Alatukivarsien erot

Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Alatukivarsien erot

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ainainen kysymys, mitä eroa on alatukivarsilla kun toisissa on irroitettava pallo ja toisissa ei ole. tähän mennessä havaittuja eroavaisuuksia, nämä siis on ainakin minun 300ce24 sportline mallissa:

1. kiinteä alapallo
2. 14mm pidempi
3. 12mm "madaltava"
4. tukivarren pää on eri kulmassa

Eli todellakin, kun otin ja mitalla vertailin niin auto on tällä kiinteällä ratkaisulla 12 milliä matalempi ja 14mm leveämpi.

taas yksi kohta minkä takia w124 madallus ei kaikilla ole välttämättä sama...


EDIT:
Vertailussa siis 300 turbodiesel 1995 ja 300ce24 1992. Alapallo on myös geometrisesti aivan eri kohdassa kuin tavallisessa. Pystysuunnassa siis auton kulkusuuntaan katsottuna eroa on kanssa toista senttiä.
Viimeksi muokannut Sergey, 27.3.2012 13:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Alatukivarsien erot

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sergey kirjoitti:2. 14mm pidempi
Pituus ilmeisesti mitattu puslien keskeltä pallukan keskelle tms?

Jännä juttu nuo tukivarret. Esim. 320E:n vanhemmille malleille on ilmoitettu eri varaosanumero Sportlinelle ja tavalliselle. Näissä molemmissa pitäisi olla kiinteä pallukka. Jostain runkonumerosta eteenpäin käytetään sitten "normitukivartta" molemmissa alustoissa. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo kyllä noin juuri mitattu. Samoten alapallo on tässä sportlinessä suoremmassa napaan nähden, kun tavallisessa se on perus asennossana jo huomattavasti vinommassa. Sportissa siis suojakumi ei joudu niin koville kun ei ole jatkuvasti ääriasennossa. Varmaan osasyyllinen siihen minkä takia näitä ei tarvitse vaihdella niin usein.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin ja siis tuo vertailu kohde oli 300DT 1995 ja siinä on kans kiinteä, ei irroitettavaa mallia oleva alapallo! tai ainakin siltä se näyttää.

tuli geometria edittiä aloitusviestiin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Intresanttia, intresanttia. Eihän noissa näkynyt mitään Mersun varaosaleimoja? Kummassa autossa oli se sportline-alusta?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

300ce24 sportline. Ei noista erota kyllä varaosanumeroita jne. on siinä kunnossa että taatusti orginaalit :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

eli olisko tuommonen sportline alatukivarsi parempi vaihtoehto reilummin madallettuun lankkuun kerran niissä on muutaki eroa ku tuo alapallo :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

antti86 kirjoitti:eli olisko tuommonen sportline alatukivarsi parempi vaihtoehto reilummin madallettuun lankkuun kerran niissä on muutaki eroa ku tuo alapallo :roll:
tuotahan minä toisaalla hiljakkoin pähkäilin kun se oli vielä mutu tuntumaa. sitä hiukan ihmettelen että alapallo on etäämmällä sportlinessä. kun madaltaa niin camper kulma on huono jo tavallisella tukivarrella ja jos sportlinen varsi on pidempi niin camperit levenee entisestään :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pitäs sitte ottaa käsittelyyn se napamötikkä siis missä pyöränlaakeri majailee. veikkaan että nekin on erilaiset.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sergey kirjoitti:pitäs sitte ottaa käsittelyyn se napamötikkä siis missä pyöränlaakeri majailee. veikkaan että nekin on erilaiset.
Tai sitten iskarin alapää on eri kulmassa. Se oisi ainakin helepompi tehä kuin erilaiset muotit napamötikälle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”