-m
Viestit: 13
Liittynyt: 10.11.2011 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja 4-m »

Moro meneekö tuo pitsikansimoottori heittämällä tuon kapeakantisen tilalle,ja käykö tuo öljypohjahässäkkä tuosta kapeakantisesta kohtuudella uudempaan lohkoon :?:
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Taas mennään. :shock: Ei vaan jaksanu oikein nyt illalla tutustua uuenlaisen matikin luonteeseen. Ainaki laatikko on napakka ja pitoakin oli.( Varsinki ku kuulerinputki lasahti kesken ensimmäisen kiihytyksen)
Pittää huomena tutustua lähemmin ajettavuuteen, säätää alennuspaine sopevaks ja vähä nauttia jatkuvan nelivejon irstauesta. 8)


Ei se moniventtiili ihan heittämällä sinne matikkiin mee, mutta aika pienellä vaivalla sen sinne saa. Se öljypohoja ei oo aivan pulttaa kii, öljypumpun imuputki piti vaihtaa ja joitaki muita asioita siinä oli mutten nyt just muista. :)
On mulla kuvat kaikista mitä piti muutella..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
4-m
Viestit: 13
Liittynyt: 10.11.2011 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja 4-m »

Kiitos vastauksesta JuhoL,mielenkiintoinen homma joka saattaa vaatia toimenpiteitä kun kapeakantinen joskus mahdollisesti hyytyy 8)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

JuhoL kirjoitti:Taas mennään. :shock: Ei vaan jaksanu oikein nyt illalla tutustua uuenlaisen matikin luonteeseen. Ainaki laatikko on napakka ja pitoakin oli.( Varsinki ku kuulerinputki lasahti kesken ensimmäisen kiihytyksen)
Pittää huomena tutustua lähemmin ajettavuuteen, säätää alennuspaine sopevaks ja vähä nauttia jatkuvan nelivejon irstauesta. 8)
On kyllä karu laatikko.. :lol: Killauttelehhan joskus ku vaikkapa Ykassa liikut niin pittää tulla kahtomaan ja toteamaan tilanne.. :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”