TDT matikin kunnostelua
TDT matikin kunnostelua
Moro!
Tuli laitettua tuommonen -89 300 TurpoD niin ikään perheen "paremmaks" kulukineeks. On webasto, ilimastointi, ortopedi jakkarat ymymym.
Konevikasena se tuohon pihalle tuli ja vähä kunnostelua ois tarkotus hommailla motorin lisäks jotta saatas suunnilleen alakuperäis kuntonen matikki.
Moottori homma on menosa parhaillaan ja siihen liittyen pitäs tuon alakuperäsen wepaston letku/johto hässäkkä selevittää koska se voi olla että lämmitin muutta eri paikkaan.
Mistä saaan jonku näköset kaaviot tuosta webastosta? Siis vedenkierto ja sähkö.
Tuli laitettua tuommonen -89 300 TurpoD niin ikään perheen "paremmaks" kulukineeks. On webasto, ilimastointi, ortopedi jakkarat ymymym.
Konevikasena se tuohon pihalle tuli ja vähä kunnostelua ois tarkotus hommailla motorin lisäks jotta saatas suunnilleen alakuperäis kuntonen matikki.
Moottori homma on menosa parhaillaan ja siihen liittyen pitäs tuon alakuperäsen wepaston letku/johto hässäkkä selevittää koska se voi olla että lämmitin muutta eri paikkaan.
Mistä saaan jonku näköset kaaviot tuosta webastosta? Siis vedenkierto ja sähkö.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Sieltä nousi rikkinäinen kones. Pakettina, ei tarvi lukkopeltiin sattua jossei halua. Vähä työläs vaan.
Moottorisa oli kampiakselin pultti auennu omia aikojaan ja dampperi rikko kampiakselin pään.
Sittepä siellon jo seuraava:
Jatkuu taas joskus.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Johan nyt toki.antti__k kirjoitti:Jaa ootta ihan urakalla ruvennu pitsikansia hommaileen
Juu dampperi on se limppu siinä siivan alla kampiakselin pääsä..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Ja taas mennään.
Mitehän tuota matikin keulaa vois tiputtaa?
Mitehän tuota matikin keulaa vois tiputtaa?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Mites siinä näyttäs olevan normaalia korkeammalla etupää ? Ei kai ole korokkeet jousien yläpäässä ?
Katselen vaan kateellisena kun ite olen nostanut maavaraa 7 cm:llä ja ei meinaa sekään riittää kun ajan työn puolesta kaiken maailman metsäautoteitä kelillä kuin kelillä.
Katselen vaan kateellisena kun ite olen nostanut maavaraa 7 cm:llä ja ei meinaa sekään riittää kun ajan työn puolesta kaiken maailman metsäautoteitä kelillä kuin kelillä.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Voi muuten ollakki että ois korotettu. Sinne on joku patenttiministeri autonpahoinpitelijä hitsaillu jonkunäkösiä rautoja joita oón aina mieltäny korjaukseks revenneille jousikupeille.
Katompa huomena eri silmällä nuita kuppeja.
Pitäs saaja keula aavistuksen perää matalemmalle ja täsä tappauksessa ei perän nosto oo ratkasu.
Katompa huomena eri silmällä nuita kuppeja.
Pitäs saaja keula aavistuksen perää matalemmalle ja täsä tappauksessa ei perän nosto oo ratkasu.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
w210 etujousen kumekset näyttäs äkkiseltää tuovan ehkä mahollisuuen lyhentää yläpäätä.
Selevitellään.
Selevitellään.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Mitkä asiat vaikuttikaan tuohon matikin vikavaloon?
ABS anturit, jarruvalokatkasija...? Mitä muita?
ABS anturit, jarruvalokatkasija...? Mitä muita?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Alhainen akkujännite, ylijänniterele ja mitä muuta vikakoodeissa on lueteltu:JuhoL kirjoitti:Mitkä asiat vaikuttikaan tuohon matikin vikavaloon?
ABS anturit, jarruvalokatkasija...? Mitä muita?
Vikakoodit:
1 - Ei vikaa
2 - Ohjainlaite epäkunnossa
3 - Jarruvalokatkaisin epäkunnossa
4 - Kieroslukuimpulssi edestä vasemmalla puuttuu
5 - Kierroslukuimpulssi edestä oikealta puuttuu
6 - Kierrolukuimpulssi takaa puuttuu
7 - Kaikki kolme kierroslukuimpulssia puuttuvat
8 - Venttiili 1: oikosulku tai katkos
9 - Venttiili 2: oikosulku tai katkos
10-Venttiili 3: oikosulku tai katkos tai jarruvalokatkaisin epäkunnossa
11-Kääntökulma-anturi epäkunnossa
http://www.parkki.com/sale/parkki3/4matic.html
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Paina neulalla reikä jäähdyttimen letkuun, niin alkaa keula tippumaan.JuhoL kirjoitti:Ja taas mennään.
Mitehän tuota matikin keulaa vois tiputtaa?
Yleensä vanhassa Mersussa vuotaa jokin paikka valmiiksi. Vain nesteet tippuvat.
Siis onko tässä alkuperäinen vähäventtiilinen moottori vai onko
siihen sovitettu moniventtiilinen kansi tai moottori?
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Kiitosta jarkko näistä. Koitin lukia vikoja, mutta ei tuu mittään vikakoodia ku koittaa 1 ja 5 napaa yhistellä. Matikki valo kirkastuu vaan siks aikaa, ku navat on yhesä. Mikä neuvoks?Jarkko N kirjoitti:Alhainen akkujännite, ylijänniterele ja mitä muuta vikakoodeissa on lueteltu:
Vikakoodit:
1 - Ei vikaa
2 - Ohjainlaite epäkunnossa
3 - Jarruvalokatkaisin epäkunnossa
4 - Kieroslukuimpulssi edestä vasemmalla puuttuu
5 - Kierroslukuimpulssi edestä oikealta puuttuu
6 - Kierrolukuimpulssi takaa puuttuu
7 - Kaikki kolme kierroslukuimpulssia puuttuvat
8 - Venttiili 1: oikosulku tai katkos
9 - Venttiili 2: oikosulku tai katkos
10-Venttiili 3: oikosulku tai katkos tai jarruvalokatkaisin epäkunnossa
11-Kääntökulma-anturi epäkunnossa
http://www.parkki.com/sale/parkki3/4matic.html
Olipa nokkela neula madallus.Jarkko N kirjoitti:Paina neulalla reikä jäähdyttimen letkuun, niin alkaa keula tippumaan.
Yleensä vanhassa Mersussa vuotaa jokin paikka valmiiksi. Vain nesteet tippuvat.
Siis onko tässä alkuperäinen vähäventtiilinen moottori vai onko
siihen sovitettu moniventtiilinen kansi tai moottori?
Ihan 24venttiili motti. Ois tuo matikisa ollu kapiakantinen moottori ehkäpä ylinmääräne jos jollaki tarvetta.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Äläs nyt... Onko neliveto päällä vai pois kytkettynä, kun yrität lukea
vikakoodit? Kytkin pitää olla asennossa Funktion, ei Test.
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
vikakoodit? Kytkin pitää olla asennossa Funktion, ei Test.
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mullon se kahavamallinen systeemi ja seon nii että kahava alahaalla. Eli tieten "funktion"..? En tieten tajunnu koittaa muuttaa tuota kahvan asentua. Koitampa huomena.
Emminä jarkko herneitä kummiskaa. no proplem.
Emminä jarkko herneitä kummiskaa. no proplem.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Viellähän se matikkivalo siellä kiiluu. En luovuta.
Ilimastointi pitäs jaksaa laittaa toimintaa ja lasit tummentaa, nii sittepä vois ajella talaveen asti. Talvella ruostehommat pois kuleksimasta ja maali päälle koko autoon.
Nykytilanne muutaman tonnin jäläkeen
Ilimastointi pitäs jaksaa laittaa toimintaa ja lasit tummentaa, nii sittepä vois ajella talaveen asti. Talvella ruostehommat pois kuleksimasta ja maali päälle koko autoon.
Nykytilanne muutaman tonnin jäläkeen
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Reilu 15tkm tullu matikille ja yhtään oikein vikaa ei oo tullu. Mukava se on ajella. Pumpusa on 6mm elementit niin saiki otteeseen sen 141kw. Savua ei tuu yhtään.
Öljyt vaihtelin siinä 10tkm nurkilla moottoriin, laatikkoon, jakolaatikkoon ja perään. Vaihelaatikko alakaa olemaan lopusa ku meinaa luistella, perä vollottaa ja jakolaatikko vuotaa hydröljyt läpitte. No ompa talavella tekemistä
Tallin rakentaminen menosa joten vähä hiljasta tämän kunnostelu.
Öljyt vaihtelin siinä 10tkm nurkilla moottoriin, laatikkoon, jakolaatikkoon ja perään. Vaihelaatikko alakaa olemaan lopusa ku meinaa luistella, perä vollottaa ja jakolaatikko vuotaa hydröljyt läpitte. No ompa talavella tekemistä
Tallin rakentaminen menosa joten vähä hiljasta tämän kunnostelu.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Levytystä tätä nykyä.IsoIvan kirjoitti:Komia on maticci. Milläs mallilla tallin rakentelu?
Jiiteen laatikkovaivat on jollain tavalla tarttuvia... Matikin vaihelaatikko piti päästää alas ja nakata KingCapin lavalle. Alako oireita tulemaan niin paras hoijattaa heti ku ei vielä romuksi mennynnä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Enkä oo etes saanu tuota manuaaliloovarojektia loppuun.. Meikällä on tiettävästi eka takavetosen manuaaliloova menollaan nelikkoon ja kyllä on vähän hijasteitaki sattunu matkalle.. Mainitakseni mm. erilaisen keppimekanismin tankoineen. (takavetosen tangot ei käy ku jakoloovan kohalla pitäs olla mutkia matkassa kun taas takavetosessa on käytännössä suorat. )JuhoL kirjoitti:Jiiteen laatikkovaivat on jollain tavalla tarttuvia... Matikin vaihelaatikko piti päästää alas ja nakata KingCapin lavalle. Alako oireita tulemaan niin paras hoijattaa heti ku ei vielä romuksi mennynnä.
Kerran on käyny jo mielesä että mitä jos vaan nakkais takavetosen manuaaliloovan takakannen ja eripitusen takakartaanin kiinni..
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Äläs nyt. Nelikko on kuningas.
Eihän se oo homma eikä mikkää jossei vastusta.
Oli muuten aika häijyt männät siinä sun jakolootasa. Kävin äskön molemmat lootat heittään rehtijiille.
Eihän se oo homma eikä mikkää jossei vastusta.
Oli muuten aika häijyt männät siinä sun jakolootasa. Kävin äskön molemmat lootat heittään rehtijiille.
Viimeksi muokannut JuhoL, 02.11.2011 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
tuplat....
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Joo eiköhän tuosta nyt jotain tule, tänään kumminkin onneksi eteni.JuhoL kirjoitti:Äläs nyt. Nelikko on kuningas.
Eihän se oo homma eikä mikkää jossei vastusta.
Oli muuten aika häijyt männät siinä sun jakolootasa. Kävin äskön molemmat lootat heittään rehtijiille.
Ne oli tosiaan meleko selevät.. Jätin sinne näytekappaleiksi.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Taas mennään. Ei vaan jaksanu oikein nyt illalla tutustua uuenlaisen matikin luonteeseen. Ainaki laatikko on napakka ja pitoakin oli.( Varsinki ku kuulerinputki lasahti kesken ensimmäisen kiihytyksen)
Pittää huomena tutustua lähemmin ajettavuuteen, säätää alennuspaine sopevaks ja vähä nauttia jatkuvan nelivejon irstauesta.
Ei se moniventtiili ihan heittämällä sinne matikkiin mee, mutta aika pienellä vaivalla sen sinne saa. Se öljypohoja ei oo aivan pulttaa kii, öljypumpun imuputki piti vaihtaa ja joitaki muita asioita siinä oli mutten nyt just muista.
On mulla kuvat kaikista mitä piti muutella..
Pittää huomena tutustua lähemmin ajettavuuteen, säätää alennuspaine sopevaks ja vähä nauttia jatkuvan nelivejon irstauesta.
Ei se moniventtiili ihan heittämällä sinne matikkiin mee, mutta aika pienellä vaivalla sen sinne saa. Se öljypohoja ei oo aivan pulttaa kii, öljypumpun imuputki piti vaihtaa ja joitaki muita asioita siinä oli mutten nyt just muista.
On mulla kuvat kaikista mitä piti muutella..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
On kyllä karu laatikko.. Killauttelehhan joskus ku vaikkapa Ykassa liikut niin pittää tulla kahtomaan ja toteamaan tilanne..JuhoL kirjoitti:Taas mennään. Ei vaan jaksanu oikein nyt illalla tutustua uuenlaisen matikin luonteeseen. Ainaki laatikko on napakka ja pitoakin oli.( Varsinki ku kuulerinputki lasahti kesken ensimmäisen kiihytyksen)
Pittää huomena tutustua lähemmin ajettavuuteen, säätää alennuspaine sopevaks ja vähä nauttia jatkuvan nelivejon irstauesta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.